Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 september 2014, 11:50   #21
Odhaviing
Partijlid
 
Odhaviing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2014
Locatie: Earth (currently)
Berichten: 259
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Op:
- werklozen
- profiteurs
- zieken
- Fraudeurs
- ....
Bankiers? Politici?
't is altijd een uitdaging om op groot wild te jagen
__________________
There are more things in heaven and earth, Horatio,
Than are dreamt of in your philosophy.
- Hamlet (1.5.167-8), Hamlet to Horatio
Odhaviing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2014, 16:38   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nieuws uit... 2012.
En nog geen verbetering.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2014, 16:40   #23
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/2661/Dieren...-in-Genk.dhtml
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2014, 16:41   #24
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-g...jnen-a2054100/

Echt oud is dit toch niet hé
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2014, 16:44   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

http://www.hbvl.be/cnt/aid1376067/bo...nen-in-maaseik

Iets ouder nieuws.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2014, 16:57   #26
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nieuws uit... 2012.
Vorig weekend nog heeft een maat van mij die wit zand uithaalt in de bossen van het Maasland(Limburgse bossen) nog een hele troep gespot.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2014, 17:10   #27
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nieuws uit... 2012.
Googlen mag.

nieuws van 2014:
Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...40110_00921666

Limburgse jagers schieten 480 everzwijnen in 2013

ZATERDAG 11 JANUARI 2014
ook:
Citaat:
http://www.inbo.be/content/newsitem.asp?pk=921
Actueel: 20/09/2014 Everzwijnen in Limburg: resultaten en perspectieven voor Vlaanderen (11-08-2014)

of Symposium 10 dagen geleden in Bilzen:
http://www.inbo.be/docupload/5096.pdf

complete download-links van dat Symposium:
http://enquete.inbo.be/node/31
Daar is te vinden dat er geschatte 5000-6000 everzwijnen enkel in Limburg zijn en pakweg 8-10 % wordt per jaar geschoten.
(uit 1 link van de vele: http://enquete.inbo.be/sites/enquete...20tuinbouw.pdf )

----
Alle grofwild in Vlaanderen, statistieken 2002-2013, en cijfers jacht... enz...:
http://enquete.inbo.be/sites/enquete...Vlaanderen.pdf
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 30 september 2014 om 17:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2014, 19:00   #28
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar in België zitten er everzwijnen? In de Vlaamse bossen?
ja
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2014, 19:02   #29
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nieuws uit... 2012.
Vent, ge zijt nog niet eens van Limburg dus hoe kan U er ook maar een zak over weten. Ga maar eens 's nachts rijden in de omgeving van Leopoldsburg, Lommel, Hechtel, Koersel Dan zie je ze dikwijls met troepen van 15 in de berm zitten.

Mijn vrouw heeft vorig jaar nog een aanrijding gehad met een beer van een ettelijke honderden kg en de resultaten mogen er zijn. Ziekenhuis en wagen perte total.

Van mij mogen ze die allemaal afschieten.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 30 september 2014 om 19:03.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2014, 20:44   #30
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Vent, ge zijt nog niet eens van Limburg dus hoe kan U er ook maar een zak over weten. Ga maar eens 's nachts rijden in de omgeving van Leopoldsburg, Lommel, Hechtel, Koersel Dan zie je ze dikwijls met troepen van 15 in de berm zitten.

Mijn vrouw heeft vorig jaar nog een aanrijding gehad met een beer van een ettelijke honderden kg en de resultaten mogen er zijn. Ziekenhuis en wagen perte total.

Van mij mogen ze die allemaal afschieten.
Oplossing:

s' Nachts niet rondtoeren en er rekening mee houden dat er allerhande dieren de baan kunnen overlopen.

Misschien moet u maar eens overwegen om in de stad te gaan wonen in een appartement. Daar heb geen helemaal geen last van al die vervelende dieren en kan je hele nachten rondrijden door de stad met uw auto zonder everzwijnen tegen te komen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2014, 20:51   #31
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Geslapen?
In Limburg is dit een echte plaag geworden.

http://www.vier.be/dekruitfabriek/vi...e-bossen/18259
Ook in de groene gordel rond Brugge zitten er vrij veel.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2014, 22:03   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Vent, ge zijt nog niet eens van Limburg dus hoe kan U er ook maar een zak over weten. Ga maar eens 's nachts rijden in de omgeving van Leopoldsburg, Lommel, Hechtel, Koersel Dan zie je ze dikwijls met troepen van 15 in de berm zitten.

Mijn vrouw heeft vorig jaar nog een aanrijding gehad met een beer van een ettelijke honderden kg en de resultaten mogen er zijn. Ziekenhuis en wagen perte total.

Van mij mogen ze die allemaal afschieten.
Lees eerst de beginberichten van me, voor u in het wilde weg reageert.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 06:04   #33
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Oplossing:

s' Nachts niet rondtoeren en er rekening mee houden dat er allerhande dieren de baan kunnen overlopen.

Misschien moet u maar eens overwegen om in de stad te gaan wonen in een appartement. Daar heb geen helemaal geen last van al die vervelende dieren en kan je hele nachten rondrijden door de stad met uw auto zonder everzwijnen tegen te komen.
dat zegt het
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 07:19   #34
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Er zijn toch regels over de grote van het jachtgebied en de min. afstand tot gebouwen?
Inderdaad. Om te mogen jagen met het geweer (belangrijk want voor jacht met de roofvogel geldt dit niet) moet men beschikken over een jachtgebied (dus een gebied waar men over de jachtrechten beschikt) dat aaneengesloten dient te zijn en minstens 40 ha groot is.

Het is verboden om te schieten in de richting van een gebouw (gebouw wil zeggen alle bouwwerken niet enkel huizen maar ook stallen of schuilhokjes) op minder dan 150 meter.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 07:27   #35
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Als je sommigen bezig ziet is het al verbazingwekkend dat er zo weinig ongelukken gebeuren. Ik heb al vaak van familie gehoord dat ze landbouwwegen en buurtwegen waar jagers aan de gang zijn op die momenten zoveel mogelijk vermijden omdat de kogels er je rond het hoofd kunnen vliegen.
Er gebeuren inderdaad nagenoeg geen ongelukken. Waarbij je je dan ineens kan afvragen wat er waar is van al die indianenverhalen die worden rondgestrooid. Feit is dat in Vlaanderen vooral op klein wild wordt gejaagd tijdens het traditionele jachtseizoen en dat doet men met hagel en niet met de kogel.
Bij de kleinwild jacht schiet men het wild op ongeveer 30-35 meter, ofwel richting grond (konijn haas) waarbij de hagel zich begraaft of in de lucht waarbij de hagel dus de lucht in gaat. Totaal ongevaarlijk. Op grofwild zoals de ree wordt in Vlaanderen vooral gejaagd vanop een hoogzit, zodat het schot opnieuw naar beneden is gericht en zich begraaft in de grond.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 09:30   #36
Fakteur
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 4 maart 2014
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Er bestaat zoiets als jachtgronden, maar dat is U wellicht ontgaan.

Ik heb ook al van die fantasietjes gehoord.
Ik nodig u dan eens graag uit. Achter mijn tuin is hectaren bos en landbouwgrond. Als het jachtseizoen begint hoor je constant geweren af gaan. Twee jaar geleden schoten ze nog naar een dier dat vlakbij mijn tuinhuis zat. En dit terwijl de kinderen in de tuin op de schommel zaten. De hagel zat in het tuinhuis. Ik in een furie naar die jagers en ik kreeg een jachtgeweer op mij gericht. Ze lachten mij uit en zeiden dat ze officieel jager zijn en ik niets te zeggen had. Ik belde de politie en deed mijn uitleg. Het antwoord was ja maar Mijnheer het is wel jachtseizoen. Ze wilden zelfs nog niet komen kijken. Dus heb ik noodgedwongen mijn tuin maar met een hoge draad afgespannen en daar rond nog een haag gezet. En ik ben geen alleenstaand geval. Mijn geburen hadden eens in plaats van een dakgoot een zeef. Stuk geschoten met hagel. Tijdens het jachtseizoen is het ook niet aangeraden om in de bossen eens een wandeling te gaan maken. Ze jagen u met harde hand weg. Mijn zoon en zijn vriendjes (11 jaar) hebben ze eens bedreigt met te verzuipen in de beek die door de bossen loopt. Met hun spelen in de bossen jaagden ze het wild op. Het is toen uitgedraaid op een juist niet wie schiet wie neer. De jager mij of ik hem? En de politie? Neen Mijnheer ik zit nu op mijn warm bureau koffie te drinken en ik moet nog met de combi naar de frituur rijden. Maar een uur later staan ze wel op 50 meter van mijn deur te flitsen. Warm in hun wagen en verstopt in de berm.

Maar wie zijn die jagers? Meestal vriendjes van de plaatselijke wijkagent, commissaris of burgemeester. Maak je het hun moeilijk dan komen ze u wel wegpesten. Zo werkt het systeem nu de dag van vandaag eenmaal.
Fakteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 10:43   #37
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Is dit geen agressie tegen een chauffeur, en hoort dit niet thuis in uw "sappige verhaaltjes uit het verkeer" of hoe heet het ding?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 11:16   #38
IanVD
Parlementsvoorzitter
 
IanVD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Is dit geen agressie tegen een chauffeur, en hoort dit niet thuis in uw "sappige verhaaltjes uit het verkeer" of hoe heet het ding?
Nee, die draad dient enkel voor de verhalen waar de chauffeur agressie vertoont.
__________________
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people.
IanVD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 11:30   #39
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Er gebeuren inderdaad nagenoeg geen ongelukken. Waarbij je je dan ineens kan afvragen wat er waar is van al die indianenverhalen die worden rondgestrooid. Feit is dat in Vlaanderen vooral op klein wild wordt gejaagd tijdens het traditionele jachtseizoen en dat doet men met hagel en niet met de kogel.
Bij de kleinwild jacht schiet men het wild op ongeveer 30-35 meter, ofwel richting grond (konijn haas) waarbij de hagel zich begraaft of in de lucht waarbij de hagel dus de lucht in gaat. Totaal ongevaarlijk. Op grofwild zoals de ree wordt in Vlaanderen vooral gejaagd vanop een hoogzit, zodat het schot opnieuw naar beneden is gericht en zich begraaft in de grond.
Tot zover de theorie.

Nu over naar de praktijk…

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fakteur Bekijk bericht
Ik nodig u dan eens graag uit. Achter mijn tuin is hectaren bos en landbouwgrond. Als het jachtseizoen begint hoor je constant geweren af gaan. Twee jaar geleden schoten ze nog naar een dier dat vlakbij mijn tuinhuis zat. En dit terwijl de kinderen in de tuin op de schommel zaten. De hagel zat in het tuinhuis. Ik in een furie naar die jagers en ik kreeg een jachtgeweer op mij gericht. Ze lachten mij uit en zeiden dat ze officieel jager zijn en ik niets te zeggen had. Ik belde de politie en deed mijn uitleg. Het antwoord was ja maar Mijnheer het is wel jachtseizoen. Ze wilden zelfs nog niet komen kijken. Dus heb ik noodgedwongen mijn tuin maar met een hoge draad afgespannen en daar rond nog een haag gezet. En ik ben geen alleenstaand geval. Mijn geburen hadden eens in plaats van een dakgoot een zeef. Stuk geschoten met hagel. Tijdens het jachtseizoen is het ook niet aangeraden om in de bossen eens een wandeling te gaan maken. Ze jagen u met harde hand weg. Mijn zoon en zijn vriendjes (11 jaar) hebben ze eens bedreigt met te verzuipen in de beek die door de bossen loopt. Met hun spelen in de bossen jaagden ze het wild op. Het is toen uitgedraaid op een juist niet wie schiet wie neer. De jager mij of ik hem? En de politie? Neen Mijnheer ik zit nu op mijn warm bureau koffie te drinken en ik moet nog met de combi naar de frituur rijden. Maar een uur later staan ze wel op 50 meter van mijn deur te flitsen. Warm in hun wagen en verstopt in de berm.

Maar wie zijn die jagers? Meestal vriendjes van de plaatselijke wijkagent, commissaris of burgemeester. Maak je het hun moeilijk dan komen ze u wel wegpesten. Zo werkt het systeem nu de dag van vandaag eenmaal.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 11:52   #40
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

straffe verhalen en cafépraat is niet de praktijk.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be