Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: wat kiest u (lees best eerst de openingspost)
een werkkampmaatschappij waar men verplicht is om te werken. 3 18,75%
een speelpleinmaatschappij waar men alleen nog maar werkt voor het plezier. 13 81,25%
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 mei 2005, 12:43   #1
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard Bezet een stukje Belgie !

Zojuist hoorde ik op de radio aangaande een initiatief van Jan Bucuoy.

Jan roept alle Belgen op om morgen allemaal een stukje belgie te bezetten
en dit elk jaar te herhalen zodat dat een traditie wordt.
"De jaarlijks nationale staatsgreepdag."

Het is de bedoeling om op een niet geweldadige en ludieke manier de overheid af te zetten en te vervangen door een volledig nieuw regime.

Jan is voorstander van een lotterijsysteem waarbij ...

de verkiesbare plaatsen per loting worden toegekend. De enige manier waarop we er ons van verzekeren dat ook cassiersters en dronkaards uit harelbeke aan de bak komen en hun stempel kunnen drukken op s lands politiek.

de afschaffing van het erfenisrecht. Jan wil dat iedereen zijn bezit bij overlijden aan de gemeenschap toekomt waardoor iedereen die geboren wordt van een minimum erfenis (natuurlijk erfdeel ) verzekerd is - en zodanig dat iedereen met een gelijke start kan beginnen.

Jan Bucuoy wil onze werkkampmaatschappij getransformeerd zien in een speelpleinmaatschappij en staat een gans nieuwe manier voor om het noodzakelijke werk te verdelen.

Jan staat een maatschappij voor waarin plezier maken primeert op harde labeur
een maatschappij waarin mensen alleen nog werken voor het plezier.
een maatschappij waarin mensen mensen kunnen zijn ipv machines en plastieken soldaatjes in een smerige miniatuuroorlog.

Het Vierde Wereld Syndicaat staat natuurlijk als één man ( vrouw) achter Jan
en steunt bij deze zijn oproep volmondig.
[size=1]( hoewel hij er wel eerder mee had mogen afkomen, want nu nog gaan mobiliseren om bvb. de vroegere daklozenkolonie te wortel morgen te gaan bezetten is natuurlijk niet meer mogelijk)[/size]
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 mei 2005 om 13:00.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 12:47   #2
Pavell
Partijlid
 
Geregistreerd: 28 april 2005
Berichten: 243
Standaard

Jan Bucuoy droomt nog in Techni Color, THX certified audio mischien ook wel.
Zoiets kan zelfs een kleuter bedenken. Waarom niet serieuze oplossingen naar voor schuiven.

edit: ok, dit was mischien niet al te vriendelijk zo komt het voor mij toch deels over hoor.

edit2 : de poll lijkt me daarom ook geen constructieve bijdrage.

Laatst gewijzigd door Pavell : 20 mei 2005 om 12:49.
Pavell is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 12:57   #3
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavell
Jan Bucuoy droomt nog in Techni Color, THX certified audio mischien ook wel.
Zoiets kan zelfs een kleuter bedenken. Waarom niet serieuze oplossingen naar voor schuiven.

edit: ok, dit was mischien niet al te vriendelijk zo komt het voor mij toch deels over hoor.

edit2 : de poll lijkt me daarom ook geen constructieve bijdrage.
Moet alles constructief zijn ? Moeten we serieuze oplossingen hebben waarvan allang is bewezen dat ze niet werken omdat de meeste mensen nu eenmaal gelukkig niet serieus zijn ? Of moeten we oplossingen hebben die werken omdat ze aansluiten op de menselijke natuur. Kinderen zijn wezens die het spelen nog niet hebben afgeleerd. Alleen ziekelijk serieuze mensen kunnen zich aan deze thread ergeren.
sorry was mss ook niet al te vriendelijk maar zo komt het mij dan weer over.

En ik ben eens benieuwd of de meeste mensen hier voor een serieuze en ernstige samenleving gaan kiezen. ?
of zijn er nog "grote" mensen die het spelen niet zijn afgeleerd ?
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 mei 2005 om 12:59.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 13:21   #4
Pavell
Partijlid
 
Geregistreerd: 28 april 2005
Berichten: 243
Standaard

King of beggars and fleas:

Richt on the spot.
het gaat hier dus in weze of we allemaal terug naar onze 'kindtijd' moeten terugkeren.
Constructief betekent ook realistisch. en ik had het in dit geval enkel over het idee van
Jan Bucuoy waarvan je de tekst hebt gekopieerd.

beslissingen op federaal niveau of daaronder..lees de politieke macht kan enkel goed werken mits serieuze en dus praktische oplossingen te bedenken.
Politiek staat op dat punt trouwens los van de samenleving. het is zelfs zo dat de gemiddelde belg zich in het sociale systeem ..lees samenleving... zelfs niet aan politiek denkt tijdens de daagelijkse geplogenheden.
Citaat:
of zijn er nog "grote" mensen die het spelen niet zijn afgeleerd ?
Louter fictief gezien : wie zegt dat bvb verhofstoot niet eens hij thuis is met de lego
gaat spelen

Correctie; in't geval van verhofstoot zal dat nen boemerang zijn geweest.
Die kwam ook altijd terug he.
Pavell is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 13:35   #5
instromaniac
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 2.703
Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Allemaal goed en wel King, maar denk je dat zoiets haalbaar is? Sommige ideeën zoals over erfernis vind ik wel goed, maar globaal gezien mag je nooit vergeten dat we niet het enige land zijn in deze wereld. Diegene met veel geld zullen op die manier immers naar een ander land verhuizen waardoor er toch niet zo veel geld zal komen in de pot voor die natuurlijke erfenis.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 13:43   #6
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Allemaal goed en wel King, maar denk je dat zoiets haalbaar is? Sommige ideeën zoals over erfernis vind ik wel goed, maar globaal gezien mag je nooit vergeten dat we niet het enige land zijn in deze wereld. Diegene met veel geld zullen op die manier immers naar een ander land verhuizen waardoor er toch niet zo veel geld zal komen in de pot voor die natuurlijke erfenis.
het is inderdaad een beweging die alleen internationaal haalbaar is. Dat lijkt een zware opdracht ( en is het eigenlijk ook wel ) maar volgens mij is het toch allemaal perceptie. Het is een zware opdracht omdat we ze allemaal als zwaar zien. We nemen de revolutie - voor zover we al revolutionairen zijn te serieus. Daarom net spreekt het ludieke en niet sereuize discours van jan me enorm aan.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 mei 2005 om 13:43.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 13:46   #7
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Jan Bucuoy wil onze werkkampmaatschappij getransformeerd zien in een speelpleinmaatschappij en staat een gans nieuwe manier voor om het noodzakelijke werk te verdelen.
De verkleutering van de politiek, duidelijk geillustreerd...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 13:49   #8
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
De verkleutering van de politiek, duidelijk geillustreerd...
ja van de politiek en ook van heel de maatschappij !
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 13:51   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

jongens , jongens, toch en dergelijke debiele nep communisten krijgen dan nog een forum op de radio ook, ...

Hoe minder brains er in uw kop zitten tegenwoordig des te liever hebben ze u...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 13:54   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Wat die erfenissen betreft, :

Sommige mensen werken hard voor hun kinderen, ...

Anderen werpen alles door vensters en deuren buiten, ...

Iedereen zijn keuze, maar dan kan je niet verwachten dat die kinderen van die hardwerkenden moeten opdraaien voor de kinderen van de flierefluiters.

Dergelijke debiele communistische gedachtengangen zijn een serieus revolutieke waart als ze doorgedrukt worden in realiteit. Ik zal het anders zeggen degene die geld van mij of mijn ouders wil gaan pieken, of dat nu de staat is, of een individu krijgt met mij te doen en ik ben er zeker van dat ik niet de enige ben die daar over denkt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 14:02   #11
L’ intérêt flamand
Partijlid
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: ergens verloren in het grote dietse rijk.
Berichten: 220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Wat die erfenissen betreft, :

Sommige mensen werken hard voor hun kinderen, ...

Anderen werpen alles door vensters en deuren buiten, ...
Waar wonen die andere precies? Is er nog een plekske vrij onder één van hun vensters of voor hun deur?
__________________
[size=1]Le fanatisme est l'apanage des ignorants.[/size]
Ik ben een tolerante liberaal, maar eigenlijk is dat een pleonasme.
"How can our religion be a cause of danger? Islam teaches kindness and love for humanity. Islam is moderation, not extremists. Extremists are not real Muslims. They just give us a bad name."
- A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan
L’ intérêt flamand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 14:10   #12
instromaniac
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 2.703
Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
het is inderdaad een beweging die alleen internationaal haalbaar is. Dat lijkt een zware opdracht ( en is het eigenlijk ook wel ) maar volgens mij is het toch allemaal perceptie. Het is een zware opdracht omdat we ze allemaal als zwaar zien. We nemen de revolutie - voor zover we al revolutionairen zijn te serieus. Daarom net spreekt het ludieke en niet sereuize discours van jan me enorm aan.
Ja, klinkt inderdaad wel leuk en een goede manier om een breder publiek te bereiken.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 14:36   #13
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavell
King of beggars and fleas:

Richt on the spot.
het gaat hier dus in weze of we allemaal terug naar onze 'kindtijd' moeten terugkeren.
Constructief betekent ook realistisch. en ik had het in dit geval enkel over het idee van
Jan Bucuoy waarvan je de tekst hebt gekopieerd.
Ik heb de tekst eigenlijk nergens echt ge kopieerd. Ik heb gewoon een samenvatting geschreven van wat ik twee minuten daarvoor heb gehoord op de radio en van wat ik mij herinner van het verkiezingsprogramma van de vorige voorzittersverkiezingen van spirit waar ik toen nog lid v ben geweest.

Citaat:
beslissingen op federaal niveau of daaronder..lees de politieke macht kan enkel goed werken mits serieuze en dus praktische oplossingen te bedenken.
De Rede is inderdaad heilig in onze maatschappij - oorzaak daarvan is volgens mij dat de politiek ook nog voornamelijk een mannenzaak is ( waarmee ik niet gezegd heb dat de rede alleen door mannen gehanteerd kan worden). Op dit forum zal mijn peiling denk ik niet veel zoden aan de dijk brengen omdat hier denk ik vnl serieuze mensen zitten en ik vermoed ook tenstelligste een meerderheid aan mannen.
Citaat:
Politiek staat op dat punt trouwens los van de samenleving. het is zelfs zo dat de gemiddelde belg zich in het sociale systeem ..lees samenleving... zelfs niet aan politiek denkt tijdens de daagelijkse geplogenheden.
idd de vraag is ofdat de mensen zich aan de politiek moeten aanpassen ofdat de politiek zich aan de mensen moet aanpassen in een democratie ?
Citaat:
Louter fictief gezien : wie zegt dat bvb verhofstoot niet eens hij thuis is met de lego
gaat spelen

Correctie; in't geval van verhofstoot zal dat nen boemerang zijn geweest.
Die kwam ook altijd terug he
hihi. Ik weet niet waarom maar ik denk dat het met verhofstad nog mee valt. Een premier zal in ieder geval zijn werk veel beter doen als hij alle dagen de tijd zou ( kunnen ) nemen om eens met zijn rakkers te ravotten.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 mei 2005 om 14:39.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 17:32   #14
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L’ intérêt flamand
Waar wonen die andere precies? Is er nog een plekske vrij onder één van hun vensters of voor hun deur?

OCMW-Antwerpen
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 17:42   #15
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Ipv een stuk grond te bezetten kan je het ook gewoon kopen.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 18:38   #16
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Ipv een stuk grond te bezetten kan je het ook gewoon kopen.
Voel ik mij te goed voor. Een beetje gaan betalen zeker voor iets waar ik zowieso recht op heb.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 18:45   #17
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Voel ik mij te goed voor. Een beetje gaan betalen zeker voor iets waar ik zowieso recht op heb.
U ziet dat verkeerd King,voor wat hoort wat,snap je?Kwestie van u in te spannen voor de maatschappij,ook al ben je het niet eens wat er gebeurd met u belastingcenten.

Het kost wat doorzettingsvermogen,meer niet.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 19:18   #18
Pavell
Partijlid
 
Geregistreerd: 28 april 2005
Berichten: 243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas

De Rede is inderdaad heilig in onze maatschappij - oorzaak daarvan is volgens mij dat de politiek ook nog voornamelijk een mannenzaak is ( waarmee ik niet gezegd heb dat de rede alleen door mannen gehanteerd kan worden). Op dit forum zal mijn peiling denk ik niet veel zoden aan de dijk brengen omdat hier denk ik vnl serieuze mensen zitten en ik vermoed ook tenstelligste een meerderheid aan mannen.Idd de vraag is ofdat de mensen zich aan de politiek moeten aanpassen ofdat de politiek zich aan de mensen moet aanpassen in een democratie ?hihi. Ik weet niet waarom maar ik denk dat het met verhofstad nog mee valt. Een premier zal in ieder geval zijn werk veel beter doen als hij alle dagen de tijd zou ( kunnen ) nemen om eens met zijn rakkers te ravotten.
Hoe kom je erbij dat vrouwen niet beredeneerd kunnen werken? Zij benaderen het probleem waarschijnlijk wel vanuit een andere hoek en
relativeren vlugger dan de mannen maar uiteindelijk is en blijft de beslissing
gefundeerd op de haalbare praktijk. Wat de positie van de vrouw betreft : tja, dat probleem is overal in de economische en politieke kringen te zien.
Wat politiek betreft : fout van de kiezer. Er staan de laatste jaren al genoeg kandidaten op de lijst hoor maar tja, als ze te weinig voorkeurstemmen halen is de kans ronduit klein dat ze zichtbaar op het politieke platform rondlopen.

Wat is uw definitie van 'serieus' in functie van dit onderwerp dan?
ik ga niet zeggen dat verhofstoot een slechte politicus is..neen integendeel. Maar de eigenschap van blauw algemeen is dat ze altijd met
een vrolijk gezicht een goednieuwsshow opvoeren terwijl het in de praktijk
al duidelijk is dat ze...onzin uitkramen.

En over dat meer ravotten met zijn rakkers....
U onderschat de werkintensiteit van een eerste minister. T'is niet voor niks
een relatief ongezonde job net vanwege de werkdruk.
Of Verhofstoot zijn werk beter zou doen mocht die meer kunnen ravotten:
Hoe kom je daar bij. De eerste ministerpost laat niet zoveel speling toe hoor. Neen, op het dat gebied...chapeau voor elke eerste minister.

De gemiddelde belg is a priory politiek niet geïnteresseert todat het belang
van het individu in gedrag komt. Dan kan de anti politieke kant even ruimte maken voor politiek. de maten waarin hangt af van individu tot individu.
Neem nu een mooi voorbeeld: Zwitserland. Je denkt toch niet dat ze daar
allemaal veel met politiek bezig zijn ..nochtans staan ze er wel bij referendums.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Sommige mensen werken hard voor hun kinderen, ...
Dat is heel negatief bekeken. De mens is van nature behoedzaam voor de kinderen. Het is eerder de socio- economische situatie van het individu die tot wan praktijken kan leiden. Trouwens, de kinderen van een gemiddeld gezin zijn per definitie niet slechter af dan de kinderen van een steenrijke familie.
Pavell is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 19:39   #19
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavell
King of beggars and fleas:

Richt on the spot.
het gaat hier dus in weze of we allemaal terug naar onze 'kindtijd' moeten terugkeren.
Constructief betekent ook realistisch. en ik had het in dit geval enkel over het idee van
Jan Bucuoy waarvan je de tekst hebt gekopieerd.

beslissingen op federaal niveau of daaronder..lees de politieke macht kan enkel goed werken mits serieuze en dus praktische oplossingen te bedenken.
Politiek staat op dat punt trouwens los van de samenleving. het is zelfs zo dat de gemiddelde belg zich in het sociale systeem ..lees samenleving... zelfs niet aan politiek denkt tijdens de daagelijkse geplogenheden.

Louter fictief gezien : wie zegt dat bvb verhofstoot niet eens hij thuis is met de lego
gaat spelen

Correctie; in't geval van verhofstoot zal dat nen boemerang zijn geweest.
Die kwam ook altijd terug he.
verhofstoot?

Nu is het genoeg. Het moet gedaan zijn met die godverdomde flauwe woordspelingen.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 21:20   #20
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard DE Lotto

Reeds in de verre oudheid was er een Carnaval waarbij een slaaf een dag koning mocht zijn en die dag de openbare orde helemaal opzij werd geschoven.
Aan het einde van die dag werd die "koning voor één dag" dan ook prompt terechtgesteld. Latere revoluties kan men op die manier beschouwen :
zei men over de franse niet "la révolution dévore ses enfants ?"

Wat een ludieke spielerei lijkt is dus in wezen een bloeddorstig project van radikale verandering...

Maar nee : zo zijn de revoluties heden ten dage niet of niet altijd... Georgië,
Oekraïne.. daar verjaagt men de tyran op vreedzame wijze gewapend met slechts oliebaronnenzilverlingen, in afwachting van de rekening (die wel zal komen).

Minder werken, plezieriger werken...een vorige socialistische regering in Frankrijk wilde het langer werken gewoon verbieden : iedereen, ook het hoger en middenkader zou niet langer dan 35 uur per week mogen werken. Men hoopte op die manier het werk beter te verdelen en de levenskwaliteit te verhogen. De socialisten regeren niet meer in Frankrijk men grijpt er nu terug naar nationalisme, orde en tucht - Le Pen was bijna de president van Frankrijk.


Minder werken.. Plezieriger Werken.. Het moet kunnen mits wat meer technisch vernuft te benutten kunnen we zeker tot de kassiersters van de supermarkten toe vervangen door geavanceerde robotica & we maken iedere belg aandeelhouder van het kompleet geautomatizeede bedrijfsleven
zodat we met z'n allen van onze dikke dividenden kunnnen teren...


Verkiezingen afschaffen en een lotto instellen .. ik heb er al voor gepleit :
geef iedereen zijn nummer en hou een jaarlijkse trekking om een president aan te wijzen een uiterst rechtvaardig systeem.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be