Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 mei 2010, 12:56   #1
waterval
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 mei 2010
Berichten: 1
Standaard Draw Muhammad Day

Uit solidariteit met de slachtoffers en in reactie op de recente gebeurtenissen rondom Mohammed-cartoons heeft een verbond van cartoon tekenaars de wereld opgeroepen om en masse, of je nou kan tekenen of niet, op 20 Mei een tekening van Mohammed te plaatsen.

http://www.facebook.com/pages/Everyb...21369914543425

http://www.youtube.com/watch?v=ApmnezyPSMc

Steun vrijheid van meningsuiting!
waterval is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 14:06   #2
Wautd
Parlementslid
 
Wautd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2006
Locatie: Ankh-Morpork
Berichten: 1.864
Standaard

Heh...Pakistan laat facebook blokkeren. Blijkbaar haalt deze actie het nodige succes.
__________________
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett

Laatst gewijzigd door Wautd : 19 mei 2010 om 14:18.
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 19:35   #3
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid
 
Bottenskrapet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 september 2009
Locatie: TAZ
Berichten: 792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waterval Bekijk bericht
Uit solidariteit met de slachtoffers
Hiermee zullen enkel meer slachtoffers vallen imo.
Vrijheid van meningsuiting wordt hier niet verdedigd, er wordt gewoon uitgedaagd. Als je échte vrijheid van meningsuiting wilt verdedigen, ga dan op straat in Antwerpen Hitler heilen, en blijf erin volharden dat het terecht is.
__________________
"Throw a stone in any direction, and you will hit Kali Yuga"

Laatst gewijzigd door Bottenskrapet : 19 mei 2010 om 19:35.
Bottenskrapet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 19:45   #4
David Hasselhoff
Banneling
 
 
Geregistreerd: 19 mei 2010
Berichten: 20
Standaard

Morgen is het internationale moslim dag dus en zullen we samen de islam praktiseren. Met Mohammed als inspiratiebron.
David Hasselhoff is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 20:00   #5
thefishdoesntthink
Gouverneur
 
thefishdoesntthink's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 januari 2009
Locatie: are
Berichten: 1.094
Standaard

Langs den ene kant is het wat kinderachtig om bepaalde lichtgevoelige mensen zo te pesten, langs den andere kant zou Mohammed het zo erg niet vinden dat er karikaturen van hem getekend worden.
__________________
because the fish knows everything.
thefishdoesntthink is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 23:26   #6
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
Langs den ene kant is het wat kinderachtig om bepaalde lichtgevoelige mensen zo te pesten, langs den andere kant zou Mohammed het zo erg niet vinden dat er karikaturen van hem getekend worden.
Hoe kan U dat nu weten, hebt U mohammed persoonlijk gekend, in de tijd dat hij leefde (als hij al bestaan heeft) mochten geen afbeeldingen van mensen gemaakt noch getoond worden, het is dus hijzélf die dit verbood, a.d.h.v. dat verbod gaan mohammedanen zo tekeer bij elke afbeelding waarvan ze denken dat het hun grote voorbeeld, de profeet is, want niemand wéét geeneens hoe hij er écht uitzag, vreemd dat ze meteen de link leggen tussen een tekening van een man met een baard met een bom op zn hoofd en hun mohammed...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 23:29   #7
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door David Hasselhoff Bekijk bericht
Morgen is het internationale moslim dag dus en zullen we samen de islam praktiseren. Met Mohammed als inspiratiebron.
Morgen dus bomdag?


...of met moh als inspiratiebron; Internationale 'probeer eens een 9-jarig kind- dag'?

Laatst gewijzigd door SDX : 19 mei 2010 om 23:30.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 23:29   #8
viaSanctus
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 13 september 2009
Berichten: 767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Hoe kan U dat nu weten, hebt U mohammed persoonlijk gekend, in de tijd dat hij leefde (als hij al bestaan heeft) mochten geen afbeeldingen van mensen gemaakt noch getoond worden, het is dus hijzélf die dit verbood, a.d.h.v. dat verbod gaan mohammedanen zo tekeer bij elke afbeelding waarvan ze denken dat het hun grote voorbeeld, de profeet is, want niemand wéét geeneens hoe hij er écht uitzag, vreemd dat ze meteen de link leggen tussen een tekening van een man met een baard met een bom op zn hoofd en hun mohammed...
Jij hebt duidelijk nooit een Islamitisch land bezocht of mogelijk er enkel aan het strand van gelegen. Ik zou je aanraden eens de turkse cultuur te bekijken en de hoeveelheid tekeningen die er zijn van vroegere profeten...

selectief verontwaardigd mss?

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 19 mei 2010 om 23:29.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 23:30   #9
viaSanctus
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 13 september 2009
Berichten: 767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Morgen dus bomdag?


...of met moh als inspiratiebron; Internationale 'probeer eens een 9-jarig kind- dag'?
Dat moet je de amerikanen maar eens vragen..zij hebben net nog 1.2 miljoen mensen gebombardeerd

En wat betreft het "9-jarig" kind dag...dat is wel heel erg Belgisch he Doet me denken aan een grap = "hoe weet je dat een belg heeft ingebroken? ...als de baby is verkracht"

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 19 mei 2010 om 23:31.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 23:35   #10
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Jij hebt duidelijk nooit een Islamitisch land bezocht of mogelijk er enkel aan het strand van gelegen. Ik zou je aanraden eens de turkse cultuur te bekijken en de hoeveelheid tekeningen die er zijn van vroegere profeten...

selectief verontwaardigd mss?
De 'selectieve' of beter gezegd, de 'collectieve' verontwaardiging met bijbehorende rel- en 'verrijkingsrondjes' komen eerder uit Uw 'heilige' hoek dacht ik zo!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 23:36   #11
viaSanctus
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 13 september 2009
Berichten: 767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De 'selectieve' of beter gezegd, de 'collectieve' verontwaardiging met bijbehorende rel- en 'verrijkingsrondjes' komen eerder uit Uw 'heilige' hoek dacht ik zo!
dus je ontkent wat ik zei?

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 19 mei 2010 om 23:36.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 23:38   #12
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Dat moet je de amerikanen maar eens vragen..zij hebben net nog 1.2 miljoen mensen gebombardeerd

En wat betreft het "9-jarig" kind dag...dat is wel heel erg Belgisch he Doet me denken aan een grap = "hoe weet je dat een belg heeft ingebroken? ...als de baby is verkracht"
Aanbidden die Amerikanen en/of Belgen dan óók een grote profeet, voorbeeld voor de hele mensheid die zich een 6-jarig kind toe-eigende en het 'consumeerde' op 9-jarige leeftijd?


Als U het nog niet wist; in ónze landen gelden die dingen als misdaad, in Uw kringen wordt nog erg vaak dat grote voorbeeld van een profeet gevolgd zonder dat dit bestraft wordt - klein nuanceverschil misschien?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 23:42   #13
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
dus je ontkent wat ik zei?
Viel er wat te ontkennen dan?

...of ik ooit een islamitisch land bezocht heb? Ging het daarover, wat heeft dat met het onderwerp van deze draad te maken; dat mohammedanen collectief verontwaardigd zijn bij het zien van een - denkbeeldig - portret van hun grote voorbeeld en dat er daarom een cartoonwedstrijd georganiseerd wordt??

Ik vind dat dat hoort bij 'vrije uiting van mening', U niet dan?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 23:49   #14
viaSanctus
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 13 september 2009
Berichten: 767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Aanbidden die Amerikanen en/of Belgen dan óók een grote profeet, voorbeeld voor de hele mensheid die zich een 6-jarig kind toe-eigende en het 'consumeerde' op 9-jarige leeftijd?


Als U het nog niet wist; in ónze landen gelden die dingen als misdaad, in Uw kringen wordt nog erg vaak dat grote voorbeeld van een profeet gevolgd zonder dat dit bestraft wordt - klein nuanceverschil misschien?
Allereerst is het beweren van zaken waar je totaal geen bewijs van hebt over 1 iemand die 1400 jaar geleden leefde een beetje belachelijk om als redevoering in een debat te gebruiken terwijl er net honderden meldingen van pedofilie binnen een paar weken in de voorbije maand zijn binnengekomen...

heb je niets beters gevonden om je verontwaardigt over te voelen je hebt anders wel stof genoeg voor je neus hoor en vandaag...geen 1400 jaar geleden

en "mijn kringen"....wat weet jij van mijn kringen? je weet helemaal niets van mij..terwijl jijzelf hier wel duidelijk belachelijk aan het maken bent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Viel er wat te ontkennen dan?

...of ik ooit een islamitisch land bezocht heb? Ging het daarover, wat heeft dat met het onderwerp van deze draad te maken; dat mohammedanen collectief verontwaardigd zijn bij het zien van een - denkbeeldig - portret van hun grote voorbeeld en dat er daarom een cartoonwedstrijd georganiseerd wordt??

Ik vind dat dat hoort bij 'vrije uiting van mening', U niet dan?
Het heeft er heel veel mee te maken. Karikaturen zijn een cultureel fenomeen bij de turken en naburige landen...heb je al eens in Iran geweest? je ziet niets anders dan afbeeldingen van hun heiligen... dan kom je hier wat onzin neerpennen over dat het zou verboden zijn en dat dat de reden is van dat protest...

je las duidelijk niet wat een van de vorige posters zei...dit is enkel wat gepest van de lichtgevoeligen...mensen die absoluut niets gaan bijdraaien, maar enkel heviger gaan worden. Dacht je nu echt dat die enigszins rekening houden met jouw "verlicht denken"? Jouw idiote gedrag wordt enkel aanschouwd hier door ons op het forum..mensen die bereid zijn je te lezen...verder niemand of niets. Denk toch even na man...


trouwens ik wacht op een reactie over die "naaktheid" in een andere thread...

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 19 mei 2010 om 23:50.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2010, 00:01   #15
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Allereerst is het beweren van zaken waar je totaal geen bewijs van hebt over 1 iemand die 1400 jaar geleden leefde een beetje belachelijk om als redevoering in een debat te gebruiken terwijl er net honderden meldingen van pedofilie binnen een paar weken in de voorbije maand zijn binnengekomen...
Is het dan niet des té belachelijker om je op te winden over een plaatje van iemand die 1400 jaar geleden misschien zou geleefd hebben?
Dat U niet weet dat er van mohammed geen afbeeldingen mochten gemaakt worden is niet mijn schuld, projecteer Uw onwetendheid niet op mij!

Citaat:
heb je niets beters gevonden om je verontwaardigt over te voelen je hebt anders wel stof genoeg voor je neus hoor en vandaag...geen 1400 jaar geleden
Verontwaardigd, waar haalt U het, ik ben niet degene die gaat rellen bij cartoons van mijn denkbeeldige profeet!

Citaat:
en "mijn kringen"....wat weet jij van mijn kringen? je weet helemaal niets van mij..terwijl jijzelf hier wel duidelijk belachelijk aan het maken bent.



Het heeft er heel veel mee te maken. Karikaturen zijn een cultureel fenomeen bij de turken en naburige landen...heb je al eens in Iran geweest? je ziet niets anders dan afbeeldingen van hun heiligen... dan kom je hier wat onzin neerpennen over dat het zou verboden zijn en dat dat de reden is van dat protest...
Nogmaals, mohammed himself verordonneerde dat er geen, géén afbeeldingen van mensen mochten gemaakt worden, om verafgoding van mensen tégen te gaan! Projecteer Uw onwetendheid niet op mij, om welke reden wordt er dan gereld bij afbeeldingen en/of cartoons van het grote voorbeeld? bekijkt U de pagina op wiki eens over mohammed, staat ie er afgebeeld?

Citaat:
je las duidelijk niet wat een van de vorige posters zei...dit is enkel wat gepest van de lichtgevoeligen...mensen die absoluut niets gaan bijdraaien, maar enkel heviger gaan worden. Dacht je nu echt dat die enigszins rekening houden met jouw "verlicht denken"? Jouw idiote gedrag wordt enkel aanschouwd hier door ons op het forum..mensen die bereid zijn je te lezen...verder niemand of niets. Denk toch even na man...
Ik heb duidelijk alles gelezen - en wat een andere poster schrijft is enkel zijn/haar mening, is geen universele wet enkel en alleen omdat 1 poster dit schrijft, iedereen bekijkt het hoe hij/zij wil, ik zie er geen enkele reden tot 'gekwetst' voelen of 'beledigd' zijn in, om welke reden zou een mohammedaan niet gekwetst of beledigd mogen worden en alle andere aanhangers van een andere religie wél, zijn ze een uitzondering, speciaal, beter, supreem...???,

...of toch maar opdat ze niet zouden 'radicaliseren' ??? Nou moe - ze mogen voor mijn part zo hard 'radicaliseren' dat ze ontploffen zónder springstof!
Citaat:
trouwens ik wacht op een reactie over die "naaktheid" in een andere thread...
Je hebt je antwoord 'man', ik bén geen 'man'!

Laatst gewijzigd door SDX : 20 mei 2010 om 00:03.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2010, 00:06   #16
viaSanctus
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 13 september 2009
Berichten: 767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Is het dan niet des té belachelijker om je op te winden over een plaatje van iemand die 1400 jaar geleden misschien zou geleefd hebben?
Dat U niet weet dat er van mohammed geen afbeeldingen mochten gemaakt worden is niet mijn schuld, projecteer Uw onwetendheid niet op mij!
Als je mijn mening wil weten, vind ik het idd niet verstandig hoe velen reageren. Sommigen zelf compleet gestoord...

Dat er sommige groeperingen die mening delen is mogelijk, maar heel veel groeperingen delen die mening niet...daarom duidde ik op vele culturele verschijnselen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Verontwaardigd, waar haalt U het, ik ben niet degene die gaat rellen bij cartoons van mijn denkbeeldige profeet!
Verzet jij je ook zo heftig tegen al wat onlangs gebeurde?
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2010, 00:20   #17
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Als je mijn mening wil weten, vind ik het idd niet verstandig hoe velen reageren. Sommigen zelf compleet gestoord...

Dat er sommige groeperingen die mening delen is mogelijk, maar heel veel groeperingen delen die mening niet...daarom duidde ik op vele culturele verschijnselen.
De profeet mohammed heeft een soort van religie gesticht, geen cultuur dacht ik ... het gaat hier om afbeeldingen van de profeet - al dan niet provocerend - dat is óns récht - dat doen wij hier al eeuwen - op alles en iedereen mág kritiek geleverd worden, álles mág bespot worden, dat hoort zo'n beetje bij ónze cultuur en ónze vrijheden, zolang er geen geweld gebruikt wordt vind ik dat kunnen en zelfs moeten kunnen.
Het wordt al decennia gedaan op ónze politici, ónze religie, ónze álles en nog wat, waarom zouden we nu ineens onszelf gaan censureren omdat dat 'gevoelig' ligt bij 'sommige' culturen?

Citaat:
Verzet jij je ook zo heftig tegen al wat onlangs gebeurde?
[/quote]

...en wat mag dat dan zijn wat er 'onlangs gebeurde'?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2010, 00:21   #18
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Je eerste bericht?

Luister goed waterval,
يُرِيدُونَ أَن يُطْفِؤُواْ نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللّهُ إِلاَّ أَن يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ
Zij willen het licht van Allah (de boodschap van de islam) doven met hun monden (allerlei uitdrukkingsmiddelen), maar Allah wil slechts Zijn Licht (essentie van de boodschap) volledig laten schijnen, ook al haten de ongelovigen (niet-moslims die de waarheid kennen en het verwerpen) het.

(Quran 9:32)

Voordat ze iets over Mu7ammed (PBUH) uithalen moeten ze eerst leren wie nummer 1 in 'the 100' was. Dat is toch logisch? Anders handel jij gewoon uit jezelf -zonder kennis- en je innerlijke psychische stoornissen.

[Mo7ammed, de meest seculiere profeet
(...)
Vooral christenen hebben hem die seculiere uitersten - zijn aardse wellust en zijn vermeende gewelddadigheid - bijzonder kwalijk genomen. 'Wat de christenen Mo7ammed nooit vergeven hebben,' schreef de Britse historicus Edward Gibbon in de 18de eeuw, 'is dat hij zich nooit door zijn vijanden liet kruisigen. Integendeel verdedigde hij zichzelf, zijn familie en zijn volgelingen, tot hij uiteindelijk zijn vijanden kon verslaan.'
(Mark Heirman; oosterse dagen arabische nachten, p.16)]


["The greatest success of Mohammad’s life was effected by sheer moral force."

“It is not the propagation but the permanency of his religion that deserves our wonder, the same pure and perfect impression which he engraved at Mecca and Medina is preserved after the revolutions of twelve centuries by the Indian, the African and the Turkish proselytes of the Koran....The Mahometans have uniformly withstood the temptation of reducing the object of their faith and devotion to a level with the senses and imagination of man. ‘I believe in One God and Mahomet the Apostle of God’ is the simple and invariable profession of Islam. The intellectual image of the Deity has never been degraded by any visible idol; the honors of the prophet have never transgressed the measure of human virtue, and his living precepts have restrained the gratitude of his disciples within the bounds of reason and religion.”
(Edward Gibbon and Simon Oakley in ‘History of the Saracen Empire,’ London, 1870)]

QUOTATIONS FROM FAMOUS PEOPLE


[Youtube: Prophete MUHAMMED in the eyes of non muslim]




My choice of Muhammad to lead the list of the world’s most influential persons may surprise some readers and may be questioned by others, but he was the only man in history who was supremely successful on both the secular and religious level. ...It is probable that the relative influence of Muhammad on Islam has been larger than the combined influence of Jesus Christ and St. Paul on Christianity. ...It is this unparalleled combination of secular and religious influence which I feel entitles Muhammad to be considered the most influential single figure in human history... (bron)

porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2010, 00:24   #19
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
Langs den ene kant is het wat kinderachtig om bepaalde lichtgevoelige mensen zo te pesten, langs den andere kant zou Mohammed het zo erg niet vinden dat er karikaturen van hem getekend worden.
DE grap is , dat er wel DEGELIJK afbeeldingen van de Moha zijn, en dit in de Islam. Waarom dit verboden werd weet ik even niet meer maar kijk


http://zombietime.com/mohammed_image_archive/
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2010, 00:42   #20
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

...en wat mag dat dan zijn wat er 'onlangs gebeurde'?
Hoeveel links wil je erover?

http://en.wikipedia.org/wiki/Catholic_sex_abuse_cases

http://en.wikipedia.org/wiki/Roman_C...ses_by_country


http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...misbruik.dhtml

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...erjarige.dhtml

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 mei 2010 om 00:48.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be