Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 oktober 2009, 07:22   #1101
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Volgens de Vlaamse regering wellicht niet, nee. En wat is een Franse die in Frankrijk woont, volgens de Vlaamse regering ?
Verstrikt in hun eigen logica weten ze het wellicht zelf niet.

Het is zoals Bourgeois die de Marokkanen enz... zal verplichten om NL te leren. Ze moeten zo goed NL kennen als... de Franstaligen die in VL wonen.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 08:02   #1102
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Een Vlaming die in Wallonië woont is een Waal volgens de Vlaamse regering.
Een Vlaming die in Frankrijk woont, kan dus bezwaarlijk een Vlaming worden genoemd.
Dat gaan ze in La Flandre (Frans Vlaanderen, deel van het departement Nord-Pas de Calais) niet graag horen...
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 08:08   #1103
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Een Vlaming die in Wallonië woont is een Waal volgens de Vlaamse regering.
Een Vlaming die in Frankrijk woont, kan dus bezwaarlijk een Vlaming worden genoemd.
Een Waal die in Vlaanderen woont is administratief evenzeer een Vlaming, hoor. Of kun jij me even aanhalen waar precies die ressorteert onder de wetten uitgeschreven door het Waalse Gewest?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 08:12   #1104
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
*knip*
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Hallebarde is wat in de war door haar internationaal cliënteel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Een grondige kennis van de Belgische politiek? Doe dat *knip* niet teveel eer aan
Iemand voor hoer uitschelden omdat die er politiek andere ideeën op nahoudt (eigenlijk in de discussie van kastje naar muur stuurt).
Ik begin meer en meer te begrijpen, in feite herinneren, waarom de voorgaande dubbelnicks (Tacitus, Bruno*, Belgian Warrior et alii )van dit sujet permanent gebannen zijn geweest.
Mr Yammine , uw reacties zijn degoutant.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump

Laatst gewijzigd door The Quibbler : 27 oktober 2009 om 11:15.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 10:30   #1105
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Gelukkig houdt dat u niet tegen zelf kruidige uitspraken over Nederland te doen.
als u achter uw eigen uitspraak staat, doe dan ook enige moeite om u conform die uitspraak te gedragen, dat zou het geloofwaardiger maken. Of is dat te calvinistisch voor u?

of geldt dat alleen voor ons stervelingen (die in F en NL wonen) en niet voor de verhevenen die in BE wonen?
Dit zijn slechts reacties op uw opmerkingen over België. Meer moet u daar niet achter zoeken. Indien u ons bijvoorbeeld verwijt (en in deze terecht) dat wij Belgen ons niet altijd correct hebben gedragen tegenover de Congolezen, dan zeg ik dat u zich niet goed hebt gedragen tegenover de Indonesiërs. Indien u stelt dat België architectonisch lelijk is, dan repliceer ik dat uw rijtjeshuizen saai zijn en dus ook niet bijster mooi. Enz, enz. Tegen deze achtergrond moet u mijn kritiek op Nederland zien.

Laatst gewijzigd door system : 27 oktober 2009 om 10:34.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 11:57   #1106
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.778
Standaard

Kan me eens iemand vertellen waarop de Duitstaligen zich baseren om een belangenconflict in te roepen ?
Over welk belangenconflict zouden ze het hebben ?
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 14:57   #1107
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

N-VA in de tegenaanval:

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...langenconflict

Volgens mij zal het gerecht er opnieuw zijn handen vanaf trekken (zoals eerder gebeurd is). Indien ze dat doen is het toch maar 120 dagen uitstel van executie.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 15:17   #1108
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
N-VA in de tegenaanval:

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...langenconflict

Volgens mij zal het gerecht er opnieuw zijn handen vanaf trekken (zoals eerder gebeurd is). Indien ze dat doen is het toch maar 120 dagen uitstel van executie.
Zo kennen we Olijke Bart weer.

Eens zien wat belangrijker is, zijn principes of zijn zetels.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 19:08   #1109
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dit zijn slechts reacties op uw opmerkingen over België. Meer moet u daar niet achter zoeken. Indien u ons bijvoorbeeld verwijt (en in deze terecht) dat wij Belgen ons niet altijd correct hebben gedragen tegenover de Congolezen, dan zeg ik dat u zich niet goed hebt gedragen tegenover de Indonesiërs. Indien u stelt dat België architectonisch lelijk is, dan repliceer ik dat uw rijtjeshuizen saai zijn en dus ook niet bijster mooi. Enz, enz. Tegen deze achtergrond moet u mijn kritiek op Nederland zien.
U kronkelt weer aardig. Om te beginnen heb ik nimmer opmerkingen gemaakt over België in relatie tot Congo, noch heb ik érgens gesteld dat België architectonisch lelijk zou zijn.

Daar komt bij dat dergelijke reacties het niveau van een kind niet overstijgen. Als iemand zou beweren dat er iets mis is met de architectuur in België dan zou een volwassen houding veel meer op zijn plaats zijn, en u of iemand anders kan dat weerleggen. En daar dient die ander voor open te staan, of op te krassen.
Maar antwoorden als 'Nederlandse rijtjeshuizen zijn saai' hebben nochtans niets met de architectuur in België van doen. (nb: ik volg uw voorbeeld)

Terugkerend naar mijn opmerking, u zoudt het liefst mensen die in het buitenland wonen het recht ontzeggen zich over de Belgische problematiek uit te laten. En zo werkt dat niet, zeker niet als u nota bene terecht of onterecht de grootste criticaster van diverse buitenlanden bent en u dus in feite hetzelfde doet wat u een ander verwijt.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 19:19   #1110
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Kan me eens iemand vertellen waarop de Duitstaligen zich baseren om een belangenconflict in te roepen ?
Over welk belangenconflict zouden ze het hebben ?
De Duitstaligen hebben een belangenconflict ingeroepen teneinde de gemeenschappen de mogelijkheid te geven om in 120 dagen tijd tot een onderhandelde oplossing te komen voor de splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde (BHV).

De Duitstaligen hebben daarvoor in hun parlement gestemd. Men moet weten dat de Duitstaligen geen eigen gewest hebben, maar gecorporeerd zijn in Wallonië. Voeg daarbij het PS-lidmaatschap van de Duitstalige minister-president Lambertz en de rest laat zich bijgevolg raden.

De Duitstaligen - ik weet net zomin wat hun in godsnaam bezielt, want zij hebben noch in politieke noch in geografische zin iets met BHV te maken - bewijzen de Vlamingen hiermee een buitengewoon slechte dienst.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 19:37   #1111
schaker
Provinciaal Gedeputeerde
 
schaker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Bayern-Duitsland
Berichten: 878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Kan me eens iemand vertellen waarop de Duitstaligen zich baseren om een belangenconflict in te roepen ?
Over welk belangenconflict zouden ze het hebben ?
Door een belangenconflikt in te dienen, zal de belgische regering verder kunnen regeren, zonder ruzies en zonder te vallen. Dat is in het belang van de Duitse Gemeenschap.

Indien men de komende 120 dagen tot een (onderhandelde) oplossing komt over BHV, zal Belgie (en de DG) daar wel bij varen.

En daarbij: het oplossen van BHV heeft geen haast, want het speelt alleen een rol bij de verkiezingen. En niet in 2009 en 2010.
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 20:52   #1112
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Door een belangenconflikt in te dienen, zal de belgische regering verder kunnen regeren, zonder ruzies en zonder te vallen. Dat is in het belang van de Duitse Gemeenschap.

Indien men de komende 120 dagen tot een (onderhandelde) oplossing komt over BHV, zal Belgie (en de DG) daar wel bij varen.

En daarbij: het oplossen van BHV heeft geen haast, want het speelt alleen een rol bij de verkiezingen. En niet in 2009 en 2010.
Nou ja, het oplossen van BHV heeft geen haast….

U beseft het in België misschien al lang niet meer, maar principieel moest het probleem BHV eigenlijk al lang “opgelost” zijn, nietwaar.

Want wat in België in feite gebeurt, is een (volgens uw eigen Grondwettelijk Hof) ongrondwettelijke toestand opzettelijk laten voortbestaan, louter om een politieke regeringscoalitie in stand te houden.

Mijn vraag daarbij als democrate is : heeft een regeerafspraak tussen politieke partijen bij jullie dan voorrang op de grondwet ? En zo ja, welke waarde heeft de grondwet voor jullie dan, méér dan het louter papier waarop deze voorkomt ?

Denkt u er allen maar eens over na of één en ander wel zo “normaal” of “niet gehaast” is in een zelfvoorgehouden democratisch land…..

Laatst gewijzigd door Hallebarde : 27 oktober 2009 om 20:58.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 20:53   #1113
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Door een belangenconflikt in te dienen, zal de belgische regering verder kunnen regeren, zonder ruzies en zonder te vallen. Dat is in het belang van de Duitse Gemeenschap.

Indien men de komende 120 dagen tot een (onderhandelde) oplossing komt over BHV, zal Belgie (en de DG) daar wel bij varen.

En daarbij: het oplossen van BHV heeft geen haast, want het speelt alleen een rol bij de verkiezingen. En niet in 2009 en 2010.
Inderdaad. Maar wat meer is, dat is dat de Franstaligen goed moeten beseffen dat dit hun laatste kans is om tot een onderhandelde oplossing te komen. Doen ze dat niet, dan zal BVH worden gesplitst, meerderheid tegen minderheid.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 20:54   #1114
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker
Door een belangenconflikt in te dienen, zal de belgische regering verder kunnen regeren, zonder ruzies en zonder te vallen. Dat is in het belang van de Duitse Gemeenschap.

Indien men de komende 120 dagen tot een (onderhandelde) oplossing komt over BHV, zal Belgie (en de DG) daar wel bij varen.
En daarbij: het oplossen van BHV heeft geen haast, want het speelt alleen een rol bij de verkiezingen. En niet in 2009 en 2010.
Als Vlamingen hebben wij geen enkele reden om over BHV te onderhandelen. Met het vonnis van het Grondwettelijk Hof hebben wij duidelijk het gelijk aan onze kant. Het afschaffen van het electoraal apartheidsregime voor de Franstaligen in de Rand is dan ook je reinste logica. Die Rand-Franstaligen moeten aanvaarden dat zij in Vlaanderen wonen en dat het niet opgaat dat zij met verkiezingen het voorrecht hebben om te stemmen voor anderstalige politici uit een ander gewest. Dit is een kaste-systeem.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Laatst gewijzigd door quercus : 27 oktober 2009 om 20:54.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 21:00   #1115
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Door een belangenconflikt in te dienen, zal de belgische regering verder kunnen regeren, zonder ruzies en zonder te vallen. Dat is in het belang van de Duitse Gemeenschap.
Wel, dat is het probleem net, he. De splitsing veroorzaakt geen enkele instabiliteit voor Belgie.

De instabiliteit komt voort uit het dreigement van de Franstaligen dat ze de boel gaan opblazen als Vlaanderen durft een volkomen normale, democratische stemming te houden waar zij het om politieke redenen niet mee eens zijn.

Als de Duitstaligen de Belgische regering welgezind zijn, zouden ze dus best iets doen aan de échte reden, de hubris van de Franstaligen.

Door integendeel op dat dreigement te reageren met "Dan moet die democratische stemming maar tegengehouden worden", ondersteunt men dergelijke subversieve tactieken, en moedigt men aan om dat nog te herhalen. Ik verzeker u dat dat niet de juiste strategie is voor een gezamelijke toekomst.

Citaat:
Indien men de komende 120 dagen tot een (onderhandelde) oplossing komt over BHV, zal Belgie (en de DG) daar wel bij varen.
Is dat zo? De Franstaligen zeggen dat ze enkel de uitbreiding van Brussel zullen aanvaarden. Denk je nu werkelijk dat dergelijke onderhandelingen communautaire rust gaan brengen?

Wat als men bekomt dat men nog steeds nationale Franstalige kandidaten kan laten opkomen in Halle-Vilvoorde, en de haatmailings en communautaire scherpslijperij die we in 2007 gezien hebben herbeginnen met nog ongeziene intensiteit? Goed voor Belgie?

Vlamingen en Franstaligen zijn in 1963 tot een communautair akkoord gekomen, om de conflicten van die tijd te bezweren. Vlaanderen heeft zich aan dat akkoord gehouden, en dat heeft in Wallonie perfect gewerkt. Nu moeten we enkel duidelijk maken dat ook de Franstaligen zich daaraan moeten houden, en dat er geen beloningen te verkrijgen zijn voor inciviek gedrag en woordbreuk. Dat is het enige wat op lange termijn rust zal brengen.

Citaat:
En daarbij: het oplossen van BHV heeft geen haast, want het speelt alleen een rol bij de verkiezingen. En niet in 2009 en 2010.
Men is er nogthans al 65 jaar mee bezig. 6 jaar sinds het arrest van het GH. "We hebben nog 2 jaar" lijkt me in de context wat naïef.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 21:31   #1116
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Wel, dat is het probleem net, he. De splitsing veroorzaakt geen enkele instabiliteit voor Belgie.

De instabiliteit komt voort uit het dreigement van de Franstaligen dat ze de boel gaan opblazen als Vlaanderen durft een volkomen normale, democratische stemming te houden waar zij het om politieke redenen niet mee eens zijn.

Als de Duitstaligen de Belgische regering welgezind zijn, zouden ze dus best iets doen aan de échte reden, de hubris van de Franstaligen.

Door integendeel op dat dreigement te reageren met "Dan moet die democratische stemming maar tegengehouden worden", ondersteunt men dergelijke subversieve tactieken, en moedigt men aan om dat nog te herhalen. Ik verzeker u dat dat niet de juiste strategie is voor een gezamelijke toekomst.

Is dat zo? De Franstaligen zeggen dat ze enkel de uitbreiding van Brussel zullen aanvaarden. Denk je nu werkelijk dat dergelijke onderhandelingen communautaire rust gaan brengen?

Wat als men bekomt dat men nog steeds nationale Franstalige kandidaten kan laten opkomen in Halle-Vilvoorde, en de haatmailings en communautaire scherpslijperij die we in 2007 gezien hebben herbeginnen met nog ongeziene intensiteit? Goed voor Belgie?

Vlamingen en Franstaligen zijn in 1963 tot een communautair akkoord gekomen, om de conflicten van die tijd te bezweren. Vlaanderen heeft zich aan dat akkoord gehouden, en dat heeft in Wallonie perfect gewerkt. Nu moeten we enkel duidelijk maken dat ook de Franstaligen zich daaraan moeten houden, en dat er geen beloningen te verkrijgen zijn voor inciviek gedrag en woordbreuk. Dat is het enige wat op lange termijn rust zal brengen.



Men is er nogthans al 65 jaar mee bezig. 6 jaar sinds het arrest van het GH. "We hebben nog 2 jaar" lijkt me in de context wat naïef.
Een heel correct antwoord.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2009, 11:10   #1117
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.778
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
De Duitstaligen hebben een belangenconflict ingeroepen teneinde de gemeenschappen de mogelijkheid te geven om in 120 dagen tijd tot een onderhandelde oplossing te komen voor de splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde (BHV).

De Duitstaligen hebben daarvoor in hun parlement gestemd. Men moet weten dat de Duitstaligen geen eigen gewest hebben, maar gecorporeerd zijn in Wallonië. Voeg daarbij het PS-lidmaatschap van de Duitstalige minister-president Lambertz en de rest laat zich bijgevolg raden.

De Duitstaligen - ik weet net zomin wat hun in godsnaam bezielt, want zij hebben noch in politieke noch in geografische zin iets met BHV te maken - bewijzen de Vlamingen hiermee een buitengewoon slechte dienst.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schaker
Door een belangenconflikt in te dienen, zal de belgische regering verder kunnen regeren, zonder ruzies en zonder te vallen. Dat is in het belang van de Duitse Gemeenschap.

Indien men de komende 120 dagen tot een (onderhandelde) oplossing komt over BHV, zal Belgie (en de DG) daar wel bij varen.

En daarbij: het oplossen van BHV heeft geen haast, want het speelt alleen een rol bij de verkiezingen. En niet in 2009 en 2010.
Waarom ze een belangenconflict inroepen weet ik wel.

Ik vroeg me enkel af welk belangenconflict ?

Maw wat is hun omschrijving van het conflict ? Welk is 'duitstalige' belang dat zo in strijd is met de oplossing van het probleem BHV ?
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)

Laatst gewijzigd door job : 28 oktober 2009 om 11:10.
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2009, 11:15   #1118
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Waarom ze een belangenconflict inroepen weet ik wel.

Ik vroeg me enkel af welk belangenconflict ?

Maw wat is hun omschrijving van het conflict ? Welk is 'duitstalige' belang dat zo in strijd is met de oplossing van het probleem BHV ?
Logischerwijs zou men dat moeten formuleren. Maar het kan zijn dat de Belgische wet zo is gemaakt dat een conflict ongemotiveerd kan worden ingeroepen. Ik ben niet ter zake deskundig.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2009, 11:26   #1119
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.778
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Door een belangenconflikt in te dienen, zal de belgische regering verder kunnen regeren, zonder ruzies en zonder te vallen. Dat is in het belang van de Duitse Gemeenschap.
Dat is een veronderstelling van de duitstaligen, blijkbaar.
Maar meehuilen met de wolven in het bos, doet niks af aan het feit dat een veronderstelling nog steeds geen feit is.
Er moet toch een aantoonbaar en causaal verband zijn dat 'hun' belang in strijd is met de splitsing van BHV, zoals de Vlamingen die voor ogen hebben ? Niet ?

Want als het louter meehuilen met de wolven voldoende is en als je je baseert op veronderstellingen, kunnen er misschien nog heel wat zgn. belangenconflicten ingeroepen worden.
Is dit het nodeloos rekken van een procedure ? Het uitmelken van een procedure ten treure uit ?

Indien er een feit zou zijn dat 'hun' belang geschaad wordt bij de splitsing van BHV, doen ze maar op, hoor. Geen probleem.

Maar een ziek kind nog zieker maken met leugens en verkeerde pillen, terwijl er reeds een perfect medicijn klaar ligt, is echt niet verantwoord.

Maar ze doen maar op...

Vlamingen houden zich aan de wetgeving, en gedragen zich naar de geest van de wetgeving. Walen zoeken uitwegen uit de wetgeving, en tasten alle achterdeurtjes af op zoek naar de hoe ze die wetgeving naar hun hand kunnen zetten.
Een verschil in mentaliteit, die af en toe al eens botst, en nu met BHV op de spits gedreven wordt door de Walen.

De tijd zal uitmaken wie aan het langste eind trekt...

Juridisch staan we het sterkst.
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)

Laatst gewijzigd door job : 28 oktober 2009 om 11:32.
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2009, 11:30   #1120
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.778
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Logischerwijs zou men dat moeten formuleren.
Zo denk ik er ook over. Staat er in een tekst, wanneer men een belangenconflict indient, welk belangenconflict dit is ? Dat zou toch maar logisch zijn, niet ?
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)
job is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be