Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 mei 2005, 10:43   #61
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Beste Raf, Ik zeg niet dat iedereen die een pub bezoekt ook alcohol drinkt. Wel dat daar wel behoorlijk gedronken wordt, en niet vooral Coca-cola. Minder pub-bezoek leidt tot minder alcoholverbruik en nu ook tot minder roken.
Ah ja? Het leidt misschien tot minder alcoholverbruik en minder roken in pubs, maar niets wijst erop dat er over het algemeen minder gedronken en gerookt wordt hoor. De rokers/drinkers zullen nu misschien eerder geneigd zijn om in een warenhuis een voorraad bier en sigaretten in te slaan en die thuis te verbruiken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
In Azië is roken een echte ziekte. Singapore is de grote uitzondering omdat er roken op zeer veel plaatsen ook in restaurants en pubs verboden is. Daardoor vergeten de mensen de gewoonte om te roken.
Ik verkies die 'dictatuur' boven de dictatuur van de roker waarbij mijn kleren stinken naar tabaksrook na elk café-bezoek.
Wie dwingt jou om op café te gaan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Een hoop larie? Ik denk het niet.
Ik weet zeker van wel. Hoeveel jobs moeten er hier weer eerst sneuvelen, voor jullie dat zullen inzien?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2005, 10:50   #62
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Hop, weer een pak klanten minder... Ja, de sossen zijn goed voor de economie...
U bent roker ? De eeuwig uitvlucht van de roker zijn deze economische motieven. De volksgezondheid primeert in dit geval, en een restaurant waar gerookt wordt kan je nauwelijks aangenaam noemen voor de niet rokers die hun eten verpest zien door de doemp. En als u zegt, dan moeten ze maar naar een ander restaurant gaan: het is de ROKER die zich moet aanpassen, niet de niet roker. Zij hebben een niet levensnoodzakelijke drang naar hun doemp.....wij niet.

Goede zet van Demotte.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2005, 11:55   #63
puud
Parlementslid
 
Geregistreerd: 2 april 2005
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Jan, wat vertel je toch allemaal!? Roken is een drug en drugs moeten bestreden worden.
Sinds enkele jaren is er ook rookverbod op vliegtuigen. Denk je nu dat daardoor minder mensen het vliegtuig nemen? En zullen er minder mensen de trein nemen als daar niet meer mag gerookt worden? Natuurlijk niet.
Verstokte rokers mopperen een beetje (verzuurden weet je wel!) en alle anderen zijn tevreden.
Tja als je naar US moet kun je nog altijd een roeiboot gebruiken. Men neemt een trein of vliegtuig omdat men niet anders kan. En ik rook niet (meer).
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2005, 12:07   #64
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
1) Het leidt misschien tot minder alcoholverbruik en minder roken in pubs, maar niets wijst erop dat er over het algemeen minder gedronken en gerookt wordt hoor. De rokers/drinkers zullen nu misschien eerder geneigd zijn om in een warenhuis een voorraad bier en sigaretten in te slaan en die thuis te verbruiken.
2) Wie dwingt jou om op café te gaan?
3)Ik weet zeker van wel. Hoeveel jobs moeten er hier weer eerst sneuvelen, voor jullie dat zullen inzien?
1) Roken (en drinken) gebeurt meestal in groep, waardoor men om 'in' te zijn wel moet meedoen. Dat valt weg als men roken verbiedt. Men vergeet gewoon om te roken, overal. Ik werkte een tijdje in Singapore waar die gewoonte weggevallen is. Het was een echte openbaring, komende uit China waar roken een echte pest is: roken aan tafel tussen een hapje!
2) Niemand dwingt me om te gaan, maar de stank van ongezonde rook dwingt me om niet te geen.
3) Vergeet vooral niet het aantal jobs dat in de hospitalen 'dreigt' verloren te gaan. Het is al erg genoeg dat door snelheidsbeperking op onze wegen ook heel wat jobs verloren gegaan bij de takelwagens en de ambulances.

Raf, "Wanneer gaan jullie dat eindelijk eens inzien?"
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2005, 12:15   #65
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
1) Roken (en drinken) gebeurt meestal in groep,
Dat is al volslagen nonsens. Roken is absoluut geen groepsactiviteit. Zelfs wanneer er niemand anders rookt, zal de roker nog steeds behoefte hebben aan zijn sigaret.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
2) Niemand dwingt me om te gaan, maar de stank van ongezonde rook dwingt me om niet te geen.
Dat is dan jouw probleem en niet dat van de mensen die er geen bezwaar tegen hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
3) Vergeet vooral niet het aantal jobs dat in de hospitalen 'dreigt' verloren te gaan. Het is al erg genoeg dat door snelheidsbeperking op onze wegen ook heel wat jobs verloren gegaan bij de takelwagens en de ambulances.

Raf, "Wanneer gaan jullie dat eindelijk eens inzien?"
Op kromme vergelijkingen ga ik niet in. Blijf bij het onderwerp, Luc.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2005, 12:27   #66
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud
Tja als je naar US moet kun je nog altijd een roeiboot gebruiken. Men neemt een trein of vliegtuig omdat men niet anders kan. En ik rook niet (meer).
Ook omdat de smerige rook cracks in de huid rond verstijvers aan de binnenkant virtueel onzichtbaar maakt bij inspecties. De rotzooi kruipt er gewoon in.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2005, 12:39   #67
Kgonamashi
Vreemdeling
 
Kgonamashi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2005
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
De rokers/drinkers zullen nu misschien eerder geneigd zijn om in een warenhuis een voorraad bier en sigaretten in te slaan en die thuis te verbruiken.
Dat doe ik al lang want ik ga niet meer op cafe, leve de PerfectDraft!
Roken doe ik ook niet meer, maar ik heb er niks op tegen dat men het doet in cafe's. Ik vind dat de eigenaar die beslissing moet kunnen nemen.
Ik heb er geen goed oog in als het verbod hier ingaat, maar op lange termijn zal men dat ook wel slikken zeker?
Op het werk of in een restaurant vind ik een verbod wel een goeie zaak.
Pfff, ik heb die discussie al zo dikwijls gevoerd op andere fora...het is en blijft een welles-nietes spelletje.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Kgonamashi on 28-05-2005 at 13:43
Reason:
--------------------------------

Citaat:
De rokers/drinkers zullen nu misschien eerder geneigd zijn om in een warenhuis een voorraad bier en sigaretten in te slaan en die thuis te verbruiken.
Dat doe ik al lang want ik ga niet meer op cafe, leve de PerfectDraft!
Roken doe ik ook niet meer, maar ik heb er niks op tegen dat men het doet in cafe's. Ik vind dat de eigenaar die beslissing moet kunnen nemen.
Ik heb er geen goed oog in als het verbod hier ingaat, maar op lange termijn zal men dat ook wel slikken zeker?
Op het werk of in een restaurant vind ik een verbod wel een goeie zaak.
Pfff, ik heb die discussie al zo dikwijls gevoerd op andere fora...het is en blijft een welles-nietes spelletje.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
De rokers/drinkers zullen nu misschien eerder geneigd zijn om in een warenhuis een voorraad bier en sigaretten in te slaan en die thuis te verbruiken.
Dat doe ik al lang want ik ga niet meer op cafe, leve de PerfectDraft!
Roken doe ik ook niet meer, maar ik heb er niks op tegen dat men het doet in cafe's. Ik vind dat de eigenaar die beslissing moet kunnen nemen.
Ik heb er geen goed oog in als het verbod hier ingaat, maar op lange termijn zal men dat ook wel slikken zeker?
Op het werk of in een restaurant vind ik een verbod wel een goeie zaak.
Pfff, ik heb die discussie al zoveel gevoerd op andere forums...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Kgonamashi : 28 mei 2005 om 12:43.
Kgonamashi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2005, 12:55   #68
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
1)Dat is al volslagen nonsens. Roken is absoluut geen groepsactiviteit.
2) Op kromme vergelijkingen ga ik niet in. Blijf bij het onderwerp, Luc.
1) Ga eens naar gelijk welke school als de lessen afgelopen zijn. En kijk!
Je beziet het allemaal wit/zwart: volslagen nonsens... absoluut geen...
2) Zeker, geen vergelijkingen maken, alleen naar dat mannetje kijken dat graag aan dat peukje zuigt. En vooral niet nadenken, het kan dodelijk zijn. Alhoewel, toegegeven, niet in dit geval.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be