Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juli 2013, 13:22   #1
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard Nog enkel Halal bloed voor de Turken.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2..._-bloed__.html

Citaat:
Turkije gaat over op 'halal'-bloed

ISTANBUL -
Turken moeten over medicijnen kunnen beschikken waar geen varken aan te pas is gekomen. De Turkse Rode Halve Maan gaat daarom medicijnen waarvoor bloedproducten nodig zijn, voortaan zelf maken, zodat dergelijke medicijnen niet meer geïmporteerd hoeven te worden.


Daarmee worden „risico's van het dieet van niet-moslims” uitgesloten, zo verklaarde het hoofd van de organisatie, Ahmet Lütfi Akar. Dat meldden Turkse kranten zaterdag.
Door uitsluitend Turks bloed te gebruiken voor het maken van medicijnen, kunnen Turken er voortaan van op aan dat ze door het nemen van medicijnen hun religieuze regels niet schenden.
Als voorbeeld noemde Akar het importeren van medicijnen uit Groot-Britannië: „Daar gelden andere eetgewoontes. Maar Turkije is een moslimland en wij eten geen varkensvlees. Bloed en plasma in medicatie uit Groot-Britannië bevat daar wel sporen van.”

Behalve de import beperken, wil Turkije de eigengemaakte medicatie exporteren naar andere landen waar veel moslims wonen. Overigens is dan nog enig spoor van varkensvlees niet uitgesloten: niet alle Turken zijn moslims, niet iedereen laat varkensvlees staan en ook buitenlanders kunnen in het land onder bepaalde voorwaarden bloed doneren. „We gaan voor een donatie niet vragen of iemand varkensvlees eet”, zei Akar.

De Turkse Associatie van Medici reageert geschokt op het plan. Woordvoerder zdemir Aktan: „Er is geen wetenschappelijk bewijs dat nationaal bloed voordelen heeft. Hoe zou ik als arts onderscheid kunnen maken tussen bloed dat halal is en bloed dat dat niet is?” Halal is een term die moslims gebruiken om aan te geven dat een product in overeenstemming is met de islamitische leefregels.
Ik neem aan dat ik er tot hiertoe nog op kan rekenen dat ik geen medicijnen met turks halalbloed binnenkrijg als ik in een kliniek word opgenomen? Ik vertrouw nl. de halal-hygiene niet zo héél erg en ik zou het appreciëren als ik enkel dingen te slikken krijg die door onze eigen voedsel- en hygienische regels worden vervaardigd.
Mag dat nog? of zou dat racistisch zijn? Misschien eens een vraagje voor het CGKR.

De totale ridiculiteit mag natuurlijk zegevieren.

Dat ze verdomd zèlf hun eigen bloedgevers optrommelen. Hier geven mensen bloed uit menslievendheid, doen de moeite om daar een halve dag voor uit te trekken, geven hun bloed gratis weg, en dan gaan de Turken dat gegeven bloed eens eventjes gaan bekritizeren?

Ik heb maar één keer bloed gegeven, maar was er een hele dag van onder de voet! Nochtans heb ik zeer gegeerd "O" bloed ! Wel, niet voor de Turken hoor! ik eet enkel nog varkensvlees !

Jaja mijnheer Erdogan! van mij krijg je geen dropje meer ! Zorg dat je zelf geeft.

(trouwens, waarom deden ze dat voordien al niet?)
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2013, 22:20   #2
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Ze doen maar op , mij best , maar stel ....
dat er een ziekte is waar toevallig varkensbloed de enige juiste elementenmix bevat ?
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2013, 11:43   #3
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ze doen maar op , mij best , maar stel ....
dat er een ziekte is waar toevallig varkensbloed de enige juiste elementenmix bevat ?
dan zorgt Allah er wel voor dat zoiets bij de Turken niet nodig is. Wel praktisch zo'n alwetend vriendje.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 13:00   #4
pantoffelheld
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 7 november 2012
Berichten: 58
Standaard

Er is wel een praktisch probleem voor dat bloed. Er is nooit in het verleden door de schriftgeleerden gezegd dat men bloed mag geven tenzij in uiterste nood. Het is niet verboden maar wordt zeker niet aangemoedigd. Ik stel mij de vraag bij het bloed van een moslimterrorist. Is dat halal?

Mag dit bloed ook gebruikt voor christenen die op vakantie zijn of niet?

Laatst gewijzigd door pantoffelheld : 23 juli 2013 om 13:02.
pantoffelheld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 13:06   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Christenen die in moslimstreken ronddwazen mogen alle bloed krijgen, en als ze genoeg bakshies betalen kan dat zelfs nog goed bloed zijn ook.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be