Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: wat kiest u (lees best eerst de openingspost)
een werkkampmaatschappij waar men verplicht is om te werken. 3 18,75%
een speelpleinmaatschappij waar men alleen nog maar werkt voor het plezier. 13 81,25%
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 mei 2005, 21:36   #21
cortelinckx
Schepen
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 462
Standaard

Ik ben wel te vinden voor een jaarlijkse staatsgreepdag. Maar een permanente staatsgreepgag zou beter zijn. Jan mixt revolutionair gedachtengoed met folklore. op zich is dat niet verkeerd, maar de boodschap die ik tussen de lijnen lees is: hang vandaag de rebel uit en morgen weer busines/pensenkermis as usual.

Getuige hiervan is het voorstel om de verkiezingen te vervangen door een lotterij. Verkieizngen Zijn een lotterij. Er komt niks aan vervanging aan te pas. Enkel misschien dat het voorstel van Jan iets laagdrempeliger zou zijn.

Zolang iemand zich kandidaat stelt om over ons te regeren, is het nodig duidelijk te maken dat overheden en regeringen NIET gewenst zijn. Toch niet door mij, in ieder geval.

Enfin, ik wil volgend jaar wel mee iets onkraakbaar kraken.
cortelinckx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 21:40   #22
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Zojuist hoorde ik op de radio aangaande een initiatief van Jan Bucuoy.

Jan roept alle Belgen op om morgen allemaal een stukje belgie te bezetten
en dit elk jaar te herhalen zodat dat een traditie wordt.
"De jaarlijks nationale staatsgreepdag."

Het is de bedoeling om op een niet geweldadige en ludieke manier de overheid af te zetten en te vervangen door een volledig nieuw regime.

Jan is voorstander van een lotterijsysteem waarbij ...

de verkiesbare plaatsen per loting worden toegekend. De enige manier waarop we er ons van verzekeren dat ook cassiersters en dronkaards uit harelbeke aan de bak komen en hun stempel kunnen drukken op s lands politiek.

de afschaffing van het erfenisrecht. Jan wil dat iedereen zijn bezit bij overlijden aan de gemeenschap toekomt waardoor iedereen die geboren wordt van een minimum erfenis (natuurlijk erfdeel ) verzekerd is - en zodanig dat iedereen met een gelijke start kan beginnen.

Jan Bucuoy wil onze werkkampmaatschappij getransformeerd zien in een speelpleinmaatschappij en staat een gans nieuwe manier voor om het noodzakelijke werk te verdelen.

Jan staat een maatschappij voor waarin plezier maken primeert op harde labeur
een maatschappij waarin mensen alleen nog werken voor het plezier.
een maatschappij waarin mensen mensen kunnen zijn ipv machines en plastieken soldaatjes in een smerige miniatuuroorlog.

Het Vierde Wereld Syndicaat staat natuurlijk als één man ( vrouw) achter Jan
en steunt bij deze zijn oproep volmondig.
[size=1]( hoewel hij er wel eerder mee had mogen afkomen, want nu nog gaan mobiliseren om bvb. de vroegere daklozenkolonie te wortel morgen te gaan bezetten is natuurlijk niet meer mogelijk)[/size]
Helemaal zo gek niet dat idee. Ik speel zelf namelijk met een ietwat gelijkaardig idee. Zo vraag ik me af of je je als gemeente of buurt bijvoorbeeld onafhankelijk kan verklaren. En daar dan zelf de wetten kan bepalen.

Fuck Belgium. Fuck het Vlaamse klootjesvolk!
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 21:44   #23
Horus
Gouverneur
 
Horus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 1.303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavell
Correctie; in't geval van verhofstoot zal dat nen boemerang zijn geweest.
Die kwam ook altijd terug he.
Heeft hem laatst nog eens een brilleke gekost.....
Met hetgeen hij nu op zijn reukorgaan heeft staan, moet zijn vrouw hem toch snel die boomerang in de pollen gaan duwen.........
__________________
[size=3]Vlaanderen mijn land[/size]
[size=3]bij het Noordzeestrand [size=1](dixit Raymond v/h Groenewoud)[/size][/size]
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 21:45   #24
Horus
Gouverneur
 
Horus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 1.303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Fuck Belgium. Fuck het Vlaamse klootjesvolk!
Opletten hoor.
Fuck dacht ook Remmery, en had even later dreigbrieven aan zijn kloten.
__________________
[size=3]Vlaanderen mijn land[/size]
[size=3]bij het Noordzeestrand [size=1](dixit Raymond v/h Groenewoud)[/size][/size]
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2005, 01:17   #25
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Helemaal zo gek niet dat idee. Ik speel zelf namelijk met een ietwat gelijkaardig idee. Zo vraag ik me af of je je als gemeente of buurt bijvoorbeeld onafhankelijk kan verklaren. En daar dan zelf de wetten kan bepalen.

Fuck Belgium. Fuck het Vlaamse klootjesvolk!
in denemarken bestaat er een soevereine zone. Christianastad heet het. Het is naar t schijnt één straat en de politie van denemarken zou er geen enkele bevoegdheid hebben. Ook was er in nederland jarenlang ruigoord. Was wel niet erkend als soevereine zone maar er kwam ook geen polies binnen. Het was eigenlijk ook een dorp dat net zoals doel was onteigend voor de uitbreiding vd haven. Milieuactivisten en alternatievelingen hebben toen dat dorp gekraakt. Ze hebben er meer dan dertig jaar geleefd - waren grotendeels zelfvoorzienend - hadden elk jaar een heidens oogstfeest enz.

Hier in Belgie zou dat ook mogelijk zijn in doel. Er zijn daar al krakers.
In antwerpen was er ook heel kort een soevereine zone - vogelvrijstad heette het. Ergens in 96 geloof ik kraakten een 40 tal jongeren een pand aan de meistraat - een groot leegstaand schoolgebouw - ze werden er na zowat een maand door de politie verdreven.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2005, 01:34   #26
Pavell
Partijlid
 
Geregistreerd: 28 april 2005
Berichten: 243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
verhofstoot?

Nu is het genoeg. Het moet gedaan zijn met die godverdomde flauwe woordspelingen.
Het is komisch bedoeld en bij wet dus niet verboden.
Trouwens, respecteren de politici ons?
Tot 2007 zal ik dus deze benamingen blijven gebruiken.
Pavell is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2005, 03:29   #27
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
U ziet dat verkeerd King,voor wat hoort wat,snap je?Kwestie van u in te spannen voor de maatschappij,ook al ben je het niet eens wat er gebeurd met u belastingcenten.

Het kost wat doorzettingsvermogen,meer niet.
ik geloof da gij ook gelovig zijt he grellig ? ( sorry als ik mij vergis ) Dan zal ik het zo zeggen. Ik wil mij wel inspannen voor datgene te kunnen kopen waar andere mensen voor gewerkt hebben maar ik vertik het om mij in te spannen voor datgene waarvoor God zich heeft ingespannen. Geen mens heeft er ooit ook maar enigszins inspanning gedaan om de grond te maken waarop we lopen weet je wel. Jammer dat ik bij de weinigen ben die zich niet in de zak laat zetten. Als we allemaal gewoon een stukje grond zouden bezetten ipv er voor te betalen dan zou dat systeem rap zijn afgeschaft.

Doordat een geestelijk gestoorde minderheid nu de van nature aanwezige hulpbronnen monopoliseerd worden wereldwijd miljarden mensen schatplichtig aan deze psychopathen geboren. Echte liberalen zoals bucuoy en ik willen dat iedereen vrij word geboren. Ook de geestelijke vaders van het liberalisme, John Locke en Henry George vonden dat men alleen datgene met recht en rede zijn of haar eigendom kan noemen waarin men zelf arbeid heeft geinvesteerd.

In feite is het heel simpel. Grond, de bomen, de vogels in de lucht die kan niemand bezitten. Doe je de moeite om een paar bomen te vellen en er een huis mee te bouwen dan is dat huis van jouw. Het meerwaardeproduct is van jouw. De arbeid die je er in hebt gestoken is van jouw, de vorm huis en de benutting daarvan komen jouw toe. De moleculen blijven echter van zichzelf of van god of hoe je t ook wil noemen. Zelfs de moleculen waaruit je eigen lichaam is opgebouwd zullen je eens, vroeg of laat onvermijdelijk ontvallen.

Vanuit het VWS vinden we het project waarbij ALLEEN ! de natuurlijke hulpbronnen worden gehercollectiviseerd extreem belangrijk. Ook voor de werkende mens is het voordelig. Slechts een klein gedeelte van de sociale zekerheid zal er nog moeten blijven indien de toegang tot de natuurlijke hukpbronnen universeel verzekerd is. Door de overbodigheid van de sociale zekerheid zullen de lasten gigantisch kunnen dalen.

Aan de transformatie van een werkkampmaatschappij naar een speelpleinmaatschappij zijn er nog een aantal onrechtstreekse voordelen verbonden. Het gaat eigenlijk over een algehele ontstressing van de maatschappij. Stress veroorzaakt enorm veel gezondheidsproblemen en delinquent gedrag. De kosten voor gezondheidszorg en justitie en politie zullen dus ook dalen. Doordat de mensen alleen nog maar uit vrije wil zullen gaan werken zullen mensen ook meer tijd hebben voor mekaar, om hun ouderlingen thuis te verzorgen ipv ze te stockeren in ouderlingentehuizen. Er zullen minder probleemjongeren zijn doordat ouders terug tijd hebben om de kinderen de noodzakelijke aandacht te geven enz enz enz.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2005, 04:05   #28
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavell
Hoe kom je erbij dat vrouwen niet beredeneerd kunnen werken?
er stond
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mezelf
De Rede is inderdaad heilig in onze maatschappij - oorzaak daarvan is volgens mij dat de politiek ook nog voornamelijk een mannenzaak is ( [size=3]waarmee ik niet gezegd heb dat de rede alleen door mannen gehanteerd kan worden[/size]).
Citaat:
Zij benaderen het probleem waarschijnlijk wel vanuit een andere hoek en
relativeren vlugger dan de mannen maar uiteindelijk is en blijft de beslissing
gefundeerd op de haalbare praktijk. Wat de positie van de vrouw betreft : tja, dat probleem is overal in de economische en politieke kringen te zien.
Wat politiek betreft : fout van de kiezer. Er staan de laatste jaren al genoeg kandidaten op de lijst hoor maar tja, als ze te weinig voorkeurstemmen halen is de kans ronduit klein dat ze zichtbaar op het politieke platform rondlopen.
Ik vind dat emancipatie nogal dikwijls neerkomt op masculinisatie. Jammer - het echte vrouwelijke is echt nodig in de politiek. Veel politica zouden ipv van hun mannetje te staan beter eens wat meer hun vrouwtje staan in de politiek. Hoewel dat voor een man gemakkelijk gezegd is natuurlijk .
Citaat:
Wat is uw definitie van 'serieus' in functie van dit onderwerp dan?
serieus in de zin van alle dagen ernstig en serieus gaan werken in de werkkampmaatschappij. De meeste mensen werken tegen hun zin. En het is jammer dat ze zo serieus zijn om dat te blijven doen.
Citaat:
ik ga niet zeggen dat verhofstoot een slechte politicus is..neen integendeel. Maar de eigenschap van blauw algemeen is dat ze altijd met
een vrolijk gezicht een goednieuwsshow opvoeren terwijl het in de praktijk
al duidelijk is dat ze...onzin uitkramen.
Volgens mij hebben die mannen eigenlijk niks te zeggen. Verhofstad moet een omelet bakken van een bij de buren geleend ei in een pan die niet van hem is terwijl iemand anders de hoogte van het kookvuur bepaald en ondertussen komt jan en alle man zich moeien met het zout en de kruiden. De huidige democratie is een karikatuur van zichzelf geworden. verhofstad heeft niks te zeggen omdat het systeem dat hem premier maakt weinig vertrouwen geniet bij de bevolking.
Citaat:
En over dat meer ravotten met zijn rakkers....
U onderschat de werkintensiteit van een eerste minister. T'is niet voor niks
een relatief ongezonde job net vanwege de werkdruk.
Of Verhofstoot zijn werk beter zou doen mocht die meer kunnen ravotten:
Hoe kom je daar bij. De eerste ministerpost laat niet zoveel speling toe hoor. Neen, op het dat gebied...chapeau voor elke eerste minister.
Is wel waar natuurlijk maar het is een typisch westerse ziekte om alles weg te cijferen en te parasieteren op het eigen systeem ( het workaholisme). Als de premier met zijn rakkers ravot dan zal hij de dag daarop meer ontspannen zijn. Ik heb toch liever een ontspannen premier die namens ons gaat onderhandelen
met weet ik veel wie dan een overgestresseerde neuroot. Overspanning heeft mij bij solicitaties nooit veel opgeleverd in alle geval.
Citaat:
Dat is heel negatief bekeken. De mens is van nature behoedzaam voor de kinderen. Het is eerder de socio- economische situatie van het individu die tot wan praktijken kan leiden. Trouwens, de kinderen van een gemiddeld gezin zijn per definitie niet slechter af dan de kinderen van een steenrijke familie.
En hoe zit het met de kinderen van een arm gezin ? Ik neem je dat niet direct kwalijk maar dat is zo n detail dat we nogal eens vergeten he - het gaat "maar" om 16 percent vd bevolking. Daarom is het belangrijk dat die 16 percent vd bevolking ook eens tot in het parlement geraakt. De enige manier om ervoor te zorgen dat ze niet vegeten worden.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 mei 2005 om 04:06.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2005, 08:02   #29
genehunter
Gouverneur
 
genehunter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2005
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
Jan staat een maatschappij voor waarin plezier maken primeert op harde labeur een maatschappij waarin mensen alleen nog werken voor het plezier.
Zoiets als 'De Farm' op VTM bedoelt hij zeker? Het niveau van de zender alleen al... Naar 't schijnt blijven de grootste tamzakken het langst in de running voor de overwinning...

Dan zijn het altijd dezelfde die gaan werken. En altijd dezelfde die geen klop uitsteken. King, met alle respect, maar ik vind dat je nogal naïef bezig bent. Het communistische model is in de praktijk allang weerlegd. Je gaat er altijd hebben die gewoon de bagage of de wil niet hebben om 'iets' bij te dragen aan de maatschappij.

Citaat:
En hoe zit het met de kinderen van een arm gezin ? Ik neem je dat niet direct kwalijk maar dat is zo n detail dat we nogal eens vergeten he - het gaat "maar" om 16 percent vd bevolking. Daarom is het belangrijk dat die 16 percent vd bevolking ook eens tot in het parlement geraakt.
Ik was zelf kind van zo'n arm gezin (+drankverslaafde ouders)tot voor ik mijzelf bijeen heb geraapt en voor een extra studiebeurs heb zitten schooien. Ik heb intussen mijn ir. diploma op zak en reken mezelf allang niet meer tot die marginale klasse. Als ik het kan, waarom kunnen al die zgn 'sukkelaars' die nu leven van de dop of de criminaliteit het niet? T'is niet dat ik overbegaafd ben hé! Denk jij dat ik zou willen dat er marginale zatlappen als mijn ouders in het parlement zitten? Ik stel me nu al serieus vragen bij het intellectuele niveau van bepaalde parlementaire beslissingen. Denk je dat mijn ouders in jouw systeem ook maar eraan zouden denken om te gaan werken? Vrijbuitersgedrag, zoek dat maar eens op in de handboeken sociologie.
En dat niet alleen, homo sapiens is een dier, niet meer niet minder, er zijn veel te veel individuen die een leiddraad nodig hebben, een strenge hand die hen dwingt om beslissingen te nemen die in hun eigen belang zijn, want dat doen ze niet altijd. Dat is niet pleiten voor fascisme hoor, het is realiteit. Niet iedereen is gelijk, zeker niet wat rationeel vermogen betreft.

Laatst gewijzigd door genehunter : 21 mei 2005 om 08:05.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2005, 10:56   #30
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

genehunter met alle respect maar je bent ook een profiteur want je hebt gestudeerd op de kap van de belasting betaler....(zonder een beetje communisme zou je dus niet hebben kunnen studeren)
en btw ik heb met communisme niks te maken (lees eens goed, ik ben een liberaal maar dan wel een echte en niet één die enkel het eigendomsrecht kent)
(en met alle respect maar alleen mensen met inferieur genetesich materiaal denken zwart - wit en in vakjes)

ook hebben alleen mensen met inferieur genetisch materiaal de neiging of de noodzaak om op anderen neer ter kijken - zich beter te wanen ( dan vrijbuiters bvb. ) enz.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 mei 2005 om 10:58.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2005, 11:41   #31
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Die van het 4de wereldsyndicaat doen weer moeilijk. Haal het waterkanon en hou uw matrakken klaar, jongens!
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2005, 11:54   #32
genehunter
Gouverneur
 
genehunter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2005
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
gestudeerd op de kap van de belasting betaler....
Oh, mooi zou het geweest zijn als ik met die beurs alleen had kunnen studeren. Ik moest trouwens zorgen dat ik er telkens in eerste zit door was, ik had mijn twee maanden jobstudentenwerksalaris in de zomer hard nodig, geloof me.

Ik heb trouwens nooit beweerd dat je het systeem van de studiebeurzen moet afschaffen. Ik ga m'n eigen ruiten niet ingooien. Ik zeg alleen dat er nu genoeg sociale voorzieningen zijn om zelf je boontejs te doppen, gelijk welke achtergrond je hebt. En dat 90% van wie nu nog in de marginaliteit terechtkomt heeft het voornamelijk aan zichzelf te danken. Dat het kapitalisme zijn uitspattingen heeft, daar ga ik mee akkoord, maar dat heb je met gelijk welk systeem, dus daar ligt het probleem niet.

Citaat:
en met alle respect maar alleen mensen met inferieur genetesich materiaal denken zwart - wit en in vakjes
Waarom begin je nu daarover? Welke kennis heb jij over de associatie tussen genen en gedrag, laat staan mijn persoonlijke DNA? Smijt er misschien een wetenschappelijke referentie tegenaan.

En waarom reageer je niet to the point op de inhoudelijke argumenten (zoals de stelling dat er mensen zijn die niet in staat zijn tot het bepalen van de beste keuzes voor zichzelf) ipv te beginnen uitvliegen tegen mijn persoon?

En dat inferieur genetisch materiaal, dat duidt op een opvlieging van jouw kant, ik durf wedden dat je daar niet eens over hebt nagedacht, maar eerst naar mijn avatar hebt gekeken. Want als ik met jouw moet beginnen discussiëren over erfelijkheid, genen en de implementaties ervan op gedrag en karakter, dan kan ik u op een blaadje geven dat je de duimen gaat moet leggen.

Citaat:
ook hebben alleen mensen met inferieur genetisch materiaal de neiging of de noodzaak om op anderen neer ter kijken - zich beter te wanen ( dan vrijbuiters bvb. ) enz.
Waar in m'n tekst waan ik me beter? Heb ik gezegd : "Ik ben toch veel intelligenter dan de mannen van de vuilkar?"? Leg me geen woorden in de mond die ik niet gezegd heb, en als ik een koe geen koe mag noemen, zeg dat dan gewoon. Je klinkt als de Marrokaan die mij een vuurtje vroeg. Ik rook niet, maar als ik dat beleefd en eerlijk zeg noemt hij me een 'racist'. Het is gemakkelijk om te beweren dat iemand 'zich beter waant', maar bewijs nu eens dat van mijn inferieure genetisch materiaal. Toch jammer dat jij nog niet 1% daarin van mij verschilt hé?

Jij verwart volgens mij gelijkwaardigheid met gelijkheid. Voor mij is iedereen gelijkwaardig, iedereen heeft dezelfde basisrechten, maar bijlange niet iedereen is gelijk, als je het tegendeel kunt bewijzen, dan doe maar. Enfin, ik ga er geen woorden meer aan vuilmaken vanaf hier.

Laatst gewijzigd door genehunter : 21 mei 2005 om 11:57.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 09:41   #33
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard de film van de actie van Bucqoy, foto's, info...


De ludieke anarchist Jan Bucquoy testte de humor en de tolerantie van het establishment en deed een paar verrassende ontdekkingen.
Foto's, films en info op volgende url :


ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 09:58   #34
malinois
Gouverneur
 
malinois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2005
Berichten: 1.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavell
King of beggars and fleas:

Richt on the spot.
het gaat hier dus in weze of we allemaal terug naar onze 'kindtijd' moeten terugkeren.
Constructief betekent ook realistisch. en ik had het in dit geval enkel over het idee van
Jan Bucuoy waarvan je de tekst hebt gekopieerd.

beslissingen op federaal niveau of daaronder..lees de politieke macht kan enkel goed werken mits serieuze en dus praktische oplossingen te bedenken.
Politiek staat op dat punt trouwens los van de samenleving. het is zelfs zo dat de gemiddelde belg zich in het sociale systeem ..lees samenleving... zelfs niet aan politiek denkt tijdens de daagelijkse geplogenheden.

Louter fictief gezien : wie zegt dat bvb verhofstoot niet eens hij thuis is met de lego
gaat spelen

Correctie; in't geval van verhofstoot zal dat nen boemerang zijn geweest.
Die kwam ook altijd terug he.
OK, u bent al goed bezig: het feit dat u systematisch de naam van Verhofstadt probeert te ridiculiseren (u bent waarschijnlijk nog op zoek naar de best geslaagde verbastering van diens naam, nl. de stripfiguur "Verafstoot") is een kinderlijk-speelse reflex die in de richting gaat van wat Kobaf en Bucquoy bepleiten.

Laatst gewijzigd door malinois : 22 mei 2005 om 10:25.
malinois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 10:02   #35
malinois
Gouverneur
 
malinois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2005
Berichten: 1.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Dergelijke debiele communistische gedachtengangen zijn een serieus revolutieke waart als ze doorgedrukt worden in realiteit. Ik zal het anders zeggen degene die geld van mij of mijn ouders wil gaan pieken, of dat nu de staat is, of een individu krijgt met mij te doen en ik ben er zeker van dat ik niet de enige ben die daar over denkt.
Een degelijk taalgevoel hebt u alvast niet geërfd, mijnheer Flick.
malinois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 10:20   #36
malinois
Gouverneur
 
malinois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2005
Berichten: 1.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
in denemarken bestaat er een soevereine zone. Christianastad heet het. Het is naar t schijnt één straat en de politie van denemarken zou er geen enkele bevoegdheid hebben. Ook was er in nederland jarenlang ruigoord. Was wel niet erkend als soevereine zone maar er kwam ook geen polies binnen. Het was eigenlijk ook een dorp dat net zoals doel was onteigend voor de uitbreiding vd haven. Milieuactivisten en alternatievelingen hebben toen dat dorp gekraakt. Ze hebben er meer dan dertig jaar geleefd - waren grotendeels zelfvoorzienend - hadden elk jaar een heidens oogstfeest enz.

Hier in Belgie zou dat ook mogelijk zijn in doel. Er zijn daar al krakers.
In antwerpen was er ook heel kort een soevereine zone - vogelvrijstad heette het. Ergens in 96 geloof ik kraakten een 40 tal jongeren een pand aan de meistraat - een groot leegstaand schoolgebouw - ze werden er na zowat een maand door de politie verdreven.
In Amsterdam hebben de provo's in de jaren 1965-1967 gedurende enkele jaren een heuse "Oranje Vrijstaat" opgericht, waarvan de uitvinder, opper-provo Roel van Duyn, zelfs jarenlang in het Amsterdamse gemeentebestuur heeft gezeteld. Uiteraard is die ludieke Vrijstaat niet lang als puur anarchistisch fenomeen (denk aan de gratis beschikbare witte fietsen) blijven bestaan, maar het was een verfrissende stoorzender in het toenmalige grijze stadsbestaan. Achteraf is Amsterdam wel blijvend een ongewone (om het zacht uit te drukken) wereldstad gebleven, bekend om het feit dat daar "alles mogelijk" is.
Daar hebben dus de provo's een grote rol in gespeeld.
malinois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 11:42   #37
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
In Amsterdam hebben de provo's in de jaren 1965-1967 gedurende enkele jaren een heuse "Oranje Vrijstaat" opgericht, waarvan de uitvinder, opper-provo Roel van Duyn, zelfs jarenlang in het Amsterdamse gemeentebestuur heeft gezeteld. Uiteraard is die ludieke Vrijstaat niet lang als puur anarchistisch fenomeen (denk aan de gratis beschikbare witte fietsen) blijven bestaan, maar het was een verfrissende stoorzender in het toenmalige grijze stadsbestaan. Achteraf is Amsterdam wel blijvend een ongewone (om het zacht uit te drukken) wereldstad gebleven, bekend om het feit dat daar "alles mogelijk" is.
Daar hebben dus de provo's een grote rol in gespeeld.
de mensen van het vierde wereld syndicaat kan je eigenlijk neo-provo s noemen. Mijn leermeesters waren ooit de mensen die met de ferre en de wannes ea het antwerpse culturele leven nieuw leven inbliezen. Weg met het klootjesvolk.
Lang leve jan bucuoy en de anarchisten !
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 mei 2005 om 11:43.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 11:50   #38
Pavell
Partijlid
 
Geregistreerd: 28 april 2005
Berichten: 243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Ik vind dat emancipatie nogal dikwijls neerkomt op masculinisatie. Jammer - het echte vrouwelijke is echt nodig in de politiek. Veel politica zouden ipv van hun mannetje te staan beter eens wat meer hun vrouwtje staan in de politiek. Hoewel dat voor een man gemakkelijk gezegd is natuurlijk
Dit is in eerste intantie de schuld van de mannen zelf. De term..' dat ze hun mannetje moeten staan' betekent enkel dat vrouwens meer moeten presteren dan mannen om gelijk behandeld te worden door de mannen. Maar dit vertroubelt niet het vrouw zijn dus de interpretaties veranderen niet tenzij onder invloed van beredeneerde twijfel.
Ik wacht nog altijd op de eerste vrouwelijke eerste minister.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
serieus in de zin van alle dagen ernstig en serieus gaan werken in de werkkampmaatschappij. De meeste mensen werken tegen hun zin. En het is jammer dat ze zo serieus zijn om dat te blijven doen.
Het onderwerp was toch politiek getint? Het is niet iedereen gegeven om de politiek in te stappen en dat zelf politiekers kunnen balen van hun job komt dan meestal door de
onwil van de politieke beweging. Als een politieker continu , njet te horen krijgt of telkens wordt afgeblaft, dan is het toch normaal dat de zin tot...kan verdwijnen.

Trouwens, dat geld voor alle jobs. Zodra het vierkant loopt in de werkzaamheden is de
fut verdwenen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Volgens mij hebben die mannen eigenlijk niks te zeggen. Verhofstad moet een omelet bakken van een bij de buren geleend ei in een pan die niet van hem is terwijl iemand anders de hoogte van het kookvuur bepaald en ondertussen komt jan en alle man zich moeien met het zout en de kruiden. De huidige democratie is een karikatuur van zichzelf geworden. verhofstad heeft niks te zeggen omdat het systeem dat hem premier maakt weinig vertrouwen geniet bij de bevolking.
Verhofstad kan niets zonder zijn achterband. M.a.w. als de achterban vierkant tegen de minister is dan kan dat in het parlement voor heel vervelende situaties leiden. De karikatuur van deze democratie is dat deze
niet democratisch is als zelfs de kiezers het vertrouwen verliezen op hun verkozene zeker. Het grooste euvel van dit land (België) is gewoon de
vastgeroeste politieke klasse in Wallonië. Nogal wiedes dat een eerste minister dan al met 1 hand vastgeketent zit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Is wel waar natuurlijk maar het is een typisch westerse ziekte om alles weg te cijferen en te parasieteren op het eigen systeem ( het workaholisme). Als de premier met zijn rakkers ravot dan zal hij de dag daarop meer ontspannen zijn. Ik heb toch liever een ontspannen premier die namens ons gaat onderhandelen
met weet ik veel wie dan een overgestresseerde neuroot. Overspanning heeft mij bij solicitaties nooit veel opgeleverd in alle geval.
Zoals vermeld is de job van eerste minister een hektische bedoening.
Kijk, als alle communautaire problemen er niet zouden zijn, dan had de
eerste minister sowieso al veel minder werk gehad. Maar zo iemand moet
dus al per definitie goed stressbestendig zijn.
Trouwens, stel je even de volgende situatie voor : je ravot met de kinderen
en gaat de dag nadien kalm naar de onderhandeling over BHV.
Hoe lang zal je die kalmte kunnen bewaren denk je?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
En hoe zit het met de kinderen van een arm gezin ? Ik neem je dat niet direct kwalijk maar dat is zo n detail dat we nogal eens vergeten he - het gaat "maar" om 16 percent vd bevolking. Daarom is het belangrijk dat die 16 percent vd bevolking ook eens tot in het parlement geraakt. De enige manier om ervoor te zorgen dat ze niet vegeten worden.
Een politieker moet het goed kunnen uitleggen, een indrukwekkende uitstraling hebben als dat even kan, stress bestendig zijn, tweetalig als het
even kan, duidelijke standpunten hebben en geen nonsence vertellen.
Zodra een kind uit een arm gezin zich politiek engageerd en tenminste bovenstaande eigenschappen heeft is de weg volledig open.
Natuurlijk, of iemand het al of niet maakt hangt in eerste instantie af van het individu.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Malinois
OK, u bent al goed bezig: het feit dat u systematisch de naam van Verhofstadt probeert te ridiculiseren (u bent waarschijnlijk nog op zoek naar de best geslaagde verbastering van diens naam, nl. de stripfiguur "Verafstoot") is een kinderlijk-speelse reflex die in de richting gaat van wat Kobaf en Bucquoy bepleiten.
U trekt het gegeven volledig uit zijn context.
Het is de politieke nonsense die ..vooral de VLD ...de afgelopen jaren heeft
tentoongesteld die er toe leiden dat ik nu eenmaal tegen verhofstad ben.
Als U de ganse 'draad' hebt gelezen moet het U duidelijk zijn dat ik vind dat verhofstad qua post van eerste minister dat wel goed doet in termen van.. die boom vangt alle wind en houd stand...maar de gedachtenspinsels en de besluitvorming van de politiekers hebben na X aantal jaar gefaalt.
Tot 2007 zal je langs mijn kant dus regelmatig Verhofstoot tegen komen tenzij ze binnen de komende twee jaar drastisch van koers veranderen natuurlijk.
__________________
Het bindend referendum is de beste benadering tot de democratie. Graag het Zwitserse model inschakelen a.u.b.

Laatst gewijzigd door Pavell : 22 mei 2005 om 11:51.
Pavell is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 12:05   #39
malinois
Gouverneur
 
malinois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2005
Berichten: 1.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
de mensen van het vierde wereld syndicaat kan je eigenlijk neo-provo s noemen. Mijn leermeesters waren ooit de mensen die met de ferre en de wannes ea het antwerpse culturele leven nieuw leven inbliezen. Weg met het klootjesvolk.
Lang leve jan bucuoy en de anarchisten !
Ik heb vandaag in het gratis (!) krantje "De Zondag" - te krijgen bij den bakker -gelezen dat Bucquoy gearresteerd is bij zijn actie van gisteren. Hij was gisteren met een tiental anderen, onder wie taartengooier Noël Godin een stukje Brussel gaan bezetten (hoek van Koningstraat en Koningsplein, in principe een neutrale zone waar niet betoogd mag worden). Jan was de enige manifestant die werd opgepakt.
Ik veronderstel dat de foto's van hierboven (post 33) genomen zijn tijdens deze arrestatie.

Laatst gewijzigd door malinois : 22 mei 2005 om 12:08.
malinois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 12:52   #40
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard Konsekwent modern radikalisme

Heb mijn ideegenoot een mailtje gezonden om hem te feliciteren met zijn mooie vlag, waar ik de B uit zou verwijderen om te vervangen door een tomaat.
Hij hoeft geen lang politiek programma te maken , het instellen van eeen loterij volstaat
1. Om de ambtstermijn van de heerser te bepalen
2. Om de heerser te benoemen
Trekking onder de nationale nummers volstaat...
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be