Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 augustus 2022, 11:00   #41
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Sounds not familiar at all.

Maar bovenal geen antwoord op mijn vraag: houdt er iemand, wereldwijd, een pleidooi om door het gedrag van kieken Trump, de republikeinse partij af te schaffen of in een cordon te steken?
Zijn er dan coalitieregeringen in de VS ?
Zitten democraten zowiezo al niet in het republikeinse cordon en omgekeerd ?
Tuurlijk zien een zeer groot aantal mensen in dat een zot als Trump nooit meer president mag worden...of waarom lopen er zoveel onderzoeken om de man "af te schaffen" voor de politiek.

Andere democratische spelregels, andere politieke achtergrond. Zelfde strategie...idioten moeten uit de politiek gehouden worden.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2022, 11:13   #42
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Sounds not familiar at all.

Maar bovenal geen antwoord op mijn vraag: houdt er iemand, wereldwijd, een pleidooi om door het gedrag van kieken Trump, de republikeinse partij af te schaffen of in een cordon te steken?
Er zijn enorm veel mensen inclusief ik en een hoop Amerikanen die nooit met Trump en zijn extreemrechtse aanhang zoals Rand Paul, MTG, Laren Boebert,… willen samenwerken en aan de macht brengen.

Als jij dat een Cordon Sanitaire noemt dan zij dat zo.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 17 augustus 2022 om 11:15.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2022, 11:43   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er zijn enorm veel mensen inclusief ik en een hoop Amerikanen die nooit met Trump en zijn extreemrechtse aanhang zoals Rand Paul, MTG, Laren Boebert,… willen samenwerken en aan de macht brengen.

Als jij dat een Cordon Sanitaire noemt dan zij dat zo.
Nee, dat is geen cordon sanitaire. Een cordon sanitaire is een openbaar gemaakte afspraak van verschillende stromingen om op hun kinderzieltje te zweren van dat nooit te doen. Zodat ze nadien niet meer van gedacht kunnen veranderen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2022, 11:54   #44
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, dat is geen cordon sanitaire. Een cordon sanitaire is een openbaar gemaakte afspraak van verschillende stromingen om op hun kinderzieltje te zweren van dat nooit te doen. Zodat ze nadien niet meer van gedacht kunnen veranderen.
Tuurlijk is dat een de facto cordon sanitair.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2022, 12:07   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Tuurlijk is dat een de facto cordon sanitair.
Nee, een cordon sanitaire is NIET "het niet willen samenwerken met een andere politieke richting". Dat is de NORMALE manier van doen.

Een cordon sanitaire is het opstellen van een KARTEL zodat de deelnemers eraan daar niet meer uit kunnen.

DAT is waarom het cordon sanitaire verschillend is van de "vrije keuze van zekere partijen om geen coalitie te sluiten met anderen deze keer".

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 augustus 2022 om 12:08.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2022, 14:20   #46
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er is geen Cordon tegen het Vlaams Belang, wel tegen het Vlaams Blok. Ik weet dat het semantiek is, maar het is semantiek die het VB zelf graag gebruikt.

Dus al dat gejammer over het cordon mag ophouden.

De democratische partijen kiezen er zelf voor om niet met het Belang samen te werken.
Als je spreekt over democratische partijen, dan moet ik altijd denken aan

de Duitse Democratische Republiek, die noemden zichzelf ook democratisch, de rest is geschiedenis...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2022, 15:30   #47
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Zijn er dan coalitieregeringen in de VS ?
Zitten democraten zowiezo al niet in het republikeinse cordon en omgekeerd ?
Tuurlijk zien een zeer groot aantal mensen in dat een zot als Trump nooit meer president mag worden...of waarom lopen er zoveel onderzoeken om de man "af te schaffen" voor de politiek.

Andere democratische spelregels, andere politieke achtergrond. Zelfde strategie...idioten moeten uit de politiek gehouden worden.
Eigenlijk moet dat helemaal niet. Het is de bevolking die hoort te bepalen of een idioot een politiek mandaat krijgt of niet. Ik ben er ook niet voor te vinden dat een idioot zoals Conner Rousseau een politiek mandaat krijgt maar kennelijk is niet iedereen het daar mee eens en aangezien ik een democraat ben leg ik mij daar bij neer. U wenst echter bij voorbaat mensen uit te sluiten. Dat maakt van u een anti-democraat.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2022, 20:43   #48
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Eigenlijk moet dat helemaal niet. Het is de bevolking die hoort te bepalen of een idioot een politiek mandaat krijgt of niet. Ik ben er ook niet voor te vinden dat een idioot zoals Conner Rousseau een politiek mandaat krijgt maar kennelijk is niet iedereen het daar mee eens en aangezien ik een democraat ben leg ik mij daar bij neer. U wenst echter bij voorbaat mensen uit te sluiten. Dat maakt van u een anti-democraat.
De nagel op de kop !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2022, 06:25   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Eigenlijk moet dat helemaal niet. Het is de bevolking die hoort te bepalen of een idioot een politiek mandaat krijgt of niet. Ik ben er ook niet voor te vinden dat een idioot zoals Conner Rousseau een politiek mandaat krijgt maar kennelijk is niet iedereen het daar mee eens en aangezien ik een democraat ben leg ik mij daar bij neer. U wenst echter bij voorbaat mensen uit te sluiten. Dat maakt van u een anti-democraat.
Inderdaad, want het is juist aan de bevolking in zijn geheel om uit te maken of iemand "een idioot" dan wel "een juist denkend persoon" is. Mochten er objectieve manieren zijn om dat uit te maken, dan waren er geen verkiezingen nodig.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be