Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 november 2017, 18:47   #221
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De groep die pragmatisch opteert voor een ver doorgedreven confederalisme is groeiend.
Langzaam maar zeker.
Ik denk het niet. Volgende stap is sociale zekerheid en gezondheidszorg. Daar is niemand vragende partij voor.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2017, 18:51   #222
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Dit was een demonstratie van de EU.

Ze hebben getoond dat anderen het niet moeten proberen. Het niet-erkennen zorgt er voor dat iedere poging tot onafhankelijkelijkheid een snelle dood sterft.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2017, 19:10   #223
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
On s'en fout. Het gaat over Catalonië. Het lichtend voorbeeld is vermorzeld, verpletterd, destrozado, muerto, extinguido.
Europa! Una! Grande! Libre!

🤡
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2017, 19:22   #224
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maar het bewijst wel dat al de andere argumenten (verschillende taal, cultuur, enz...) er maar bij worden gesleurd om het nationalisme wat inhoud te geven, want nu is het gewoon basic egoisme.
Het is de Belgo-fascisten dan ook niet om de zgn eenheid van dit land te doen, gezien hun nationalisme ook maar gewoon basic egoïsme is, om de Vlaamse manna niet kwijt te spelen.
Merci voor je voorzet.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 2 november 2017 om 19:27.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2017, 19:47   #225
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Europa! Una! Grande! Libre!

🤡
S�*, usted entiende
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2017, 20:04   #226
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ons sociaal recht is inderdaad nationaal, zo hebben de architecten van het systeem het gemaakt. Zij die het betalen beslisten dat paritair : de patroonsorganisaties samen met de werknemersorganisaties.
Geen van die 2 actoren is op heden bereid die interpersoonlijke solidariteit in vraag te stellen. Verder stel ik vast dat er ook uit politieke hoek geen initiatief bestaat om dat zelfs maar in vraag te stellen.
Iemand die bewust de fundamentele peiler waarop het systeem stoelt blijft negeren, moet maar eens aan introspectie doen : koppigheid vanuit dogmatische redenen ? Of toch domheid ?
Wanneer blijkt dat die "fundamentele peiler" voor gevolg heeft dat een deelstaat onafgebroken de rol moet spelen van financierder van de tekorten in sociale uitkeringen in de andere deelstaat, dan mag die "fundamentele peiler" wel eens ter discussie gesteld worden. Het sociale zekerheidssysteem hoort in verhouding te staan tot de economisch performantie. Welnu, in het zogenaamde "WalloBrux" is die verhouding ver zoek. Net zoals het ook volledig zoek was geraakt in Griekenland waar in de sociale uitkeringen een gulheid werd toegepast die je zelfs in de performante Noord-Europese landen niet aantreft.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2017, 20:09   #227
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maar het bewijst wel dat al de andere argumenten (verschillende taal, cultuur, enz...) er maar bij worden gesleurd om het nationalisme wat inhoud te geven, want nu is het gewoon basic egoisme.
Neen, het is het nastreven van een grotere welvaart voor de eigen Vlaamse bevolking. Dat is een verdomde plicht.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2017, 20:11   #228
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De groep die pragmatisch opteert voor een ver doorgedreven confederalisme is groeiend.
Langzaam maar zeker.
Precies. En ook de dommeriken in Madrid hadden reeds decennia geleden horen te beseffen dat een Spaanse Confederatie de beste manier was om hun staat bijeen te houden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2017, 20:13   #229
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Neen, want dan zou men kunnen opteren voor een afscheiding met Waals-Brabant erbij en Limburg bij Wallonie laten. Als het dan toch louter een centenkwestie zou zijn.
Zonder schaamlapje door het leven? Dat durven ze niet.

BTW Limburg doet het voor het ogenblik helemaal niet slecht. Om niet te zeggen véél beter dan het Antwerpen van de grote manitou. En als de Vlaamse overheid haar verantwoordelijkheid zou nemen, en Limburg geven waar het recht op heeft, dan zou het hier nog beter gaan.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2017, 20:14   #230
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Neen, het is het nastreven van een grotere welvaart voor de eigen Vlaamse bevolking. Dat is een verdomde plicht.

Ik zorg zelf wel voor mijn welvaart, daar heb ik immers geen "volk" zoals u voor nodig.

En moesten de vlaamse sukkels die in dezelfde sprookjes als u geloven dat ook doen, ze zouden niet meer mekkeren over transfers.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2017, 20:15   #231
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Europa! Una! Grande! Libre!

🤡
Wat een klucht en amateurisme heel die bedoening van de 'onafhankelijkheidsverklaring' van Catalonië. Zeg het zo maar.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2017, 20:21   #232
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ik zorg zelf wel voor mijn welvaart, daar heb ik immers geen "volk" zoals u voor nodig.

En moesten de vlaamse sukkels die in dezelfde sprookjes als u geloven dat ook doen, ze zouden niet meer mekkeren over transfers.
Dikke 2.
Voor je eigen welvaart zorg je inderdaad zelf. Daar heb je geen staat voor nodig, geen natiestaat, geen volksstaat.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2017, 20:24   #233
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Neen, het is het nastreven van een grotere welvaart voor de eigen Vlaamse bevolking. Dat is een verdomde plicht.
Gij wilt grotere welvaart door te beknibbelen op de beperkte welvaart van uw anderstalige landgenoten. Zijt gij niet een van die roepers die altijd zitten door te drammen over de verdediging van onze westerse waarden? Bij mijn weten zijn die westers waarden grotendeels gebaseerd op het christelijke geloof. Ik dacht niet dat egoïsme door christus gepredikt werd.

Wat is dat trouwens de eigen Vlaamse bevolking? Zijn dat ook de rijke Franstaligen in de rand, de arme inwijkelingen?

Ge maakt dezelfde fout als de Catalanen. De tijd dat ge over één volk kunt spreken voor een bepaalde regio is iets van vorige eeuwen. Tegenwoordig is elk land of regio een mengelmoes van verschillende afkomt. Volksnationalisme is iets uit een vorige eeuw. Dat is verleden tijd.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2017, 20:27   #234
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat een klucht en amateurisme heel die bedoening van de 'onafhankelijkheidsverklaring' van Catalonië. Zeg het zo maar.
Nogmaals het bewijs hoe gemakkelijk het is het volk te bespelen met slogans en en ijle beloften. Ondertussen is de economische schade immens. Men bestempelt de Puigdemont regering de slechtste Catalaanse regering ooit. Ze hielden zich meer bezig met de secessie dan ernstig economisch Catalonië te besturen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2017, 20:38   #235
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dit was een demonstratie van de EU.

Ze hebben getoond dat anderen het niet moeten proberen. Het niet-erkennen zorgt er voor dat iedere poging tot onafhankelijkelijkheid een snelle dood sterft.
Goed dat u het zelf toegeeft, kwestie van duidelijkheid.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2017, 20:50   #236
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dikke 2.
Voor je eigen welvaart zorg je inderdaad zelf. Daar heb je geen staat voor nodig, geen natiestaat, geen volksstaat.
Voor het vrijwaren van uw welvaart hebt u wél één of andere vorm van "Law & Order" nodig.

U klinkt nogal vaak als iemand die daarvoor het liefst op een privé-militie beroep zou doen (corrigeer mij als ik mij vergis).


Ik verwacht evenwel zelfs van u niet dat u de vrijwaring van uw welvaart gewillig in handen zou geven van lieden die zich verheven achten boven u en de uwen, u niet willen verstaan als u uw eigen taal spreekt en op u en/of de uwen beginnen te kloppen wanneer u en/of de uwen daar een probleem mee blijken te hebben.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2017, 21:38   #237
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Voor het vrijwaren van uw welvaart hebt u wél één of andere vorm van "Law & Order" nodig.

U klinkt nogal vaak als iemand die daarvoor het liefst op een privé-militie beroep zou doen (corrigeer mij als ik mij vergis).


Ik verwacht evenwel zelfs van u niet dat u de vrijwaring van uw welvaart gewillig in handen zou geven van lieden die zich verheven achten boven u en de uwen, u niet willen verstaan als u uw eigen taal spreekt en op u en/of de uwen beginnen te kloppen wanneer u en/of de uwen daar een probleem mee blijken te hebben.
Voor het vrijwaren van mijn welvaart heb ik twee opties: een natiestaat die de regels van een rechtsstaat respecteert of een corrupte staat die in zwakke financiële toestand verkeert en waar iedereen te koop is. Ik kies voor een rechtsstaat. En zo zijn er een pak in de wereld, aan veel betere condities dan België of andere Europese landen. Met mensen voor wie business doen het enigste is wat telt.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 00:29   #238
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Voor het vrijwaren van mijn welvaart heb ik twee opties: een natiestaat die de regels van een rechtsstaat respecteert of een corrupte staat die in zwakke financiële toestand verkeert en waar iedereen te koop is. Ik kies voor een rechtsstaat. En zo zijn er een pak in de wereld, aan veel betere condities dan België of andere Europese landen. Met mensen voor wie business doen het enigste is wat telt.
Voor law&order heb je geen staat nodig, integendeel zelfs. Catalonië heeft in zijn vervaagd verleden dat zelf al bewezen.... Tot het verraad van de communisten en de nekslag van Franco. De huidige laffe houding van Europa is net zoals toen moreel verwerpelijk, in zulke zaken is staan zwaaien met de grondwet gelijk u op voorhand indekken voor ge iemand een Sjot in zijn kloten geeft. Bovendien is het bijzonder naïef te denken dat er een staat bestaat waar zijn vertegenwoordigers niet te koop zijn.... Laat dat nu juist de achilleshiel zijn van een staat! Of dat land rijk is of niet heeft weinig invloed, hooguit de vorm van corruptie is anders.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 00:30   #239
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Voor het vrijwaren van mijn welvaart heb ik twee opties: een natiestaat die de regels van een rechtsstaat respecteert of een corrupte staat die in zwakke financiële toestand verkeert en waar iedereen te koop is. Ik kies voor een rechtsstaat. En zo zijn er een pak in de wereld, aan veel betere condities dan België of andere Europese landen. Met mensen voor wie business doen het enigste is wat telt.
Voor law&order heb je geen staat nodig, integendeel zelfs. Catalonië heeft in zijn vervaagd verleden dat zelf al bewezen.... Tot het verraad van de communisten en de nekslag van Franco. De huidige laffe houding van Europa is net zoals toen moreel verwerpelijk, in zulke zaken is staan zwaaien met de grondwet gelijk u op voorhand indekken voor ge iemand een Sjot in zijn kloten geeft. Bovendien is het bijzonder naïef te denken dat er een staat bestaat waar zijn vertegenwoordigers niet te koop zijn.... Laat dat nu juist de achilleshiel zijn van een staat! Of dat land rijk is of niet heeft weinig invloed, hooguit de vorm van corruptie is anders.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 00:32   #240
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Neen, het is het nastreven van een grotere welvaart voor de eigen Vlaamse bevolking. Dat is een verdomde plicht.
Doe ik zelf wel.

Het "vlaamse volk", wat dat ook moge voorstellen, kan mijn reet kussen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be