Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 januari 2021, 05:56   #181
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik durfde het nog niet te zeggen.
Als je honderden keren hoort dat het om een Britse variant gaat, dan worden de Britten de zondebokken.
Ik spreek daarom liever van de Brexit variant
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 06:13   #182
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Daarom hoef je nog niet aan de schandpaal worden genageld door 5000 man via een burgemeester.
We zullen haar een standbeeld geven, iemand een voorstel waar?
Gedraag je dan kom je dat niet tegen.
En wat u of ik daar nu van vinden doet niets ter zake de regels zijn voor iedereen.
Ook voor die "Madam" die een hoop mensen besmette door haar onverantwoord gedrag.
De regels zijn chaotisch daar kan ik volgen maar wie wat nadenkt hoeft geen regels.
Ik droeg reeds een masker ten tijde dat dat nog als Marsmannetje zijnde over kwam, handgel gebruikte ik voor hij echt ruim verkrijgbaar was en reizen hou ik voorlopig on hold.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 06:26   #183
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Ook voor die "Madam" die een hoop mensen besmette door haar onverantwoord gedrag.
Want anderen besmetten niemand ? De 2 miljoen of meer mensen die besmet werden, werden door "onschuldigen" besmet, maar die Madam is een foute ?

Wat als je het niet erg vindt om mensen te besmetten ? Wat als je vindt dat mensen maar voor zichzelf moeten opletten als ze niet besmet willen worden ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 januari 2021 om 06:29.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 07:36   #184
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Want anderen besmetten niemand ? De 2 miljoen of meer mensen die besmet werden, werden door "onschuldigen" besmet, maar die Madam is een foute ?

Wat als je het niet erg vindt om mensen te besmetten ? Wat als je vindt dat mensen maar voor zichzelf moeten opletten als ze niet besmet willen worden ?
Wie reageert zoals u vind ik egoïsten waar ik me niet wil met vereenzelvigen in dit geval, sorry.
Ik let ook wel op voor die egoïsten en tot nu toe kon ik ze ontwijken maar hoe lang nog?
Je moet ook wel eens om boodschappen bvb.
En die Madam is fout, "Madam" op vakantie waar de meesten zich gedeisd houden en dan hier de boel op stelten komen zetten.
Denk je dat die kinderen het leuk vinden niet naar school te kunnen?
Die kinderen verliezen daarbij ook onderricht maar "Madam" had haar verlof maar ging niet in quarantaine tot ze veilig getest was.
Nog meer van die paljassen en de boel blijft nog langer in lock down, vraag misschien ook eens de mening aan mensen uit de contactberoepen wat die daar over vinden?
Vraag het eens aan het verplegend personeel die hun leven riskeren voor die charlatans?
Nee man, mij overtuig je niet en ik doe alvast wat ik moet doen en dan nog helemaal niet uit angst voor mezelf maar uit zelfrespect.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 23 januari 2021 om 07:37.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 07:47   #185
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Wie reageert zoals u vind ik egoïsten waar ik me niet wil met vereenzelvigen in dit geval, sorry.
Maar waarom is "ik heb nadeel aan deze epidemie, dus moet IEDEREEN daartegen gaan strijden" GEEN egoisme, en waarom is "laat mij gewoon mijn leven leven, ik vraag U ook niks" WEL egoisme ?

Ik zou denken dat de dwingelandij van zij die de epidemie willen remmen omdat ze denken dat ze er nadeel aan hebben, VEEL EGOISTISCHER is dan mensen die normaal willen leven en niks van anderen vragen he.

Vooral dat de groep die er nadeel aan heeft VEEL EN VEEL KLEINER is dan de groep die er nutteloos ambras door heeft om voor die kleine groep zijn normaal leven en zijn geluk en plezier op te geven.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 07:50   #186
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Je moet ook wel eens om boodschappen bvb.
Je kan je perfect beschermen met een FFP2 masker en een volgelaatskap. De kans dat je, als je jezelf deftig beschermt, door corona sterft is waarschijnlijk kleiner dan dat je doodgebliksemd wordt.

Het is omdat je dat niet wil doen (en omdat onze zeveraars dat nooit gezegd hebben) dat er nu die psychose is waardoor 90% van de bevolking de geen probleem heeft met corona, nu haar leven overhoop krijgt en pure offers moet maken zonder de minste winst op een manier die ongezien is in de geschiedenis. Als DAT geen egoisme is, dan weet ik het ook niet.

Citaat:
En die Madam is fout, "Madam" op vakantie waar de meesten zich gedeisd houden en dan hier de boel op stelten komen zetten.
Nee, die madam vindt dat normaal op reis gaan voor haar en haar omgeving meer waard is dan toegeven aan de grillen van egoisten die zonder bescherming op boodschappen willen gaan. Ze heeft groot gelijk.

Het is uit puur egoisme dat gij wilt dat die madam zich koest houdt, die madam vraagt U niks. Zij wil normaal leven. En als zij corona opdoet, neemt zij dat als een aanvaardbaar risico voor zichzelf. Wat waarschijnlijk een heel juiste berekening is.

Als gij schrik hebt om naar de winkel te gaan en U niet wilt uitrusten om uw handelingen in overeenstemming met uw eigen schrik te brengen, dan moet gij niet als een dwingeland egoist anderen uw grillen opsolferen he. Leef zoals ge wilt, en laat anderen ook normaal leven.

Het gegeven dat gij niet wilt riskeren om dood te gaan voor het geluk van anderen is toch op zijn minst even egoistisch.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 januari 2021 om 07:54.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 07:52   #187
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Denk je dat die kinderen het leuk vinden niet naar school te kunnen?
Die kinderen verliezen daarbij ook onderricht maar "Madam" had haar verlof maar ging niet in quarantaine tot ze veilig getest was.
Nog meer van die paljassen en de boel blijft nog langer in lock down, vraag misschien ook eens de mening aan mensen uit de contactberoepen wat die daar over vinden?
Begrijp je niet dat al die gevolgen enkel maar de gevolgen zijn door het egoistische gemaatregel, en moest iedereen doen zoals die madam, er geen problemen zouden zijn ? Dan waren er meer die corona opdeden misschien, maar voor 99% van de mensen loopt dat goed af. Het is voor die 1% egoisten dat al die mensen ambras hebben, niet omwille van die ziekte he.

Citaat:
Vraag het eens aan het verplegend personeel die hun leven riskeren voor die charlatans?
Als die dat graag doen doen zij maar en niemand dwingt hen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be