Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juni 2005, 19:55   #41
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
De gebouwen, geloven kun je thuis tussen de 4 muren ook, en 'last but not least' het fundamentalistisch geloof bestrijden.
Dus als je straks langs de kerk in u dorp komt,dan is dat telkens een doorn in u oog?

Fundamentalisten moeten aangepakt worden,absoluut!
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 20:04   #42
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Massahysterie?Hier in Belgie wordt het geloof toch op een rustige en serene manier aanbeden denk ik.
Inderdaad, hopen dat het zo blijft...
Citaat:
Ik zie hier nergens massahysterie,over andere plaatsen gezwegen natuurlijk.
De VS bijvoorbeeld...
Citaat:
Het Christelijke geloof is één van de mooiste geloven die er bestaat.
Hmm... dat zou een moslim, boeddist...ect over zijn geloof ook zeggen.
Citaat:
Waar ligt volgens jou dan de bron van het geloof?
Alvast niet in de kerk, de bijbel lijkt mij aannemelijker.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 20:15   #43
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Dus als je straks langs de kerk in u dorp komt,dan is dat telkens een doorn in u oog?
Laat ik het zo zeggen, hoeveel zou het gekost hebben om al die kerken, kathedralen...ect op de ganse wereld te bouwen? om nog maar te zwijgen over het onderhoud ervan. Dat moet jaarlijks toch een gigantisch bedrag zijn, althans toch een bedrag waar zeer veel arme mensen mee zouden kunnen geholpen worden.
Citaat:
Fundamentalisten moeten aangepakt worden,absoluut!
Het doet me goed om dit te mogen lezen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Andromeda1968 on 18-06-2005 at 21:16
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Dus als je straks langs de kerk in u dorp komt,dan is dat telkens een doorn in u oog?
Laat ik het zo zeggen, hoeveel zou het gekost hebben om al die kerken, kathedralen...ect op de ganse wereld te bouwen? om nog maar te zwijgen over het onderhoud ervan. Dat moet jaarlijks toch een gigantisch bedrag zijn, althans toch een bedrag waar zeer veel arme mensen mee zouden kunnen geholpen worden.
Citaat:
Fundamentalisten moeten aangepakt worden,absoluut!
Het doet me goed om dit te mogen lezen.[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Andromeda1968 on 18-06-2005 at 21:15
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Dus als je straks langs de kerk in u dorp komt,dan is dat telkens een doorn in u oog?
Laat ik het zo zeggen, hoeveel zou het gekost hebben om al die kerken, kathedralen...ect op de ganse wereld te bouwen? om nog maar te zwijgen over het onderhoud ervan. Dat moet jaarlijks toch een gigantisch bedrag zijn, althans een bedrag waar zeer veel arme mensen mee zouden kunnen geholpen worden.
Citaat:
Fundamentalisten moeten aangepakt worden,absoluut!
Het doet me goed om dit te mogen lezen.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Dus als je straks langs de kerk in u dorp komt,dan is dat telkens een doorn in u oog?
Laat ik het zo zeggen, hoeveel zou het gekost hebben om al die kerken, kathedralen...ect op de ganse wereld te bouwen? om nog maar te zwijgen over het onderhoud ervan. Dat moet jaarlijks toch een gigantisch bedrag zijn, althans een bedrag waar zeer veel arme mensen mee zouden kunnen geholpen worden.
[/quote]
Fundamentalisten moeten aangepakt worden,absoluut![/quote]

Het doet me goed om dit te mogen lezen.[/size]
[/edit]
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland

Laatst gewijzigd door Andro : 18 juni 2005 om 20:16.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 20:25   #44
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Uiteraard, die leegstaande gebouwen hoeven van mij niet afgebroken te worden hoor, deze kunnen wel gebruikt worden als bijvoorbeeld; prehistories museum andere als discotheek en dergelijke... ik noem maar wat.
Breek hier je hoofd maar niet te hard over ó Vérverwijderd Stelsel. Na afname en verwijdering van alle 'leugenachtige, godslasterende en aanstootgevende' relikwieën zullen deze lege en overbodige gebouwen dan in een niet zo héél verre toekomst, uitstekend dienst kunnen verlenen als islamitische gebedsruimten. Probleem toch opgelost ?

Ciao. [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Diego Raga on 18-06-2005 at 21:26
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Uiteraard, die leegstaande gebouwen hoeven van mij niet afgebroken te worden hoor, deze kunnen wel gebruikt worden als bijvoorbeeld; prehistories museum andere als discotheek en dergelijke... ik noem maar wat.
Breek hier je hoofd maar niet te hard over ó Vérverwijderd Stelsel. Na afname en verwijdering van alle 'leugenachtige, godslasterende en aanstootgevende' relikwieën zullen deze lege en overbodige gebouwen dan in een niet zo héél verre toekomst, uitstekend dienst kunnen verlenen als islamitische gebedsruimten. Probleem toch opgelost ?

Ciao. [/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Uiteraard, die leegstaande gebouwen hoeven van mij niet afgebroken te worden hoor, deze kunnen wel gebruikt worden als bijvoorbeeld; prehistories museum andere als discotheek en dergelijke... ik noem maar wat.
Breek hier je hoofd maar niet te hard over ó Ververwijderd Stelsel. Na afname en verwijdering van alle 'leugenachtige, godslasterende en aanstootgevende' relikwieën zullen deze lege en overbodige gebouwen dan in een niet zo héél verre toekomst, uitstekend dienst kunnen verlenen als islamitische gebedsruimten. Probleem toch opgelost ?

Ciao. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 18 juni 2005 om 20:26.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be