Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 september 2003, 18:08   #21
coosie
Provinciaal Statenlid
 
coosie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Locatie: Gent
Berichten: 746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Hebben jullie ook niet de indruk dat dat debat niets bijgebracht heeft?
Ze waren nog niet eens op gang gekomen of ze mochten overstappen naar de volgende vraag. Dit is niet de eerste keer dat prof. Vermeersch (excuses professor)moet ondervinden hoe weinig tijd men bereid is te geven op de televisie. Zoiets is dan natuurlijk weer voordelig voor bepaalde mensen die liever een inhoudelijke discussie over de Islam uit de weg gaan.
Jammer, we zouden kunnen bijleren.
Ja, dat begint mij de laatste maanden of jaren serieus te ergeren. Op VRT kan er nooit eens een volledig inhoudelijk debat gevoerd worden. Ik weet nu nog steeds niet wat de algemeen aanvaarde interpretatie van de sharia is ? Staan daar nu letterlijke wetten in, is dat iets concreets zoals wij de 10 geboden kennen, of is dat echt zodanig abstract dat het vatbaar is voor tientallen interpretaties ? Weet iemand daar een antwoord op.
Voor de rest van het gesprek heb ik bij al de drie sprekers zowel van ja geknikt als nee geschud. Ik ben het zeker altijd niet eens met Abou Jahjah, maar hij heeft soms wel goede intenties. Het is soms de uitwerking ervan waar ik niet mee akkoord ben. Hij streeft, zo versta ik het, naar verschillende gemeenschappen, hij zet inderdaad een specifieke groep boven het individu, maar ik versta hem wel als hij zegt dat er ook een moslim scouts zou moeten opgericht worden. Vermeersch spreekt dan weer over assimilatie, waar ik ook niet akkoord mee ben, ik spreek liever ovcer samenleven, dat moet van 2 kanten komen.
__________________
Tolerance is not a matter of opinion, it's a way of life.

Cultuur eindigt waar racisme begint.
coosie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2003, 21:38   #22
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard

coosie
Citaat:
Vermeersch spreekt dan weer over assimilatie, waar ik ook niet akkoord mee ben, ik spreek liever ovcer samenleven, dat moet van 2 kanten komen.
In islam bestaat samenleven niet, islam wil overheersen en niet-moslims knechten, zo staat dat in de koran. Christenen en joden worden getolereerd op voorwaarde dat ze een speciale belasting betalen om in een moslimmaatschappij te mogen verblijven. Voor atheïsten en polytheïsten kent islam geen genade, die moeten uitgeroeid. Islam kan dus per definitie niet co-existeren, kan zich niet integreren, kan enkel en alleen assimileren, maar dan wel in de rol van de assimilator.
Als iedereen nu eens de moeite nam om de koran-voorschriften eens nader te bekijken, dan was het probleem klaar en duidelijk gesteld en de oplossing nabij... dan konden de Abou Jahjah's van deze wereld preken tot ze een lange baard hadden, geen normaal vrij mens zou ook maar een ogenblik in de valkuil van zijn mooie praatjes lopen...

Dutch
__________________
http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum
islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2003, 03:23   #23
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Ongelooflijk hoeveel aandacht die Abou Jahjah krijgt; de BUB deed het even goed dan zijn Resist, en wij komen niet iedere week op tv.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2003, 08:38   #24
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Ongelooflijk hoeveel aandacht die Abou Jahjah krijgt; de BUB deed het even goed dan zijn Resist, en wij komen niet iedere week op tv.
Hela Tacitus, deze uitspraak is zeer onverdraagzaam racistisch! Zoiets mag je alleen maar denken, en dan nog! Je hebt chanche dat de pater er niet meer is!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2003, 11:19   #25
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
De VRT zoekt naar alle mogelijke manieren om die straatvent Jajah toch maar op het scherm te krijgen. 't Is binnenkort verkiezingen, hé.

Inderdaad altijd maar publiciteit geven aan dat krapuleus ventje. Jahjah is een arabische racist zijn Arabische superioriteit probeert ten toon te stellen. Voor mij is de boodschap duidelijk: Nationaliteit afnemen en terug naar Libanon!!!
Neen, hij moet hetzelfde behandeld worden als anderen die oproepen tot steun aan terroristische activiteiten. Er is nog plaats genoeg in Cuba.
Je bedoelt zeker Guantanamo Bay.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2003, 17:16   #26
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Ongelooflijk hoeveel aandacht die Abou Jahjah krijgt; de BUB deed het even goed ALS zijn Resist, en wij komen niet iedere week op tv.
Even slecht zul je bedoelen
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2003, 18:52   #27
coosie
Provinciaal Statenlid
 
coosie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Locatie: Gent
Berichten: 746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch
coosie
Citaat:
Vermeersch spreekt dan weer over assimilatie, waar ik ook niet akkoord mee ben, ik spreek liever ovcer samenleven, dat moet van 2 kanten komen.
In islam bestaat samenleven niet, islam wil overheersen en niet-moslims knechten, zo staat dat in de koran. Christenen en joden worden getolereerd op voorwaarde dat ze een speciale belasting betalen om in een moslimmaatschappij te mogen verblijven. Voor atheïsten en polytheïsten kent islam geen genade, die moeten uitgeroeid. Islam kan dus per definitie niet co-existeren, kan zich niet integreren, kan enkel en alleen assimileren, maar dan wel in de rol van de assimilator.
Als iedereen nu eens de moeite nam om de koran-voorschriften eens nader te bekijken, dan was het probleem klaar en duidelijk gesteld en de oplossing nabij... dan konden de Abou Jahjah's van deze wereld preken tot ze een lange baard hadden, geen normaal vrij mens zou ook maar een ogenblik in de valkuil van zijn mooie praatjes lopen...

Dutch
Hier worden de moslims ook niet getolereerd, tenzij ze aan de lopende band of als poetsvrouw werken.
__________________
Tolerance is not a matter of opinion, it's a way of life.

Cultuur eindigt waar racisme begint.
coosie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2003, 21:46   #28
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard

Coosie
Citaat:
Hier worden de moslims ook niet getolereerd, tenzij ze aan de lopende band of als poetsvrouw werken.
Daarin heb je niet volledig gelijk. Racisten zijn er, maar dat zijn dan meestal dwazeriken met een gelimiteerde levensvisie, die religie en ras verwarren en in dezelfde pot stoppen...

Ik vraag niet beter dan dat alle moslims zich zouden opwerken, want zoals één van mijn ex-moslimvrienden het zeer juist stelde : hoe meer iemand weet en studeert, hoe minder de godsdienst (in casu islam) hem in zijn greep kan houden, hoe duidelijker het bedrieglijke ervan wordt ingezien.
Mijn huisarts is een moslim en is een verdraaid goed arts.
Mijn man is moslim, ik hou van hem. Mijn kinderen zijn volgens de koran moslims, het zijn mijn oogappels. Mijn vrienden zijn voor een groot deel moslim, ik hou van hen.
Ga je mij ook racisme en kortzichtigheid aanwrijven?

Dutch
__________________
http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum
islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2003, 23:35   #29
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch
Coosie
Citaat:
Hier worden de moslims ook niet getolereerd, tenzij ze aan de lopende band of als poetsvrouw werken.
Daarin heb je niet volledig gelijk. Racisten zijn er, maar dat zijn dan meestal dwazeriken met een gelimiteerde levensvisie, die religie en ras verwarren en in dezelfde pot stoppen...

Ik vraag niet beter dan dat alle moslims zich zouden opwerken, want zoals één van mijn ex-moslimvrienden het zeer juist stelde : hoe meer iemand weet en studeert, hoe minder de godsdienst (in casu islam) hem in zijn greep kan houden, hoe duidelijker het bedrieglijke ervan wordt ingezien.
Mijn huisarts is een moslim en is een verdraaid goed arts.
Mijn man is moslim, ik hou van hem. Mijn kinderen zijn volgens de koran moslims, het zijn mijn oogappels. Mijn vrienden zijn voor een groot deel moslim, ik hou van hen.
Ga je mij ook racisme en kortzichtigheid aanwrijven?

Dutch
Ik hoor het je met plezier zeggen!
filo
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2003, 23:41   #30
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch
coosie
Citaat:
Vermeersch spreekt dan weer over assimilatie, waar ik ook niet akkoord mee ben, ik spreek liever ovcer samenleven, dat moet van 2 kanten komen.
In islam bestaat samenleven niet, islam wil overheersen en niet-moslims knechten, zo staat dat in de koran. Christenen en joden worden getolereerd op voorwaarde dat ze een speciale belasting betalen om in een moslimmaatschappij te mogen verblijven. Voor atheïsten en polytheïsten kent islam geen genade, die moeten uitgeroeid. Islam kan dus per definitie niet co-existeren, kan zich niet integreren, kan enkel en alleen assimileren, maar dan wel in de rol van de assimilator.
Als iedereen nu eens de moeite nam om de koran-voorschriften eens nader te bekijken, dan was het probleem klaar en duidelijk gesteld en de oplossing nabij... dan konden de Abou Jahjah's van deze wereld preken tot ze een lange baard hadden, geen normaal vrij mens zou ook maar een ogenblik in de valkuil van zijn mooie praatjes lopen...

Dutch
Dutch,
En de koptische kristenen in Egypte dan?
En de Druzen in Syrië en Libanon?
En El Andalou?
groetjes,
filo
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2003, 23:51   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Dutch,
En de koptische kristenen in Egypte dan?
En de Druzen in Syrië en Libanon?
En El Andalou?
groetjes,
filo
Christenen werden vervolgd of mochten onder het dhimmi-statuut leven.

Een goede bron:

http://www.dhimmi.org/
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2003, 10:03   #32
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Dutch,
En de koptische kristenen in Egypte dan?
En de Druzen in Syrië en Libanon?
En El Andalou?
groetjes,
filo
Christenen werden vervolgd of mochten onder het dhimmi-statuut leven.

Een goede bron:

http://www.dhimmi.org/
De koptische kristen in Egypte vervolgd? dat meen je niet: hun patriarch is aanwezig bij alle officiële plechtigheden (of bijna alle) en ze bekleden veel van de "betere" jobs.
De Druzen in Libanon lagen mee aan de basis van de burgeroorlog, want ze wilden de volledige drugsfilière van productie tot export beheersen....

Dhimmistatuut wil vooral zeggen dat ze zich naar de heersende wetten van het land te schikken hebben, zoals elk land dat vraagt. Wie er meer achter zoekt is een fundamentalist.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2003, 21:32   #33
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard

Filosoof
Citaat:
Dhimmistatuut wil vooral zeggen dat ze zich naar de heersende wetten van het land te schikken hebben, zoals elk land dat vraagt. Wie er meer achter zoekt is een fundamentalist.
Maar jongen toch, lees er de koran eens op na zeg, dan zal je zien wat een dhimmi-statuut inhoudt...
M'enfin, geen erger blinde dan wie niet zien wil hé.

Dutch
__________________
http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum
islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2003, 11:04   #34
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch
Filosoof
Citaat:
Dhimmistatuut wil vooral zeggen dat ze zich naar de heersende wetten van het land te schikken hebben, zoals elk land dat vraagt. Wie er meer achter zoekt is een fundamentalist.
Maar jongen toch, lees er de koran eens op na zeg, dan zal je zien wat een dhimmi-statuut inhoudt...
M'enfin, geen erger blinde dan wie niet zien wil hé.

Dutch
Ik vrees echter dat onze samenleving voor meer dan de helft gevuld is met dergelijke uilen ...
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2003, 15:45   #35
Aangebrande Phönix
Minister
 
Aangebrande Phönix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Hoofd
Berichten: 3.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch
Filosoof
Citaat:
Dhimmistatuut wil vooral zeggen dat ze zich naar de heersende wetten van het land te schikken hebben, zoals elk land dat vraagt. Wie er meer achter zoekt is een fundamentalist.
Maar jongen toch, lees er de koran eens op na zeg, dan zal je zien wat een dhimmi-statuut inhoudt...
M'enfin, geen erger blinde dan wie niet zien wil hé.

Dutch
Ik vrees echter dat onze samenleving voor meer dan de helft gevuld is met dergelijke uilen ...
Dus richt je je hoop op de komende generaties, Darwin?
__________________
Ik sta in den avond
Op den rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be