Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 april 2014, 13:50   #201
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Meer werk in elkaar foefelen dat niet nodig is heeft geen zin! Er zal steeds minder werk voorhanden zijn, dus moeten we steeds minder werkloze vreemdelingen hier laten rondlopen! Dat ze de wereld gaan verbeteren in hun eigen landen, werk zat!
Maar ze zijn naar hier gehaald om te werken. Nu zitten hun kinderen in onze maatschappij en zijn ze Belg. Hun land van herkomst is hier. Een rimpeleffect van politiek. Dat men dan verantwoording opneemt. Geef ze werk en laat mensen op nprmale leeftijd op pensioen gaan. Dit was de belofte naar auto- en allochtonen. Make it happen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2014, 13:59   #202
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Omar is een veel voorkomende naam in Latijns Amerika. Ondertussen verdedigen Belgen hun recht op vooroordelen.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2014, 15:03   #203
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
In 1 woord. Loonlastenverlaging.
Dus staat neem wat minder of laat Omar vpor mijn dop en pensioen werken.
Stop met Omar hier te laten werken! Er is geen werk voor Omar, en als hij iets krijgt gaat hij liever voetballen omdat hij weet dat ermet nietsdoen hier genoeg te rapen valt! Omar moet een ander land zoeken waar de gebraden kippen in zijn mond vliegen zonder dat hij iets moet doen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2014, 15:04   #204
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Omar werkte voor uw dop en pensioen maar hij vond zijn tweede provinciaal voetbalclubje belangrijker dan jouw dop en pensioen.
Zou Omar, toen hij werkte, genoeg opgebracht hebben om zijn eigen kosten tegenover de maatschappij te betalen? Jou dop en pensioen zullen hem een zorg zijn geweest...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2014, 16:40   #205
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
Perfect gezegd Zondag,

de linkse staat mag feitelijk in een kapitalistische vrije markt economie geen enkel bedrijfshuishouding verplichten om het ondernemings risico onnodig te vergroten. Ondernemen kent hoge risico's en als een bedrijfsleider kan bewijzen of beargumenteren dat iemand uit een specifieke etnisch/religieuze groep het risico op faillissement of verlies vergroot dan moet zo een bedrijf het recht krijgen om die persoon gewoon legaal, per aangetekende brief hierop attent te maken, en ook diens etnische afkomst erbij te noteren als afwijzings grond. Ook dit hoort zo in een open markt met vrije concurrentie zoals jij het zelf zegt.

Vrije markt principes zijn interessant, sommige etnische groepen zijn juist heel geliefd in Nederland dus ook dit hoort bij dit vrije markt concept denk ik. Hierom is de discriminatie vergunning toch iets dat men goed moet onderzoeken en gewoon wettelijk mogelijk moet maken, net als de legalisering van prostitutie en softdrugs.

ja best complex thema, mooi betoog van je Zondag, ga zo door, thanks

Ode aan het Avondland dat het uitgeteerde blanke bot van de noeste Germanen staalde in de woeste Zuidwester stormen.

dewanand en Wieroe

Inderdaad, je klinkt verbazend normaal vandaag. Zeker godsdienst zou een reden mogen zijn om iemand te ontslaan of niet aan te nemen, sommige bedrijven kunnen dit omdat ze zelf godsdienstig zijn, andere niet. Dat is discriminatie op zich, afkomst eventueel ook maar niet op huidskleur, dat heeft er eigenlijk niets mee te zien.

Als een bedrijf wil zaken doen met Marokko, mag hij dan op zoek gaan naar Marokkanen? Zo ja, dan mag een bedrijf ook een vlaming zoeken.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2014, 17:13   #206
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar ze zijn naar hier gehaald om te werken. Nu zitten hun kinderen in onze maatschappij en zijn ze Belg. Hun land van herkomst is hier. Een rimpeleffect van politiek. Dat men dan verantwoording opneemt. Geef ze werk en laat mensen op nprmale leeftijd op pensioen gaan. Dit was de belofte naar auto- en allochtonen. Make it happen.
Diegenen die destijds naar hier zijn gehaald en hun kinderen daarna, ok. Maar dat zal maar een heel klein deel zijn van al diegenen die hier ongevraagd door de jaren heen zijn binnengelopen, daarna het lef hebben om nog een deel van hun familie naar hier te laten overkomen om mee te profiteren van wat er te rapen valt!
En nog eens: er is geen werk voorhanden voor iedereen en er zal er steeds minder en minder zijn! Blijven komedie spelen daaromtrent zal niets helpen tenzij een verder woekerend legertje aan werklozen en leeggangers...
En als ze dat dan nog zelf zouden beseffen diegenen die hier al zijn, maar neen, ze zitten maar kinderen te verwekken aan de lopende band die straks dat legertje zullen kunnen vervoegen! Zal hen een zorg zijn...
De tak waarop ze zitten zal wel afbreken binnen afzienbare tijd.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2014, 18:44   #207
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Diegenen die destijds naar hier zijn gehaald en hun kinderen daarna, ok. Maar dat zal maar een heel klein deel zijn van al diegenen die hier ongevraagd door de jaren heen zijn binnengelopen, daarna het lef hebben om nog een deel van hun familie naar hier te laten overkomen om mee te profiteren van wat er te rapen valt!
En nog eens: er is geen werk voorhanden voor iedereen en er zal er steeds minder en minder zijn! Blijven komedie spelen daaromtrent zal niets helpen tenzij een verder woekerend legertje aan werklozen en leeggangers...
En als ze dat dan nog zelf zouden beseffen diegenen die hier al zijn, maar neen, ze zitten maar kinderen te verwekken aan de lopende band die straks dat legertje zullen kunnen vervoegen! Zal hen een zorg zijn...
De tak waarop ze zitten zal wel afbreken binnen afzienbare tijd.
Omar, waar het topic over ging, is misschien wel een zoon van zo'n arbeider die ze naar hier hielden. Wanneer Belgen maar gemiddeld 2 kinderen nemen en allochtonen 3 tot 6 gemiddeld... dan zal het alleen maar meer blijven worden.
De politici hebben vroeger des tijd arbeiders geïmporteerd, en die gingen voor ons pensioen werken. Laat ze ineens voor alles werken en onzen dop? KWeetni? Los het op? 't Is niet aan mij werk te creëren he...
De groen hebben met papieren liggen smijten, we zitten met enorm veel "nieuwe belgen". Er zijn zelfs dagen geweest waar iedere illegale gratis en zomaar voor niets aan papieren kon geraken... Waarom?
Laat zij die het probleem veroorzaakt hebben oplossen?

Ge moet die mensen niet de vinger wijzen he, ge moet degene de vinger wijzen die het zo gemaakt heeft. Merendeel van die sociale woningen, voor wie zijn ze? Wie heeft er voor gewerkt? Motiveer iedereen wat meer anders?
Kweetni?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2014, 18:47   #208
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ondertussen verdedigen Belgen hun recht op vooroordelen.
Terecht.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2014, 19:22   #209
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar ze zijn naar hier gehaald om te werken. Nu zitten hun kinderen in onze maatschappij en zijn ze Belg. Hun land van herkomst is hier. Een rimpeleffect van politiek. Dat men dan verantwoording opneemt. Geef ze werk en laat mensen op nprmale leeftijd op pensioen gaan. Dit was de belofte naar auto- en allochtonen. Make it happen.


Inderdaad , mensen die in diepe armoede leefden, kwamen naar dit land als gastarbeider en besloten te blijven. Dat gebeurde niet op onze vraag, maar dat was hun beslissing. En je kunt hen geen ongelijk geven gezien de sociale voorzieningen hier die in eigen land onbestaande waren.

Je zou mogen verwachten dat drie tot vier generaties verder dit hun herkomstland zou zijn maar niets is minder waar. Partners komen maar al te vaka uit het vakantieland, wat toch het land van hun ouders of grootouders ondertussen is voor de generatie die trouwt met partners uit die landen.

Om het voor u eens duidelijk te stellen, maar al te vaak wil men de melk(sociale voordelen) maar niet de koe( de cultuur die deze voordelen bereikt heeft) omdat de cultuur van dit land haaks staat op eigen culturele/ religieuze gebruiken die in stand gehouden worden door de eerste generatie die zich herhaalt via gezinsvorming en hereniging.


En loze kreten zoals " geef ze werk" getuigen van gebrekkig inzicht, want werk vereist basisvaardigheden die vaak ontbreken.
Er wordt genoeg " gegeven" tijd om eens iets terug te vragen, niet?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 07:22   #210
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Inderdaad , mensen die in diepe armoede leefden, kwamen naar dit land als gastarbeider en besloten te blijven. Dat gebeurde niet op onze vraag, maar dat was hun beslissing. En je kunt hen geen ongelijk geven gezien de sociale voorzieningen hier die in eigen land onbestaande waren.
België is letterlijk ginder reclame gaan maken en heeft ze beloftes gemaakt.
Aan ons is beloofd dat we vroeger op penisoen konnen.
Dat was misschien niet op vraag van de burger, wel van de staat.
Ik heb wel over de tijden van de steenkoolmijnen he. Laten we het ff bij de groep houden waar Omar vandaan komt.

Citaat:
Je zou mogen verwachten dat drie tot vier generaties verder dit hun herkomstland zou zijn maar niets is minder waar. Partners komen maar al te vaka uit het vakantieland, wat toch het land van hun ouders of grootouders ondertussen is voor de generatie die trouwt met partners uit die landen.
Kijk Omar zijn kledingstijl en hoor zijn accent. Ik heb een West Vlaming in actie gezien met Antwerpse ego trekjes. Kijk de Antwerpse scholen, bijna overwegend gekleurd en allemaal Nederlandstalig met het platte accent.

Volgens mij worden hier veel mensen over 1 kam geschoren. Soennieten en sjiieten zijn wel 2 uitersten he... En je kan een Roma die voor overlast bezorgd niet linken aan alle "vreemden" in dit land.
Hier wordt in mijn mening veel gezocht naar iets om te bashen, ...
Alice, ik woon al heel mijn leven multicultureel... op een dag worden we ouder en kijk ik rond naar de nieuwe gasten. De oostblokkers hebben hier al heel het drugsnetwerk overgepakt, de hoeren, ... Ik denk dat de echte criminaliteit het daglicht nog niet ziet en ge zou verschieten ...

Citaat:
Om het voor u eens duidelijk te stellen, maar al te vaak wil men de melk(sociale voordelen) maar niet de koe( de cultuur die deze voordelen bereikt heeft) omdat de cultuur van dit land haaks staat op eigen culturele/ religieuze gebruiken die in stand gehouden worden door de eerste generatie die zich herhaalt via gezinsvorming en hereniging.
Ik betreur dat ten zeerste. Maar waarom kon je zoiets slikken van joden? Omdat ze melk in de koe steken? Dan is het niet de religieuze waarden die je storen, maar het feit dat ze meer uit de koe kunnen zuigen dan u.

Citaat:
En loze kreten zoals " geef ze werk" getuigen van gebrekkig inzicht, want werk vereist basisvaardigheden die vaak ontbreken.
Er wordt genoeg " gegeven" tijd om eens iets terug te vragen, niet?
Dat heeft niets met inzicht te maken. Als zij niet werken moeten wij allemaal NOG later op pensioen. En dat was de belofte niet!
Wat zouden we terugvragen dan? Werken gasten? En ge moet in shiften werken of ge zijt ne profiteur?
Fuck da, zelfs ik werk geen 38h meer. Ze hebben genoeg van mijn loon gehouden, eerst een loonlastenverlaging. Dan kunde verzuurd dingen verwachten van de arbeiders.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 07:57   #211
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
België is letterlijk ginder reclame gaan maken en heeft ze beloftes gemaakt.
Aan ons is beloofd dat we vroeger op penisoen konnen.
Dat was misschien niet op vraag van de burger, wel van de staat.
Ik heb wel over de tijden van de steenkoolmijnen he. Laten we het ff bij de groep houden waar Omar vandaan komt.
Ze hebben vroeger veel beloftes gedaan die ze nu niet meer kunnen houden, de onbetaalbare pensioenen zitten daar ook tussen. De vraag was om tijdelijk te komen werken, niet om te blijven en heel de familie mee te sleuren.

Ondertussen hebben we alle leningen opgebruikt en moet er bespaard worden, dan wordt het de keuze tussen pensioenen, ziekenzorg en allochtonenhangmat.

Misdaad zit inderdaad overal maar er mag wel eens een onderzoek komen naar achtergrond, religie en inteelt gehalte, je zou wel eens verbaasd kunnen zijn.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 09:55   #212
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Ze hebben vroeger veel beloftes gedaan die ze nu niet meer kunnen houden, de onbetaalbare pensioenen zitten daar ook tussen. De vraag was om tijdelijk te komen werken, niet om te blijven en heel de familie mee te sleuren.

Ondertussen hebben we alle leningen opgebruikt en moet er bespaard worden, dan wordt het de keuze tussen pensioenen, ziekenzorg en allochtonenhangmat.

Misdaad zit inderdaad overal maar er mag wel eens een onderzoek komen naar achtergrond, religie en inteelt gehalte, je zou wel eens verbaasd kunnen zijn.
Niemand heeft wat aan een lamzak die niet wil werken. Het probleem is dat we hier in Belgie met 1 miljoen van zo'n lamzakken zitten die niet werken, maar zich in hoog tempo voortplanten. Waar gaat dat eindigen, vraag ik mij af. Misschien zullen zelfs onze kleinkinderen nog verplicht moeten werken om deze hangmatcultuur te moeten onderhouden. Ikzelf vrees voor de zekerheid op een pensioen. Ook vind ik het feit dat de helft van mijn loon verbrasd zal worden aan OCMW's, heel zorgwekkend. Ik ben in dit land opgegroeid om te werken voor mijn toekomst en die van mijn kinderen, niet om een stelletje leeggangers te onderhouden. Fuck die solidariteit, dus. Dat iedereen maar eens zijn eigen boterham verdient. Want als je echt wil werken, is er werk zat.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 10:10   #213
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Want als je echt wil werken, is er werk zat.
Dat betwijfel ik. Als men het vertikt om de taal te leren/spreken, gedurende minstens één maand per jaar zonder slaap of eten op het werk verschijnt, verder gedurende de verlofperiode meestal ziek wordt in het "vakantieland" zodat er nog een paar weken kunnen aangebreid worden, of op het werk verschijnt in nachtkledij, dan vrees ik dat er voor sommigen echt géén werk te vinden is.

Ik heb geen problemen met een allochtoonse poetsvrouw, mag turks of marokkaans zijn, wel zonder hoofddoek, maar gedurende de Ramadan wil ik een poetsvrouw die poetst en niet eentje die zonder energie half slapend net doet of ze stofzuigt. Dan moet ze in die periode maar verlof nemen. Ik wil ook geen poetsvrouw of tuinman die poepeloere zat rondlopen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 10:13   #214
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Ze hebben vroeger veel beloftes gedaan die ze nu niet meer kunnen houden, de onbetaalbare pensioenen zitten daar ook tussen. De vraag was om tijdelijk te komen werken, niet om te blijven en heel de familie mee te sleuren.

Ondertussen hebben we alle leningen opgebruikt en moet er bespaard worden, dan wordt het de keuze tussen pensioenen, ziekenzorg en allochtonenhangmat.

Misdaad zit inderdaad overal maar er mag wel eens een onderzoek komen naar achtergrond, religie en inteelt gehalte, je zou wel eens verbaasd kunnen zijn.
Dat ze beginnen met de monarchie af te schaffen?
Een republiek op te starten en minder bevoegdheden aan te wijzen?
Zij hebben het veroorzaakt, dat zij er als eerste voor boeten en het volk als laatste? Wat moet ik gaan werken voor DEXIA en ministers die meer rommel dan orde achterlaten?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 11:55   #215
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat betwijfel ik. Als men het vertikt om de taal te leren/spreken, gedurende minstens één maand per jaar zonder slaap of eten op het werk verschijnt, verder gedurende de verlofperiode meestal ziek wordt in het "vakantieland" zodat er nog een paar weken kunnen aangebreid worden, of op het werk verschijnt in nachtkledij, dan vrees ik dat er voor sommigen echt géén werk te vinden is.

Ik heb geen problemen met een allochtoonse poetsvrouw, mag turks of marokkaans zijn, wel zonder hoofddoek, maar gedurende de Ramadan wil ik een poetsvrouw die poetst en niet eentje die zonder energie half slapend net doet of ze stofzuigt. Dan moet ze in die periode maar verlof nemen. Ik wil ook geen poetsvrouw of tuinman die poepeloere zat rondlopen.
Circe, je hebt dat zinnetje verkeerd geïnterpreteerd. Ik bedoelde dat wie echt wil werken, zich ook dusdanig zal aanpassen en moeite zal doen om werk te vinden. Zo iemand zal dan ook moeite doen om te integreren en zich het Nederlands meester te maken. Jij beschrijft gevallen die duidelijk blijven vaststeken in hun eigen tradities.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 11:59   #216
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Terecht.
Ja want vooroordelen zijn echt iets om te koesteren niet waar? Daar kom je mee 'vooruit' in het leven. Nee dus.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 12:49   #217
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
België is letterlijk ginder reclame gaan maken en heeft ze beloftes gemaakt.
Aan ons is beloofd dat we vroeger op penisoen konnen.
Dat was misschien niet op vraag van de burger, wel van de staat.
Ik heb wel over de tijden van de steenkoolmijnen he. Laten we het ff bij de groep houden waar Omar vandaan komt.



Kijk Omar zijn kledingstijl en hoor zijn accent. Ik heb een West Vlaming in actie gezien met Antwerpse ego trekjes. Kijk de Antwerpse scholen, bijna overwegend gekleurd en allemaal Nederlandstalig met het platte accent.

Volgens mij worden hier veel mensen over 1 kam geschoren. Soennieten en sjiieten zijn wel 2 uitersten he... En je kan een Roma die voor overlast bezorgd niet linken aan alle "vreemden" in dit land.
Hier wordt in mijn mening veel gezocht naar iets om te bashen, ...
Alice, ik woon al heel mijn leven multicultureel... op een dag worden we ouder en kijk ik rond naar de nieuwe gasten. De oostblokkers hebben hier al heel het drugsnetwerk overgepakt, de hoeren, ... Ik denk dat de echte criminaliteit het daglicht nog niet ziet en ge zou verschieten ...



Ik betreur dat ten zeerste. Maar waarom kon je zoiets slikken van joden? Omdat ze melk in de koe steken? Dan is het niet de religieuze waarden die je storen, maar het feit dat ze meer uit de koe kunnen zuigen dan u.



Dat heeft niets met inzicht te maken. Als zij niet werken moeten wij allemaal NOG later op pensioen. En dat was de belofte niet!
Wat zouden we terugvragen dan? Werken gasten? En ge moet in shiften werken of ge zijt ne profiteur?
Fuck da, zelfs ik werk geen 38h meer. Ze hebben genoeg van mijn loon gehouden, eerst een loonlastenverlaging. Dan kunde verzuurd dingen verwachten van de arbeiders.
Ja, in dorpen zonder water of elektriciteit waar iedereen arm is werden mensen als gastarbeider naar hier gehaald. Als gastarbeider, die mensen kozen er zelf voor om hier te blijven, omdat hier allerlei voorzieningen bestonden die er in die landen niet zijn. Zoals uitkeringen, kinderbijslag, pensioen, invaliditeitsuitkeringen, een mutualiteit met betaalbare gezondheidszorg, onderwijs,en sociale woningen.

Wie in de steenkoolmijnen ging werken( vaak mensen die in eigen land totaal gene toekomst hadden) verdiende veel geld, genoeg om een huis te kopen in het land van herkomst, de familie te steunen, wegen te laten aanleggen naar de dorpen waar ze vandaan kwamen, hier een huis te kopen en te genieten van een welvaart die in eigen land voorbehouden is aan een kleine elite.Bovendien kon je wanneer je in de mijnen werkte vroeg op pensioen. Wanneer je de keuze hebt uit werk in een mijn of verhongeren in je dorp kozen velen voor welvaart, of moesten we die mensen chirurg maken misschien?


Uw commentaar slaat nergens op, wat heeft het verschil tussen sjiieten en soennieten te maken met de gezinshereniging en de problemen die hierdoor in stand gehouden worden? Hier zijn trouwens vooral soennieten en veel minder sjiieten.
En wat heeft de criminaliteit van Oost Europeanen te maken met de schooluitval van vooral Marokkaanse jongens, de overlast die ze veroorzaken, het hoge druggebruik en straatcriminaliteit van deze jongeren?

Mensen worden helemaal niet over dezelfde kam geschoren, maar langzamerhand is het wel duidelijk dat hoe groter de afstand tot onze cultuur is, hoe moeizamer de integratie verloopt en nu er crisis is, leidt dit tot gemor in wijken waar veel mensen in een sociaal onzekere situatie moeten samenleven.
Door de toename van kinderen die onderwijs nodig hebben kunnen ouders zelf niet meer bepalen waar hun kind naar school gaat, bij kinderopvang komen gezinnen waar beide partners werken onderaan de lijst omdat moeders die Nederlands moeten leren, beide ouders niet werken, of alleenstaand zijn voorrang krijgen. Kortom, wie studeert, een diploma haalt en samen vooruit wil in het leven wordt afgestraft, wie zonder opleiding als kansarme hier verblijf krijgt, heeft meer kans op opvang.
Meer kans op een sociale woning, ookal is het loon van wie tot de middenklasse behoort amper veel meer dan van wie ongeschoold is...de middenklasse maakt zich zorgen over hun kinderen die in klassen zitten waar vaak de helft onvoldoende de taal beheerst om mee te kunnen en thuis ook niemand goed de taal beheerst of werkt.

We importeren vooral armoede en dat heeft gevolgen voor mensen hier.

Waarom begint u in vredesnaam over Joden??? Voor uw informatie, de meeste Joden vallen u niet eens op! Zij werken, onderscheiden zich niet, en volgen gewoon school met andere kinderen, hun Joodse identiteit is vaka niet eens zichtbaar!

Bij wie dit wel zo is, dat is een absolute minderheid onder de Joodse bevolking hier, en die mensen financieren hun eigen scholen, bejaarden huizen, hun zonen zijn niet oververtegenwoordigd in criminaliteit of gevangenissen, hun dochters zitten niet in onze vluchthuizen, en niemand valt de " goy" lastig. Nu domineren Indiers de diamant, maar eeuwenlang waren dit de Joden en dat bracht ook op voor dit land.
Welke belangrijke economische bijdrage leverden moslims in het algemeen, de pittazaak misschien?
Wel een verschil met de grote groep moslims die vooral aan economische migratie doen.Uw opmerking slaat echt nergens op.

Want ook onder moslims zie je dat wie de culturele kloof kan overbruggen, wel succesvol is. Het moslim zijn hoeft dus geen hinderpaal te zijn, maar is dit wel, omdat mensen die kloof niet weten te overbruggen, ondanks alle geboden kansen. Dat is een probleem wanneer groepen heel groot zijn en afhankelijk van de voorzieningen dit dit land biedt en dat is dan ook het verschil met de kleine groep orthodoxe Joden.


Ja, uw " geef ze werk" is een loze kreet. Dan moet er eerst door mensen werk gemaakt worden van hun starterspakket op de arbeidsmarkt, en daar worden genoeg kansen voor geboden.
En ja, ook bandwerk, shiften, mogen geen probleem zijn om een inkomen te hebben uit werk.
Dat heeft niets met uw pensioen te maken, maar wel wel economie, gedragen door wie werkt en beperkt in die draagkracht dat is duidelijk.
Daar draaien we allemaal voor op, kijk maar naar de beperking van de werkloosheidsuitkeringen en tijden van bitter weinig werk.
Steeds meer mensen lopen een verhoogd risico op armoede,daar moet iets aan te doen zijn, ongeacht de overtuiging of origine van mensen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 15:08   #218
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik wijs geen vinger naar de werkgever. Ik wijs de vinger naar de staat.
Dat ze het oplossen. Genoeg werk voor Jan en Omar creëren zodat jullie oude meetjes vervroegd op pensioen kunnen gaan. Laat ons toch werken voor jullie pensioen, en geeft ons iets goed.
Zoals in de communistische landen voor het vallen van de muur? Er mocht geen werkloosheid zijn, immers in een arbeidsparadijs heeft toch iedereen een job die aan zijn verwachtingen voldoet!
Ja, de communisten losten het op! Werk dat in het Westen door één man gedaan werd, daar hadden ze er in het Oosten 3 of meer voor! En blij dat die mensen waren die zich daar een dag lang zaten te vervelen en na het vervelende dagwerk nog eens lang in een vervelende rij mochten aanschuiven voor een lege winkel.
"Oplossen"? Uw opmerking getuigt van verregaande onnozelheid, u weet echt niet hoe het er in het echte leven aan toe gaat, vermoed ik.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 15:17   #219
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ze kunnen hun kinderen natuurlijk altijd 'Jan' noemen. Dat zou het probleem helemaal oplossen.
Wat zeg je nu ? Daar moeten die mensen dan wel het nodige IQ voor hebben. Ze zijn zo achterlijk en fanatirek geobsedeerd met hun islam dat ze niet beter weten dan hun zoon Mohamed te noemen. 25% nog wel heet dan ook Mohamed.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 17:51   #220
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Zoals in de communistische landen voor het vallen van de muur? Er mocht geen werkloosheid zijn, immers in een arbeidsparadijs heeft toch iedereen een job die aan zijn verwachtingen voldoet!
Ja, de communisten losten het op! Werk dat in het Westen door één man gedaan werd, daar hadden ze er in het Oosten 3 of meer voor! En blij dat die mensen waren die zich daar een dag lang zaten te vervelen en na het vervelende dagwerk nog eens lang in een vervelende rij mochten aanschuiven voor een lege winkel.
"Oplossen"? Uw opmerking getuigt van verregaande onnozelheid, u weet echt niet hoe het er in het echte leven aan toe gaat, vermoed ik.
Er is genoeg werk voor iedereen, als ze een uitkering krijgen kunnen ze werken ook, anders is het ziekenkas. Straten opkuisen en leren hoe je een huis opknapt, werk zat.

Doge is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be