Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 mei 2014, 21:28   #21
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Zeg vriend, iemand die 10 uur per dag achter zijn stuur zit voor zijn werk, mag toch wel wat meer luxe verwachten denk ik.

Wat hier gebeurt is pure diefstal door de overheid.
Trouwens MR heeft het vorige week toegegeven, niemand moet het nog ontkennen.
Klein licht is wereldvreemd. Wist U dat niet ?
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 21:32   #22
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Dat is dan ook geen enkel probleem, taxichauffeurs zijn namelijk vrijgesteld van de VAA (zolang zij de wagen niet privé gebruiken natuurlijk).
Dus U wilt dat een vertegenwoordiger die in Limburg zijn sector heeft, maar waarvan het bedrijf zich in Antwerpen situeert, 's morgens met de wagen naar Antwerpen rijdt om de bedrijfswagen te gaan ophalen, vervolgens terug naar Limburg rijdt om zijn toer te gaan doen en dan terug naar Antwerpen rijd om 's avonds zijn wagen op het bedrijf gaan af te zetten.

Goe bezig groen klein lichtje.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 21:40   #23
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.728
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Nergens beweer ik dat de belastingdruk in ons land redelijk zou zijn. Maar dat betektn niet dat we het huidige systeem van de bedrijfswagens in stand moeten houden. Het zijn ongeveer een miljoen wagens ! U vraagt regelmatig: bewijs. Het cijfer van een miljoen dat er in ons landje rondrijdt, geeft volgens mij al voldoende verklaring voor langere files en allerhande verkeers- en milieuproblemen.

Overigens moeten we ook durven toegeven dat we voor die belastingdruk veel terugkrijgen. Lagere belastingdruk betekent een inboeting op sociale zekerheid, openbare dienstverlening, etc. maar dan zitten we natuurlijk bij een politieke en fiscale discussie.
er is een reden waarom het systeem van bedrijfswagens geëxplodeerd is tot zijn huidige nivo. Pak die reden weg, en het probleem lost zichzelf wel op

maar gij blijft vastzitten in symptoombestrijding.
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 21:47   #24
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
er is een reden waarom het systeem van bedrijfswagens geëxplodeerd is tot zijn huidige nivo. Pak die reden weg, en het probleem lost zichzelf wel op

maar gij blijft vastzitten in symptoombestrijding.
Wat kan je anders verwachten van de groene terroristen.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 00:33   #25
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
er is een reden waarom het systeem van bedrijfswagens geëxplodeerd is tot zijn huidige nivo. Pak die reden weg, en het probleem lost zichzelf wel op

maar gij blijft vastzitten in symptoombestrijding.
U blijft dat maar herhalen ... de meeste goede verdieners uit de privé hier zouden nochtans slechter af zijn in onze buurlanden. Ik heb er niets op tegen dat hardwerkende mensen uit de privé loonsopslag krijgen of andere extralegale voordelen. Als ze maar stoppen met auto's uit te delen !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 03:10   #26
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Je mag mij eens uitleggen wat het probleem nu eigenlijk is met zo'n bedrijfswagens die voor 99% voor privédoeleinden gebruikt worden. Ze zijn in orde qua verzekeringen, goed onderhouden, elke 4 jaar nieuwe dus ook zuinigere wagens. Indien ik geen bedrijfswagen zou hebben, dan zou ik mij een 2e hands moeten aanschaffen waardoor mijn uitstoot verhoogt (zalig voor het milieu). Het bedrag van de auto, daarvan zal een derde bij mij belanden en mijn kookracht zal dus dalen indien ik zelf netto 500 euro moet uitgeven. Bovendien zijn 2e handswagens minder goed voor de auto sector. Wat mij betreft zie ik maar twee problemen aan bedrijfswagens en die wegen niet op tov alle voordelen.
Zelf van 1999 tot 2013 met firmawagens gereden en altijd zeer tevreden geweest dat mijn deelname in de kost beperkt was tot een kleine maandelijkse bijdrage waarvoor je idd zelf geen wagen kunt onderhouden of een franchise bij ongeval. Enkel het lage(re) loon daaraan gekoppeld was niet altijd zo positief.
Nu gestart bij een firma waar men doorgaans geen firmawagens geeft en dus eigen wagen moeten aanschaffen; tweedehands uiteraard want nieuw is als alleenstaande zoiezo te grote kost, zelfs met wat ik nu verdien.
Kostenplaatje dankzij groot woon/werk verkeer is nu zo maandelijks 520€ maar moet naar beneden asap naar pakweg 380€ (halvering woon/werk of OV).
Dan is het enkel aflossing wagen, maandelijks verzekering en brandstof he. Nog niets opzij gezet voor onderhoud of anders he...
Oh en voor zij die zeggen dat je niet moet lenen voor een auto; als je het van je spaarboekje betaald moet je het bedrag ook terugsparen wat in feite neerkomt op hetzelfde.
Dus ja iedereen die eerlijk is en wat kan rekenen die weet wat het kost en waar de voor en nadelen liggen he.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein

Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 9 mei 2014 om 03:13.
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be