Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 februari 2009, 17:50   #41
cor
Minister
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Berichten: 3.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
En die paar spijtige sterfgevallen waren het gevolg van een allergische reactie op de tandpasta. De aanwezige Duitse "verzorgers" hebben nog alles gedaan om die mensen te redden, maar alle hulp kwam helaas te laat...
En ze kregen van 's morgens 6:00h tot 's avonds laat fysiotherapie om fit te blijven.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2009, 19:18   #42
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
En ze kregen van 's morgens 6:00h tot 's avonds laat fysiotherapie om fit te blijven.
Allé, dan zouden we beter eens alle kardinaals, bisschoppen, ayatolla's en consoorten eens in schrijven voor een verblijf op zo'n gezondheidsretraite. Die oude mannekes zouden daar serieus deugd van hebben
Hopelijk krijgen ze door dat gezonde lichaam dan ook eindelijk eens een gezonde geest, de wereld kan er enkel wel bij varen...
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 20 februari 2009 om 19:23.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 12:29   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat zegt hij. Kijk naar die man. Aan iemands ogen kun je veel zien.
Tja, zo kun je iemand alles toedichten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2009, 22:19   #44
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Hoe dan ook, als u holebi's "ziek" noemt, dan mogen we op de kosten van de gezonde hetero-bevolking thuis blijven en een vervangingsinkomen krijgen. En dan gaan we pas terug werken als we gezond worden verklaard
Ik ben voor
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2009, 22:39   #45
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie
Hoe dan ook, als u holebi's "ziek" noemt, dan mogen we op de kosten van de gezonde hetero-bevolking thuis blijven en een vervangingsinkomen krijgen. En dan gaan we pas terug werken als we gezond worden verklaard.
Ik voel me al lesbisch worden.

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 juli 2009 om 22:39.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 13:01   #46
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Hoe dan ook, als u holebi's "ziek" noemt, dan mogen we op de kosten van de gezonde hetero-bevolking thuis blijven en een vervangingsinkomen krijgen. En dan gaan we pas terug werken als we gezond worden verklaard
Dat zou een zeer slechte zet zijn van de heterobevolking, als ik zie wat een massa's geld we uitgeven. Daarmee zorgen we dus voor jobs, het rollen van het geld, het draaien van de economie, en belastingsinkomsten voor de staat!
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 12:11   #47
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

Jullie kunnen hier wel vrolijk doen over holebi's en ze voorstellen als een jofele bende van olijkerds maar jullie weten toch wat er onder al die abnormaliteit schuilt? Een diepgewortelde ongelukkigheid en een emotionele blokkade. Ik krijg zo de indruk dat men hier liever gezelfmoorde lesbiennes ziet dan levende hetero's om dat fabeltje van "gelukkige homo's" in stand te kunnen houden. Hardnekkige zondaars kennen nu eenmaal geen geluk en sleuren zichzelf alsook diegenen rond hun mee de afgrond in.

__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 12:12   #48
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Jullie kunnen hier wel vrolijk doen over holebi's en ze voorstellen als een jofele bende van olijkerds maar jullie weten toch wat er onder al die abnormaliteit schuilt? Een diepgewortelde ongelukkigheid en een emotionele blokkade. Ik krijg zo de indruk dat men hier liever gezelfmoorde lesbiennes ziet dan levende hetero's om dat fabeltje van "gelukkige homo's" in stand te kunnen houden. Hardnekkige zondaars kennen nu eenmaal geen geluk en sleuren zichzelf alsook diegenen rond hun mee de afgrond in.
Jij zou wel vast heel trots zijn, dat mensen zoals jij de reden zijn van het hoge zelfmoordcijfer onder homo's.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 12:18   #49
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Jij zou wel vast heel trots zijn, dat mensen zoals jij de reden zijn van het hoge zelfmoordcijfer onder homo's.
Ik vind uw objectief bondgenootschap met de hömö's maar lafhartig hoor, maar dat adjectief lijkt toepasselijk op alles wat u zegt of doet. Als ik morgen zeg dat perverten echt héél jofelijke mensen zijn die werkelijk op het goede pad zijn, gaat u dan weer plots van mening veranderen om toch maar anti-Preuße te kunnen zijn?
__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 12:29   #50
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Ik vind uw objectief bondgenootschap met de hömö's maar lafhartig hoor, maar dat adjectief lijkt toepasselijk op alles wat u zegt of doet. Als ik morgen zeg dat perverten echt héél jofelijke mensen zijn die werkelijk op het goede pad zijn, gaat u dan weer plots van mening veranderen om toch maar anti-Preuße te kunnen zijn?
Heeft niets met lafhartigheid van doen. Homo's doen met elkaar wat ze willen op vrijwillige basis. Het doet geen schade. Die perversiteiten waarvan u spreekt, zoals bijvoorbeeld pedofilie, doen wel schade.

Vanuit uw Christelijke opvatting kan ik begrijpen dat u homoseksualiteit waarschijnlijk aanziet als een soort bezetenheid, iets besmettelijks. We weten nu dankzij de biologie dat het puur natuur is en dat het over de gehele tijdspanne in gelijke mate voorkomt. Nu dan wat betreft uw mening; het is toch vreemd dat u zich zo vastklampt aan Leviticus-versjes terwijl Jezus vrijwel nooit over homo's heeft gesproken. Er wordt zelfs verwacht dat hij zelf ook aan man-op-man actie heeft gedaan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King James Bible
"The young man looked at Jesus, loved him, and began to beg him to be with him....Six days later. Jesus gave him an order; and when evening had come, the young man went to him, dressed only in a linen cloth. He spent the night with him, because Jesus taught him the mystery of God's domain."
En vast een paar andere dingen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 12:49   #51
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Ik vind uw objectief bondgenootschap met de hömö's maar lafhartig hoor, maar dat adjectief lijkt toepasselijk op alles wat u zegt of doet. Als ik morgen zeg dat perverten echt héél jofelijke mensen zijn die werkelijk op het goede pad zijn, gaat u dan weer plots van mening veranderen om toch maar anti-Preuße te kunnen zijn?
Hoe spreek je dat eigenlijk uit?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 12:59   #52
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Gristenen vinden het niet leuk als je ze confronteert met hun eigen scriptuur.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 15:25   #53
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Heeft niets met lafhartigheid van doen. Homo's doen met elkaar wat ze willen op vrijwillige basis. Het doet geen schade. Die perversiteiten waarvan u spreekt, zoals bijvoorbeeld pedofilie, doen wel schade.
Dus ik mag ook zeggen, naar analogie van uw eigen "argument", dat mensen zoals u verantwoordelijk zijn voor de holocaust en er zelfs trots op zijn, zoveel gelovigen te hebben vermoord?

Citaat:
Vanuit uw Christelijke opvatting kan ik begrijpen dat u homoseksualiteit waarschijnlijk aanziet als een soort bezetenheid, iets besmettelijks. We weten nu dankzij de biologie dat het puur natuur is en dat het over de gehele tijdspanne in gelijke mate voorkomt. Nu dan wat betreft uw mening; het is toch vreemd dat u zich zo vastklampt aan Leviticus-versjes terwijl Jezus vrijwel nooit over homo's heeft gesproken. Er wordt zelfs verwacht dat hij zelf ook aan man-op-man actie heeft gedaan.

En vast een paar andere dingen.
Christus heeft de zondigheid van het vlees grondig veroordeeld op verschillende tijdstippen. Daarbij komen nog 2 van de 10 geboden. Ik zie niet goed in wat u met dit citaat hierboven, duidelijk gehaald van een of andere obscure website voor de gemiddelde atheïstische forumtroll, buiten het op dubieuze manier interpreteren.
__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 15:40   #54
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Pruis doet mee in de nieuwe film Bruno ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 16:05   #55
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Dus ik mag ook zeggen, naar analogie van uw eigen "argument", dat mensen zoals u verantwoordelijk zijn voor de holocaust en er zelfs trots op zijn, zoveel gelovigen te hebben vermoord?
Ik heb werkelijk geen idee waar je zoiets vandaan haalt, maar voor mijn part zeg je dat. Onthou wel dat je alleen maar jezelf ermee voor paal zet.
Citaat:
Christus heeft de zondigheid van het vlees grondig veroordeeld op verschillende tijdstippen.
Hij heeft ook meerdere keren het lot van Sodom en Gomorra gerelativeerd, en daarboven is het maar zeer de vraag of we geen kritische houding moeten aannemen bij de mensen die verantwoordelijk waren voor de selectie van de Bijbelteksten. Er zijn tientallen teksten die een veel menselijker beeld geven aan Jezus, die niet in de Bijbel terecht zijn gekomen, en die ik eerlijk gezegd eerder ben geneigd te geloven.
Citaat:
Daarbij komen nog 2 van de 10 geboden. Ik zie niet goed in wat u met dit citaat hierboven, duidelijk gehaald van een of andere obscure website voor de gemiddelde atheïstische forumtroll, buiten het op dubieuze manier interpreteren.
Informatie die niet bevalt is vervalst. Wat een verrassing.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 16:34   #56
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Christus heeft de zondigheid van het vlees grondig veroordeeld op verschillende tijdstippen. Daarbij komen nog 2 van de 10 geboden. Ik zie niet goed in wat u met dit citaat hierboven, duidelijk gehaald van een of andere obscure website voor de gemiddelde atheïstische forumtroll, buiten het op dubieuze manier interpreteren.
Waarom zou een atheïst zich nota bene aan de 10 geboden houden?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 22:49   #57
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

[quote=liberalist_NL;4224633]Ik heb werkelijk geen idee waar je zoiets vandaan haalt, maar voor mijn part zeg je dat. Onthou wel dat je alleen maar jezelf ermee voor paal zet.[quote]

Het is niet meer dan de logische verderzetting van uw eigen manier van denken en niet in het minst die van uw "ideologie", ofschoon u duidelijk alleen maar om het trollen te doen is. Ik neem er wel nota van dat de uitwerking van uw eigen uitspraken uzelf met walging vervult, misschien is dat iets dat u dient te onthouden voor de toekomst.

Citaat:
Hij heeft ook meerdere keren het lot van Sodom en Gomorra gerelativeerd, en daarboven is het maar zeer de vraag of we geen kritische houding moeten aannemen bij de mensen die verantwoordelijk waren voor de selectie van de Bijbelteksten. Er zijn tientallen teksten die een veel menselijker beeld geven aan Jezus, die niet in de Bijbel terecht zijn gekomen, en die ik eerlijk gezegd eerder ben geneigd te geloven.
Dat is dan voor uw eigen rekening, vrees ik.
__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 22:58   #58
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik heb werkelijk geen idee waar je zoiets vandaan haalt, maar voor mijn part zeg je dat. Onthou wel dat je alleen maar jezelf ermee voor paal zet.

Hij heeft ook meerdere keren het lot van Sodom en Gomorra gerelativeerd, en daarboven is het maar zeer de vraag of we geen kritische houding moeten aannemen bij de mensen die verantwoordelijk waren voor de selectie van de Bijbelteksten. Er zijn tientallen teksten die een veel menselijker beeld geven aan Jezus, die niet in de Bijbel terecht zijn gekomen, en die ik eerlijk gezegd eerder ben geneigd te geloven.

Informatie die niet bevalt is vervalst. Wat een verrassing.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jezus in de Bijbel, volgens Mattheus11
20 Toen begon Hij de steden, in dewelke Zijn krachten meest geschied waren, te verwijten, omdat zij zich niet bekeerd hadden.


21 Wee u, Chorazin! wee u Bethsaida! want zo in Tyrus en Sidon de krachten waren geschied, die in u geschied zijn, zij zouden zich eertijds in zak en as bekeerd hebben.

22 Doch Ik zeg u: Het zal Tyrus en Sidon verdragelijker zijn in den dag des oordeels, dan ulieden.

23 En gij, Kapernaum! die tot den hemel toe zijt verhoogd, gij zult tot de hel toe nedergestoten worden. Want zo in Sodom die krachten waren geschied, die in u geschied zijn, zij zouden tot op den huidigen dag gebleven zijn.

24 Doch Ik zeg u, dat het den lande van Sodom verdragelijker zal zijn in den dag des oordeels, dan u.
http://www.statenvertaling.net/bijbel/matt/11.html
Klinkt zo geweldig vriendelijk en vredelievend, hé? Menslievend zelfs
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 23:30   #59
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Preuße,
Hier kan je heel wat lezen over die ontbrekende verzen bij Marcus:

http://en.wikipedia.org/wiki/Secret_...f_Mark#Content

Hier ook:

http://www.geocities.com/davidjayjor...arkVerses.html


http://www.religioustolerance.org/chr_miss1.htm
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 03:17   #60
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Klinkt zo geweldig vriendelijk en vredelievend, hé? Menslievend zelfs
Lees mijn bericht nog eens...
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be