Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juli 2005, 00:01   #141
an1959
Burgemeester
 
Geregistreerd: 24 maart 2005
Berichten: 514
Standaard waarom gelooft ge in wat ge gelooft

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Dit is een logica die ik absoluut niet snap: wat heeft blank of wit zijn met christendom te maken? Was Christus een blanke?
En als Jesus Christus een blanke was, zijn de Palestijnen en de Joden dan ook niet blank?
Er zijn ook nog honderduizenden andere blanke moslims (welke kleur hebben de Moslims van Bosnië, denk je)?
Was Martin Luther King (een zeer belangrijke christelijke Amerikaan) een blanke? En welke kleur hebben de Indiërs?

Waren er gedurende de vele eeuwen voordat het christendom in Europa door de machthebbers is opgedrongen als totalitaire eenheidsgodsdienst geen blanke Europeanen die een andere godsdienst aanhingen?

Dus wat heeft de blankheid van jouw "roots" te maken met



christendom?
Ja,ik snap dat ook niet,malinoiske.Heeft er inderdaad niets mee te maken.
Ik zie door de bomen het bos niet meer,met al die vreemde discussies.
Graag een beetje simpeler...of MAG dat niet???Is er niet een spreekwoord dat zegt:Wat niet simpel kan gezegd worden,is de WAARHEID niet[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by an1959 on 06-07-2005 at 01:06
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Dit is een logica die ik absoluut niet snap: wat heeft blank of wit zijn met christendom te maken? Was Christus een blanke?
En als Jesus Christus een blanke was, zijn de Palestijnen en de Joden dan ook niet blank?
Er zijn ook nog honderduizenden andere blanke moslims (welke kleur hebben de Moslims van Bosnië, denk je)?
Was Martin Luther King (een zeer belangrijke christelijke Amerikaan) een blanke? En welke kleur hebben de Indiërs?

Waren er gedurende de vele eeuwen voordat het christendom in Europa door de machthebbers is opgedrongen als totalitaire eenheidsgodsdienst geen blanke Europeanen die een andere godsdienst aanhingen?

Dus wat heeft de blankheid van jouw "roots" te maken met



christendom?
Ja,ik snap dat ook niet,malinoiske.Heeft er inderdaad niets mee te maken.
Ik zie door de bomen het bos niet meer,met al die vreemde discussies.
Graag een beetje simpeler...of MAG dat niet???Is er niet een spreekwoord dat zegt:Wat niet simpel kan gezegd worden,is de WAARHEID niet[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Dit is een logica die ik absoluut niet snap: wat heeft blank of wit zijn met christendom te maken? Was Christus een blanke?
En als Jesus Christus een blanke was, zijn de Palestijnen en de Joden dan ook niet blank?
Er zijn ook nog honderduizenden andere blanke moslims (welke kleur hebben de Moslims van Bosnië, denk je)?
Was Martin Luther King (een zeer belangrijke christelijke Amerikaan) een blanke? En welke kleur hebben de Indiërs?

Waren er gedurende de vele eeuwen voordat het christendom in Europa door de machthebbers is opgedrongen als totalitaire eenheidsgodsdienst geen blanke Europeanen die een andere godsdienst aanhingen?

Dus wat heeft de blankheid van jouw "roots" te maken met



christendom?
Ja,ik snap dat ook niet,malinoiske.Heeft er inderdaad niets mee te maken.
Ik zie door de bomen het bos niet meer,met al die vreemde discussies.
Graag een beetje simpeler...of MAG dat niet???[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door an1959 : 6 juli 2005 om 00:06.
an1959 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2005, 00:08   #142
an1959
Burgemeester
 
Geregistreerd: 24 maart 2005
Berichten: 514
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Ik ben atheïst.
So What???Als je je maar gelukkig voelt.Dat is het voornaamste.
an1959 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be