Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Tinne Van der Straeten (Groen!) - 15 tot 21 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Tinne Van der Straeten (Groen!) - 15 tot 21 maart "Deze vinnige jongedame kwam meermaals in het nieuws ondermeer omdat ze als Groen!-woordvoerster bizar genoeg ging werken voor een sp!aga kabinet dat samengesteld is uit rode en groene mensen, met name dat van Pascal Smet. Voor de Europese lijst mag

 
 
Discussietools
Oud 17 maart 2004, 17:06   #21
Tinne Van der Straeten
Burger
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Het is al ter sprake gekomen.
Links , rechts , progressief, conservatief, confederaal, ...
Allemaal flarden van vlaggen die de lading pogen te dekken maar dat niet doen.

Er lopen massa's mensen rond in dit landje die "rechts" zijn wat betreft communautaire kwesties en volkomen "links" in sociale zaken.
Milieu is op zich niet "links" of "rechts", maar slaat iets meer aan bij "linksen" omdat daar de bezorgdheid voor de groep meer meespeelt.
En dan nog! (zie ook elders) Er bestaat ondertussen ook al Groen-rechts

http://www.groenrechts.be/
ik heb elders ook geantwoord op links rechts, progressief conservatief
links-rechts gaat over standpunten op sociaal economisch vlak, progressief-conservatief over ethische standpunten. Volgens De Tijd zijn wij de enige partij die op beide vlakken linksprogressief is.

Maar los van deze discussie denk ik dat vooral jasper gelijk heeft. Uiteindelijk gaat het niet zozeer over links rechts enzo, maar of een partij volgens jou de juiste en realistische oplossingen aanrijkt voor problemen.
Los daarvan vind ik wel dat alle strekkingen in het parlement moeten kunnen vertegenwoordigd zijn. en kan je aan progressieve kant niet alles op een hoop gooien, wnat ook tussen progressieven kunnen er grote verschillen zijn. daarom hebben alle -democratische- partijen voor mij bestaansrecht
Tinne
Tinne Van der Straeten is offline  
Oud 21 maart 2004, 00:58   #22
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra
...
en leg mij eens uit wat de verhoging van de vergoedingen voor mensen die niet werken voor nut heeft? Zo gaan de mensen nog minder geneigd zijn om te gaan werken als ze toch bijna niks meer verdienen.

Je moet niet zorgen voor een hoger leefloon, je moet zorgen dat ze dat leefloon niet nodig hebben.
...
Juist!

Eerst en vooral zorgen dat er geld in de staatskas komt, anders is enige verhoging van leefloon helemaal niet te betalen. (Dat kan als er meer jobs komen)

Daarnaast zorgen dat er minder mensen een leefloon nodig hebben. (Dat kan als er meer jobs komen)

Dan ervoor zorgen dat het verschil tussen inkomen uit werk en leefloon een stuk groter wordt. Nu blijven een aantal personen bewust in de werkloosheid omdat hen dat beter uitkomt. Want als je gaat werken heb je extra kosten zoals vervoer, opvang voor de kinderen, enz., en moet je daarvoor ook nog eens moeite doen ook.

Tenslotte zou ik het fair vinden moet men uitkeringstrekkers dat geld niet zomaar geven, maar dat ze daarvoor in ruil ook hun bijdrage geven aan de maatschappij. (Bijvoorbeeld gemeenschapswerk, een paar dagen in de maand). In ruil voor dat extraatje kan het leefloon verhoogd worden.
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be