Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 mei 2005, 11:49   #41
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
fijn dat ik van jouw dat recht zou krijgen maar je antwoord is tegenstrijdig met dan kan je zegggen dat ik ook de kans heb om die pandjesmelker te beconcurreren bij het kopen van die grond dus er is toch ergens een hiaat in je redenering. niet ?
Neen, er is genoeg gratis grond ter wereld.
Bouwen hoeft zelfs niet. In de Franse Midi ken ik veel leegstaande boerderijen. Vaak schitterend gelegen. Maar ver van wegen, geen elektrciteit.

Maar wel goede grond om aan landbouw te doen, schitterend weer, mooie landschappen en prachtige grotten.

En geld om grond te kopen krijg je al door je uitkering. Of door een basisinkomen waar ik ook voorstander van ben ($.50 per dag ofzo)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by boer_bavo on 26-05-2005 at 12:50
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
fijn dat ik van jouw dat recht zou krijgen maar je antwoord is tegenstrijdig met dan kan je zegggen dat ik ook de kans heb om die pandjesmelker te beconcurreren bij het kopen van die grond dus er is toch ergens een hiaat in je redenering. niet ?
Neen, er is genoeg gratis grond ter wereld.
Bouwen hoeft zelfs niet. In de Franse Midi ken ik veel leegstaande boerderijen. Vaak schitterend gelegen. Maar ver van wegen, geen elektrciteit.

Maar wel goede grond om aan landbouw te doen, schitterend weer, mooie landschappen en prachtige grotten.

En geld om grond te kopen krijg je al door je uitkering. Of door een basisinkomen waar ik ook voorstander van ben ($.50 per dag ofzo)[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
fijn dat ik van jouw dat recht zou krijgen maar je antwoord is tegenstrijdig met dan kan je zegggen dat ik ook de kans heb om die pandjesmelker te beconcurreren bij het kopen van die grond dus er is toch ergens een hiaat in je redenering. niet ?
Neen, er is genoeg gratis grond ter wereld.
Bouwen hoeft zelfs niet. In de Franse Midi ken ik veel leegstaande boerderijen. Vaak schitterend gelegen. Maar ver van wegen, geen elektrciteit.

Maar wel goede grond om aan landbouw te doen, schitterend weer, mooie landschappen en prachtige grotten.[/size]
[/edit]
__________________
[SIZE=1][/SIZE]

Laatst gewijzigd door boer_bavo : 26 mei 2005 om 11:50.
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2005, 12:44   #42
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Ah en dat is genoeg? Wat er zal gebeuren is, conform de heilige wetten van de markt, dat de grondprijzen veel te hoog zijn voor de gewone loontrekkende mens om iets deftig te kunnen kopen. Ongeveer zoals de verfransingsmechanisme in de vlaamse rand altijd gewerkt hebben: de rijke burgerij kaapt alle woonplaatsen weg.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2005, 12:50   #43
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ah en dat is genoeg? Wat er zal gebeuren is, conform de heilige wetten van de markt, dat de grondprijzen veel te hoog zijn voor de gewone loontrekkende mens om iets deftig te kunnen kopen. Ongeveer zoals de verfransingsmechanisme in de vlaamse rand altijd gewerkt hebben: de rijke burgerij kaapt alle woonplaatsen weg.
Je kan in Wallonië gaan wonen. 't Is logisch dat je in een streek waar veel mensen willen wonen meer betaald.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2005, 12:52   #44
Blazer
Schepen
 
Blazer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2005
Locatie: euhm...
Berichten: 491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ah en dat is genoeg? Wat er zal gebeuren is, conform de heilige wetten van de markt, dat de grondprijzen veel te hoog zijn voor de gewone loontrekkende mens om iets deftig te kunnen kopen. Ongeveer zoals de verfransingsmechanisme in de vlaamse rand altijd gewerkt hebben: de rijke burgerij kaapt alle woonplaatsen weg.
De bubbel op de vastgoedmarkt is bijna doorprikt. Nu al staan vele (nieuwbouw) appartementen leeg. Leegstand geeft geen opbrengst en enkel leegstandsbelasting, dus de eigenaars zullen de prijzen wel laten zakken.
__________________
Nam sine doctrina, vita est quasi mortis imago!
Blazer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2005, 12:57   #45
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Neen, er is genoeg gratis grond ter wereld.
Bouwen hoeft zelfs niet. In de Franse Midi ken ik veel leegstaande boerderijen. Vaak schitterend gelegen. Maar ver van wegen, geen elektrciteit.

Maar wel goede grond om aan landbouw te doen, schitterend weer, mooie landschappen en prachtige grotten.

En geld om grond te kopen krijg je al door je uitkering. Of door een basisinkomen waar ik ook voorstander van ben ($.50 per dag ofzo)
dan zijn we het daarover theoretisch eens. Nu de rest nog en dan de praktijk nog en dan is er pas sprake van sociale rechtvaardigheid.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be