Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 maart 2020, 12:22   #161
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Man uit Koksijde opgelicht door valse medewerker van Microsoft.

Dat is iemand die dus echt niet goed opgelet heeft.

p.s.

Microsoft gaat zich daar echt niet met bezig houden.

Mocht iemand eens een mailtje sturen naar Microsoft dan zal je 99,9%, zeg maar 100% van de gevallen de 'robotreactie' krijgen dat voor hen onmogelijk is om alle mails die binnenlopen van over de hele wereld uit kunnen beantwoorden of er gevolg kunnen aan geven.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 maart 2020 om 12:25.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2020, 20:17   #162
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Als test Brave eens op een Win 7 Pro gezet en naast wat instellingen viel die best mee.

Straks eens testen op Win 10 Pro.
Draait prima ook onder Win 10.

Een browser waar uiteindelijk de gebruiker/ster zelf 'de hand' in heeft wat hij/zij wil.

Social media blocking AAN/UIT zetten naar believen een eigen keuze.
Allow Google logins
Allow Facebook logins and embedded posts
Allow Twitter embedded tweets
Allow LinkedIn embedded posts
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2020, 09:59   #163
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Ten tijde van het Corona virus bestaat de kans dat er mensen zijn die volledig afgezonderd leven van de buitenbwereld of bitter weinig contact hebben met familieleden/vrienden.

Laatst vroeg er nog iemand aan mij: heb je Skype?

Nu had ik over die 'dienst' al wel eens wat nagelezen en wat er stond kon mij niet echt bekoren om het te gaan installeren.

Misschien zag ik dat verkeerd ...

Is Skype safe?

Skype is dat wel veilig?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2020, 22:12   #164
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ten tijde van het Corona virus bestaat de kans dat er mensen zijn die volledig afgezonderd leven van de buitenbwereld of bitter weinig contact hebben met familieleden/vrienden.

Laatst vroeg er nog iemand aan mij: heb je Skype?

Nu had ik over die 'dienst' al wel eens wat nagelezen en wat er stond kon mij niet echt bekoren om het te gaan installeren.

Misschien zag ik dat verkeerd ...

Is Skype safe?

Skype is dat wel veilig?
Skype lukte niet met vergadering.
WhatsApp gaf heel slechte geluidkwaliteit.

Daarom 'Microsoft teams' getest. Dat gaf wel voldoening om met de ganse familie samen te chatten met video.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2020, 22:25   #165
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het kan best zijn dat een ouder toestel uiteindelijk zijn geest geeft maar in sommige gevallen moet er toch rekening met gehouden worden dat het soms een 'klein' probleempje is dat de goede werking van een ouder toestel verstoort.

Zo schreef ik al eerder dat ik in bezit ben van een oude Sony laptop die al aardig wat jaartjes meedraait eerst onder Windows 7 nu zelfs onder Windows 10 en die doet dat best goed zonder er topsnelheden van te moeten verwachten. (SSD ingestoken en meer geheugen)

Er zit zelfs nog een cd/dvd speler in wat tegenwoordig niet meer is.


Mijn toestel is niet helemaal hetzelfde als die van de foto maar ligt dicht in de buurt.

Windows 10 is geen fan van cd/dvd/blu-rayspelers.

Voor CD/DVD valt dat met VLCplayer best op te vangen. Na wat geklooi kan je die ook Blu-Rays laten afspelen (lukt niet altijd)

Andere optie dan maar: Leawo

p.s.

Ik heb een desktop en die oude laptop die onder Windows draaien maar ik
gebruik nog altijd liever Windows 7 of als het even moet één of andere Linux distributie op een USB stick.
Hier idd.

Laptop is een 10 jaar oude sony vaio. Geleverd met win7 home. Later gratis update naar win10. Jaren geleden een ssd HD ingestoken. De nacht erna was een update van win10. Jammer genoeg werd de videokaart niet meer ondersteund. Daardoor kreeg ik een wazig uitgerokken beeld.
Dan maar ubuntu, en later Ubuntu Mint geïnstalleerd. Dat werkte goed en snel voor mail en internet.
Ik wilde enkele weken geleden een window-programma draaien onder wine. Maar dat lukte niet. Uiteindelijk terug windows 10 via usb-stick (dvd-speler heeft de geest gegeven) er op gezet. En dat werkt nu prima. Zelfs de videokaart wordt weer ondersteund.

Ik content.

Ps ik had het geluk dat mijn toestel bij microsoft aangemeld stond met legale gratis opgrade van win7 naar win10.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 08:44   #166
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Hier idd.

Laptop is een 10 jaar oude sony vaio. Geleverd met win7 home. Later gratis update naar win10. Jaren geleden een ssd HD ingestoken. De nacht erna was een update van win10. Jammer genoeg werd de videokaart niet meer ondersteund. Daardoor kreeg ik een wazig uitgerokken beeld.
Dan maar ubuntu, en later Ubuntu Mint geïnstalleerd. Dat werkte goed en snel voor mail en internet.
Ik wilde enkele weken geleden een window-programma draaien onder wine. Maar dat lukte niet. Uiteindelijk terug windows 10 via usb-stick (dvd-speler heeft de geest gegeven) er op gezet. En dat werkt nu prima. Zelfs de videokaart wordt weer ondersteund.

Ik content.

Ps ik had het geluk dat mijn toestel bij microsoft aangemeld stond met legale gratis opgrade van win7 naar win10.
Die oude Sony Vaio waar ik over schreef die staat op Win10 pro nu maar ik ga daar raar of zelden met online want als je met dat oude toestel updates/upgrades moet binnen halen dan kost u dat aardig wat thermossen vol koffie om te wachten.

Ik gebruik die, in de meeste gevallen alleen maar om eens een film met af te spelen omdat er nog een DVD speler in zit.

Verder draait dat toestel best prima. (natuurlijk iets tragen dan de nieuwere racemonsters)

Best een leuke tip om daar Linux eens op te gooien maar welke distributie.

Om de één of andere reden ben ik geen fan van Ubuntu/Kubuntu wat eigenlijk nog het dichtst tegen windows ligt.

Maar ik ben dan ook maar een leek op dat vlak maar ik pruts graag.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 maart 2020 om 08:46.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 09:17   #167
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Die oude Sony Vaio waar ik over schreef die staat op Win10 pro nu maar ik ga daar raar of zelden met online want als je met dat oude toestel updates/upgrades moet binnen halen dan kost u dat aardig wat thermossen vol koffie om te wachten.

Ik gebruik die, in de meeste gevallen alleen maar om eens een film met af te spelen omdat er nog een DVD speler in zit.

Verder draait dat toestel best prima. (natuurlijk iets tragen dan de nieuwere racemonsters)

Best een leuke tip om daar Linux eens op te gooien maar welke distributie.

Om de één of andere reden ben ik geen fan van Ubuntu/Kubuntu wat eigenlijk nog het dichtst tegen windows ligt.

Maar ik ben dan ook maar een leek op dat vlak maar ik pruts graag.
Kububtu is dacht ik op basis van ubutu, en de versie die weinig eisen stelt aan het systeem.
Mint is ook gebaseerd op ubuntu. Die draaide bij mij heel vlot. En deze distributie lijkt veel op windowsomgeving. Het was ook merkelijk vlotter dan windows10. Ik zou die mint eens proberen.

Waarom ik terug overschakelde? Thuis gebruik ik een desktop-pc. Maar veel programma's die ik regelmatig gebruik op verplaatsing (die laptop gaat mee op reis, baby-sitten enz.) draaien niet vlot onder linux. VB programma voor onze sporthorloges: tomtom sports connect. Basecamp voor garmin....

De meest stabiele versie is mint mate. Maar je kan ook kiezen voor de mint Xfce als je een erg oude laptop hebt.

info: https://makkelijkelinuxtips.blogspot...inux-mint.html
https://linuxmint-installation-guide...n-mate-or-xfce
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 12:35   #168
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Kububtu is dacht ik op basis van ubutu, en de versie die weinig eisen stelt aan het systeem.
Mint is ook gebaseerd op ubuntu. Die draaide bij mij heel vlot. En deze distributie lijkt veel op windowsomgeving. Het was ook merkelijk vlotter dan windows10. Ik zou die mint eens proberen.

Waarom ik terug overschakelde? Thuis gebruik ik een desktop-pc. Maar veel programma's die ik regelmatig gebruik op verplaatsing (die laptop gaat mee op reis, baby-sitten enz.) draaien niet vlot onder linux. VB programma voor onze sporthorloges: tomtom sports connect. Basecamp voor garmin....

De meest stabiele versie is mint mate. Maar je kan ook kiezen voor de mint Xfce als je een erg oude laptop hebt.

info: https://makkelijkelinuxtips.blogspot...inux-mint.html
https://linuxmint-installation-guide...n-mate-or-xfce
Ik heb zoals ik al wel eens schreef een Linux distributie (Eén van de Debian distributies) draaien op een USB 3.0 stick en die bolt best vlotjes.

Je zou nog kunnen gaan voor Tails (Snowden zijn favoriet) of voor Qubes. (<--Beveiligingsexpert Joanna Rutkowska heeft het team verlaten als grondlegster van ... )
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 maart 2020 om 12:36.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be