Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 maart 2019, 23:25   #661
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Juist !
Wij eten zelfs dikwijls 3 X per week vis (meestal "gekweekte" zalm) uit Noorwegen.
Onze grootouders hadden een EVENWICHTIGE voeding.
En leefden 20 jaar minder lang.


En vis is niet dierlijk misschien?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2019, 23:28   #662
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Het enige dat ik tekort kom is B12 en daar slik ik een pilletje voor. Een vegan dieet is daarbuiten even evenwichtig als een alleseter dieet.

Het is alleen niet zo GEVARIEERD

Je weet toch het verschil tussen evenwichtig en gevarieerd?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2019, 23:30   #663
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het enige dat ik tekort kom is B12 en daar slik ik een pilletje voor. Een vegan dieet is daarbuiten even evenwichtig als een alleseter dieet.

Het is alleen niet zo GEVARIEERD

Je weet toch het verschil tussen evenwichtig en gevarieerd?
Dan ben je al twee jaar niet meer in een supermarkt geweest...ze liggen inmiddels vol gevarieerd vegan.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2019, 23:34   #664
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het enige dat ik tekort kom is B12 en daar slik ik een pilletje voor. Een vegan dieet is daarbuiten even evenwichtig als een alleseter dieet.

Het is alleen niet zo GEVARIEERD

Je weet toch het verschil tussen evenwichtig en gevarieerd?
En nog altijd veel honger? Als je nu een bureaujob hebt, hou je dat dieet van u wel vol anders niet... Een beetje achter een stoel zitten verbrand je niets mee.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2019, 23:39   #665
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Ik ben eens een keer meegelopen met een jager. Die zei dat vele lobbygroepen hun job een hel maken. Je hebt er ook die gewoon dat beest helemaal gebruiken. Zolang het gereguleerd is.

Meestal heel vreedzame mensen die hun agressie kwijtspelen met wat jagen in de bossen. Ik ken ook vegans die nogal agressief staan...

Is wel een afweging waard.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2019, 07:00   #666
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ik ben eens een keer meegelopen met een jager. Die zei dat vele lobbygroepen hun job een hel maken. Je hebt er ook die gewoon dat beest helemaal gebruiken. Zolang het gereguleerd is.

Meestal heel vreedzame mensen die hun agressie kwijtspelen met wat jagen in de bossen. Ik ken ook vegans die nogal agressief staan...

Is wel een afweging waard.
Zijn dat die brave jagers die zondag morgen vroeg al achter de woningen in de bossen volop aan het schieten zijn? Die brave jagers die hun jachtgeweer op jou richten als je op het wandelpad met je hond aan de leiband gaat wandelen? Die brave jagers die denken dat ze andermans grond als jachtgebied mogen toe-eigenen en gebruiken? Die brave maar macho jagers die als een wandelende testosteron bom rond lopen? Die brave jagers die elk excuus gebruiken om op alles te schieten? Wel ik zit ook in een lobbygroep. Straffer nog ik heb zelfs al meerdere klachten bij de politie en gemeente ingediend. Maar misschien zou het eens leuker zijn om ze zelf naakt in het wild te jagen en er dan ook gaan op te schieten Maar helaas in Belgistan is dat verboden.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2019, 07:57   #667
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Zijn dat die brave jagers die zondag morgen vroeg al achter de woningen in de bossen volop aan het schieten zijn? Die brave jagers die hun jachtgeweer op jou richten als je op het wandelpad met je hond aan de leiband gaat wandelen? Die brave jagers die denken dat ze andermans grond als jachtgebied mogen toe-eigenen en gebruiken? Die brave maar macho jagers die als een wandelende testosteron bom rond lopen? Die brave jagers die elk excuus gebruiken om op alles te schieten? Wel ik zit ook in een lobbygroep. Straffer nog ik heb zelfs al meerdere klachten bij de politie en gemeente ingediend. Maar misschien zou het eens leuker zijn om ze zelf naakt in het wild te jagen en er dan ook gaan op te schieten Maar helaas in Belgistan is dat verboden.
Ken de grap van dat jachtgronden toe-eigenen.
heb daar zelf met enkele jagers problemen mee gehad.
Die dachten dat ze zomaar enkele ha bos van mijn familie als hun jachtgebied konden gebruiken.
Bos is nu strikt verboden toegang voor jagers en betreden met wapens en bij afschieten van wild dat zich daar bevind staan nu zware juridische straffen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2019, 09:47   #668
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Awel, waar wacht je op? Ik eet vanavond een couscousschotel met veggie rulstukjes
Omdat mijn CO2 uitstoot mij geen barst kan schelen tiens. Ik ga zelf geen last hebben van mijn eigen CO2 uitstoot, die is veel te klein in vergelijking met die 7 miljard andere mensen. Ik wil daartoe niks bijdragen. Dat is mijn zorg niet.

Als ik minder vlees eet, zal het voor andere redenen zijn, dan mijn CO2 uitstoot die mij totaal niks kan schelen. Mijn bijdrage tot het milieu is onmerkbaar. Doe mij weg, en enkel mij weg, en dat verandert niks. Aangezien de rest van de wereld enkel maar bestaat voor mij, en ik daaraan niks verschuldigd ben, moet ik daar dus niks voor doen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2019, 17:29   #669
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Omdat mijn CO2 uitstoot mij geen barst kan schelen tiens. Ik ga zelf geen last hebben van mijn eigen CO2 uitstoot, die is veel te klein in vergelijking met die 7 miljard andere mensen. Ik wil daartoe niks bijdragen. Dat is mijn zorg niet.

Als ik minder vlees eet, zal het voor andere redenen zijn, dan mijn CO2 uitstoot die mij totaal niks kan schelen. Mijn bijdrage tot het milieu is onmerkbaar. Doe mij weg, en enkel mij weg, en dat verandert niks. Aangezien de rest van de wereld enkel maar bestaat voor mij, en ik daaraan niks verschuldigd ben, moet ik daar dus niks voor doen.
Is dat niet egoïstisch ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2019, 17:55   #670
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Is dat niet egoïstisch ?
Eh, ja. Zo kan je dat noemen. Uiteraard. Waarom zou een mens niet egoistisch zijn ?

Maar nog eens, wat *IK* doe, maakt geen bal uit. IK ga op mijn eigen het klimaat niet veranderen, de wereld niet vervuilen, ...

Moest ik helemaal alleen op de wereld zijn, en ik leef als een zwijn, met nog 50 keer meer CO2 dan ik nu uitstoot.... dan zou dat nog altijd niks noegabolle doen aan de wereld. Ik ga op mijn eentjes nooit een klimaatsverandering veroorzaken.

Willen anderen geen klimaatsverandering veroorzaken, moeten ze maar hun plan trekken. Ik ben daar niet verantwoordelijk voor. Als zij verdwijnen, en ik leef normaal zo verder, gaat er geen klimaatsverandering, geen vervuilingsprobleem, niks zijn van al dat.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 maart 2019 om 17:58.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2019, 18:16   #671
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Is dat niet egoïstisch ?
Dat is eigenlijk precies hoe veel van die zogenaamde klimaatactivisten ook denken. Anderen hebben schuld, anderen moeten het oplossen, zij zullen niet veranderen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2019, 18:18   #672
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat is eigenlijk precies hoe veel van die zogenaamde klimaatactivisten ook denken. Anderen hebben schuld, anderen moeten het oplossen, zij zullen niet veranderen.
Inderdaad, die zeggen: los het nu op en doe moeite, boet in, zodat WIJ later een LEUKE wereld hebben.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2019, 20:21   #673
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Zo, het zal even stil worden want de meeste scholieren zijn al op reis zelfs voor de vakantie begonnen is.

Paar uur in de file staan met de wagen dat klinkt best milieuvriendelijk. (<- door Sarcasmus)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 07:49   #674
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zo, het zal even stil worden want de meeste scholieren zijn al op reis zelfs voor de vakantie begonnen is.

Paar uur in de file staan met de wagen dat klinkt best milieuvriendelijk. (<- door Sarcasmus)
Deze morgen nog eens de opgenomen Pano reportage over Anuna De Wever herbekeken. En alhoewel ik nog steeds er van overtuigd ben dat al die Pano reportages grotendeels gemanipuleerd is vind ik deze toch het herbekijken waard. Waarin duidelijk wordt aangetoond dat al die bosbrossers politiek worden gestuurd. En vooral ONGELOOFWAARDIG EN PLAUSIBEL.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 07:50   #675
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Omdat mijn CO2 uitstoot mij geen barst kan schelen tiens. Ik ga zelf geen last hebben van mijn eigen CO2 uitstoot, die is veel te klein in vergelijking met die 7 miljard andere mensen. Ik wil daartoe niks bijdragen. Dat is mijn zorg niet.
Idem hier. Ik verander mijn leefgewoonten niet omdat enkele bosbrossers en wereldverbeteraars dat vragen
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 09:17   #676
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Verbeter de wereld, begin bij jezelf!.

Kerk in actie.

'Leuk' om even na te lezen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 10:33   #677
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eh, ja. Zo kan je dat noemen. Uiteraard. Waarom zou een mens niet egoistisch zijn ?

Maar nog eens, wat *IK* doe, maakt geen bal uit. IK ga op mijn eigen het klimaat niet veranderen, de wereld niet vervuilen, ...
...
...
Een "mens" is normaal niet egoïstisch-zoals jij het voorstelt- omdat hij geen dier is.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 11:53   #678
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.405
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een "mens" is normaal niet egoïstisch-zoals jij het voorstelt- omdat hij geen dier is.
Dat is hoogdravend en hypocriet.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 13:21   #679
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat is hoogdravend en hypocriet.
Pfff.
Spreek eens met mensen die dagdagelijks omgaan met dieren, bv boeren.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 22:08   #680
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Politiek Vlaanderen reageert verdeeld op voorstel om klimaatintendant aan te stellen.

Bourgeois: 'Ik sta open voor een klimaatintendant'.

Citaat:
Vlaams minister-president Geert Bourgeois (N-VA) wil bekijken of een klimaatintendant kan helpen bij bijkomende inspanningen om de klimaatverandering tegen te gaan. Hij wijst er tegelijk op dat de Vlaamse regering deze regeerperiode op dat vlak al heel wat maatregelen heeft genomen.
Er zijn nog andere politici die de komst van een klimaatintendant een goede zaak vinden.

Bourgeois (N-VA) somt een aantal maatregelen op die de regering deze legislatuur heeft genomen: kilometerheffing voor vrachtwagens, strenge energetische normen voor nieuw- en vernieuwbouw, de vergroening van de verkeersbelasting, fiscale stimuli voor ingrijpende energetische renovaties, recordaankopen van groene bussen bij De Lijn, recordinvesteringen in fietssnelwegen ...

Of een intendant een goede zaak is dat zal zich nog moeten uitwijzen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be