Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 november 2020, 19:10   #141
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.909
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Natuurlijk. Niks aan de hand....
Natuurlijk. Niets MEER aan de hand.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 19:14   #142
Ferre
Parlementslid
 
Geregistreerd: 15 mei 2005
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ik heb anders geen weet van deze maatregelen bij vroegere epidemieën.
Sars uitbraak van 2003 was beperkt tot een 17tal landen. België was daar niet bij. Mers uitbraak in 2012 beperkt tot Midden-Oosten.

Maatregelen waren lokaal en niet mondiaal.

Laatst gewijzigd door Ferre : 25 november 2020 om 19:15.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 19:56   #143
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wij hebben aan de ene kant van de balans zodanig veel kosten en offers gelegd dat die pas in evenwicht zou komen als dat 300 000 of 400 000 mensen zo redden.
Volgens mij zouden dat er al een paar miljoen moeten zijn.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 19:57   #144
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Nu ga je toch te kort door de bocht. De epidemiologen raden eenzelfde beleid aan dat bij eerdere uitbraken werd gehanteerd. Dit is geen nieuw 'dwaas' beleid: beperk contacten en zonder zieken/geïnfecteerden af.
Epidemiologisch is dat juist natuurlijk: als mensen elkaar niet ontmoeten, kunnen ze elkaar niet besmetten. Zolang ze geen contacten hebben. En ik denk dat die kwakzalvers dat nog als remedie zien ook

Het probleem is dat de remedie enkel maar zin heeft rond een beperkte besmettingsaard om die te smoren. Deze remedie werkt natuurlijk NIET meer eens je in een pandemische situatie zit. Want het lost niks op. Het stelt uit terwijl de schade oploopt.

Je kan die techniek eigenlijk zien als de techniek die je moet gebruiken bij een gifgas aanval: adem inhouden. Want, zeggen die epidemiologen, het gifgas komt binnen via het inademen: het volstaat van niet meer te ademen, en voila ! Geen gifgas dat binnenkomt ! Goed gevonden he !

Menselijke contacten zijn essentieel in het welzijn van de maatschappij, zoals ademen nodig is om te leven. De techniek "uw adem inhouden" is oftewel niet vol te houden, en dan ga je TOCH (wat later) gifgas inademen, oftewel hou je het vol, en ga je dood aan verstikking.

Dat is het lichamelijke equivalent van "geen contacten" hebben op de maatschappij, het is als "uw adem inhouden" van een lichaam in een gifgas wolk.

Je kan het even doen, maar de schade loopt snel op, en je hebt enkel wat uitstel gekocht. Als je je adem inhoudt, omdat je even tijd nodig had om je gasmasker boven te halen, dan is dat nuttig, die techniek. Als het echter uw "methode" is tegen gifgas, dan ben je belachelijk bezig.

Die epidemiologen zijn belachelijk bezig als zij voorstellen van "contacten te vermijden". Dat kan je niet volhouden als maatschappij, dat veroorzaakt enorm veel schade aan alle aspecten van de maatschappij, en vooral, het lost niks op. Want nadat je dus al die schade hebt opgelopen sta je even ver als in het begin.

Die truuk werkt dus gewoon niet. Die stelt uit, terwijl de schademeter oploopt. Zoals uw adem inhouden en overal zuurstof tekort hebben, omdat je in een wolk gifgas zit, of beter, lachgas, want het gas gaat het lichaam (de maatschappij) niet eens beschadigen.

Citaat:
Dit werkt(e), alleen blijkt COV-II net iets besmettelijker dan bijvoorbeeld COV-I en is het effect minder succesvol.
Cov-I was niet eens een epidemie he. Er zijn wat, ongeveer 1000 doden geweest ? Aan de dodelijkheid van cov-I zijn er dus enkele 10 000 geinfecteerden geweest of zo. Niet eens een epidemie te noemen.

Men heeft nergens lockdowns gedaan tegen cov-I. Men heeft nog nooit lockdowns gedaan trouwens, voor zover ik weet. Dat is een Chinese uitvinding van begin van 't jaar. Nergens heeft men, voor zover ik weet, al een gans land opgesloten voor lange tijd voor een ziekte.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 19:59   #145
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Volgens mij zouden dat er al een paar miljoen moeten zijn.
Eh, nee, niet overdrijven ook niet. 2 miljoen vermeden doden, dat zou 20 miljoen jaar zijn, denk jij echt dat gans de bevolking al het equivalent van 2 jaar naar de kloten heeft ? Mm, ja, eigenlijk, als er lange termijn gevolgen zijn van deze crisis, heb je misschien wel gelijk, dat iedereen 2 jaar "goed leven" kwijt is. Eigenlijk....
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 20:02   #146
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eh, nee, niet overdrijven ook niet. 2 miljoen vermeden doden, dat zou 20 miljoen jaar zijn, denk jij echt dat gans de bevolking al het equivalent van 2 jaar naar de kloten heeft ? Mm, ja, eigenlijk, als er lange termijn gevolgen zijn van deze crisis, heb je misschien wel gelijk, dat iedereen 2 jaar "goed leven" kwijt is. Eigenlijk....
En qua kostprijs... BNP-20 procent bijna + extra overheidsuitgaven... Dan zit je al boven 100 miljard.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 25 november 2020 om 20:09.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 20:13   #147
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Natuurlijk. Niks aan de hand....
U tracht mensen steeds woorden in de mond te leggen. Er is zeer veel aan de hand. We spenderen immers 100 miljard euro om een 10,000 tal bejaarden ongeveer 2 lockdown levensjaren bij te geven. Dat dit waanzinnig is zou iedereen eigenlijk moeten inzien. Het is dan ook zeer verontrustend dat een dictatoriaal regime mensen zoals jij alles kan wijsmaken en zonder problemen rechten en vrijheden kan afnemen
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 25 november 2020 om 20:13.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 20:16   #148
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U tracht mensen steeds woorden in de mond te leggen. Er is zeer veel aan de hand. We spenderen immers 100 miljard euro om een 10,000 tal bejaarden ongeveer 2 lockdown levensjaren bij te geven. Dat dit waanzinnig is zou iedereen eigenlijk moeten inzien. Het is dan ook zeer verontrustend dat een dictatoriaal regime mensen zoals jij alles kan wijsmaken en zonder problemen rechten en vrijheden kan afnemen
Zo kort en bondig gezegd is het nog griezeliger eigenlijk.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 20:22   #149
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zo kort en bondig gezegd is het nog griezeliger eigenlijk.
+2,5 miljoen doden hadden we dan puur cijfermatig moeten redden, misschien wel een grootteorde meer dan zelfs op basis van het model van Ferguson.

Een speciale ervaring om zo in een krankzinnigenuniversum te zitten en mensen te horen roepen om méér en 'niét versoepelen'.

Enfin, het klopt niet helemaal want je redt per patient gemiddeld wel meerdere levensjaren, dus met een beetje gelukt moesten het dan toch bijna zoveel doden zijn als Ferguson voorspelde, maar dan rekenen we de langetermijneffecten nog niet die wel degelijk weer de schade maal tien kunnen zijn.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 25 november 2020 om 20:33.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 20:35   #150
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U tracht mensen steeds woorden in de mond te leggen. ....

Inderdaad.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik natuurlijk, want jij gaat niet vieren.
Waar heb ik dat ergens gezegd ?
Man toch....
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 20:53   #151
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Enfin, het klopt niet helemaal want je redt per patient gemiddeld wel meerdere levensjaren
Ik heb altijd 10 jaar genomen per dode, maar dat is wat hoog. Blijkbaar zou het tussen de 6 en 8 liggen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 21:02   #152
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb altijd 10 jaar genomen per dode, maar dat is wat hoog. Blijkbaar zou het tussen de 6 en 8 liggen.
Het is eerder 6 maanden tot 1 jaar.

Welke levens hebben we gered? Deze die eventueel bij een overbelasting niet zouden gered worden, en dat zijn de oudste van de corona patiënten. Als je het hebt over levens die gered worden door de maatregelen dan praten we over de oudste en zwakste gevallen met veel minder levensverwachting dan die gemiddelde 7 jaar.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 21:19   #153
Ferre
Parlementslid
 
Geregistreerd: 15 mei 2005
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U tracht mensen steeds woorden in de mond te leggen. Er is zeer veel aan de hand. We spenderen immers 100 miljard euro om een 10,000 tal bejaarden ongeveer 2 lockdown levensjaren bij te geven. Dat dit waanzinnig is zou iedereen eigenlijk moeten inzien. Het is dan ook zeer verontrustend dat een dictatoriaal regime mensen zoals jij alles kan wijsmaken en zonder problemen rechten en vrijheden kan afnemen
Als we naar het grotere plaatje kijken dan is er niks aan de hand. Dat bbp verlies maken we de komende 3 jaar weer goed.

En over dictatoriaal regime gesproken, dat zijn de regimes die bepalen wie het wel of niet waard is om te leven.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 21:32   #154
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.274
Standaard

Nogal wat grote muilen op dit forum gebruiken een discours dat nauwelijks of niet afwijkt van hetgeen we zovele jaren geleden konden horen of lezen bij de volgelingen van Herr Hitler. Er zijn er hier die reeds onverkort een pleidooi hielden om oudjes gewoon te laten creperen of zelfs dat proces wat te bevorderen als het enigszins mogelijk is.
Het zou mij benieuwen bij hoeveel van die grote muilen de grootouders nog leven.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 21:32   #155
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Als we naar het grotere plaatje kijken dan is er niks aan de hand. Dat bbp verlies maken we de komende 3 jaar weer goed.

En over dictatoriaal regime gesproken, dat zijn de regimes die bepalen wie het wel of niet waard is om te leven.
Lol, waanzinnige welvaartsvernietiging onder de mat vegen. Je kan proberen, maar het werkt niet hoor.

En het klopt wat u zicht. Onze regering bepaald dat we momenteel niet mogen leven. Dictatoriaal dus. Goed gezien
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 21:47   #156
Ferre
Parlementslid
 
Geregistreerd: 15 mei 2005
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het is eerder 6 maanden tot 1 jaar.

Welke levens hebben we gered? Deze die eventueel bij een overbelasting niet zouden gered worden, en dat zijn de oudste van de corona patiënten. Als je het hebt over levens die gered worden door de maatregelen dan praten we over de oudste en zwakste gevallen met veel minder levensverwachting dan die gemiddelde 7 jaar.
42% van de corona slachtoffers is onder de 75. Met een gemiddelde levensverwachting van 82 jaar, spreken we hier over een 10-tal jaar gemiddeld. 58% is oude dan 75. Hier kan je wss over gemiddeld 1 of 2 jaar spreken.

Zonder maatregelen 6 -10 keer meer doden. 90.000 ipv 15.000.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 21:48   #157
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Nogal wat grote muilen op dit forum gebruiken een discours dat nauwelijks of niet afwijkt van hetgeen we zovele jaren geleden konden horen of lezen bij de volgelingen van Herr Hitler. Er zijn er hier die reeds onverkort een pleidooi hielden om oudjes gewoon te laten creperen of zelfs dat proces wat te bevorderen als het enigszins mogelijk is.
Het zou mij benieuwen bij hoeveel van die grote muilen de grootouders nog leven.
Mss wat 'cru' gezegd, maar ik deel je mening.
Als mantelzorger komen bepaalde uitspraken hier soms nogal hard aan.
Mijn beide ouders hebben heel hun leven hard gewerkt, een hoop belastingen betaald en nu zou ik ze als ze eindelijk wat op rust kunnen komen 'een spuitje moeten geven' want ze zijn 'ons' nu tot last geworden.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 21:50   #158
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.909
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Nogal wat grote muilen op dit forum gebruiken een discours dat nauwelijks of niet afwijkt van hetgeen we zovele jaren geleden konden horen of lezen bij de volgelingen van Herr Hitler. Er zijn er hier die reeds onverkort een pleidooi hielden om oudjes gewoon te laten creperen of zelfs dat proces wat te bevorderen als het enigszins mogelijk is.
Het zou mij benieuwen bij hoeveel van die grote muilen de grootouders nog leven.
Jij zou hetzelfde zeggen tegen een jood die uit het concentratiekamp wil ontsnappen, want die laat alle andere joden volgens jou ook aan hun lot over.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 25 november 2020 om 21:52.
gunter5148 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 21:53   #159
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.909
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Mss wat 'cru' gezegd, maar ik deel je mening.
Als mantelzorger komen bepaalde uitspraken hier soms nogal hard aan.
Mijn beide ouders hebben heel hun leven hard gewerkt, een hoop belastingen betaald en nu zou ik ze als ze eindelijk wat op rust kunnen komen 'een spuitje moeten geven' want ze zijn 'ons' nu tot last geworden.
Staat jou ook nog te wachten. En mij ook. Et alors? Jij vindt jezelf waarschijnlijk heel wat waard, nee?
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 22:06   #160
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht

Maar ik herhaal nog eens mijn vraag: wie van jullie zou in het begin van het jaar bereid geweest zijn €70.000,- van zijn eigen geld te betalen om het leven van een bejaarde met 2-3 jaar te rekken?
Ik begrijp uw redenering, maar uw vraag is serieus krom getrokken.

70.000 euro om "één" bejaarde...

een rekensommetje.

Ongeveer 15.000 coronadoden in ons land zijn 65+

15.000 X 70.000 = 1050 miljard!!! euro.

Laatst gewijzigd door De Prof : 25 november 2020 om 22:10.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be