Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 april 2020, 06:20   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard De tijd van goedkoop vliegen is voorbij.

Voor Schoof, de link.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200422_...gen-is-voorbij


We zullen het vliegen op een andere manier gaan beleven. Minder (tot 1/3) passagiers per vliegtuig.

Mijn vraag, wat met een familie die onder één dak woont? Zij mogen wel langs elkaar zitten in zo'n vliegtuig, met andere woorden, zij zorgen ervoor dat er meer zetels bezet kunnen worden. Zouden zij bijgevolg ook korting kunnen krijgen?


Het opleggen van ‘social distancing’ in vliegtuigen zal het einde betekenen van goedkoop vliegen. Dat zegt Alexandre de Juniac, topman van de internationale luchtvaartorganisatie IATA.


“Het is duidelijk dat als we meer afstand moeten houden op een vlucht, de luchtvaartmaatschappijen een groot deel van de zetels zullen moeten neutraliseren. Op korte en middellangeafstandsvluchten minstens een derde van de zetels”, klonk het. Dit betekent dus hogere prijzen per zetel voor dezelfde inkomsten. De Juniac schat dat de prijzen met minstens 50 procent zullen stijgen, “om zeker te zijn dat er een minimale winst wordt gemaakt”.
In een interview met de Franse radiozender Europe 1 zei de voormalige topman van Air France dat de kans dat het nieuwe coronavirus wordt overgedragen aan boord van een vliegtuig “oneindig klein” is als er voorzorgsmaatregelen worden genomen.

De topman verwijst hiervoor naar eerste resultaten van wetenschappelijk onderzoek. IATA is volgens hem ook bezig met het in kaart brengen van “effectieve voorzorgsmaatregelen” die de sector kan nemen tegen de verspreiding van het virus.
Sinds de uitbraak van de coronapandemie is het luchtvaartverkeer met 70 procent gedaald. De sector verwacht slechts een heel traag herstel, onder meer door aarzeling bij de consument om opnieuw het vliegtuig te nemen en door de economische recessie. De IATA verwijst naar China, waar het binnenlandse vliegverkeer nog altijd maar op 40 procent van voor de coronapandemie zit.

De sectororganisatie verwacht dat het aantal passagiers dit jaar zal halveren ten opzichte van 2019 en dat de sector 314 miljard dollar verlies zal lijden.

Lees ook:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200422_...-zullen-reizen


Met drie dicht naast elkaar. Dat is vliegen hoe we het vandaag kennen. Door de coronacrisis zal dat mogelijk een van de zaken zijn die in twijfel getrokken worden voor de toekomst.
Het bedrijf Aviointeriors heeft al een ontwerp klaar: wordt dit de toekomst van met het vliegtuig reizen?
Het bedrijf maakte twee nieuwe ontwerpen. In het ene zijn er doorzichtige plastic schermen rond de vliegtuigzitjes gemonteerd, waardoor je nog met elkaar kan communiceren en naar elkaar kan kijken maar je bijvoorbeeld niet in elkaars richting kunt hoesten of niezen. In het andere ontwerp staat het zitje in het midden omgekeerd, mét de plastic schermen uit het vorige ontwerp. Het bedrijf zegt in een persbericht dat beide ontwerpen klaar zijn om in productie te gaan.[IMG][/IMG]
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg vliegtuig 2.jpg‎ (61,7 KB, 255x gelezen)
Bestandstype: jpg Vliegtuig 1.jpg‎ (84,6 KB, 103x gelezen)
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 23 april 2020 om 06:22.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2020, 06:57   #2
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Trein, tram, metro, bus ... je zit er evenzeer naast (soms zelfs recht tegenover) elkaar.
Welke maatregelen dient me daar te nemen?
Nut zal het ergens wel hebben natuurlijk, maar ik denk veel eerder dat we in deze, de profit moeten gaan zoeken bij de constructeur die met het idee is gekomen.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2020, 07:54   #3
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Wat vliegen betreft: Geen probleem bij ons Cathay hier. (wel op voorwaarde dat ze Covid overleeft.)

__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2020, 08:06   #4
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.235
Standaard

het vliegen is mee verantwoordelijk voor de spreiding van allerlei ziektes

kan niet duur en moeilijk genoeg worden
__________________
Vette Pois(s)on is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2020, 12:12   #5
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
het vliegen is mee verantwoordelijk voor de spreiding van allerlei ziektes

kan niet duur en moeilijk genoeg worden
Hebben wij eeuwen geleden niet de griep gaan verspreiden onder de Azteken ? Volgens mij waren er toen alleen nog maar zeilboten. Dus zoals gewoonlijk weer wat schrijven zonder eerst na te denken.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2020, 08:30   #6
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hebben wij eeuwen geleden niet de griep gaan verspreiden onder de Azteken ? Volgens mij waren er toen alleen nog maar zeilboten. Dus zoals gewoonlijk weer wat schrijven zonder eerst na te denken.
Nu, dat vliegen op short haul (denk Brussel-Parijs) of Amsterdam-A'pen enzo, serieus aan banden moet worden gelegd is duidelijk. Net zoals RyanAir en Co wat mij betreft ook mag verdwijnen tout-court.
Dat long-haul ernstig duurder wordt zal ook een logisch gevolg zijn.
Als voorbeeld: een retourtje HK-BRU (11 tot 12 uur non-stop vlucht) in Biz class tot vandaag was reeds +4.000 Euro full pricing. (los van airmile upgrades of evt. zakelijke promo's e.d.)
Dat zou/zal de aantallen reizigers zeker drastisch verminderen.
Of de diverse Airlines dat allemaal gaan overleven is een ander verhaal.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 26 april 2020 om 08:32.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be