Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 april 2014, 08:09   #241
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wat heeft dat ermee te maken? Het gaat erom dat je niemand kan verplichten in shiften te werken. En als je dat dan toch wil doen, maak het aantrekkelijk zodat je je loon net iets meer door ramen en deuren kan smijten.
Als je bij veelal jobs evenveel verdient en fiscaal voordeliger af bent dan in shiften te werken, why not?
Nee ik dacht meer aan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wat een zure maatschappij!
Je moet je hobby's laten staan want er zijn dozen te verzenden!
Jezus Christus!!!
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 08:09   #242
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En waarom zijn die kosten te hoog denkt ge ?
Omdat ze de sociale zekerheid als camouflage gebruiken hun eigen zakken te vullen.
De monarchie dotatie te geven en hun duizend ministers en honderden burgemeesters met miljoen? ambtenaren van loon en pensioen te voorzien.
Dat is zoals de wegentaks en na meer dan honderd jaar nog geen weg kunnen aanleggen. Hebben wij geen buurlanden om van af te kijken misschien?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 08:15   #243
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nee ik dacht meer aan
Hij wil werken, maar hij wil niet meer in shiften werken omdat hij dan niet meer kan voetballen. In clubs zijn er toernooien, en ja hij kon verlof pakken voor zo'n toernooi. Maar hij doet niets strafbaar, je kan niemand verplichten in shiften te werken. Doe je dat wel vind ik dat verzuurd.
Iedereen moet verantwoordelijkheid oppakken, behalve degene die het probleem veroorzaakt hebben?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 08:15   #244
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En Bobke, de point is, ga jij werken voor sandwichkes en preparé uit de lidl?
Ja
Citaat:
Want dat is de realiteit he, de alleenstaande arbeiders hebben niet te veel meer op de plank he. En wanneer zij dan toch kiezen een loon boven de 2000 te halen worden zij letterlijk gepluimd. Why? Voor vorst? Voor een sociale zekerheid dat eigen mensen in de koud laat staan als het enkele maanden even niet gaat?
Dan wordt ge toch ook liever ambtenaar of zo'n chill jobke gelijk die anderen krijgen na 2 jaar werkloosheid?
Voor een uit zijn voegen gebarsten sociale zekerheid.
Het is al lang geen sociale zekerheid meer maar een sociale hangmat .
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 08:22   #245
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ja het is een hangmat geworden voor mensen die zichzelf totaal niet meer kunnen helpen.
Er zijn nu crisisgevallen. Mensen, zoals de meeste onder ons, kunnen volgens die ambtenaren terugvallen op familie dus worden automatisch laatste gezet. Met laatste te staan komt ge dus nooit naar boven, want er komen gedurig mensen tussen.

Dat zijn geen mensen met een accent zoals Omar, dat kan ik u verzekeren bobke. Ik ben heel dichtbij geweest.

Mijn vraag voor U: Waarom zou ik gaan werken voor preparé uit de lidl vol met chemische boecht als ge verse kunt halen bij uw lokale slager? Waarom zou ik industriëel brood kopen waar arbeiders bovenaan in de silo's in het deeg spuwen als ik het vers bij de bakker kan kopen? Is het niet schandalig dat zulke vrijheid ontnomen is bij veel alleenstaande? En je de buik van zij die de regels maken alleen maar dikker ziet worden? Losgerekend van hun ego.

Laat zij die besparingen roepen eerst op zichzelf besparen? En leg een streng beleid op waar de mensen met voorrang in het sociale systeem diegene zijn die al reeds bijdroegen... Want ik zie niet in waarom ik in totaal minstens 150 000 euro van mijn inkomens hebben moeten afgeven, terwijl ze mij lopen sturen als ik enkele maanden hulp nodig had...
Waar solliciteer ik voor ambtenaar? De koffie rook wel lekker toen ze mij heimelijk lachend lopend stuurde... Ik zou er nog een koffiekoekske bijzetten.

Laatst gewijzigd door Peche : 24 april 2014 om 08:23.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 08:23   #246
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Omdat ze de sociale zekerheid als camouflage gebruiken hun eigen zakken te vullen.
De monarchie dotatie te geven en hun duizend ministers en honderden burgemeesters met miljoen? ambtenaren van loon en pensioen te voorzien.
Dat is zoals de wegentaks en na meer dan honderd jaar nog geen weg kunnen aanleggen. Hebben wij geen buurlanden om van af te kijken misschien?
Beetje afgunstig op wie een hoger inkomen heeft dan U ?
Maar ergens hebt ge wel gelijk dat het niet eerlijk verdeelt is.
Anderzijds moet je eens voorrekenen hoeveel Omar meer zou krijgen als we de dotatie van het koningshuis over alle werklozen zouden verdelen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 08:26   #247
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Hij wil werken, maar hij wil niet meer in shiften werken omdat hij dan niet meer kan voetballen. In clubs zijn er toernooien, en ja hij kon verlof pakken voor zo'n toernooi. Maar hij doet niets strafbaar, je kan niemand verplichten in shiften te werken. Doe je dat wel vind ik dat verzuurd.
Iedereen moet verantwoordelijkheid oppakken, behalve degene die het probleem veroorzaakt hebben?
Een verstandig mens zoekt eerst een betere job voor hij zijn job opzegt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 08:33   #248
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ja het is een hangmat geworden voor mensen die zichzelf totaal niet meer kunnen helpen.
Er zijn nu crisisgevallen. Mensen, zoals de meeste onder ons, kunnen volgens die ambtenaren terugvallen op familie dus worden automatisch laatste gezet. Met laatste te staan komt ge dus nooit naar boven, want er komen gedurig mensen tussen.

Dat zijn geen mensen met een accent zoals Omar, dat kan ik u verzekeren bobke. Ik ben heel dichtbij geweest.

Mijn vraag voor U: Waarom zou ik gaan werken voor preparé uit de lidl vol met chemische boecht als ge verse kunt halen bij uw lokale slager?
Waarom zou ik industriëel brood kopen waar arbeiders bovenaan in de silo's in het deeg spuwen als ik het vers bij de bakker kan kopen? Is het niet schandalig dat zulke vrijheid ontnomen is bij veel alleenstaande? En je de buik van zij die de regels maken alleen maar dikker ziet worden? Losgerekend van hun ego.

Laat zij die besparingen roepen eerst op zichzelf besparen? En leg een streng beleid op waar de mensen met voorrang in het sociale systeem diegene zijn die al reeds bijdroegen... Want ik zie niet in waarom ik in totaal minstens 150 000 euro van mijn inkomens hebben moeten afgeven, terwijl ze mij lopen sturen als ik enkele maanden hulp nodig had...
Waar solliciteer ik voor ambtenaar? De koffie rook wel lekker toen ze mij heimelijk lachend lopend stuurde... Ik zou er nog een koffiekoekske bijzetten.
Omdat ge andere prioriteiten legt misschien en het geld liever aan drank en sigaretten uitgeeft?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 08:34   #249
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Hij wil werken, maar hij wil niet meer in shiften werken omdat hij dan niet meer kan voetballen. In clubs zijn er toernooien, en ja hij kon verlof pakken voor zo'n toernooi. Maar hij doet niets strafbaar, je kan niemand verplichten in shiften te werken.
Dan kun je ook niemand verplichten hem aan te nemen, veel liever een Congolees dan een Marokkaan en blijkbaar steekt dat.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 08:35   #250
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Beetje afgunstig op wie een hoger inkomen heeft dan U ?
Maar ergens hebt ge wel gelijk dat het niet eerlijk verdeelt is.
Anderzijds moet je eens voorrekenen hoeveel Omar meer zou krijgen als we de dotatie van het koningshuis over alle werklozen zouden verdelen.
Helemaal niet Bobke!!!
Echt niet. Ik vind het gewoon nadelig in België. Zo moet ge als grootste verdiener altijd opdraaien voor familaile kosten wat wettelijk opgelegd kan worden. En als gij dan maar 1700 verdient in tegenstelling tot 2700 is dat wel een nieuwe berekening, niet waar?
Evenals op de belastingbrief het jaar daarna. Het is ook niet motiverend te merken dat die 2700 euro vertrok aan 6500 euro bij mijn werkgever.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 08:38   #251
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Omdat ge andere prioriteiten legt misschien en het geld liever aan drank en sigaretten uitgeeft?
Ik rook bijna geen sigaretten en ik drink helemaal geen alcohol.
De kosten zijn omschrijven he bobke.. scroll es nor boven.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 08:39   #252
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Helemaal niet Bobke!!!
Echt niet. Ik vind het gewoon nadelig in België. Zo moet ge als grootste verdiener altijd opdraaien voor familaile kosten wat wettelijk opgelegd kan worden. En als gij dan maar 1700 verdient in tegenstelling tot 2700 is dat wel een nieuwe berekening, niet waar?
Evenals op de belastingbrief het jaar daarna. Het is ook niet motiverend te merken dat die 2700 euro vertrok aan 6500 euro bij mijn werkgever.
Precies.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 08:41   #253
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Dus creëer fiscaal voordelige jobs!
Aaah die zijn er al, ambtenaren!!!!!!!!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 08:50   #254
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
U mist de clue. Omar droeg bij aan dit systeem. Heeft besloten niet meer in shiften te werken en zijn sport eerst gezet. We leven in een vrije maatschappij, hij heeft niets strafbaar gedaan. Ik snap de tegenwind wel! Maar je moet het hele plaatje zien. Je zegt het zelf, hardwerkende mensen worden gestraft.
Waarom blijven ze dan hard werken? Zien zij niet hoe de bedrijven weg gaan? Hoe er jaarlijks duizenden banen sneuvelen? Of zie ik dat alleen?
Voor wie moet ik mij dubbel gaan plooien en waarom zou ik ook zo geen gecreëerd WEB+ baantje doen? Of als ambtenaar gaan werken? Waarom niet?
Het is toch een keuze? Gestrafte hardwerkende arbeider, of achteroverleunende ambtenaar zoveel mogelijk werk wegsturen bij het OCMW bv?

De overheidskasten zijn inderdaad leeg. Miljarden euro's zijn spoorloos weg met fraude. En iedereen kan dan nog is opdraaien voor Dexia.
Is dat Omar zijn schuld Dutch? Eerlijk? Of zitten wij met een hiërarchie dat graag op zijn postje blijft en daar zoveel mogelijk naartoe rijft?
Voor vorst en voor zichzelf... Structureel gezien gaat de volgende regering (indien zonder NVA) alles definitief vastleggen...
En wat is dat? De prijs van het zure geblaat naar de verkeerde kant. Ge had eens moeten zien wie de oorzaak is, in plaats van telkens in het stemhokje te geloven dat ze de oplossing zijn.
Allemaal hol geblaat vind ik. Als die Omar een job wou die beter te combineren viel met zijn hobby, geen enkel probleem. Maar een verstandig mens geeft zijn huidige job pas op wanneer hij een nieuwe gevonden heeft. Is de maatschappij ervoor verantwoordelijk dat hij nu zonder werk zit? Neen, enkel hij en hij alleen.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 08:55   #255
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Allemaal hol geblaat vind ik. Als die Omar een job wou die beter te combineren viel met zijn hobby, geen enkel probleem. Maar een verstandig mens geeft zijn huidige job pas op wanneer hij een nieuwe gevonden heeft. Is de maatschappij ervoor verantwoordelijk dat hij nu zonder werk zit? Neen, enkel hij en hij alleen.
Als hij zelf zijn job heeft laten staan, heeft hij toch geen uitkering?
Geen probleem toch?
Zeg ik dat het iemands schuld is dat hij geen werk heeft? Neen toch?
Hij is verantwoordelijk ja, maar iedereen moet vrij blijven zijn eigen verantwoordelijkheid te beleven. Als hij werkelijk geschorst is, zal hij wel leren geen paar schoenen weg te gooien voor hij een ander heeft.
We vertrouwen op ons systeem.

Laatst gewijzigd door Peche : 24 april 2014 om 08:56.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 08:59   #256
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Als hij zelf zijn job heeft laten staan, heeft hij toch geen uitkering?
Geen probleem toch?
Inderdaad, geen probleem. Veel kans echter dat hij zich heeft laten ontslaan en nu dus al maanden in de hangmat ligt. Dat zou dan evenveel de schuld van zijn ex-werkgever zijn natuurlijk om daaraan mee te werken. Maar zulke dingen gebeuren, erg veel zelfs.

En als hij toch geschorst is, ja, dan is het een lomp kalf en de discussie niet waard. Dat hij dan maar een paar goalen meer maakt, dan heeft hij genoeg zwart geld om de eindjes aan elkaar te knopen.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 09:17   #257
Ulrik
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Omar heeft toch geen probleem behalve dat hij moeilijk aan werk geraakt? T is nen evengoeie als de rest. En de meeste hebben werk. Er zijn problemen ja en die los je beat op door ze iet nuttig te laten doen. Dat ze die gorros dan van de straat houden en onze menaen nog de mogelijkheod geven op brugpensioen te gaan. Terugsturen gaat niet, werkloosheid is niet strafbaar en iedereen heeft recht op een leefloon met domicille. Dus laat iets dat geld kost geld opbrengen. Maar in shiften kan hij niet he.
Omar moet niet op tafel kloppen bij het interim bureau maar bij de andere Omars en mekkerorganisaties zoals kifkif, cgkr en het minderhedenforum daar zit het volk dat verhinderd de problemen effectief aan te pakken

Denk je nu echt dat een kleiner bedrijf zich meerdere miscasts op rij kan veroorloven?
Een of twee keer misschien maar de derde keer kiezen die voor Jan.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 10:14   #258
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Omar moet niet op tafel kloppen bij het interim bureau maar bij de andere Omars en mekkerorganisaties zoals kifkif, cgkr en het minderhedenforum daar zit het volk dat verhinderd de problemen effectief aan te pakken

Denk je nu echt dat een kleiner bedrijf zich meerdere miscasts op rij kan veroorloven?
Een of twee keer misschien maar de derde keer kiezen die voor Jan.
2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 10:17   #259
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Zoals iedereen wel beseft worden er bij de eerste ploeg bedragen in het zwart uitbetaald. Dus Omar is gewoon een zwartwerkende dopper geworden en heeft daar zelf voor gekozen.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 12:56   #260
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Omar moet niet op tafel kloppen bij het interim bureau maar bij de andere Omars en mekkerorganisaties zoals kifkif, cgkr en het minderhedenforum daar zit het volk dat verhinderd de problemen effectief aan te pakken

Denk je nu echt dat een kleiner bedrijf zich meerdere miscasts op rij kan veroorloven?
Een of twee keer misschien maar de derde keer kiezen die voor Jan.

Dat is inderdaad de kern van dit probleem. Ik ken talloze zelfstandigen in de bouw, die hebben meer Polen, Zwart-afrikanen enz. in dienst dan Belgen, maar met Marokkanen zijn ze zeer voorzichtig. Waarom? Heel simpel en unaniem: te veel problemen mee gehad in het verleden.
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be