Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 maart 2019, 14:48   #361
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Hoe wil men kunnen oordelen als men Venezuela enkel kent door de politieke filter van de westerse Main stream media a la The Guardian?
Ik zal het detail dan maar zelf geven.
Bosbrand

Ik vroeg het trouwens aan Tomm.

Maar jij scheen het dus ook niet te weten..

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 maart 2019 om 14:49.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 19:56   #362
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.538
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik zal het detail dan maar zelf geven.
Bosbrand

Ik vroeg het trouwens aan Tomm.

Maar jij scheen het dus ook niet te weten..
Bosbranden die het specifiek op elektriciteitscentrales gemunt hebben zeker? Wat een gezeik. Het lamleggen van het electriciteitsnetwerk is onderdeel van de asymmetrische oorlog van de VS tegen Venezuela. De bedoeling is een klimaat van onzekerheid en chaos te creëren. Er zijn genoeg nieuwsberichten over de verschillende aanslagen op elektriciteitscentrales met foto's en details. Niet in westerse propaganda kanalen weliswaar. Daar is alles de schuld van Maduro. Die media ondersteunen de coup tegen Venezuela waarbij men het internationaal recht aan zijn laars lapt.

Typisch van 'links' is dat ze alles klakkeloos geloven van een krant met een ooit linkse reputatie zoals The Guardian, niet beseffend dat die evenzeer bol staan van imperialistische propaganda. De Morgen net hetzelfde.

Laatst gewijzigd door Bach : 26 maart 2019 om 20:00.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 22:45   #363
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Bosbranden die het specifiek op elektriciteitscentrales gemunt hebben zeker? Wat een gezeik. Het lamleggen van het electriciteitsnetwerk is onderdeel van de asymmetrische oorlog van de VS tegen Venezuela. De bedoeling is een klimaat van onzekerheid en chaos te creëren. Er zijn genoeg nieuwsberichten over de verschillende aanslagen op elektriciteitscentrales met foto's en details. Niet in westerse propaganda kanalen weliswaar. Daar is alles de schuld van Maduro. Die media ondersteunen de coup tegen Venezuela waarbij men het internationaal recht aan zijn laars lapt.

Typisch van 'links' is dat ze alles klakkeloos geloven van een krant met een ooit linkse reputatie zoals The Guardian, niet beseffend dat die evenzeer bol staan van imperialistische propaganda. De Morgen net hetzelfde.
Inderdaad.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 22:53   #364
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Bosbranden die het specifiek op elektriciteitscentrales gemunt hebben zeker? Wat een gezeik.
Installaties en verdeelnet in bosbrandgebied rond een stuwdam.
Kunnen natuurlijk ook door de Trumpisten gestart zijn.

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 maart 2019 om 22:55.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 22:54   #365
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Inderdaad.
Ik wacht op jullie betrouwbare bronnen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 22:59   #366
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De bedoeling is een klimaat van onzekerheid en chaos te creëren.
Te verhogen bedoel je . Dat klimaat was er al. Ik heb Venezolaanse vrienden.


Citaat:
Er zijn genoeg nieuwsberichten over de verschillende aanslagen op elektriciteitscentrales met foto's en details.
Te veel voor jou om te linken natuurlijk.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 01:11   #367
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

De oorzaken van de algemene stroomuitval
Citaat:
El Gobierno ha repetido el mismo guión propagand?*stico que ya empleó para justificar el primer gran apagón, que comenzó el 7 de marzo: el ataque al cerebro de la central hidroeléctrica de Guri (estado Bol?*var, sur) y unos supuestos disparos electromagnéticos que nadie ha visto, según el ministro de Comunicación, Jorge Rodr?*guez.
La explicación gubernamental, que no es cre?*da por el 90% de la población, ha causado estupefacción. "Aqu?* lo que hay es que sacar a Maduro, aunque sea con una intervención 'gringa'. Dicen que (se ha producido) un ataque cibernético; el ataque cibernético fue a su cerebro", dice Liz Guillén, comerciante de 49 años, mientras intentaba comprar algo de carne porque ha pedido la poca que ten?*a en casa.
"¡Guao, otro ciberataque de Darth Vader Bolton! Luke Maduro, la fuerza no está contigo", ha escrito en Twitter Andrés Izarra, ex ministro de Comunicación de Hugo Chávez, separado de la revolución.
El presidente del Parlamento y l?*der opositor, Juan Guaidó, ha criticado que el Gobierno volviera a la tesis del sabotaje. "Estamos determinando acciones para expresar la indignación de un pueblo que no tolerará burlas de los culpables del desastre", ha escrito Guaidó en Twitter.
Causas del nuevo apagón
Pero otras explicaciones desmontan el argumento del Gobierno: el nuevo apagón se ha generado por la desesperación del chavismo por recuperar rápidamente el servicio eléctrico -especialmente en Caracas- tras el corte del 7 de marzo, según ha explicado el consultor internacional de sistemas eléctricos, José Aguilar, en entrevista a Unión Radio.
"Cuando se intentó recuperar el sistema vimos fallos en subestaciones; son daños por sobretensiones y son indicativos de que la recuperación no estaba siendo bien ejecutada", ha señalado.
Aguilar ha explicado que el Gobierno está forzando toda la red eléctrica por encima de sus l?*mites de operación segura para que llegue el fluido eléctrico con un "voltaje medio aceptable".
"Cuando se violan los perfiles de tensión y los voltajes, usted invita a un gran apagón por cualquier fallo que pueda ocurrir", ha agregado el experto. El ministro de Comunicación aseguró en Twitter: "Los criminales generaron un incendio en el patio de 765 kilowatios de Guri, con la intención de dañar de modo definitivo la generación y transmisión de la carga", aseguró. "Al calcinar el patio y las v?*as de transmisión los terroristas lograron su cometido de que las máquinas de generación y transmisión cayeran generando el apagón. La derecha no tiene l?*mites en su afán homicida".
El presidente del Parlamento, Juan Guaidó, ha desestimado la tesis de la "guerra eléctrica" esbozada por el Gobierno, y ha asegurado que sólo con un cambio de régimen será posible recuperar el sistema eléctrico.
El Mundo.es

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 maart 2019 om 01:11.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 09:57   #368
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.538
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Installaties en verdeelnet in bosbrandgebied rond een stuwdam.
Kunnen natuurlijk ook door de Trumpisten gestart zijn.
Als je de foto's van de brandende en uitgebrande elektriciteitscentrales ziet zie je zo dat dat geen gevolg is van bosbranden.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 11:01   #369
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

gene schrik Bach, de Russen zijn geland

Citaat:
CARACAS (Reuters) - Two Russian air force planes landed at Venezuela’s main airport on Saturday carrying a Russian defense official and nearly 100 troops, according to media reports, amid strengthening ties between Caracas and Moscow.
https://www.reuters.com/article/us-v...-idUSKCN1R50NB
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 20:13   #370
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.538
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
gene schrik Bach, de Russen zijn geland



https://www.reuters.com/article/us-v...-idUSKCN1R50NB
Maduro heeft weinig keuze. Net als Assad beseft hij dat hij het alleen niet haalt tegen de VS. De VS weten dat ze Maduro in de handen van Rusland drijven. Dat heeft voor en nadelen voor de VS.

De VS waarschuwden Rusland uit 'hun' hemisfeer te blijven alsof de Monroe achtertuin doctrine nog springlevend is. Dat ze zelf hun 800 + militaire basissen uit andermans hemisfeer halen zou ik zeggen. De meeste oorlogen heden ten dage worden gestart vanuit de VS. Een gedwee Europa laat begaan en sommigen doen lustig mee met de oorlogswaanzin (Frankrijk en GB in de eerste plaats).
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 21:08   #371
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Stroomstoring gaat 3e dag in. Ik lees hieruit dat er geen vlees en vis meer te verkrijgen zal zijn..Mocht de stroom inderdaad zo ernstig zijn als ik uit de pers verneem en nog tenminste 10 dagen voortduren - dan is het gedaan met Maduro, denk ik.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 27 maart 2019 om 21:10.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 21:17   #372
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
gene schrik Bach, de Russen zijn geland

https://www.reuters.com/article/us-v...-idUSKCN1R50NB
In Syrië heeft Rusland IS verslaan, door de VS gecreëerd.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 21:19   #373
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Als je de foto's van de brandende en uitgebrande elektriciteitscentrales ziet zie je zo dat dat geen gevolg is van bosbranden.
Voor naïevelingen en kwaadwillenden is het voldoende.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 21:22   #374
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.538
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Stroomstoring gaat 3e dag in. Ik lees hieruit dat er geen vlees en vis meer te verkrijgen zal zijn..Mocht de stroom inderdaad zo ernstig zijn als ik uit de pers verneem en nog tenminste 10 dagen voortduren - dan is het gedaan met Maduro, denk ik.
Het is moeilijk voor Guaido, ondanks medeplichtigheid in de leugen vanwege de westerse pers, om aan de Venezolanen te verkopen dat de electicitietspannes veroorzaakt worden door slecht onderhoud en dergelijke. Dat het om aanslagen gaat is maar al te duidelijk. En wie hier de zaak op de achtergrond dirigeert ook. Het is dan nog maar de vraag of de ontberingen waar men op aanstuurt een voldoende krachtige motivator zullen zijn voor regime change, of dat de Venezolanen juist eerder verontwaardigd samen troepen en zich verzetten tegen deze agressies vanuit het buitenland gedirigeerd.

Gezien Guaido voordat hij vanuit de VS tot puppetpresident gebombardeerd werd een illustere onbekende was, dat zijn entourage opgepakt is met wapens en meer van dat soort van zaken zou ook tegenstanders van Maduro moeten kunnen doen de ogen openen over het fascisme dat dreigt Maduro te vervangen. Men kan aansturen op een bloedbad maar daarmee keert het volk zich nog niet tegen Maduro, alle media propaganda ten spijt.

Anderzijds dwingt men door dit soort van agressies wel Maduro een steeds autoritairdere koers te doen varen. In die zin is het win win voor de VS (denkt men) want een van de grootste angsten van de VS was het zich verspreidend onafhankelijkheidsgevoel in Latijns America. Nu kan men zeggen dat men beter af zal zijn onder de vleugels van het imperium, want onafhankelijkheid leidt tot ontberingen en autoritarisme. Dat regimes die opereren onder het imperium (Colombia, Honduras, Brazilië vanaf nu en Mexico tot voor kort) zo veel meer de mensenrechten schenden dan die ooit progressieve landen, dat zal je in de pers niet te weten komen. Dat kan de VS geen zak schelen ook niet.

Laatst gewijzigd door Bach : 27 maart 2019 om 21:24.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 21:25   #375
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Voor naïevelingen en kwaadwillenden is het voldoende.
Het kan idd mogelijk bosbranden zijn. Ik heb de indruk dat er de grootste droogte sinds decennia gaande is in de regio. In Paramaribo loeien de sirenes van brandweer zeer frequent en gras begint een gele kleur te krijgen, kanalen vallen droog. Dit heb ik nooit eerder meegemaakt, noch in de grote droge tijd - ca. augustus t/m oktober.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 27 maart 2019 om 21:27.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 21:26   #376
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.538
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Voor naïevelingen en kwaadwillenden is het voldoende.
Je ziet op foto's de groene plantjes staan naast de uitgebrande electriciteitscentrale. Maar zelf conclusies trekken lijkt te moeilijk voor sommigen. De klakkelozen.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 21:29   #377
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Je ziet op foto's de groene plantjes staan naast de uitgebrande electriciteitscentrale. Maar zelf conclusies trekken lijkt te moeilijk voor sommigen. De klakkelozen.
Niet alles is geel hoor, sommigen planten zijn gevoeliger voor droogte dan anderen.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 21:33   #378
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.538
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Niet alles is geel hoor, sommigen planten zijn gevoeliger voor droogte dan anderen.
Dat bedoel ik niet. De vraag is eerder waarom de plantjes niet zwart zijn. Ik had het niet op uw commentaar, maar op die van Eno de zoveelste. Leest de Spaanse main stream pers en denkt iets van Venezuela te kennen. En acht zich nog 'links' ook.

Laatst gewijzigd door Bach : 27 maart 2019 om 21:35.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 21:34   #379
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Geef me een link van die foto's - dan zal ik er naar kijken.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 27 maart 2019 om 21:35.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 21:45   #380
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.538
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Geef me een link van die foto's - dan zal ik er naar kijken.
Een specifieke foto die ik voor ogen had vond ik niet direct terug, maar dit is van een aanval op het elektrisch systeem van gisteren. Ook dat is duidelijk niet van een bosbrand.


https://venezuelanalysis.com/news/14404

Laatst gewijzigd door Bach : 27 maart 2019 om 21:47.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be