![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Wie vervangt Bart De Wever als voorzitter van de N-VA ? | |||
Die rosse van K3. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 12,50% |
Liesbeth Homans. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 12,50% |
Prins Laurent. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
De Nederlandse vrouw van Bart De Wever. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
Joëlle Milquet. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 31,25% |
Bert Anciaux. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
Kim Geybels. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 12,50% |
Kabouter Kwebbel. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Meyrem Almaci. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 18,75% |
Laura Beyne. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bart De Wever laat weten dat hij in 2014 geen kandidaat meer is om zichzelf op te volgen als voorzitter van de N-VA.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() K&k.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Een vrouw als voorzitter is voor mij absoluut onbespreekbaar. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 5 maart 2012 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meyrem Almaci lijkt mij de perfecte opvolgster, van zodra ze tot de jaren van verstand is gekomen.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Ze mogen het mij vragen. Maar alleen als Filip koning is.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 5 maart 2012 om 22:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bart De Wever had tijdens zijn Radio 1 toch zijn voorkeur laten horen voor een vrouwelijk voorzitterschap om hem op te volgen. Ik zou niet weten welke andere kandidaten kans maken rekening houdend met zijn voorkeur.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]() Oeps, en ook nog donna Fabiola di Mora y Aragon. Mariëtje van Eddy (Wally)? Sien Eggers? Jacky Lafon? Gewoon maar om even aan te geven hoe k&k je enquête is! ![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Het charisma van Ben Weyts ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van binnenuit bekeken: Jan Jambon.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik krijg hier de kritiek dat het geen deftige poll is. Ik wil dat toch even weerleggen. Bij de voorzittersverkiezingen van de in N-VA in 2010 kreeg Bart De Wever 99.57% van de stemmen.
In deze poll zit ook de kandidaat die > 70% kans maakt om de nieuwe N-VA voorzitter te worden. Voor de jol heb ik er nog wat schijnkandidaten aan toegevoegd die minder dan 0.50% kan maken. Misschien dat Ben Weyts, Jan Jambon en anderen meer dan 0.50% kans maken maar alleszins minder dan 30%, wat hun kandidatuur irrelevant maakt.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 6 maart 2012 om 10:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk naar de vorige uitslag. Bart De Wever zal in 2014 nog altijd in de gratie liggen van de N-VA leden en zijn voorkeur gaat doorwegen.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Bij de vorige voorzittersverkiezing was BDW de enige kandidaat. Waar hebt u hem zijn voorkeur voor wie horen uitdrukken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een publiek geheim wie zijn grote vriendin en poulain is binnen de N-VA. Bovendien liet hij zijn voorkeur kennen tijdens het Radio 1 interview voor een vrouwelijke kandidaat.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ah zo, een 'publiek geheim': u zit dus maar wat in het wilde weg te speculeren.
|
![]() |
![]() |