Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juli 2019, 11:35   #21
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
wouter is bezorgd dat donald op een knopje duwt
Bezorgd dat Trump op het knopje van Facebook drukt om Wouter te ontvrienden.....
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 11:36   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Als je dan toch daar bij was..........dan zou je toch moeten weten beste Xenophon dat de gevechtstoestellen op KeeBee met de kernwapens, met warme motor klaar staan in de QRA(Quick Reaction Area) en dat de piloten, klaar en fit, op pakweg 200 a 300 meter van hun toestel zijn.....dus dat verhaaltje van Korporaal Jef die eerst nog moet opstaan, zich aankleden, fiets nemen, banden oppompen.......in het midden van de nacht, door het veld naar Peer of Brogel of Bree of Hasselt moet om de piloot te gaan wakker maken.....toch dikke bla bla me dunkt...
Je denkt dat ik het verzonnen heb?

Dat klopt gedeeltelijk.

Het was in mijn tijd in Duitsland dat het er zo aan toe ging.

En nee, het ging niet over piloten, het ging over soldaten/korporaals/onderofficieren en officieren.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 11:40   #23
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je denkt dat ik het verzonnen heb?

Dat klopt gedeeltelijk.

Het was in mijn tijd in Duitsland dat het er zo aan toe ging.

En nee, het ging niet over piloten, het ging over soldaten/korporaals/onderofficieren en officieren.
In veel vroegere tijden (zonder GSM, Internet en andere moderne communicatiemiddelen) was er inderdaad een andere manier van alarmeren....heel veel vroeger zelfs met vuren en rooksignalen....maar die tijden zijn nu voorbij en ik kan u zeggen(hen nu wel al 13 jaar weg van de luchtmacht) dat de paraatheid en reactietijden behoorlijk kort zijn....en een korporaal jef komt daar niet meer aan te pas me dunkt...piloten zitten bij wijze van spreken bijna in hun toestel te wachten..... in Israel, zelfs in de cockpit, shiften van 2 uren, draaiende motor.....klaar voor reactie....neen, korporaal Jef komt er niet meer aan te pas...
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 12:37   #24
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.016
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Als je dan toch daar bij was..........dan zou je toch moeten weten beste Xenophon dat de gevechtstoestellen op KeeBee met de kernwapens, met warme motor klaar staan in de QRA(Quick Reaction Area) en dat de piloten, klaar en fit, op pakweg 200 a 300 meter van hun toestel zijn.....dus dat verhaaltje van Korporaal Jef die eerst nog moet opstaan, zich aankleden, fiets nemen, banden oppompen.......in het midden van de nacht, door het veld naar Peer of Brogel of Bree of Hasselt moet om de piloot te gaan wakker maken.....toch dikke bla bla me dunkt...
Van Kaliningrad tot Brussel is het een 1000 tal km. Dat betekent dat die ICBM hier in 3 minuten is.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 12:42   #25
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Als je dan toch daar bij was..........dan zou je toch moeten weten beste Xenophon dat de gevechtstoestellen op KeeBee met de kernwapens, met warme motor klaar staan in de QRA(Quick Reaction Area) en dat de piloten, klaar en fit, op pakweg 200 a 300 meter van hun toestel zijn.....dus dat verhaaltje van Korporaal Jef die eerst nog moet opstaan, zich aankleden, fiets nemen, banden oppompen.......in het midden van de nacht, door het veld naar Peer of Brogel of Bree of Hasselt moet om de piloot te gaan wakker maken.....toch dikke bla bla me dunkt...
idd, niet voor niks dat de Amerikanen de nucleaire zone zelf bemannen en organiseren.

de B-militairen mogen daar alleen maar de perimeter bewaken en met de Vankrunkelsvennen van deze wereld spelen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 12:46   #26
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
idd, niet voor niks dat de Amerikanen de nucleaire zone zelf bemannen en organiseren.

de B-militairen mogen daar alleen maar de perimeter bewaken en met de Vankrunkelsvennen van deze wereld spelen.
De Amerikanen zijn de eigenaars en de beheerders van het wapentuig...dat is juist...... maar het zijn nog altijd Belgische toestellen met Belgische piloten die opstijgen met het tuig en doen wat ze moeten gaan doen......dus , dat is me dunkt toch ietsje meer dan "de perimeter" bewaken.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 13:12   #27
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
De Amerikanen zijn de eigenaars en de beheerders van het wapentuig...dat is juist...... maar het zijn nog altijd Belgische toestellen met Belgische piloten die opstijgen met het tuig en doen wat ze moeten gaan doen......dus , dat is me dunkt toch ietsje meer dan "de perimeter" bewaken.
b militairen mogen zelfs niet binnen in het Amerikaans deel.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 13:26   #28
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je denkt dat ik het verzonnen heb?

Dat klopt gedeeltelijk.

Het was in mijn tijd in Duitsland dat het er zo aan toe ging.

En nee, het ging niet over piloten, het ging over soldaten/korporaals/onderofficieren en officieren.
Zie je wel dat je er nu niks van weet.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 13:29   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Zie je wel dat je er nu niks van weet.
Dat is niet wat ik zei.

Het is eerder uw duidelijk voorbarige conclusie.

En bepaald aanmatigend...
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 16 juli 2019 om 13:36.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 13:31   #30
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Uit de geschiedenis na WO2 blijkt het hebben van een nucleair arsenaal één van de beste garanties tegen een aanval of een invasie.
Laat die daar toch liggen, da eet geen brood.
Daarentegen,onder de vluchtelingen die uit het Midden-Oosten zitten ongetwijfeld terroristen. Die trekken het zich niet aan of het gastland nucleaire wapens heeft.
Ik denk dat de groenen eens moeten nadenken over de dingen waarvan ze er meer, en waarvan ze er minder willen.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 13:36   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Uit de geschiedenis na WO2 blijkt het hebben van een nucleair arsenaal één van de beste garanties tegen een aanval of een invasie.
Laat die daar toch liggen, da eet geen brood.
Daarentegen,onder de vluchtelingen die uit het Midden-Oosten zitten ongetwijfeld terroristen. Die trekken het zich niet aan of het gastland nucleaire wapens heeft.
Ik denk dat de groenen eens moeten nadenken over de dingen waarvan ze er meer, en waarvan ze er minder willen.
Meer moslim-vreemdelingen, minder Vlamingen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 15:27   #32
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
b militairen mogen zelfs niet binnen in het Amerikaans deel.
Waar heeft u dat gehaald. Ik ben mijn loopbaan begonnen in een nucleaire eenheid gestationeerd in Duitsland met inderdaad een Amerikaans detachement. Maar Belgische techniekers en bewakings en verdedigingspersoneel kwamen in ALLE zones, ook die met de kernkoppen. U bent aan het raaskallen. Als dat zo was dan zouden Amerikanen een compleet eigen basis hebben met eigen toestellen om hun kernwapens aan te hangen....of niet soms ??? Hun eigen bewaking zouden ze dan zelf kunnen doen....Ter uwer info, mijn eenheid was 1 van de 8 Belgische luchtmachtsmaldelen ontplooid in Duitsland 54 SMD te Xanten, 55 SMD Kapellen, 56 SMD Grefrath, 57SMD Erle, 50 SMD Duren, 51SMD Blankenheim, 52 SMD Euskirchen en 55 SMD Kaster. Allemaal één voor één nucleaire eenheden en bijna volledig Belgisch personeel met hier en daar een verdwaalde Amerikaan die er tussen liep....
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 09:21   #33
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
b militairen mogen zelfs niet binnen in het Amerikaans deel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Waar heeft u dat gehaald. Ik ben mijn loopbaan begonnen in een nucleaire eenheid gestationeerd in Duitsland met inderdaad een Amerikaans detachement. Maar Belgische techniekers en bewakings en verdedigingspersoneel kwamen in ALLE zones, ook die met de kernkoppen. U bent aan het raaskallen. Als dat zo was dan zouden Amerikanen een compleet eigen basis hebben met eigen toestellen om hun kernwapens aan te hangen....of niet soms ??? Hun eigen bewaking zouden ze dan zelf kunnen doen....Ter uwer info, mijn eenheid was 1 van de 8 Belgische luchtmachtsmaldelen ontplooid in Duitsland 54 SMD te Xanten, 55 SMD Kapellen, 56 SMD Grefrath, 57SMD Erle, 50 SMD Duren, 51SMD Blankenheim, 52 SMD Euskirchen en 55 SMD Kaster. Allemaal één voor één nucleaire eenheden en bijna volledig Belgisch personeel met hier en daar een verdwaalde Amerikaan die er tussen liep....
Het klopt toch gewoon hoor. Op Kleine Brogel komt er geen jupiler militair in de buurt van de bommen zonder uitdrukkelijke uitnodiging van de amerikanen. Wie dat toch riskeert krijgt een loop van een aanvalsgeweer op zich gericht.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 09:24   #34
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Lijkt eerder een overeenkomst.
Een overeenkomst die in de praktijk neerkomt op een steuntje voor de Amerikaanse economie. Er zou onderzocht moeten worden hoe die mensen aan hun ministerpost geraken en welke relaties ze onderhouden.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 09:29   #35
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Het klopt toch gewoon hoor. Op Kleine Brogel komt er geen jupiler militair in de buurt van de bommen zonder uitdrukkelijke uitnodiging van de amerikanen. Wie dat toch riskeert krijgt een loop van een aanvalsgeweer op zich gericht.
Er is één ding wat klopt.

Je weet niet waarover je spreekt.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 09:54   #36
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je denkt dat ik het verzonnen heb?

Dat klopt gedeeltelijk.

Het was in mijn tijd in Duitsland dat het er zo aan toe ging.

En nee, het ging niet over piloten, het ging over soldaten/korporaals/onderofficieren en officieren.
Sinds de opschorting van de dienstplicht is de maatschappij wel wat verandert.
De technische vooruitgang is niet blijven stilstaan.

Trouwens in die tijd gebruikte men ook al de vaste telefoonlijnen.
De eenheden met eerste reactieopdracht, waren en zijn trouwens steeds in de kazerne zelf aanwezig.
De piloten van toestellen met kernwapens hebben geen eerste reactieopdracht.
Die taak is voor de piloten van toestellen die raketten uit de lucht moeten halen.
In deze taak worden zijn bijgestaan door luchtafweer.
Onze eerste defensielijn bevindt zich dus niet in België, maar aan de NATO buitengrenzen.
En die posten zijn 24/24-7/7 bemand.
Een deel van die defensieposten bevindt zich zelfs niet eens op het land, maar op en onder het water.
En zijn niet in Begische handen.
De kernwapens in België zijn enkel bedoelt als afschrikkingswapen voor andere grootmachten.
Ze hebben echter geen nut tegen terroristen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 10:04   #37
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Die dreiging met verhoogde defensie uitgaven lijkt op chantage
Dat is geen chantage, dat is gewoon een overeenkomst die gesloten werd.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 10:05   #38
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Onze uitgaven voor defensie moeten sowieso worden verhoogd.

Welvaart dient te worden beschermd.
Te laat!
Onze welvaart is al lang verkwanselt.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 10:05   #39
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die bommen zijn volstrekt nutteloos. Vooraleer die onder een F16 hangen valt er al een intercontinentale raket op Kleine Brogel (en de andere 5 Europese stockageplaatsen).
U bent defensiedeskundige?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 10:07   #40
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Er is één ding wat klopt.

Je weet niet waarover je spreekt.
Toch wel.
En beide hebben gelijk.
Als niet daar gestationeerde persoon kom je gewoon niet in de buurt van de kernwapens.
Voor hen die er wel gestationeerd zijn, is de toegang tot de magazijnen wel mogelijk.
Maar ook daar zijn er beperkingen.
Die zijn er trouwens in ALLE kazernes.
Niet iedereen kan zomaar in de wapen en munitiemagazijnen.
Het zou trouwens idioot zijn om een deel van de kazerne af te sluiten voor Belgische militairen als je de aanwezigheid wil geheim houden.
Dat zou juist de aandacht trekken en het vermoeden versterken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be