Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 mei 2005, 17:29   #21
Yossarian
Parlementslid
 
Yossarian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 1.601
Standaard

En voor het gemak even vergeten wat de eisen van de briefschrijver waren
(tip: ze lijken verdacht goed op die van het VB)
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 18:09   #22
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
En voor het gemak even vergeten wat de eisen van de briefschrijver waren
(tip: ze lijken verdacht goed op die van het VB)
De gestoorde briefschrijver was blijkbaar toch voldoende bij de pinken om schijnbaar passende taal te gebruiken. Zodat gestoorde politiek correcten toch juichend echte racisten ontdekken. Wat moest bewezen worden.
En voor het gemak even vergeten dat die beroemde hoofddoek door de alomgeëerde vicepremier en minister van binnenlandse zaken Patrick Dewael afgekeurd werd.
Maar, toegegeven het is niet omdat de VLD-top iets afkeurt dat dit ook maar iets betekent.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 19:37   #23
Yossarian
Parlementslid
 
Yossarian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 1.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
De gestoorde briefschrijver was blijkbaar toch voldoende bij de pinken om schijnbaar passende taal te gebruiken. Zodat gestoorde politiek correcten toch juichend echte racisten ontdekken. Wat moest bewezen worden.
En voor het gemak even vergeten dat die beroemde hoofddoek door de alomgeëerde vicepremier en minister van binnenlandse zaken Patrick Dewael afgekeurd werd.
Maar, toegegeven het is niet omdat de VLD-top iets afkeurt dat dit ook maar iets betekent.
Ah, omdat hij gestoord is was het racisme maar "schijnbaar" - dit in tegenstelling tot de meeste VB'ers dus (alhoewel daar ook wel enkele gestoorden rondlopen).
En Dewael, geacht tochtbreintje, die heeft het nooit gehad over hoofddoeken op de werkvloer in een privé-bedrijf. Die heeft evenmin dreigbrieven geschreven, noch gezegd dat hoofddoekdraagsters "een terugkeercontract tekenen". Maar zulk essentieel onderscheid gaat wellicht uw petje te boven. Maar doe gerust verder, ik haal er nog wat huisgenoten bij 8)
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 19:49   #24
Pavell
Partijlid
 
Geregistreerd: 28 april 2005
Berichten: 243
Standaard

Идиотское поведение
Pavell is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 20:16   #25
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavell
Идиотское поведение
idioot gedrag
Скажите его в голландеце
zeg het in Nederlands.

ER zijn er nog die Russisch kennen
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot

Laatst gewijzigd door rookie : 18 mei 2005 om 20:17.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 21:16   #26
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Ah, omdat hij gestoord is was het racisme maar "schijnbaar" - dit in tegenstelling tot de meeste VB'ers dus (alhoewel daar ook wel enkele gestoorden rondlopen).
En Dewael, geacht tochtbreintje, die heeft het nooit gehad over hoofddoeken op de werkvloer in een privé-bedrijf. Die heeft evenmin dreigbrieven geschreven, noch gezegd dat hoofddoekdraagsters "een terugkeercontract tekenen". Maar zulk essentieel onderscheid gaat wellicht uw petje te boven. Maar doe gerust verder, ik haal er nog wat huisgenoten bij 8)
Jij weet dus wie dreigbrieven geschreven heeft en wie niet!?
Maar wellicht weet je niet dat Verhofstadt in zijn burgermanifesten schreef dat de islam niet samengaat met onze opvattingen. Dus, wieweet...
Verder verklaar ik formeel dat Vlamingen en ook VBers geen racisten zijn. Maar wij willen geen vreemdelingen worden in eigen land, zoals nu reeds het geval is in Brussel en in bepaalde randgemeenten. Vlamingen zijn een voorbeeld van verregaande verdraagzaamheid. Vergelijk maar wat er met de duizenden Vlamingen in Wallonië gebeurd is.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 21:28   #27
lyot
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 3 september 2003
Berichten: 2.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Jij weet dus wie dreigbrieven geschreven heeft en wie niet!?
maakt absoluut niet uit wie die dreigbrieven geschreven heeft of welk zijn onderliggend motief was; Het middel dat hij gebruikt heeft om toe te slaan was racistisch.

Dat het VB in de slachtofferrol kruipt is typisch, maar opkijken doe ik er al lang niet meer van.. Dat datzelfde VB nochtans mede verantwoordelijk is voor het klimaat waarin dergelijke dreigbrieven 'populair' kunnen worden, is voor mij overduidelijk. Daarvoor hebben ze jarenlang de islamieten teveel zitten stigmatiseren en wat je zaait, dat oogst je.. Als je mensen louter als onderdeel van een groep gaat categoriseren en niet als individuen, dan vraag je om dergelijke problemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Maar wellicht weet je niet dat Verhofstadt in zijn burgermanifesten schreef dat de islam niet samengaat met onze opvattingen. Dus, wieweet...
Verder verklaar ik formeel dat Vlamingen en ook VBers geen racisten zijn. Maar wij willen geen vreemdelingen worden in eigen land, zoals nu reeds het geval is in Brussel en in bepaalde randgemeenten. Vlamingen zijn een voorbeeld van verregaande verdraagzaamheid. Vergelijk maar wat er met de duizenden Vlamingen in Wallonië gebeurd is.
je maakt net dezelfde fout.. Vlamingen en VB en groupe bestempelen als 'niet racisten'..
__________________
It's deep how you can be so shallow
lyot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 22:05   #28
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
1) maakt absoluut niet uit wie die dreigbrieven geschreven heeft of welk zijn onderliggend motief was; Het middel dat hij gebruikt heeft om toe te slaan was racistisch.
2) Dat het VB in de slachtofferrol kruipt is typisch, maar opkijken doe ik er al lang niet meer van..
3) Dat datzelfde VB nochtans mede verantwoordelijk is voor het klimaat waarin dergelijke dreigbrieven 'populair' kunnen worden, is voor mij overduidelijk. Daarvoor hebben ze jarenlang de islamieten teveel zitten stigmatiseren en wat je zaait, dat oogst je
1) Goed, dat is een verdedigbaar standpunt. Maar die 'hij' is nog onbekend. En een vooroordeel mag niet, dat weet je toch.
2) De verenigde media, de 'democraten', het hof en ook een bisschop beschuldigen zonder enige aanduiding het VB. En dat noem jij 'het VB kruipt in de slachtofferrol'. Van zo een omgekeerde logika kijk ik ook al lang niet meer op
3) Als wat je hier zegt juist is (wat ik formeel ontken) hoe verklaar je dan dat de toestand in Nederland (waar geen VB of wat dan ook bestaat) zeker niet beter is dan hier, wel integendeel. Daar waren zelfs aanslagen tegen moslims en moorden tegenover Nederlanders.
Ik denk dat de problemen wereldwijd met islam fundamentalisten en terroristen veroorzaken dat veel mensen daar negatief tegenover staan.
Ik ben ervan overtuigd dat veruit de meeste moslims die terroristen afkeuren, maar ja wat wil je. Stel dat een hier in een partij een paar idioten met bommetjes of moorden beginnen, dan straalt dat ook af op heel die partij.

Laatst gewijzigd door luc broes : 18 mei 2005 om 22:08.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2005, 07:56   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
En voor het gemak even vergeten wat de eisen van de briefschrijver waren
(tip: ze lijken verdacht goed op die van het VB)
Allé als ik mijn madam betrap zal ik een briefke schrijven ten voordele van het communisme , is't goe ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 09:26   #30
Pollebru
Burger
 
Pollebru's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2005
Berichten: 109
Standaard

Ik heb alle begrip voor Naïma die, ook ongewild, op die manier in het oog van de storm is terecht gekomen. Ik hoop dat ze nu ongehinderd verder kan werken zonder dreigbrieven van gestoorden.

Ja ja werken........als "politicus" bij de groenen???????
Pollebru is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 10:23   #31
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

dreigbrief nummer 8 (?)

Ik vind het raar dat telkens de zaak in de vergeethoek raakt of de zaakvoerder in nauwe schoentjes komt, er een nieuwe (bestelde(?)) dreigbrief verschijnt
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 19:51   #32
cortelinckx
Schepen
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Allé als ik mijn madam betrap zal ik een briefke schrijven ten voordele van het communisme , is't goe ?
Sympathiek!
cortelinckx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2005, 13:23   #33
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Natuurlijk. Ik heb nooit iets van die piste geloofd. Hier zitten onvervalste Vlaams-nationalisten achter, zoals er hier enkele voorbeelden op het forum rondlopen.
Er is geen verder gerechtelijk onderzoek meer nodig. Hans1 heeft de waarheid bloot gelegd.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be