Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 maart 2006, 00:37   #1
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard Hypocrisie van 'linkse' regeringspartijen

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...og/index.shtml

Ik ergerde er mij op de betoging al enorm aan en op de VRT Nieuws-site leest u het zelf: Groen!, SPa en Spirit (en hun jongeren ook) waren aanwezig op de betoging tegen de bezetting van Irak. Wat doen zij daar in godsnaam?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 00:53   #2
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Mijn excuses voor de vijfdubbele post. Er zat wat vertraging op het forum waardoor ik dacht dat mijn topic niet gepost werd tot ik uiteindelijk toch resultaat te zien kreeg.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 02:06   #3
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Verschrikkelijk. Eerst lustig oorlogsmaterieel via de haven van Antwerpen verschepen, hun eigen protesterende bevolking voor het gerecht brengen, en daarna als brave koorknaapjes te gaan meestappen.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 02:11   #4
Proletariër
Minister-President
 
Proletariër's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 5.362
Standaard

Linkse regeringspartijen? Ben jij dan niet van België Steven? Hier zijn zelfs geen noemenswaardige linkse partijen
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 02:13   #5
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër Bekijk bericht
Linkse regeringspartijen? Ben jij dan niet van België Steven? Hier zijn zelfs geen noemenswaardige linkse partijen
Tussen aanhalingstekens.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 06:53   #6
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Toen Saddam er massaal mensen afslachtte hoorde je ze niet en kwamen ze niet op straat...waarom niet?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 07:00   #7
Proletariër
Minister-President
 
Proletariër's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 5.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Toen Saddam er massaal mensen afslachtte hoorde je ze niet en kwamen ze niet op straat...waarom niet?
de amerikanen hebben ondertussen een honderdvoudig aantal irakese slachtoffers gemaakt, maar die tellen nie mee zeker?
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 20:06   #8
Harald
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...og/index.shtml

Ik ergerde er mij op de betoging al enorm aan en op de VRT Nieuws-site leest u het zelf: Groen!, SPa en Spirit (en hun jongeren ook) waren aanwezig op de betoging tegen de bezetting van Irak. Wat doen zij daar in godsnaam?
Anti-Amerikanisme wordt geeist door de Arabische wereld. Punt.
De linkse partijen beseffen daarbij als géén ander dat de moslimstemmen doorslaggevend kunnen zijn.

mvg

Harald
Harald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 20:09   #9
Harald
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Mijn excuses voor de vijfdubbele post. Er zat wat vertraging op het forum waardoor ik dacht dat mijn topic niet gepost werd tot ik uiteindelijk toch resultaat te zien kreeg.
Ik had ongeveer hetzelfde voor. Met een antwoord aan jou na mijn wel zeer ongelukkige keuze van subforum. Gelukkig is het maar één keer doorgekomen

mvg

Harald
Harald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 20:12   #10
Harald
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër Bekijk bericht
de amerikanen hebben ondertussen een honderdvoudig aantal irakese slachtoffers gemaakt, maar die tellen nie mee zeker?
Hoe geraken die mannen aan de Amerikaanse nationaliteit voor ze zichzelf opblazen?

mvg

Harald.
Harald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 06:39   #11
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër Bekijk bericht
de amerikanen hebben ondertussen een honderdvoudig aantal irakese slachtoffers gemaakt, maar die tellen nie mee zeker?
Onzin, de terroristen maken elke dag deze slachtoffers, niet de amerikanen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 09:11   #12
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër Bekijk bericht
de amerikanen hebben ondertussen een honderdvoudig aantal irakese slachtoffers gemaakt, maar die tellen nie mee zeker?
het totale dodental van de Amerikaanse interventie is nog niet het aantal doden dat er viel tijdens de Iraaks-Iraanse oorlog PER DAG.(gifgasaanvallen op Koerden en Iraans leger, moord op eigen troepen enz... ONDER BEVEL VAN SADAM )
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 15:36   #13
LeMmOnN
Gouverneur
 
LeMmOnN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2005
Locatie: Barcelona
Berichten: 1.246
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër Bekijk bericht
de amerikanen hebben ondertussen een honderdvoudig aantal irakese slachtoffers gemaakt, maar die tellen nie mee zeker?
Verzint u dit nu zelf? Of geloof je elke zot die iets uitbraakt?
Als je echt niets te zeggen hebt dan kan je beter zwijgen.

Ik zou de geschiedenisboeken over Irak eens lezen, je zou nog versteld staan van het geweld wat de Iraakse bevolking is aangedaan.
__________________
Politics is the art of preventing people from taking part in affairs which properly concern them
(Paul Valery)
LeMmOnN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 15:52   #14
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Ik ben ervan overtuigd dat het belangrijkste doelwit van het Moslimterrorisme
de moslims zelf zijn en niet de zgn; "ongelovigen". In Agerije, Marokko, Egypte, Saoudie Arabië, Afhanistan maakte de Broederschappen en Al Quaida's totaal gesproken veel meer slachtoffers dan in New York, Madrid en Londen samen. De dictatuur van Saddam was oorspronkelijk eerder een lekenstaat dan een moslimstaat - de oorlog met Iran een gewone veroveringsoorlog met het idee dat de "revolutie" Iran verzwakt had.

De invasie van Irak door de U..S.A. is vanuit hun standpunt gezien een grote vergissing geweest, want het zal nooit een democratisch regime in Irak "opbrengen". in Irak zal men slechts oogsten wat men er gezaaid heeft : Burgeroorlog. Als de "opstandelingen" de wapens eventjes neerleggen en zich met de Iraakse regering verzoenen kunnen ze braaf aan de GI's vragen om naar huis te gaan en kunnen ze niets anders doen dan vertrekken (dat is het beste scenario voor Georges W.). Waarom zal dit niet gebeuren ? Het is toch veel leuker om tegen de amerikanen/westerlingen te kunnen blijven vechten ?
Dus blijft er voor Georges W. niets anders over dan "met gezichtsverlies" te vertrekken. Er zal wel spoedig iemand in de regering de rekening opmaken en hem voorrekenen dat dat inderdaad het beste is om te doen.

Het lijden van het Iraakse volk is hierdoor niet afgelopen : Petroleum in je ondergrond - hoeveel tegenslag kan je hebben ?
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 16:15   #15
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër Bekijk bericht
de amerikanen hebben ondertussen een honderdvoudig aantal irakese slachtoffers gemaakt, maar die tellen nie mee zeker?
Toch maar eens uitrekenen hoeveel Irakese slachtoffers de laatste tien of twintig jaar door de Irakese overheid of plaatselijke al dan niet religieuze groepen werden gemaakt??? Wie maakte zich daarover druk?
Het is dezelfde criminele bende die nu zorgt voor de dagelijkse bommen, ontvoeringen, onthoofdingen enz enz. want het installeren van een prille vorm van democratie interesseert hen geen bal en zou hen in hun doen en laten teveel hinderen.
Dit behoorde blijkbaar allemaal tot de plaatselijke folklore, waar men zich niet erg druk over maakte ...maar de doden door de Amerikaanse tussenkomsten, dat is pas erg, natuurlijk... De Amerikanen hadden na enkele weken, of was het maanden, de oorlog "gewonnen". De dagelijkse doden achteraf hebben de Irakezen aan hun eigen misdadigers te danken.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 18:48   #16
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Als de "opstandelingen" de wapens eventjes neerleggen en zich met de Iraakse regering verzoenen kunnen ze braaf aan de GI's vragen om naar huis te gaan en kunnen ze niets anders doen dan vertrekken (dat is het beste scenario voor Georges W.).
Enkel als de VS er zeker van is dat ze Irak als uitvalbasis van hun macht in het M-O kunnen gebruiken, als er dus een hun vriendelijk gezinde orde is, zullen ze min of meer vertrekken. Ze zijn daar niet voor niets hé.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 19:03   #17
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
want het installeren van een prille vorm van democratie interesseert hen geen bal en zou hen in hun doen en laten teveel hinderen.
Welke prille vorm van democratie? Ik dacht dat "prille democratie" stond voor een alleenheersende koning uit een Himalyastaat die z'n bevolking terroriseert en steun krijgt van het westen voor zijn strijd tegen maoïsten. Maar nu kan de term "prille democratie" blijkbaar ook gebruikt worden voor regimes die een willige marionet zijn van Amerikaanse oliebedrijven...

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 21 maart 2006 om 19:04.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 20:22   #18
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Enkel als de VS er zeker van is dat ze Irak als uitvalbasis van hun macht in het M-O kunnen gebruiken, als er dus een hun vriendelijk gezinde orde is, zullen ze min of meer vertrekken. Ze zijn daar niet voor niets hé.
Al eens een kaart van Afrika genomen en alle basissen van de Amerikanen aangeduid? Koeweit, Bahrein, Saoudi Arabie vergeten? De volledige vloot in de Indische oceaan vergeten? De B 52 vertrokken vanop Guam naar Irak en terug. Steunbasissen in Irak liggen te dicht bij Iran om effectief te zijn
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 20:42   #19
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

In S-A verliezen ze invloed en Irak heeft ook een grote olievoorraad.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be