Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 januari 2006, 09:14   #361
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
de mijnen zijn dicht, dus daar ging de discussie helemaal niet om. kenlpuntberoepen moeten gewoon aantrekkelijk gemaakt worden, via een betere verloning, een betere jobinhoud en betere arbeidsvoorwaarden. ik zie niet in waarom we bepaalde mensen moeten verplichten een job tegen hun goesting te doen.
Dit automatisme zal wel min of meer spelen. Maar de vraag is uiteindelijk of bepaalde mensen zich mogen permiteren om niet te werken, omdat zij de jobs, waar ze bekwaam toe zijn, als minderwaardig catalogeren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2006, 09:24   #362
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
ik ben het hier wel min of meer mee eens. langs de andere kant kunnen we de huidige generatie ook niet gewoon aan hun lot overlaten. maar ik zie weinig heil in de voorgestelde maatregelen.
Ik denk dat we dat misschien wel moeten doen. Onze middelen zijn niet onbeperkt. We weten dat de huidige aanpak niet werkt. Het is tijd om harde keuzen te maken. Die mensen waarover wij het hebben zijn trouwens niet allemaal weerloos. En voor de meest kwetsbaren kan je altijd iets blijven voorzien.

Citaat:
er is nog wel migratie, maar er zijn wel al maatregelen genomen om de stroom te verminderen. bovendien is het niet ondenkbaar dat de illegale migratie nog gaat toenemen, tenzij we israelgewijs een muurke bouwen. maar dat is dan weer een andere discussie.
Sorry maar welke maatregelen? Ik heb de laatste jaren enkel maatregelen gezien in de richting van versoepeling van de voorwaarden. Wat baten trouwens de paar maatregelen inz. vluchtelingen als de enorme kraan van de "snel-Belg wet + gezinshereniging" open blijft.

Heb je ook gelezen dat het aantal vreemdelingen in België niet stijgt? Weet he hoe dat komt? Omdat alle nieuwe Belgen ondmiddelijk weer vervangen worden door nieuwe vreemdelingen zodat het aantal vreemdelingen procentueeel nooit daalt. Ik heb in het parlement gewerkt ingenious. Verschillende keer per jaar worden de namen van de nieuwe Belgen in het Staatsblad gepubliceerd. Je moet eens door die dikke speciale edities doorbladeren. Honderden, duizenden namen, bijna allemaal uit godvergeten dorpjes in Afrika of het Midden-Oosten. Bijna allemaal ongeschoold dus, en taal onbekwaam. Zij vinden nooit werk. Maar zij worden wel Belg. En kunnen dan hun familie laten komen die dan ook Belg wordt, met als resultaat dat ze allemaal hier zullen blijven. En dat er dus nog mionder werk is voor de volgende golf. En dat er nog meer zwarte scholen komen. Meer frustratie. Meer afhakende jeugd. Het is een vicieuze cirkel.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2006, 09:37   #363
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dit automatisme zal wel min of meer spelen. Maar de vraag is uiteindelijk of bepaalde mensen zich mogen permiteren om niet te werken, omdat zij de jobs, waar ze bekwaam toe zijn, als minderwaardig catalogeren.
Ik denk dat wij dat gewoon totaal verkeerd zien. Een job wordt als minderwaardig geacht omdat de verloning niet in verhouding is tot de gevraagde inspanning. En als jij thuis mag blijven en je krijgt 350 euros/maand uitkering, dan betekent dat dat je onbewust die 350 euros gaat aftrekken van het loon van een potentiele job. De perceptie wordt dan gauw dat een job die 750 euros/maand betaalt voor jou maar 400 euros waard is. 38 uur per week werken voor 400 euros? Dat is niet veel. De mensen zouden dat zo niet mogen zien maar zo zitten wij in elkaar.

Die werklossheidspremies maken veel mensen tam en passief. Het systeem is pervers geworden. het is toch eigenaardig dat er in Amerika veel minder knelpuntberoepen zijn hoewel de scholen daar veel slechter zijn. Hoe zou dat komen?

Onze systemen berusten op een aantal premisses die wij nu in vraag moeten durven stellen.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2006, 12:38   #364
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Onze systemen berusten op een aantal premisses die wij nu in vraag moeten durven stellen.
Akkoord.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2006, 12:55   #365
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
de mijnen zijn dicht, dus daar ging de discussie helemaal niet om. kenlpuntberoepen moeten gewoon aantrekkelijk gemaakt worden, via een betere verloning, een betere jobinhoud en betere arbeidsvoorwaarden. ik zie niet in waarom we bepaalde mensen moeten verplichten een job tegen hun goesting te doen.
Daar ging de discussie nu juist wel over.
De werkjes doen die jij minderwaardig vindt. (zoals indertijd de mijnen)
Dat sommige jobs beter kunnen betaald worden is een feit maar dat zijn niet noodzakelijk de knelpuntberoepen. Mijnwerkers werden trouwens ook niet slecht betaald en terecht.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be