Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 30 maart 2011, 13:32   #21
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Waar blijft dat vat?
vat ongeduld (dit is geen persoonlijke aanval maar een vaststelling)
lantjes is offline  
Oud 30 maart 2011, 13:44   #22
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
vat ongeduld (dit is geen persoonlijke aanval maar een vaststelling)
Ik ben een gezonde jongen met dorst
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 30 maart 2011, 17:45   #23
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
In de context waarin die zin staat, heb ik daar geen enkel probleem mee. Iemand moet eens "stop" zeggen. Zeer goed dat de mods dit doen.

Wisord is offline  
Oud 30 maart 2011, 17:58   #24
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
vat ongeduld (dit is geen persoonlijke aanval maar een vaststelling)
Oppassen, je bevind je op glad ijs!
Savatage is offline  
Oud 30 maart 2011, 18:03   #25
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Oppassen, je bevind je op glad ijs!
Oei, persoonlijke aanval!!
"Je bevindt je op glad ijs" is een groffe belediging hoor.
Is zeker goed voor een ban van 1 maand.
Trixie is offline  
Oud 30 maart 2011, 18:04   #26
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Oei, persoonlijke aanval!!
"Je bevindt je op glad ijs" is een groffe belediging hoor.
Is zeker goed voor een ban van 1 maand.
Bwa, ik kom min of meer uit dezelfde clan als Iantjes, dus mss krijg ik strafvermindering
Savatage is offline  
Oud 30 maart 2011, 18:16   #27
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Bwa, ik kom min of meer uit dezelfde clan als Iantjes, dus mss krijg ik strafvermindering
Ban de clan!!
Trixie is offline  
Oud 30 maart 2011, 18:46   #28
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Ban de clan!!
lang leve de horde
driewerf is offline  
Oud 30 maart 2011, 18:48   #29
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
lang leve de horde
alle ratten
schil uw patatten
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 30 maart 2011, 18:48   #30
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Bwa, ik kom min of meer uit dezelfde clan als Iantjes, dus mss krijg ik strafvermindering
't Is met een L
lantjes is offline  
Oud 30 maart 2011, 19:07   #31
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
alle ratten
schil uw patatten
En ban ook al die zatten!!
Trixie is offline  
Oud 30 maart 2011, 20:25   #32
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arbiter Bekijk bericht
Vetes en clanoorlogen

Geachte forummers,

Dit forum is een politiek discussieforum, bestemd voor serieuze mensen die op een deftige manier met elkaar over politiek willen discussiëren. En mij dunkt dat er op dit moment meer dan voldoende onderwerpen zijn om met elkaar in discussie te gaan: de Arabische lente en de internationale gevolgen ervan, de rampen in Japan en de regeringsvorming in ons eigen land.
Dit forum wil een open forum zijn waarop alle meningen, mits binnen de wet, aan bod moeten kunnen komen. Wij houden van stevige discussies op basis van argumenten en hechten aan de vrijheid van meningsuiting.

De laatste tijd wordt de sfeer op dit forum teveel beheerst door onderlinge vetes en zogenaamde clanoorlogen die normale discussies nagenoeg onmogelijk maken. Wij hebben te veel moeten ingrijpen en te veel draden moeten sluiten omdat bepaalde forummers zichzelf niet konden beheersen, en wij hebben hier genoeg van. De laatste maanden konden wij minimaal twee kampen onderscheiden die elkaar het licht in de ogen niet gunden. Analyse van de draden wijst uit dat elke overtreding van iemand uit kamp B weer teruggreep op een provocatie van iemand uit kamp A die op zijn beurt weer teruggreep op een onderhuidse aanval van iemand uit kamp B en zo verder. Wij beschouwen beide kampen dan ook als even schuldig aan de ontstane escalaties. De betreffende forummers weten zelf wel wie er bedoeld worden maar voor alle zekerheid gaat dit bericht ook als PB naar degenen die wij als aanstichter en oorzaak zien van deze situatie. Dit is geen vrijgeleide voor degenen die geen PB hebben gekregen om hetzelfde te doen.

Maatregelen
Vanaf nu tolereren wij van deze forummers geen enkele overtreding van het forumreglement meer. Elke overtreding wordt zonder aanzien des persoon geknipt en berispt. Zich beroepen op provocaties van ‘’de andere kant’’ is hierbij geen excuus. Als u zich aangevallen voelt kunt u dit melden door middel van het rode driehoekje en/of de betreffende persoon op uw negeerlijst te plaatsen. Dit geldt ook als uw tegenstander ‘’irritant’’ discussiert. De negeerlijst, of gewoonweg niet reageren, is dan de aangewezen weg. Een ‘’tegenaanval’’ plaatsen is niet het antwoord en wordt, waar nodig, bestraft met banpunten.

Dubbelnicks
Beide kampen maken gebruik van dubbelnicks. Deze dubbelnicks zijn nagenoeg allemaal bij de moderatie bekend. Tot nu toe hebben wij dubbelnicks getolereerd om verschillende redenen. Door al dit ‘’gedoe’’ overwegen wij voortaan geen dubbelnicks meer toe te staan, wat op zich jammer zou zijn omdat de goeden dan onder de kwaden moeten lijden. Als de sfeer niet verandert zullen wij wel ons toevlucht hiertoe moeten nemen. Wij hopen dat het niet zover hoeft te komen. Zolang hier nog geen overeenstemming over is tolereren wij dubbelnicks, op voorwaarde dat ze netjes worden gebruikt. Bedenk wel dat alle punten die die nicks oplopen door ons bij elkaar worden opgeteld, met alle consequenties van dien.

Persoonlijke aanvallen en schelden
De deelnemers aan de vetes hebben bij ons alle krediet verspeeld. Dit betekent dat wij elke opmerking die op de persoon is gericht in plaats van op het bericht zelf kunnen beschouwen als een persoonlijke aanval. Woordspelingen op namen of avatars kunnen worden gezien als aanval of schelden, opmerkingen op foto’s kunnen worden gezien als aanval. Alles ter beoordeling aan de moderarie. Ook hier geldt geen enkel excuus. Als uw tegenstander iets heeft gedaan en de moderatie heeft het niet gezien maar deze ziet wel wat ú doet dan heeft u pech. Er wordt geen rekening meer mee gehouden. Alle klaagzangen over ‘’partijdige moderatie’’ die ongetwijfeld dan weer zullen volgen ten spijt.

Als leidraad wil ik u het volgende meegeven: U mag best zeggen dat een bericht leugens bevat, of racistisch/antisemitisch is, of idiote argumenten verdedigt maar niet dat de betreffende forummer een ‘’doortrapte leugenaar, een achterlijke racist of een vuile idioot’’ is. Ook dit weer ter beoordeling aan de moderatie. U kunt hier dus geen rechten aan ontlenen. Maar er wordt niet meer gewaarschuwd.

Het openbaar maken of het bespreken van privé-gegevens en/of foto’s, ook al heeft de aangesproken forummer die zelf al eerder openbaar gemaakt, wordt - als dit door u gebeurt - gezien als een persoonlijke aanval en, afhankelijk van de zwaarte van de overtreding, in sommige gevallen als persoonlijke bedreiging.

Dit alles zou voor u geen probleem hoeven zijn. U heeft immers de betere argumenten en hoeft uw toevlucht dus niet te nemen tot persoonlijke aanvallen en/of gescheld.

Klopjachten/banpogingen/valse meldingen

Als wij doorkrijgen dat u bewust probeert een politieke tegenstander verbannen te krijgen wordt u zonder opgaaf van redenen zelf bestraft. Indien u berichten meldt die ouder zijn dan twee weken kan dit worden beschouwd als persoonlijke aanval. Sowieso wordt elke melding van één van de bekende ‘’clanleden’’ vanaf nu met een korreltje zout genomen.

Racisme/antisemitisme
Ook dit blijkt een heet hangijzer te zijn. Er is ons gevraagd om vuistregels. Deze zouden niet nodig moeten zijn en ik verwijs iedereen wederom graag naar het forumreglement. Maarten Malaise gaf al eerder aan dat niet zozeer racisme het probleem is waar wij mee kampen maar vooral de persoonlijke aanvallen. Toch wil ik u hierover het volgende meegeven:
Wij houden ons aan de richtlijnen van het CGKR:
Citaat:


Zelf hanteren wij deze vuistregels:
A. 'Ik haat moslims' = Niet fijnzinnig maar geen racisme. Het gaat om een groep gelovigen, in dezelfde lijn als katholieken, joden, protestanten;
B. 'Ik haat Marokkanen/Joden/Turken/Walen/Hollanders' = Wel racisme maar niet strafbaar.
C. 'Marokkanen/Joden/Turken/moslims/Walen/Hollanders zijn dom/gemeen/inhalig/werkschuw' = Wel racisme maar niet strafbaar. (Pas op: Als u veel van dit type berichten plaatst zouden wij dit wel als geheel kunnen laten vallen onder 'haatzaaien' waarvoor we al eerder een forummer hebben verbannen.)
D. 'Ze moeten Marokkanen/Joden/Turken/moslims/Walen/Hollanders deporteren/niet toelaten op de bus/hoofddoekjes van de kop trekken/anders behandelen/doden/bombarderen' = Strafbaar racisme (gekoppeld aan een oproep tot discriminatie of geweld).

Dit zijn de vuistregels die de moderatie als instrument gebruikt bij het beoordelen van een bericht. Alles blijft ter interpretatie aan de moderatie. Dit zijn ónze vuistregels en u kunt er dus geen rechten aan ontlenen. Wij doen ook niet aan juridische haarkloverij. Als wij denken dat u over de schreef gaat wordt het bericht geknipt en bestraft, ongeacht bovenstaande vuistregels.

Let op: Als u bovenstaand discours volgt, óók type A, B of C, bevindt u zich al op glad ijs. Uw bericht wordt zwaarder beoordeeld naarmate deze is voorafgegaan, gekoppeld of gevolgd door persoonlijke aanvallen of een soortgelijk discours.

Wij kunnen niet in uw hoofd kijken: Elk strafbaar bericht wordt geknipt en bestraft, óók als u het slechts citeert en/of grappig of ironisch bedoelt. Het voordeel van de twijfel wordt u in dat opzicht niet meer gegund. Het moge duidelijk zijn waarom.

Tot slot
Tot zover dit bericht dat eigenlijk – onder volwassenen – niet nodig zou hoeven zijn. Wij hopen dat iedereen zich nu aan de regels houdt maar zullen niet aarzelen in te grijpen mocht er nog iemand over de schreef gaan.

In het vertrouwen in een prettige voortzetting van onze forumrelatie,

Namens het moderatieteam,
Arbiter
Ik ben blij dat de moderatie consequent zal optreden tegen persoonlijke aanvallen, schelden e.d.

Ik ben ook content met de vuistregels voor racisme/antisemitisme.

Ik heb wel één opmerking. Ik dacht dat A even racistisch is als B (volgens de wet) en ook geldt (evenals C en D) indien dit geschreven wordt over vrouwen/mannen, holebi's, anders validen, minder gegoeden.
artisjok is offline  
Oud 30 maart 2011, 21:28   #33
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

dan dacht je verkeerd.
lantjes is offline  
Oud 30 maart 2011, 21:31   #34
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
dan dacht je verkeerd.
Pssssst Iantjes , ik wil niet de hond in 't kegelspel zijn, maar weet jij wat 'minder gegoeden' zijn?
SDX is offline  
Oud 30 maart 2011, 21:43   #35
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
't Is met een L
L A N T J E S

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Pssssst Iantjes , ik wil niet de hond in 't kegelspel zijn, maar weet jij wat 'minder gegoeden' zijn?
ik spaar daar al jaren zilverpapier voor.
lantjes is offline  
Oud 30 maart 2011, 21:45   #36
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
L A N T J E S


Citaat:
ik spaar daar al jaren zilverpapier voor.
Aluminiumfolie is nie goed zeker?
SDX is offline  
Oud 30 maart 2011, 21:49   #37
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht




Aluminiumfolie is nie goed zeker?
die zien dat verschil niet maar dat gaat hier wel serieus off topic zelle, straks banpunten.

Laatst gewijzigd door lantjes : 30 maart 2011 om 21:50.
lantjes is offline  
Oud 30 maart 2011, 21:50   #38
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
die zien dat verschil niet
Haha, da's zeker da!
SDX is offline  
Oud 30 maart 2011, 22:20   #39
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.901
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
dan dacht je verkeerd.
daiwa is offline  
Oud 30 maart 2011, 22:23   #40
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.901
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik ben ook content met de vuistregels voor racisme/antisemitisme.

Ik heb wel één opmerking. Ik dacht dat A even racistisch is als B (volgens de wet) .
Sinds wanneer zijn moslims een ras?
Of heb jij dat even beslist tussen de soep en de patatten door?

Laatst gewijzigd door daiwa : 30 maart 2011 om 22:25.
daiwa is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be