Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 maart 2023, 20:59   #321
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Lucht weeral dus. Of beter gezegd leugens.
Dat is hoe Russen "feiten" noemen he.

Is het juist of niet dat Vladimir tot op het laatste moment heeft volgehouden dat hij Oekraine niet zou binnenvallen ?

Beaamden de Rusland verdedigers zoals jij toen niet dat het Amerikaanse propaganda was om zelfs maar te suggereren dat Rusland er zelfs maar zou aan denken om Oekraine binnen te vallen ?

Zijn dat "leugens" ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2023, 21:01   #322
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Enkel de VS wil een wereld verdeeld in blokken.
Daar ben jij nochtans ook enorm voorstander van. Je noemt dat een "multipolaire" wereld. Dat is hetzelfde he. Een wereld in blokken, elk met zijn kolonialist.

Wat jij oneerlijk vindt, is dat het westen aan het speelgoed van de Russen zou gekomen zijn. Vandaar dat je het perfect normaal vindt dat die Russen hun speelgoed in kwestie aan diggelen slaan. En de mop is: wij vinden dat ook goed
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2023, 21:34   #323
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is hoe Russen "feiten" noemen he.

Is het juist of niet dat Vladimir tot op het laatste moment heeft volgehouden dat hij Oekraine niet zou binnenvallen ?

Beaamden de Rusland verdedigers zoals jij toen niet dat het Amerikaanse propaganda was om zelfs maar te suggereren dat Rusland er zelfs maar zou aan denken om Oekraine binnen te vallen ?

Zijn dat "leugens" ?
Ja want dat heb ik nooit beweerd. Citeer me anders maar moest ik een slecht geheugen hebben.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2023, 21:42   #324
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daar ben jij nochtans ook enorm voorstander van. Je noemt dat een "multipolaire" wereld. Dat is hetzelfde he. Een wereld in blokken, elk met zijn kolonialist.
Dat is niet wat een multipolaire wereld inhoudt of dient in te houden. Waar de VS op aansturen is een wereld verdeeld in exclusieve blokken (nu ze hun quasi wereldheerschappij aan het verliezen zijn). Voor Latijns Amerika betekent dat bijvoorbeeld het achtertuin principe waar China geweerd wordt. Argentinië wil bijvoorbeeld nu een fabriek met Chinese jets bouwen. De VS dreigt Argentinië dat ze dat niet zullen toestaan. Dat is een voorbeeld op het militaire domein maar het gaat veel verder. Bijvoorbeeld wel Facebook en Twitter maar geen TikTok in Europa op aandringen van de VS (met dank aan Frankrijk toch een minimale poging tot weerstand daartegen te bieden). Niet omwille van 'veiligheid' natuurlijk. Dat is maar een flauwe leugen.

Een multipolaire wereld verhindert landen niet handel te drijven met anderen. Het is een vrijere wereld. Niet gedomineerd door 1 mogendheid. Het zou ook meer onafhankelijkheid betekenen voor Europa en dat zou de Europese ontwikkeling ten goede komen.

Citaat:
Wat jij oneerlijk vindt, is dat het westen aan het speelgoed van de Russen zou gekomen zijn. Vandaar dat je het perfect normaal vindt dat die Russen hun speelgoed in kwestie aan diggelen slaan. En de mop is: wij vinden dat ook goed
Een minder binair ouderwets koude oorlogs gedachtengoed zou uw analyses ten goede kunnen komen. Dit slaat gewoon nergens op. Ik herken me daar totaal niet in.

Laatst gewijzigd door Bach : 25 maart 2023 om 21:47.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2023, 21:48   #325
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is hoe Russen "feiten" noemen he.

Is het juist of niet dat Vladimir tot op het laatste moment heeft volgehouden dat hij Oekraine niet zou binnenvallen ?

Beaamden de Rusland verdedigers zoals jij toen niet dat het Amerikaanse propaganda was om zelfs maar te suggereren dat Rusland er zelfs maar zou aan denken om Oekraine binnen te vallen ?

Zijn dat "leugens" ?
Ik heb weinig goesting om dat terug te gaan opzoeken maar ik weet zeker dat ik een bijdrage gedaan heb nu meer dan een jaar geleden dat de zogezegde terugtrekking van Russische tanks een mise en scène was. Men zag een waardeloze video waar een viertal tanks op wagons werden gezet en dat was zogezegd het "bewijs" dat de Russen daar feitelijk maar maneuvers aan het uitvoeren waren en dat ze nu braaf naar hun kazernes terugkeerden.

Eén van de usual suspects vond het dan nodig om terug mijn domheid te etaleren wat ze hier trouwens met iedereen doen die hun idiote propaganda niet slikt.

Om mijn kas niet op te fretten tegen zulke nuttige al dan niet betaalde of slechter zelfs niet betaald probeer ik niet meer op hun zever te reageren. Een paar zelfs definitief die zal ik nooit meer een reactie geven laat staan hun idiote propaganda lezen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2023, 07:38   #326
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Een multipolaire wereld verhindert landen niet handel te drijven met anderen. Het is een vrijere wereld. Niet gedomineerd door 1 mogendheid. Het zou ook meer onafhankelijkheid betekenen voor Europa en dat zou de Europese ontwikkeling ten goede komen.
Kijk, de multipolaire wereld is zoals de multiculturele samenleving. Nee, het zijn niet een willekeurig samenwerken van verschillende culturen: het is een strijdveld van culturen waarbij clans gevormd worden. Uw multipolaire wereld zal dat ook zijn, en dan heb je niks anders dan uw wereld opgedeeld in blokken.

Je vergeet immers dat in uw multipolaire wereld, er "polen" zijn, ttz lokale hegemonen, he. Je bent daar trouwens 200% voorstander van: Oekraine behoorde toe aan de Russische pool, want dat was afgesproken op papier. Die mochten ook niet naar 't westen lonken. Ze moesten braaf Russischgezind blijven in hun multipolaire toestand. En je vindt het normaal dat als ze naar de andere kant opkijken, ze binnengevallen worden door "hun" reglementaire hegemon, wegens ontrouw.

Het is trouwens de continue Russische dreiging voor Europa die maakt dat Europa moet blijven aanschurken bij de USA he, naast het feit dat de USA eigenlijk een Europees product is. Mochten de Russen geen gevaarlijke vijand zijn, dan kon Europa een vrijere koers gaan varen, en trouwens, DAT is trouwens wat we in Europa dachten. Maar we zijn wakkergeschud dat we onze Amerikaanse vrienden hard nodig hebben naast zo een gevaarlijke bullebak, omdat we zelf enerzijds halve collaborateurs onder ons hadden waaronder de moffen, en anderzijds te verdeeld zijn om op militair vlak onze boontjes kunnen te doppen tegen zo een gevaarlijke buur.

Kortom, de Amerikaanse invloed in Europa is groot OMDAT de Russen daar zijn en gevaarlijke zotten blijven.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 maart 2023 om 07:41.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2023, 08:31   #327
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het zou zeer onverstandig zijn China als handelspartner uit te sluiten.
hoh 30% belasting op de goederen, en eens kijken hoe je kunt voorkomen dat china strategische goederen monopoliseert door een belasting van 50% op die goederen zou geen kwaad kunnen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2023, 10:23   #328
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, de multipolaire wereld is zoals de multiculturele samenleving. Nee, het zijn niet een willekeurig samenwerken van verschillende culturen: het is een strijdveld van culturen waarbij clans gevormd worden. Uw multipolaire wereld zal dat ook zijn, en dan heb je niks anders dan uw wereld opgedeeld in blokken.

Je vergeet immers dat in uw multipolaire wereld, er "polen" zijn, ttz lokale hegemonen, he. Je bent daar trouwens 200% voorstander van: Oekraine behoorde toe aan de Russische pool, want dat was afgesproken op papier. Die mochten ook niet naar 't westen lonken. Ze moesten braaf Russischgezind blijven in hun multipolaire toestand. En je vindt het normaal dat als ze naar de andere kant opkijken, ze binnengevallen worden door "hun" reglementaire hegemon, wegens ontrouw.

Het is trouwens de continue Russische dreiging voor Europa die maakt dat Europa moet blijven aanschurken bij de USA he, naast het feit dat de USA eigenlijk een Europees product is. Mochten de Russen geen gevaarlijke vijand zijn, dan kon Europa een vrijere koers gaan varen, en trouwens, DAT is trouwens wat we in Europa dachten. Maar we zijn wakkergeschud dat we onze Amerikaanse vrienden hard nodig hebben naast zo een gevaarlijke bullebak, omdat we zelf enerzijds halve collaborateurs onder ons hadden waaronder de moffen, en anderzijds te verdeeld zijn om op militair vlak onze boontjes kunnen te doppen tegen zo een gevaarlijke buur.

Kortom, de Amerikaanse invloed in Europa is groot OMDAT de Russen daar zijn en gevaarlijke zotten blijven.
Hoeveel van de miljoenen oorlogsslachtoffers sinds 1945 zijn gevallen om “ons te beschermen van die gevaarlijke russen?”

Nee, makker, de gevaarlijke zotten zijn niet de russen.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2023, 10:28   #329
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is hoe Russen "feiten" noemen he.

Is het juist of niet dat Vladimir tot op het laatste moment heeft volgehouden dat hij Oekraine niet zou binnenvallen ?

Beaamden de Rusland verdedigers zoals jij toen niet dat het Amerikaanse propaganda was om zelfs maar te suggereren dat Rusland er zelfs maar zou aan denken om Oekraine binnen te vallen ?

Zijn dat "leugens" ?
Leugens zijn de voorwendselen die de hegemon uit als ze pakweg een miljoen irakezen uitmoordt.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2023, 11:01   #330
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb weinig goesting om dat terug te gaan opzoeken maar ik weet zeker dat ik een bijdrage gedaan heb nu meer dan een jaar geleden dat de zogezegde terugtrekking van Russische tanks een mise en scène was. Men zag een waardeloze video waar een viertal tanks op wagons werden gezet en dat was zogezegd het "bewijs" dat de Russen daar feitelijk maar maneuvers aan het uitvoeren waren en dat ze nu braaf naar hun kazernes terugkeerden.
U geeft de indruk iedereen op een hoop te lumpen die niet het westers media naratief volgt. Zwart wit denken. Ik heb nooit voorspellingen gedaan mbt een invasie. Mearsheimer wel en dat al vele jaren. Zelfs Burns (CIA /VS ambassadeur Rusland) wist heel duidelijk wat er zou gebeuren moest men Oekraïne bij de NATO brengen. Hij noemde het "the brightests of red lines" voor Rusland. Men lokte die invasie toch uit en telkens Europese vazallen in de richting van een detente evolueerden zorgde de VS ervoor dat Europa terug op het pad van confrontatie gezet werd. De bedoeling ligt voor de hand. Verdeel en heers over Europa. De geschiedenis is er om te leren. Niet om ze te ontkennen en overdekken met nonsens theoriën.


Citaat:
Eén van de usual suspects vond het dan nodig om terug mijn domheid te etaleren wat ze hier trouwens met iedereen doen die hun idiote propaganda niet slikt.

Om mijn kas niet op te fretten tegen zulke nuttige al dan niet betaalde of slechter zelfs niet betaald probeer ik niet meer op hun zever te reageren. Een paar zelfs definitief die zal ik nooit meer een reactie geven laat staan hun idiote propaganda lezen.
Ik weet niet over wie u het heeft. Maar eerlijk gezegd vind ik het ook niet echt bevorderlijk voor mijn mentale gezondheid steeds maar dezelfde mantras herhaald te zien (zoals dat Rusland Europa wou veroveren bij de aanvang van de invasie / of het ontkennen van de zware economische tol van de oorlog ) zonder dat er interesse is iets bij te leren door eens een link open te doen van mensen die er veel meer van weten.

Laatst gewijzigd door Bach : 26 maart 2023 om 11:06.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2023, 11:21   #331
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.594
Standaard

https://www.ad.nl/buitenland/poetin-...h.yahoo.com%2F

Rusland maakt zich klaar tactische kernwapens in Wit Rusland te installeren. Niets belet nu de Nato hetzelfde te doen in Polen. Tenzij vergissing heeft de Nato dat nog niet gedaan.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2023, 16:38   #332
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
hoh 30% belasting op de goederen, en eens kijken hoe je kunt voorkomen dat china strategische goederen monopoliseert door een belasting van 50% op die goederen zou geen kwaad kunnen
Ik heb de Chinezen wel nodig en heb geen goesting risico's van productie en kwaliteit te gaan lopen in achterlijke klotelanden. De Russen heb ik niet nodig, als ze via omwegen kopen is dat mijn zaak niet. Maar naartoe gaan doe ik al lang niet meer.
Ik zie niet in waarom men China economisch zou proberen te treffen als de mogelijkheden van lokale productie in het Westen financiëel en op gebied van personeel onmogelijk zijn geworden. Nu en dan hoort men uitzonderlijk van producten die terug in het Westen gemaakt worden maar dat blijft verwaarloosbaar.
Trouwens als men de problemen ziet hoe de vakbonden hier bedrijven afstraffen die veel personeel te werk stellen dan is er absoluut geen goesting om hier terug productie te beginnen.
Dan ga ik lieverop de Caraïben op een yacht liggen met een paar hete jonge negerinnen en een ijskoude bacardi.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2023, 16:57   #333
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
https://www.ad.nl/buitenland/poetin-...h.yahoo.com%2F

Rusland maakt zich klaar tactische kernwapens in Wit Rusland te installeren. Niets belet nu de Nato hetzelfde te doen in Polen. Tenzij vergissing heeft de Nato dat nog niet gedaan.
Dat is blufpoker, de zoveelste variant op de ondertussen ellenlange lijst met nucleaire dreigingen door Rusland omdat ze conventioneel-militair tegen hun kloten krijgen van de UA en al zes maand in een stalemate vast zitten. A rato van 750 tot 1.000 dooie russen per dag.

Lukachencko van wit rusland is ondertussen een echte ballerina-koorddanser geworden : hij weet zijn baasje Poetin nog steeds te vriend te houden, maar lult zich elke keer weer opnieuw ervan onder als het gaat om écht mee te gaan vechten. Die heeft heus geen zin om echt betrokken te worden in een oorlog met het Poolse leger dat aan zijn andere grens ligt. En dus beperkt hij zich tot wat lullige gezamenlijke maneuvers met het russische en chinese leger, geeft hij een paar honderd T72 en T80's terug aan rusland, en laat de russen hun Mig 31's vanuit wit rusland opstijgen. Maar verder gaat het niet. En dat de russen daar nu wat tactische granaten gaan opslagen, wat kan hem dat schelen ? Die kerel zit in survival modus.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2023, 16:59   #334
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb de Chinezen wel nodig en heb geen goesting risico's van productie en kwaliteit te gaan lopen in achterlijke klotelanden. De Russen heb ik niet nodig, als ze via omwegen kopen is dat mijn zaak niet. Maar naartoe gaan doe ik al lang niet meer.
Ik zie niet in waarom men China economisch zou proberen te treffen als de mogelijkheden van lokale productie in het Westen financiëel en op gebied van personeel onmogelijk zijn geworden. Nu en dan hoort men uitzonderlijk van producten die terug in het Westen gemaakt worden maar dat blijft verwaarloosbaar.
Trouwens als men de problemen ziet hoe de vakbonden hier bedrijven afstraffen die veel personeel te werk stellen dan is er absoluut geen goesting om hier terug productie te beginnen.
Dan ga ik lieverop de Caraïben op een yacht liggen met een paar hete jonge negerinnen en een ijskoude bacardi.


Strak plan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2023, 17:11   #335
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Leugens zijn de voorwendselen die de hegemon uit als ze pakweg een miljoen irakezen uitmoordt.
Alle leugens zijn welkom als op het einde er een grote berg dode makakken ligt he

Het probleem is trouwens niet dat miljoen dode Irakezen. Het probleem zijn die vele miljoenen Irakezen die niet dood zijn ! Dat is de reden waarom die invasie een ramp is geweest. Vader Bush wist dat, zijn oen van een zoon begreep dat niet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 maart 2023 om 17:12.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2023, 17:11   #336
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is blufpoker, de zoveelste variant op de ondertussen ellenlange lijst met nucleaire dreigingen door Rusland omdat ze conventioneel-militair tegen hun kloten krijgen van de UA en al zes maand in een stalemate vast zitten. A rato van 750 tot 1.000 dooie russen per dag.

Lukachencko van wit rusland is ondertussen een echte ballerina-koorddanser geworden : hij weet zijn baasje Poetin nog steeds te vriend te houden, maar lult zich elke keer weer opnieuw ervan onder als het gaat om écht mee te gaan vechten. Die heeft heus geen zin om echt betrokken te worden in een oorlog met het Poolse leger dat aan zijn andere grens ligt. En dus beperkt hij zich tot wat lullige gezamenlijke maneuvers met het russische en chinese leger, geeft hij een paar honderd T72 en T80's terug aan rusland, en laat de russen hun Mig 31's vanuit wit rusland opstijgen. Maar verder gaat het niet. En dat de russen daar nu wat tactische granaten gaan opslagen, wat kan hem dat schelen ? Die kerel zit in survival modus.
Ik denk ook niet dat De Wit Russische bevolkig zin heeft om door de vleesmolen gedraaid te worden van deze nutteloze Putin oorlog waar de huidige Kremlin tsaar zijn vinger serieus in zijn oog heeft gestoken.
Dan krijgt Lukachenko last met zijn eigen bevolking.
Bovendien zoals hij nu op de koord danst, zoals u het terecht stelt, maakt hem dat meer aanvaardbaar voor het Westen
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2023, 17:13   #337
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Hoeveel van de miljoenen oorlogsslachtoffers sinds 1945 zijn gevallen om “ons te beschermen van die gevaarlijke russen?”
Bij ons ? Niet veel.

Bij anderen: des te beter
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2023, 17:16   #338
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb de Chinezen wel nodig en heb geen goesting risico's van productie en kwaliteit te gaan lopen in achterlijke klotelanden. De Russen heb ik niet nodig, als ze via omwegen kopen is dat mijn zaak niet. Maar naartoe gaan doe ik al lang niet meer.
Ik zie niet in waarom men China economisch zou proberen te treffen als de mogelijkheden van lokale productie in het Westen financiëel en op gebied van personeel onmogelijk zijn geworden. Nu en dan hoort men uitzonderlijk van producten die terug in het Westen gemaakt worden maar dat blijft verwaarloosbaar.
Trouwens als men de problemen ziet hoe de vakbonden hier bedrijven afstraffen die veel personeel te werk stellen dan is er absoluut geen goesting om hier terug productie te beginnen.
Dan ga ik lieverop de Caraïben op een yacht liggen met een paar hete jonge negerinnen en een ijskoude bacardi.
moet ik de bacardi meebrengen of de negerinnen ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2023, 17:17   #339
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Maar eerlijk gezegd vind ik het ook niet echt bevorderlijk voor mijn mentale gezondheid steeds maar dezelfde mantras herhaald te zien (zoals dat Rusland Europa wou veroveren bij de aanvang van de invasie / of het ontkennen van de zware economische tol van de oorlog )
Dat zijn nochtans evidente mogelijkheden, gezien:

1) historisch precedent met Hitler

2) de discours van de Tsaar

Er is gewoon absoluut geen zekerheid dat die invasie goesting er nooit zou komen. Dat volstaat he.

En die oorlog kost ons inderdaad heel weinig. De Amerikanen betalen veel meer. Ga de energie problemen niet op die oorlog steken, ik heb dat al 20 keer geschreven: dat probleem zou zich ooit stellen, en hoe later, hoe erger het zou zijn. Die oorlog heeft ons dus een dienst bewezen op dat vlak.

Citaat:
zonder dat er interesse is iets bij te leren door eens een link open te doen van mensen die er veel meer van weten.
Alle mensen die het veel beter wisten zegden ook dat er geen invasie in Oekraine zou zijn. Die hebben dus aangetoond geen betrouwbare voorspellingen te doen over invasies van Russen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2023, 17:28   #340
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
moet ik de bacardi meebrengen of de negerinnen ?
Liever de Bacardi, daar kan ik aan zien dat ge er niet hebt aangezeten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be