Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2012, 23:34   #41
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
als ik al die odes en aanbiddingen ter zijner attentie (sommigen hier, lijken wel groupies) hier lees, zou hij dat ook al zijn.
Pietje, een beetje relativeren is altijd goed.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 23:35   #42
Robrecht de Fries
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 september 2012
Berichten: 815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat is inderdaad het verhaal. Maar dat moet nog een paar weekjes niet al te veel ruchtbaarheid krijgen. De pers is op dat vlak echt lamlendig. Die vraag zou dagelijks moeten worden gesteld.
Het het maakt geen iota verschil. Jullie verliezen het zeggenschap over Antwerpen toch. En dat is maar goed ook.
Robrecht de Fries is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 23:36   #43
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat is inderdaad het verhaal. Maar dat moet nog een paar weekjes niet al te veel ruchtbaarheid krijgen. De pers is op dat vlak echt lamlendig. Die vraag zou dagelijks moeten worden gesteld.
De vraag die nu moet gesteld worden: Stijgt de NVA nóg meer in volgende peiling ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 23:37   #44
Robrecht de Fries
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 september 2012
Berichten: 815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De vraag die nu moet gesteld worden: Stijgt de NVA nóg meer in volgende peiling ?
Dat is een rethorische.
Robrecht de Fries is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 23:40   #45
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries Bekijk bericht
Dat is een rethorische.
't Is te zien hoe je het bekijkt.
Slaapwel !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 23:41   #46
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries Bekijk bericht
De Wever weet nu nog niet wat 2014 zal brengen. Dus moet hij in eerste instantie gaan voor het burgemeesterschap van Antwerpen. Als hij zich in 2014 dan verkiesbaar wil stellen om de Vlaamse zaak te verdedigen dan zullen de kiezers daar wel over oordelen of dat hij daarmee juist gehandeld heeft.
Zo kun je letterlijk alles goedpraten... Het zijn nu in oktober verkiezingen. Die kiezers moeten weten of ze ja dan neen kiezen voor een interim burgemeester of een volwaardige burgemeester. De rest is per definitie het voorwerp van de kristallen bol.
Durft n-va het aan om te zeggen dat nu het burgemeesterschap het doel is, en binnen twee jaar dat doel ondergeschikt is aan andere belangen ? Nee dus.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 23:41   #47
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat is inderdaad het verhaal. Maar dat moet nog een paar weekjes niet al te veel ruchtbaarheid krijgen. De pers is op dat vlak echt lamlendig. Die vraag zou dagelijks moeten worden gesteld.
Idd, misschien dat dan de ogen van Antwerpenaren zullen open gaan.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 23:43   #48
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

"Het is (niet) mijn ambitie om"... Ik denk dat iedereen die een beetje de politiek volgt wel weet wat deze woorden betekenen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 23:47   #49
Robrecht de Fries
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 september 2012
Berichten: 815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Idd, misschien dat dan de ogen van Antwerpenaren zullen open gaan.
Vergeet het sosjes.

THIS TIME



PS: let op de overeenkomst met het SP.a-embleem.
Robrecht de Fries is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 23:49   #50
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries Bekijk bericht
Het het maakt geen iota verschil. Jullie verliezen het zeggenschap over Antwerpen toch. En dat is maar goed ook.
Bokkie, je bent veeel te zeker van de uitislagen en vooral het gevolg dat daarop zal komen. Politiek volgt dikwijls rare kronkels, roep nog niet te snel victorie.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 23:52   #51
Robrecht de Fries
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 september 2012
Berichten: 815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Bokkie, je bent veeel te zeker van de uitislagen en vooral het gevolg dat daarop zal komen. Politiek volgt dikwijls rare kronkels, roep nog niet te snel victorie.
Zelfs als De Wever in Antwerpen zou verliezen, dan staat niets hem in de weg om er in 2014 volop voor te gaan. Jullie blijven verliezen wat er ook op 14 oktober in Antwerpen en daarna gebeurt. Dat begrijpt u ook.
Robrecht de Fries is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 23:55   #52
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries Bekijk bericht
Zelfs als De Wever in Antwerpen zou verliezen, dan staat niets hem in de weg om er in 2014 volop voor te gaan. Jullie blijven verliezen wat er ook op 14 oktober in Antwerpen en daarna gebeurt. Dat begrijpt u ook.
Als hij geen burgemeester zou kunnen worden (of er zelf voor kiezen om puur taktische redenen) is er uiteraard niets dat hem kan tegenhouden om er in 2014 niet voor te gaan. Dat is geen punt van discussie.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 00:14   #53
Robrecht de Fries
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 september 2012
Berichten: 815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Als hij geen burgemeester zou kunnen worden (of er zelf voor kiezen om puur taktische redenen) is er uiteraard niets dat hem kan tegenhouden om er in 2014 niet voor te gaan. Dat is geen punt van discussie.
Ook als hij burgemeester van Antwerpen is. Elio Di Rupo houdt nu in functie als premier al zijn burgemeesterszetel in Bergen warm en daar hoor ik geen kat over. Ik hoor ook niemand hier iets zeggen over Patrick De Wael, die 11 jaar lang zich als burgemeester van Tongeren heeft laten vervangen om onder andere Vlaams minister-president te zijn van 1999 tot 2003. Hoe hypocriet kan men nu zijn. Hetzelfde geldt voor Bart Somers als burgemeester van Mechelen die zich liet vervangen in 2003 en 2004 om Vlaams minister-president te worden. Niemand van de traditionelen heeft De Wever dus daarin lessen te leren.

Laatst gewijzigd door Robrecht de Fries : 21 september 2012 om 00:21.
Robrecht de Fries is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 00:47   #54
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.366
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
... Bart De Wever laat dus 5 miljoen 'Vlamingen' in de steek...
... en dat vindt u héél erg 'jammer', niet?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 01:28   #55
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Het is een uitspraak die hij beter achterwege gelaten had.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 02:02   #56
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Gwylan : U weet ongetwijfeld dat we daar in vlaanderen een heel toepasselijk woord voor hebben hoe BDW nu communiceert namelijk tsjeverij. Een eigenschap die quasi genetisch is verbonden met de cd&v maar die nu duidelijk ook opgang maakt in de nieuwe brede volkspartij nv-a.
Heel eerlijk gezegd, mijnheer Peter, als ik De Wever of wie dan ook in dergelijke situatie ware, zou ik qua prijsgeven van een mogelijke “ambitie” evenmin verder willen kijken dan de eerstvolgende verkiezingen, in casu de gemeenteraadsverkiezingen.

U mag dat voor mijn part gerust noemen zoals u wil, maar geef toe, voor wie graag burgemeester wil worden van een stad ware het uiterst dom om enkele weken voor de verkiezingen die daartoe kunnen leiden publiekelijk gewag te maken van een mogelijke ambitie die niets met bedoelde verkiezingen te maken heeft, nietwaar.

Ik wil overigens graag herhalen dat er een zeer duidelijk onderscheid is tussen het al dan niet bestaan van een "ambitie" en hetgeen er uiteindelijk in de realiteit kan gebeuren. Zoals het er naar uitziet zullen de omstandigheden voor De Wever de komende tijd derwijze zijn dat hij, los van welkdanige ambitie of het gebrek eraan, een ruime keuze zal hebben inzake een aantal mandaten die hij, eens zover, al dan niet kan opnemen afhankelijk van de mate waarin dat onder zijn eigen voorwaarden kan gebeuren. Het ware al te gek dat hij desbetreffend nu reeds publiekelijk in zijn kaarten laat kijken.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 03:39   #57
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries Bekijk bericht
Ook als hij burgemeester van Antwerpen is. Elio Di Rupo houdt nu in functie als premier al zijn burgemeesterszetel in Bergen warm en daar hoor ik geen kat over. Ik hoor ook niemand hier iets zeggen over Patrick De Wael, die 11 jaar lang zich als burgemeester van Tongeren heeft laten vervangen om onder andere Vlaams minister-president te zijn van 1999 tot 2003. Hoe hypocriet kan men nu zijn. Hetzelfde geldt voor Bart Somers als burgemeester van Mechelen die zich liet vervangen in 2003 en 2004 om Vlaams minister-president te worden. Niemand van de traditionelen heeft De Wever dus daarin lessen te leren.
Wie houd Peumans zijn zetel warm?
Als je al iemand noemt, zal je om geloofwaardig te zijn, ook die van je eigen partij moeten noemen.
Verkozenen moeten de mandaten opnemen en uitvoeren voor de volledige termijn waar ze voor verkozen zijn.

Dat was het standpunt van de N-VA, maar door de "kracht van het status quo" moet het nu blijkbaar allemaal niet meer.
Net zoals de afschaffing van de provincies, de Senaat en de cumuls.

Dat was allemaal zo niet bedoeld, we doen zoals de andere traditionele partijen, maar we liegen gewoon wat meer, want wij zijn er om de bevolking nog wat meer te plukken ten gunste van VOKA.
Dat kan je toch niet openlijk tegen de kiezer vertellen, dat doen de andere partijen toch ook niet.

Benieuwd hoelang het duurt dat "vier" de volgende linkse zender genoemd gaat worden, omdat ze wat kritische vragen durven stellen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 03:44   #58
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Heel eerlijk gezegd, mijnheer Peter, als ik De Wever of wie dan ook in dergelijke situatie ware, zou ik qua prijsgeven van een mogelijke “ambitie” evenmin verder willen kijken dan de eerstvolgende verkiezingen, in casu de gemeenteraadsverkiezingen.

U mag dat voor mijn part gerust noemen zoals u wil, maar geef toe, voor wie graag burgemeester wil worden van een stad ware het uiterst dom om enkele weken voor de verkiezingen die daartoe kunnen leiden publiekelijk gewag te maken van een mogelijke ambitie die niets met bedoelde verkiezingen te maken heeft, nietwaar.

Ik wil overigens graag herhalen dat er een zeer duidelijk onderscheid is tussen het al dan niet bestaan van een "ambitie" en hetgeen er uiteindelijk in de realiteit kan gebeuren. Zoals het er naar uitziet zullen de omstandigheden voor De Wever de komende tijd derwijze zijn dat hij, los van welkdanige ambitie of het gebrek eraan, een ruime keuze zal hebben inzake een aantal mandaten die hij, eens zover, al dan niet kan opnemen afhankelijk van de mate waarin dat onder zijn eigen voorwaarden kan gebeuren. Het ware al te gek dat hij desbetreffend nu reeds publiekelijk in zijn kaarten laat kijken.
Je vergeet te vermelden dat hij deze gemeenteraadsverkiezingen zelf tot een nationaal thema verheven heeft.
Of wil je zelfs dat ontkennen?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 05:36   #59
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik viel haast van mijn stoel toen ik de Leider op Vier hoorde verkondigen dat voor hem het burgemeesterschap van Antwerpen belangrijker is dan het minister-presidentschap en zelfs het premierschap.

De Wever was duidelijk niet opgezet met de vraag. Hij poogde het praatmomentje in een andere richting om te buigen, maar de kwaliteitsjoernalisten lieten niet los, en vroegen om een duidelijk antwoord.

Na veel vijven en zessen sprak De Wever uit dat enkel en alleen zijn ambitie is om burgemeester van Antwerpen te worden. Bart de Wever laat dus 5 miljoen 'Vlamingen' in de steek.



"Het is niet mijn ambitie om Vlaams minister-president te worden of om premier te worden". Dat heeft N-VA-voorzitter Bart De Wever in het VIER-programma "De Kruitfabriek" gezegd.
Op de vraag of hij zes jaar lang op post zou blijven als Antwerps burgemeester als hij verkozen wordt, antwoordde De Wever: "Het is mijn ambitie om zes jaar lang burgemeester te zijn". Een spijkerharde belofte deed De Wever niet. "Omdat je nooit helemaal weet wat de toekomst brengt", klonk het.

Zo zijn het in 2014 Vlaamse, federale en Europese verkiezingen. "De moeder van alle verkiezingen", aldus De Wever. "Maar het is niet mijn ambitie om Vlaams minister-president of federaal premier te worden. Het is wel mijn ambitie om Antwerps burgemeester te worden", aldus de N-VA-voorzitter. ( bron: HLN)

http://www.hln.be/hln/nl/13816/Verki...e-worden.dhtml
Dat bewijst dat hij in de Federale onderhandelingen nooit van zinnens is geweest ook maar iets te willen/kunnen/gaan bereiken.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 05:37   #60
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Onzinnig topic vind ik...
Natuurlijk is het voor u onzinnig. Het past simpelweg niet in uw kraam (denkpatroon).
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be