Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Tinne Van der Straeten (Groen!) - 15 tot 21 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Tinne Van der Straeten (Groen!) - 15 tot 21 maart "Deze vinnige jongedame kwam meermaals in het nieuws ondermeer omdat ze als Groen!-woordvoerster bizar genoeg ging werken voor een sp!aga kabinet dat samengesteld is uit rode en groene mensen, met name dat van Pascal Smet. Voor de Europese lijst mag

 
 
Discussietools
Oud 17 maart 2004, 10:35   #21
tool2kil
Lokaal Raadslid
 
tool2kil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Mortsel
Berichten: 320
Standaard

Zoals steeds zit de waarheid in het midden -sommige tikken zullen functioneel zijn, andere uit sadisme. Wat is er mis met het bestrijden van deze tweede soort? En is Groen tegen elke functionele tik?
__________________
De jongen uit het groene Mortsel
The one and only motherfucker from hell.
tool2kil is offline  
Oud 17 maart 2004, 16:25   #22
Tinne Van der Straeten
Burger
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 125
Standaard

Ik kom zelf van de boerenbuiten (westmalle) en mijn grootouders waren boeren. zij waren dat vreoger nog zonder technologie, maar de boerderijen rondom zijn ondertss hoogtechnologische bedrijven geworden. dus ja ik weet hoe een koe eruit ziet. ik weet zelfs hoe je een kalkoen moet slachten en hoe je een schaap moet helpen bevallen.

Zelfs een onnozel kieken weet dat een koe niet uit eigen beweging in een camion stapt. Waar gaia tegen geprotesteerd heeft is tegen het zinloze en ongeoorloofde geweld.

Ter informatie: Gaia vindt dat Sp.a hun standpunten beter verdedigt dan Groen!

groetjes,
tinne
Tinne Van der Straeten is offline  
Oud 17 maart 2004, 16:27   #23
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinne Van der Straeten

Zelfs een onnozel kieken weet dat een koe niet uit eigen beweging in een camion stapt. Waar gaia tegen geprotesteerd heeft is tegen het zinloze en ongeoorloofde geweld.
hela hela , geen racisme tenopzichte van het kippenras he !!!
Xnorf is offline  
Oud 17 maart 2004, 16:49   #24
Tinne Van der Straeten
Burger
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinne Van der Straeten

Zelfs een onnozel kieken weet dat een koe niet uit eigen beweging in een camion stapt. Waar gaia tegen geprotesteerd heeft is tegen het zinloze en ongeoorloofde geweld.
hela hela , geen racisme tenopzichte van het kippenras he !!!
hierbij mij excuses aan het kippenras!

groetjes!
Tinne Van der Straeten is offline  
Oud 17 maart 2004, 17:05   #25
Gentenaar
Parlementsvoorzitter
 
Gentenaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Berichten: 2.141
Standaard

Xnorf schreef:

Citaat:
hela hela , geen racisme tenopzichte van het kippenras he !!!
Kippenracist!

(TVdS sprak over de kip in het algemeen, en had het mijns inziens niet specifiek over 1 ras. Ik denk dat bepaalde blokkers zo sterk in dit jargon vastzitten dat ze onbewust te pas en te onpas dergelijke woorden gebruiken.
__________________
Gentenaar is offline  
Oud 17 maart 2004, 17:06   #26
Gentenaar
Parlementsvoorzitter
 
Gentenaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Berichten: 2.141
Standaard

__________________
Gentenaar is offline  
Oud 17 maart 2004, 23:17   #27
pielewuiter
Schepen
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Locatie: belgie
Berichten: 401
Stuur een bericht via Instant Messenger naar pielewuiter Stuur een bericht via MSN naar pielewuiter Stuur een bericht via Yahoo naar pielewuiter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinne Van der Straeten
ik weet zelfs hoe je een kalkoen moet slachten
hoe moet je dan een kalkoen slachten ?

en als je toch een kalkoen kan slachten , dan weet je hoe er een echte filé moet uitzien en hoe die in de pan gebakken word

als je een kalkoen stroopt ;
en ge hangt hem nen nacht omhoog , dan ziet die filé s'anderendaags er mat uit , als ik in de winkel een filé zie liggen dan blinkt die
als ge nen echte filé bakt dan zwemt die ni in uw pan zoals die van uit den winkel ,

hoe komt het dat er in belgie geen enkele wetsbepaling is die het toegevoegde watergehalte reglementeerd/beperkt ,
als het water is heb je nog geluk , in het andere geval is het slachtafval
en dat is wettelijk nog toegelaten .

of vind je het normaal dat de gewone man tot 100euro betaald voor een emmer water van 10 liter ?
__________________
niks
pielewuiter is offline  
Oud 20 maart 2004, 00:23   #28
ZwerG
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
hoe komt het dat er in belgie geen enkele wetsbepaling is die het toegevoegde watergehalte reglementeerd/beperkt ,
als het water is heb je nog geluk , in het andere geval is het slachtafval
Inderdaad , zou tijd worden ... Puur bedrog als je ziet hoeveel water er op momenten wordt geinjecteerd ...
ZwerG is offline  
Oud 20 maart 2004, 11:40   #29
pielewuiter
Schepen
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Locatie: belgie
Berichten: 401
Stuur een bericht via Instant Messenger naar pielewuiter Stuur een bericht via MSN naar pielewuiter Stuur een bericht via Yahoo naar pielewuiter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZwerG
Citaat:
hoe komt het dat er in belgie geen enkele wetsbepaling is die het toegevoegde watergehalte reglementeerd/beperkt ,
als het water is heb je nog geluk , in het andere geval is het slachtafval
Inderdaad , zou tijd worden ... Puur bedrog als je ziet hoeveel water er op momenten wordt geinjecteerd ...
en dan kan je de bijkomende vraag stellen
word die emmer water in het zwart verkocht ?

en niet zo overbodige vraag zoals je op het eerste gezicht zal denken

als je als handelaar 100kg vlees aankoopt kan je in je aankoopfacturenboek ook maar 100kg inschrijven

als je die 100kg vlees bewerkt met 10 liter water
en die word verkocht , verkoop je 110kg vlees ( )

als je dit in je verkoopfacturenboek 110 kg boekt
er is controle ,
meneer heeft 10kg in het zwart aangekocht

dus meer dan waarschijnlijk word er dus slechts maar een zelfde gewicht geboekt in het uitgaande facturenboek als het inkomende facturenboek
in dit geval word de 10 liter water in het zwart verkocht aan de prijs van vlees

wie bewijst het tegendeel ?
__________________
niks
pielewuiter is offline  
Oud 3 april 2004, 10:22   #30
athena
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Berichten: 1.698
Standaard

Ik denk trouwens niet dat GROEN! echt inzit met dierenleed, denk maar aan hun verdediging van het rituele slachten van schapen op het offerfeest van de moslims. Waarschijnlijk is de mishandeling ondergeschikt aan wie de mishandelaar preciës is.
athena is offline  
Oud 5 april 2004, 13:37   #31
Tinne Van der Straeten
Burger
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 125
Standaard

hallo,
ivm ritueel slachten toch wel enige nuancering. Wij kunnen het gedogen mits voldoende randvoorwaarden in orde zijn: als het gebeurt in slachthuizen, onder verdoving etc etc
Dit hebben we nog uitgewerkt samen met GAIA trouwens.

Met Magda Aelvoet hadden we ook voor het eerst een minister die zich heeft bezig gehouden met dierenzaken. Zo kwam GAIA mee in het federaal agentschap voor de voedselveiligheid, en ook in een adviserend orgaan waar ik nu de naam van vergeten bij.

De dierproeven werden strenger gereglementeerd en sterk teruggedraaid. Ook werd er eindelijk iets gedaan aan de nerts- en bontkwekerijen.

Het is nooit genoeg, en altijd te weinig, en voor sommigen gaat het veel te ver. Daar heb ik me al bij neergelegd )
groeten
Tinne
Tinne Van der Straeten is offline  
Oud 9 april 2004, 17:17   #32
athena
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Berichten: 1.698
Standaard

Het essentiële van ritueel slachten is juist dat het dier, schaap of rund, de keel wordt overgesneden zonder verdoving. Het ritueel slachten vormt een uitzondering op de slachtwetgeving en ritueel slachten moet steeds gebeuren in een slachthuis.
Wat mij tegen de borst stoot is dat verschillende gemeentes, ook gemeentes waar Groen! in het bestuur zetelt, een gedoogbeleid voeren tav thuisslachtingen en zelfs afvalcontainers plaatsen om slachtafval in te verzamelen. Ik dacht dat iedereen zich aan de wet moest houden, joden kennen ook rituele slachtingen en bij hen stelt het probleem van thuisslachtingen zich niet.
athena is offline  
Oud 15 april 2004, 16:09   #33
Tinne Van der Straeten
Burger
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 125
Standaard

die containers staan er daar waar er geslacht wordt in erkende plaatsen daarvoor. dat heeft in elk geval geen zin meer, want in bxl hebben we geconstateerd dat de huiden die elders gevonden worden (illegaal gestort) zowat het tienvoudige zijn.
Tinne
Tinne Van der Straeten is offline  
Oud 15 april 2004, 16:13   #34
athena
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Berichten: 1.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinne Van der Straeten
die containers staan er daar waar er geslacht wordt in erkende plaatsen daarvoor. dat heeft in elk geval geen zin meer, want in bxl hebben we geconstateerd dat de huiden die elders gevonden worden (illegaal gestort) zowat het tienvoudige zijn.
Tinne
Die containers staan er voor slachtafval op te vangen van illegale thuisslachtingen, of zijn GAIA nu ook al een bende leugenaars?
athena is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be