Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Tinne Van der Straeten (Groen!) - 15 tot 21 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Tinne Van der Straeten (Groen!) - 15 tot 21 maart "Deze vinnige jongedame kwam meermaals in het nieuws ondermeer omdat ze als Groen!-woordvoerster bizar genoeg ging werken voor een sp!aga kabinet dat samengesteld is uit rode en groene mensen, met name dat van Pascal Smet. Voor de Europese lijst mag

 
 
Discussietools
Oud 17 maart 2004, 16:33   #1
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

Wat heeft groen! hierop aan te merken? Liefst uitgebreid antwoord
Xnorf is offline  
Oud 17 maart 2004, 16:46   #2
Tinne Van der Straeten
Burger
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 125
Standaard

Wij zijn voor het behoud van de federale structuur. Een democratische werking in België is enkel mogelijk als structuren ook efficiënt en doorzichtig zijn. En vooral solidariteit is voor ons belangrijk. Daarom moet de sociale zekerheid voor ons federaal blijven, en de kinderbijslag ook.
Dit impliceert ook solidariteit met het andere deel van het land dat bij een aantal van jullie niet zo geliefd is
Centra van politieke en economische macht verschuiven. Als het met Vlaanderen minder welvarend zou gaan, zouden wij dan ook niet willen dat het andere landsdeel solidair is met ons?
groeten
tinne
Tinne Van der Straeten is offline  
Oud 17 maart 2004, 17:08   #3
querty
Provinciaal Statenlid
 
querty's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2004
Locatie: België natuurlijk.
Berichten: 645
Standaard

Dat is waar Tinne, je moet solidair zijn met iedereen en niet eigen volk eerst. Van mij part mag er gerust een Europese sociale zekerheid komen. Ik heb daar geen problemen mee.
__________________
Spetsnaz heeft hier ook al gedrukt
LANG LEVE BELGIË!
Formule van de logica: Wallonië + Vlaanderen = België
http://forum.politics.be/showthread.php?t=12179
Vlaamse efficiëntie = 0
querty is offline  
Oud 17 maart 2004, 17:19   #4
Tinne Van der Straeten
Burger
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 125
Standaard

wij zijn ook voor een europese vakbond en europese sociale minima,
maar ik weet ook wel dat dat nog een hele lange weg te gaan is hoor...
Tinne Van der Straeten is offline  
Oud 17 maart 2004, 17:21   #5
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinne Van der Straeten
Wij zijn voor het behoud van de federale structuur. Een democratische werking in België is enkel mogelijk als structuren ook efficiënt en doorzichtig zijn. En vooral solidariteit is voor ons belangrijk. Daarom moet de sociale zekerheid voor ons federaal blijven, en de kinderbijslag ook.
Dit impliceert ook solidariteit met het andere deel van het land dat bij een aantal van jullie niet zo geliefd is
Centra van politieke en economische macht verschuiven. Als het met Vlaanderen minder welvarend zou gaan, zouden wij dan ook niet willen dat het andere landsdeel solidair is met ons?
groeten
tinne
Zeer goed gezegd Leve GROEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bruno* is offline  
Oud 17 maart 2004, 17:25   #6
tool2kil
Lokaal Raadslid
 
tool2kil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Mortsel
Berichten: 320
Standaard

Zolang het maar efficiënt en doorzichtig is heb ik er ook geen probleem mee. Alleen is het op dit volgens mij geen van beide...
__________________
De jongen uit het groene Mortsel
The one and only motherfucker from hell.
tool2kil is offline  
Oud 17 maart 2004, 17:44   #7
UNIE
Burgemeester
 
UNIE's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Berichten: 508
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno*
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinne Van der Straeten
Wij zijn voor het behoud van de federale structuur. Een democratische werking in België is enkel mogelijk als structuren ook efficiënt en doorzichtig zijn. En vooral solidariteit is voor ons belangrijk. Daarom moet de sociale zekerheid voor ons federaal blijven, en de kinderbijslag ook.
Dit impliceert ook solidariteit met het andere deel van het land dat bij een aantal van jullie niet zo geliefd is
Centra van politieke en economische macht verschuiven. Als het met Vlaanderen minder welvarend zou gaan, zouden wij dan ook niet willen dat het andere landsdeel solidair is met ons?
groeten
tinne
Zeer goed gezegd Leve GROEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inderdaad. Groen is duidelijk de meest Belgische partij, na BUB natuurlijk
__________________
UNIE is offline  
Oud 17 maart 2004, 18:11   #8
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jasper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 889
Standaard

Ik zie geen enkele reden om de sociale zekerheid federaal te houden.

Een gedeelte van de jaarlijkse milardentransferts naar Wallonië komt uit het slecht beheer van de sociale zekerheid.

De gewesten moeten het maximum aan bevoegdheden krijgen, voor mijn part alles. Een zelfstandig Vlaanderen is ook geen doel op zichzelf, wel het doelmatig bestuur van een land. De Belgische staatsstructuur is tot op de draad versleten; de misbruiken zijn geïnstitutionaliseerd.

Het overhevelen van de sociale zekerheid naar de gewesten, doet niets af aan solidariteit. De solidariteit stopt niet bij de taalgrens.

Mevrouw, u zegt: de regio die jullie niet in jullie hart dragen.
Ook dat is een vorm van vooroordeel. Ik heb veel vrienden in Wallonië, ik werk er deeltijds. In gesprekken met mijn Waalse vrienden, heb ik evenveel ergernis gehoord ten opzichte van de centralistische belgische staat, als ik dat in Vlaanderen hoor.

Flaminganten zijn niet tegen Wallonië, niet tegen andere culturen, niet tegen integratie van vreemdelingen; flamingantisme is een positieve instelling voor het beter beheer en bestuur van het land en allen die daar leven.

De grootste zwakte van Groen! (en vroeger Agalev) is (en was) dat ze te weinig oog hebben voor het onafhankelijkheidsstreven. Nochtans is dit ingegeven door sociale bekommernis en democratische overtuiging.

(P.S.: het zal u wellicht niet ontgaan zijn, dat ik in eigen naam spreek)
Jasper is offline  
Oud 18 maart 2004, 20:03   #9
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinne Van der Straeten
Een democratische werking in België is enkel mogelijk als structuren ook efficiënt en doorzichtig zijn.
Inderdaad. Prachtargument voor Vlaamse onafhankelijkheid!

Citaat:
En vooral solidariteit is voor ons belangrijk. Daarom moet de sociale zekerheid voor ons federaal blijven, en de kinderbijslag ook.
Weer zo'n uitspraak . Voor mij is solidariteit ook belangrijk. Waarom solidairder met Wallonië dan met Portugal?

Citaat:
Dit impliceert ook solidariteit met het andere deel van het land dat bij een aantal van jullie niet zo geliefd is
Wat een ONZIN! Wallonië is bij mij niet minder geliefd dan het Zuid-Westen van Canada.

Citaat:
Centra van politieke en economische macht verschuiven. Als het met Vlaanderen minder welvarend zou gaan, zouden wij dan ook niet willen dat het andere landsdeel solidair is met ons?
De transferpolitiek is er juist een van de grootste oorzaken van dat het in Wallonië slecht gaat. En moest het in Vlaanderen slecht gaan, NEE dan zou ik niet willen dat transfers die zorgen voor een gevoel van afhankelijkheid, de economie lamleggen.

Citaat:
groeten
tinne
Vlaamse groeten.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 20 maart 2004, 00:37   #10
ZwerG
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Een democratische werking in België is enkel mogelijk als structuren ook efficiënt en doorzichtig zijn. En vooral solidariteit is voor ons belangrijk. Daarom moet de sociale zekerheid voor ons federaal blijven, en de kinderbijslag ook.
Nu om de effeciëntie van de RVA in wallonie duidelijk te maken las ik bijvoorbeeld vandaag dat er precies 1 werkweigeraar zijn uitkering werd ontzegd , 1 minder dan in 2002 dan waren het er dus ... 2. Dit op een totaal van 415.922 uitkeringstrekkers ... solidair genoeg?
ZwerG is offline  
Oud 20 maart 2004, 23:04   #11
Sam
Provinciaal Gedeputeerde
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 894
Standaard

IK stel voor dat sommigen die solidair willen zijn , dat maar es zelf doen, zonder de anderen daarmee lastig te vallen,

Altijd gemakkelijk hé, maar das nu de slogan van de linksen: WEES SOLIDAIR ROEPEN, en met handen openstaan om te incaseren...


WIE WERKT VERDIENT! WIE NIET WERKT DOE ZOEKT ER MAAR !

Tina sta jij es alles af, alleen het broodnodige mag je houden...
Querty jij ook, want bij mijn inziens ben jij niet echt een werker...

mocht je werken... zou je beter weten
Sam is offline  
Oud 20 maart 2004, 23:27   #12
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

en toen werd het oorverdovend stil aan de linkerzijde.
Xnorf is offline  
Oud 21 maart 2004, 04:18   #13
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Misschien een interssant bijkomend vraagje :

Hoeveel zijn die miljardentransfers volgens de groenen ?
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline  
Oud 1 juni 2004, 10:07   #14
verten
Burger
 
verten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 163
Standaard

Misschien zou er ook eens iemand de miljardentransfer van Wallonië naar Vlaanderen moeten berekenen, want dat is nog nooit gebeurd!

Een voorbeeld: Mobiliteit. Onze drie zeehavens (Antwerpen, Zeebrugge en Gent) bevinden zich op Vlaams grondgebied, terwijl heel wat Waalse bedrijven met behulp van deze havens hun producten uitvoeren. Ook onze nationale luchthaven bevindt zich op Vlaams grondgebied. Zo stroomt er geld van Wallonië naar Vlaanderen.

Een ander voorbeeld: Toerisme. Er gaan veel meer Walen op vakantie aan de Vlaamse Kust dan dat er Vlamingen in de Ardennen hun vakantie doorbrengen. Ook zo stroomt er veel geld van Wallonië naar Vlaanderen.

Dus alle Walen als profiteurs voorstellen - wat het Vlaams Blok doet - en alle Vlamingen als de sukkelaars die beroofd worden voorstellen, lijkt mij eerder kortzichtig. Ik ontken niet dat er heel wat geld vloeit van Vlaanderen naar Wallonië, maar ook het omgekeerde gebeurt.
verten is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be