Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 februari 2018, 17:25   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En dat is ongeveer het enige dat je kunt aanmerken?
De NVA is de schuld van alles omdat ze niet in een paar maanden al de rottigheid uit andere partijen met vooral de PS op kop, kan ontdekken en uit de wereld helpen?
Hoe ver zou het gestaan hebben met deze zaak en zovele anderen was de NVA er niet geweest? Kon dat PS-creatuur nog 18 jaar langer onbeschaamd zijn zakken vullen zonder dat iemand ernaar kraaide...
En onze groen-rode politieke klootz... maar verder proberen de NVA elke dag op één of andere prul proberen te pakken. Hopend straks weer eens aan de macht te komen en verder te kunnen doen met het soort zaakjes die al aan het licht zijn gekomen...
Nee hoor, N-VA doet gewoon mee.

Leve Belgie.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 17:55   #22
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.015
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En dat er nog vele stinkende zaakjes lopen, daar moeten we niet aan twijfelen!
Wiens werk is er nu 720 euro per dag waard? Voor een paar dagen of weken, zal wel. Maar voor jaren aan een stuk? En voor sommigen is dat waarschijnlijk nog maar één van hun inkomstenbronnen...
Moeten we dat normaal vinden ook misschien?
Al ne stielman betaald?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 18:27   #23
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

En zeggen dat deze Brusselse PS nog altijd 15-20% zal behalen bij de volgende verkiezingen. 15-20% van de francofone Brusselaars keuren dit soort ronduit crimineel sossengesjoemel dus ronduit goed, daar zakt je broek toch van af he. Laat de sossen Bruxelles maar verder verkwanselen denk je dan, wie om gelijke welke reden nog op de PS stemt die verdient echt niet beter.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 18:27   #24
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Toch wel hoor, we hebben een consultant voor ons werken bij de Federale Politie, sinds 2002, huidige verkooprijs : 720 €/dag. En hij is lang niet de enige.
Dat jullie als echte Walen op dergelijke manier de staatskas leegzuigen hoeft weer niet te verbazen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 18:31   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Al ne stielman betaald?
Garage, €68 per uur.
Freelance fotolasser, €120 per uur.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 18:32   #26
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Al ne stielman betaald?

Verschietelijk wel hoor! Een mens zou nog meer moeite doen om ze buiten te houden. En dan trekt het soms nog op niks wat ze afleveren.
Heb recent nog een tweede moeten laten komen om recht te zetten wat de eerste verknoeid heeft.
Garage : 68 per uur? Klopt inderdaad volgens mijn laatste gekregen factuur.
Of de gefactureerde tijd inderdaad aan mijn wagen besteedt werd is een andere vraag. Maar..... ik kan nog altijd op een ander te biechten gaan.

Laatst gewijzigd door werkman : 17 februari 2018 om 18:38.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 18:36   #27
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat jullie als echte Walen op dergelijke manier de staatskas leegzuigen hoeft weer niet te verbazen.
We hebben een raamcontract via publieke aanbesteding met de FedPol. Dat zijn de prijzen voor zijn profiel.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 18:37   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Garage, €68 per uur.
Freelance fotolasser, €120 per uur.
En die mensen werken.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 19:15   #29
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
We moeten ons inderdaad niet concentreren op die vergoeding van 1000€/dag,wat vermoedelijk niet abnormaal hoog is voor een(inmiddels)" senior consultant",maar wel over de feitelijk onbepaalde duur van die consultancy van die persoon Schijnzelfstandigheid is een misdrijf dat vervolgd kan worden wordt in privé-bedrijven maar blijkbaar niet bij een vzw.....
Daar maakt men er zich van af met wat aanpassingen....nochtans is op de website van die vzw betreffende persoon ook te zien in een directiefunctie...(oooops foutje ...maar ik ben zeker dat dit tegen maandag al verwijderd zal zijn)
Nochtans moet,alleen al aan sociale bijdragen, een indrukwekkend bedrag ontgaan zijn...
Ik vraag me af welke geniale diensten die man dag in dag uit heeft geleverd aan 1000 euro/dag. Zal zowat het intellect van Einstein, Schrödinger,Tesla en Musk tezamen in zijn hoofd zitten hebben zeker, of misschien in zijn vlinderdas? Van dezelfde families als vlinderdas Di Rupo, wellicht...
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 19:24   #30
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.015
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Ik vraag me af welke geniale diensten die man dag in dag uit heeft geleverd aan 1000 euro/dag. Zal zowat het intellect van Einstein, Schrödinger,Tesla en Musk tezamen in zijn hoofd zitten hebben zeker, of misschien in zijn vlinderdas? Van dezelfde families als vlinderdas Di Rupo, wellicht...
Onlangs een Meester (in de Rechten) gehoord: 3000 Euro per uur.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 19:43   #31
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Toch wel hoor, we hebben een consultant voor ons werken bij de Federale Politie, sinds 2002, huidige verkooprijs : 720 €/dag. En hij is lang niet de enige.
Dat is niet abnormaal, als die ingehuurd wordt via een consultancybedrijf en ook door hen betaald wordt (zie ook RSZ kosten, winst etc..). En zit die man ook in het directiecomité van FedPol?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 19:46   #32
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Onlangs een Meester (in de Rechten) gehoord: 3000 Euro per uur.
Ik kan nog beter: huur eens Obama of Bill Clinton in om een lezingske van 1 uur te komen geven.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 19:49   #33
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Dat is niet abnormaal, als die ingehuurd wordt via een consultancybedrijf en ook door hen betaald wordt (zie ook RSZ kosten, winst etc..). En zit die man ook in het directiecomité van FedPol?
Hij is freelance, hij stuurt ons facturen op. En nee, hij zit niet in het directiecomité.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 20:36   #34
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Hij is freelance, hij stuurt ons facturen op. En nee, hij zit niet in het directiecomité.
Dan zitten er zeker sossen in het bestuur van FedPol!
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 20:50   #35
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.015
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Garage, €68 per uur.
Freelance fotolasser, €120 per uur.
Ik denk dat je onder de 50 Euro niet veel (goeds) vindt. En ik klaag niet. Beter iets goed gedaan door een stielman dan geklungel.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 21:10   #36
hiphoi
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 8 januari 2016
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Komaan zeg, een consultant huur je in voor een welbepaald project of opdracht, voor een paar weken of maanden. Niet voor 18 jaar.
En een consultant zetelt nooit in een directiecomité.



Moet er nog zand zijn?

Projecten van 1 of 2 jaar zijn geen uitzondering. Daarna wordt er een nieuw contract opgesteld voor een ander project of voor de uitbreiding van het oude. Zoals Kelt hier al zei, is het enige foute hier de manier waarop. Het bedrag is niet abnormaal. Ik las dat ze nu wel een aanbesteding gaan uitschrijven en ik kan nu al zeggen dat ze voor 1000 euro per dag geen één goede senior ict consultant zullen vinden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En dat er nog vele stinkende zaakjes lopen, daar moeten we niet aan twijfelen!
Wiens werk is er nu 720 euro per dag waard? Voor een paar dagen of weken, zal wel. Maar voor jaren aan een stuk? En voor sommigen is dat waarschijnlijk nog maar één van hun inkomstenbronnen...
Moeten we dat normaal vinden ook misschien?
Dat is een normaal bedrag in IT consulting. Ik weet dat KBC rekening houdt met 1000+ euro voor een consultant per dag bij hun projectbudget.
hiphoi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 21:31   #37
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hiphoi Bekijk bericht
Projecten van 1 of 2 jaar zijn geen uitzondering. Daarna wordt er een nieuw contract opgesteld voor een ander project of voor de uitbreiding van het oude. Zoals Kelt hier al zei, is het enige foute hier de manier waarop. Het bedrag is niet abnormaal. Ik las dat ze nu wel een aanbesteding gaan uitschrijven en ik kan nu al zeggen dat ze voor 1000 euro per dag geen één goede senior ict consultant zullen vinden.
Dat is een normaal bedrag in IT consulting. Ik weet dat KBC rekening houdt met 1000+ euro voor een consultant per dag bij hun projectbudget.
Voor mij gaat het niet om die 1000€/dag, maar over de termijn van 18 jaar.
Dat is onzindelijk. Aan een fractie van die kost laat je dan toch - bvb door een consultant - iemand opleiden die je vast in dienst neemt. En liefst 2, voor als er eens iemand doodvalt.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 21:36   #38
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.015
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Voor mij gaat het niet om die 1000€/dag, maar over de termijn van 18 jaar.
Dat is onzindelijk. Aan een fractie van die kost laat je dan toch - bvb door een consultant - iemand opleiden die je vast in dienst neemt. En liefst 2, voor als er eens iemand doodvalt.
Het valt buiten twijfel dat dit ook weer zo'n vieze schimmige constructie was via een vzw. En het is uiteraard niet ethisch.
Daarom ook: afschaffen al die constructies.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 22:52   #39
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het valt buiten twijfel dat dit ook weer zo'n vieze schimmige constructie was via een vzw. En het is uiteraard niet ethisch.
Daarom ook: afschaffen al die constructies.

Niet te vroeg conclusies trekken over prijzen.
Ik heb destijds eens een controle gehad ter plaatse in een firma waarvan de MZ gelegen was in een reconversie-zone. Het betrof tijdelijke vrijstellingen van belastingen op uitgekeerde devidenten mits ze voldeden aan bepaalde voorwaarden.(min 5 nieuwe personeelsleden aanwerven enz.)
Er was een fiscaal raadgever die kwam van een fiscaal bureau uit Brugge.
Zijn aangerekend loon voor twee uur aanwezigheid in de namiddag was toen al 80.000 Bfr plus 18.000 Bfr reiskosten.
Ter vergelijking verdiende ik toen 40.000 Bfr per maand.
Het was wel ontmoedigend.
Maar ik moet wel toegeven dat die vent gelijk kreeg met zijn standpunt.
Logisch toch. Hij deed niets anders dan rechtspersonen die gebruik maakten van deze uitzonderingswet.
Zo ver was men nog niet geëvolueerd op het departement.

Laatst gewijzigd door werkman : 17 februari 2018 om 22:57.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 23:22   #40
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wel dit is nog maar een bewijs dat je dergelijke dingen niet moet 'privatiseren': die aparte vzw werd natuurlijk enkel maar opgericht om te kunnen sjoemelen.
vzw ( vereniging zonder winst) , privatiseren => private sector die gelijk is aan winst maken.....ik begrijp je niet zo goed.
Maar dus de schepen van de stad Brussel tekent voor de factuur van de vzw.....toch wel vreemd vind ik zo.

Maar goed ik neem aan dat je doelde op het feit dat jezo een zaken moet houden bij ambtenaren, want ambtenaren doen alles veel beter.
Goh ja , ik kijk voor maandag al uit naar een wndeltocht te voet in Brussel , want de ambtenaren van de MIVB gaan ook ne keer staken.

Maar kijk, het verwondert me niet eens, we hebben een niet transparant verhaal met geld en facturen en we hebben een winnaar ...... het is ne frantalige rooie , ook wel de PS genaamd, familie van de partij van den Crombez.......


Maar kijk daar Dadee, heb jij weer mooi omheen gefietst, goed gedaan jongen ...
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be