Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juni 2021, 22:50   #541
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Voor wat het waard is (ik ben zelf geneigd positief te zijn over de vaccinatie - weliswaar is het schandelijk dat medicatie tegengewerkt wordt - maar ik deel het in functie van het debat):

https://trialsitenews.com/are-the-co...and-effective/
Ik spreek ook niet tegen dat de vaccinatie voor ouderen nuttig is. Wat betreft jongeren en alle dwingelandij om iedereen te vaccineren heb ik een gans andere mening.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2021, 22:52   #542
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Voor wat het waard is (ik ben zelf geneigd positief te zijn over de vaccinatie - weliswaar is het schandelijk dat medicatie tegengewerkt wordt - maar ik deel het in functie van het debat):

https://trialsitenews.com/are-the-co...and-effective/
Weet je, het valt me op dat de enige strategie van “believers” de ontkenning is.

Eerst ontkenden ze dat covid niet gevaarlijk was
Toen ontkenden ze dat er een lage mortaliteit was
Toen ontkenden ze dat er een normale bezetting in de ziekenhuizen was
Toen ontkenden ze dat nanopartikels niet worden tegengehouden door stof
En nu ontkennen ze dat de remedie gevaarlijker is dan de ziekte.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2021, 22:59   #543
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ik spreek ook niet tegen dat de vaccinatie voor ouderen nuttig is. Wat betreft jongeren en alle dwingelandij om iedereen te vaccineren heb ik een gans andere mening.
Nen ouwe zak dient actief te blijven, in de plaats van den hele godgansen dag gelijk ne patattenzak voor den tv te hangen, en z’n lichaam te verkwanselen. En dan is er op een natuurlijke manier al 80% van het risico weg. Buiten komen, in de zon, wandelen, fietsen, plezier maken, quoi.

Ik las onlangs een studie, ik dacht dat het over bosjesmannen ging, die, als ze niet doodgingen van een externe oorzaak, vlot 80-85 jaar oud werden, en tot helemaal op het einde zéér vitaal bleven. En dan ging het licht snel uit.

Als ge ziet hou sommige mensen van pakweg 65 jaar er hier uitzien, vettige papzakken in hunnen training, op hun sloefen naar de winkel, zonder 1 greintje zelfwaarde.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 16 juni 2021 om 22:59.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2021, 23:37   #544
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Nen ouwe zak dient actief te blijven, in de plaats van den hele godgansen dag gelijk ne patattenzak voor den tv te hangen, en z’n lichaam te verkwanselen. En dan is er op een natuurlijke manier al 80% van het risico weg. Buiten komen, in de zon, wandelen, fietsen, plezier maken, quoi.

Ik las onlangs een studie, ik dacht dat het over bosjesmannen ging, die, als ze niet doodgingen van een externe oorzaak, vlot 80-85 jaar oud werden, en tot helemaal op het einde zéér vitaal bleven. En dan ging het licht snel uit.

Als ge ziet hou sommige mensen van pakweg 65 jaar er hier uitzien, vettige papzakken in hunnen training, op hun sloefen naar de winkel, zonder 1 greintje zelfwaarde.
Dat is zeker waar.
Rust roest.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2021, 23:40   #545
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Die obsessie met de jeugd te vaccineren is ziekmakend. Terwijl er nog veel bejaarde onnozelaars zijn die geen spuitje hebben gehad en waar zo een vaccin ongeveer een miljoen keer zinvoller zou zijn.

Ik zou de jeugd niet met DEZE vaccins inspuiten hoor. Verkeerde dosis, te oud virus, nergens enige zin. Die jongeren zijn 10 keer beter af met zich te besmetten dan met een spuit te pakken van DEZE vaccins. Ik zou een jaar wachten daarmee.
Zeker weten.
Tijd leert ons het verleden.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 06:32   #546
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Nog zo'n grap, er lopen er hier op 't werk twee rond met een snotvalling. Maar in tegenstelling tot verleden jaar maken deze mensen daar nu geen probleem meer van, want ze zijn gevaccineerd. Dus 't is een valling en zeker geen corona en dat moet niet getest worden. Dus al die uilskuikens die zich het afgelopen jaar lieten testen (zodat politiekers hun 'beleid' konden voorzetten) gaan zich nu bij een valling niet meer laten testen. Hoera de cijfers dalen! lol
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 06:45   #547
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Je zou gelijk kunnen hebben: dat jongere mensen zich laten vaccineren voor meer flexibiliteit om voor het even wat.
Daar heb ik nog niets over gelezen, dus hou ik het voorlopig enkel tot een van de mogelijkheden.
Het is echt NIET om gezondheidsredenen hoor. Tenzij de jeugd in Belgie banger is dan hier. Hier ken ik geen enkele jongere die schrik had van covid voor zijn eigen gezondheid, trouwens, de meeste jongeren die ik ken, hebben het al gehad. Maar ze hadden wel soms schrik om het aan hun ouders of zo door te geven en vooral, ze hadden enorm veel schrik van het gemaatregel.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 06:46   #548
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Nog zo'n grap, er lopen er hier op 't werk twee rond met een snotvalling. Maar in tegenstelling tot verleden jaar maken deze mensen daar nu geen probleem meer van, want ze zijn gevaccineerd. Dus 't is een valling en zeker geen corona en dat moet niet getest worden. Dus al die uilskuikens die zich het afgelopen jaar lieten testen (zodat politiekers hun 'beleid' konden voorzetten) gaan zich nu bij een valling niet meer laten testen. Hoera de cijfers dalen! lol
Wel, als het vaccin werkt tegen hysterie is het ook prima he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 07:11   #549
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
En hoe komen begot die mensen met een transplatie, zelfs met een vaccin aan COVID? Zijn die niet voorzichtig. Ik lig hier al een heel jaar te feesten en ik kan het maar niet krijgen.
Na een transplantatie legt men uw immuunsysteem plat, he. Dan kunt ge zelfs sterven van een banale verkoudheid. Het is waar dat men tegenwoordig beter weet welke delen van uw immuunsysteem te blokkeren, en minder en minder globaal het ding uitschakelt. Maar ge blijft toch veel en veel meer openstaan voor infecties dan een normale persoon. Als gij een deftig werkend aangeboren immuunsysteem hebt, dan gaat gij misschien nooit gene covid opdoen, en zelfs niet eens antilichamen ertegen opwekken.

Immers, als een ziektekiem opgeruimd wordt door uw aangeboren immuunsysteem is het zelfs goed mogelijk dat ge nooit of te nimmer een adaptatieve respons gaat krijgen. Het is dan zo goed als onmogelijk op te sporen dat ge "besmet" zijt geweest.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 juni 2021 om 07:13.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 07:28   #550
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Na een transplantatie legt men uw immuunsysteem plat, he. Dan kunt ge zelfs sterven van een banale verkoudheid. Het is waar dat men tegenwoordig beter weet welke delen van uw immuunsysteem te blokkeren, en minder en minder globaal het ding uitschakelt. Maar ge blijft toch veel en veel meer openstaan voor infecties dan een normale persoon. Als gij een deftig werkend aangeboren immuunsysteem hebt, dan gaat gij misschien nooit gene covid opdoen, en zelfs niet eens antilichamen ertegen opwekken.

Immers, als een ziektekiem opgeruimd wordt door uw aangeboren immuunsysteem is het zelfs goed mogelijk dat ge nooit of te nimmer een adaptatieve respons gaat krijgen. Het is dan zo goed als onmogelijk op te sporen dat ge "besmet" zijt geweest.
Zeg, niet te veel het gevoel geven dat het hele gedoe voor niets was he.
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 07:58   #551
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Nog zo'n grap, er lopen er hier op 't werk twee rond met een snotvalling. Maar in tegenstelling tot verleden jaar maken deze mensen daar nu geen probleem meer van, want ze zijn gevaccineerd. Dus 't is een valling en zeker geen corona en dat moet niet getest worden. Dus al die uilskuikens die zich het afgelopen jaar lieten testen (zodat politiekers hun 'beleid' konden voorzetten) gaan zich nu bij een valling niet meer laten testen. Hoera de cijfers dalen! lol
En zo moet het ook, als je niet zwaar ziek bent dan blijf je werken, zo verzwakt het virus.

Met vaccins is het net omgekeerd maar hopelijk blijven er genoeg niet-gevaccineerden besmettelijk rondlopen zodat het virus niet dodelijker zal worden. De kinderen zijn voorlopig de reddende factor zolang ze niet gevaccineerd zijn.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 08:01   #552
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Zeg, niet te veel het gevoel geven dat het hele gedoe voor niets was he.
Wel uiteraard is het GROTENDEELS voor niks. Maar dat is allang zo. Uw autogordel aandoen is ook grotendeels voor niks. Al die dingen spelen op het residuele stukje, maar covid is voor 99% van de bevolking, allez, 95% van de bevolking als we onaangename dingen meerekenen, een non-probleem, dus ALLES wat we doen is al voor 95% voor niks op zijn minst he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 juni 2021 om 08:02.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 08:05   #553
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Nen ouwe zak dient actief te blijven, in de plaats van den hele godgansen dag gelijk ne patattenzak voor den tv te hangen, en z’n lichaam te verkwanselen. En dan is er op een natuurlijke manier al 80% van het risico weg. Buiten komen, in de zon, wandelen, fietsen, plezier maken, quoi.

Ik las onlangs een studie, ik dacht dat het over bosjesmannen ging, die, als ze niet doodgingen van een externe oorzaak, vlot 80-85 jaar oud werden, en tot helemaal op het einde zéér vitaal bleven. En dan ging het licht snel uit.

Als ge ziet hou sommige mensen van pakweg 65 jaar er hier uitzien, vettige papzakken in hunnen training, op hun sloefen naar de winkel, zonder 1 greintje zelfwaarde.
als het snikheet is, zie ik toch ook wel prachtexemplaren in lycrapakjes op de koersfiets

lekker puffen gelijk eddy
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 08:10   #554
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is echt NIET om gezondheidsredenen hoor. Tenzij de jeugd in Belgie banger is dan hier. Hier ken ik geen enkele jongere die schrik had van covid voor zijn eigen gezondheid, trouwens, de meeste jongeren die ik ken, hebben het al gehad. Maar ze hadden wel soms schrik om het aan hun ouders of zo door te geven en vooral, ze hadden enorm veel schrik van het gemaatregel.
Als dat de enige reden is dan vind ik dat zeer spijtig.
Uiteindelijk, wat hebben ze eraan in eigen land. Evenementen misschien. Schrik voor de maatregelen ? 'k weet niet hoor.
En om naar het buitenland te gaan is er een alternatief, een negatieve PCR test ...
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 09:45   #555
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
En om naar het buitenland te gaan is er een alternatief, een negatieve PCR test ...
Een enkel persoon heen en weer UK kost U 600 Euro aan testen.

2 testen van 300 Euro door te voeren en quarantaine als ge ginder aankomt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 09:49   #556
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Een enkel persoon heen en weer UK kost U 600 Euro aan testen.

2 testen van 300 Euro door te voeren en quarantaine als ge ginder aankomt.
600 Euro. Is dat om te lachen, of heb ik iets gemist ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 17 juni 2021 om 09:50.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 09:51   #557
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
600 Euro. Is dat om te lachen, of heb ik iets gemist ?
Nee, een kennis van mij heeft zijn dochter die in de UK studeert en daar een prijs ontving. Ze zijn er heen gegaan en hadden voor 1200 Euro aan testen. Nu kwam dat misschien ook omdat ze HEEL SNEL een test moesten hebben.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 juni 2021 om 09:53.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 10:19   #558
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, een kennis van mij heeft zijn dochter die in de UK studeert en daar een prijs ontving. Ze zijn er heen gegaan en hadden voor 1200 Euro aan testen. Nu kwam dat misschien ook omdat ze HEEL SNEL een test moesten hebben.
Men kan niet genoeg testen. Testen betekent veiligheid. Het mag ook wat kosten. Testen zou eigenlijk afstand gerelateerd dienen te zijn vanwege de vele varianten, die nu her en der opduiken. Bijvoorbeeld na 500 km afstand een nieuwe test. Dit zou niet van toepassing op de luchtvaart. Wijsheid komt te voet en gaat te paard.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles

Laatst gewijzigd door fcal : 17 juni 2021 om 10:20.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 10:21   #559
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Bijvoorbeeld na 500 km afstand een nieuwe test. Dit zou niet van toepassing op de luchtvaart.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 10:26   #560
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
als het snikheet is, zie ik toch ook wel prachtexemplaren in lycrapakjes op de koersfiets

lekker puffen gelijk eddy
Als ik 65 ben ga je me ook nog vaak op de fiets zien hoor. Voor mij is en blijft dat de ideale sport om je jong en vitaal te blijven voelen. Voor mijn mentale gezondheid is het trouwens ook een zegen. De Vlaamse ardennen, een prachtige speeltuin.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be