Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 september 2012, 10:59   #41
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ik ben het wel met je eens se.
Maar.....MAAR (in hoofdletters): dikwijls wordt het een verslaving. Vooral bij jonge koppels. Spijtig bij mijn eigen dochter.
Kom je daar binnen, zit ze daar te 'face-booken' aan haar bureautje en 1,5m daarnaast zit de echtgenoot net hetzelfde te doen. Allebei op hun eigen eilandje. Avond na avond. Die 2 jonge mensen zeggen geen woord tegen elkaar, vind jij dat ok?
Iedereen doet wat hij/zij wil maar ik vind het maar een triestige bedoening. Zogezegd 100 vrienden op facebook maar een eenzaam leventje als je't mij vraagt. Allee, toch voor de verslaafden wel.
... zijn die nog steeds aan het facebooken ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2012, 15:06   #42
Beleepok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 781
Standaard

is wel leuk voor fotolovers
Beleepok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 21:39   #43
december
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 december 2008
Berichten: 569
Standaard

ik heb geen problemen met facebook zolang ze het niet gaan verplichten. Tegenwoordig is men al verdacht als men geen facebookprofiel heeft als potentiële massamoordenaar...
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2012, 02:48   #44
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Vanuit financieel standpunt: ok

Vanuit persoonlijk standpunt: niet aan mij besteed.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2012, 07:20   #45
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
12 jaar is niet niets hé Pietje

en 1.000.000.000 gebruikers
- aantal valse profielen gemaakt door facebook zelf, mensen die na enkele keren niet meer opdagen en alle dubbels.
Als facebook de uitvinding van de eeuw gaat worden dan gaan de volgende 88 jaar maar droevig zijn.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2012, 10:46   #46
geentje.gleiewiend
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 november 2012
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Die echtscheidingen en zelfmoorden zijn een gevolg van sociale interactie. Niet van facebook.
Facebook is voor de huidige generatie enkel wat de telefoon voor de vorige was. En de post voor die daarvoor en...
Stellen dat Facebook verantwoordelijk is voor wat dan ook en die stelling logisch elke verdere stap doorvoeren staat gelijk met het idee dat de mens beter het wiel en het vuur niet had uitgevonden...
Een zielige beperkte kijk op vooruitgang.

Ik heb facebook en gebruik het met mate. Soms een paar uur, soms dagen en zelfs weken niet.

Of Facebook schadelijk gebruikt wordt ligt bij de gebruiker, niet bij facebook.
Ik kan hier niet mee akkoord gaan. Het voorbeeld nemend van mijn oudste dochter. Die heeft ook een facebook. Ze doet er bijna niks mee. Wel kijkt ze wat anderen doen en gebruikt ze het medium om te "chatten".
Ik ondervind door haar dat dit medium vaak gebruikt wordt om ruzies verder uit te vechten.
En als het niet om verder uit te vechten is, dan wel om mensen te laten voelen dat de ander in hun ogen fout zijn.
Binnen de echtscheiding heeft mijn dochter nooit voor mij of mijn ex gekozen. Ze wil dat beiden haar even graag zien, wat een utopie is omdat haar pa haar niet moet. Omdat ze geen keuze gemaakt heeft tussen mij en mijn ex heeft ze voor de familie van mijn ex besloten dat ze voor mij gekozen heeft en haar van facebook gebannen.
Dan heb ik het over mensen ouder dan 50 die een kind bannen van 13 jaar alleen omdat ze niet overduidelijk voor haar papa koos.
Is het nog nodig te vertellen dat mijn dochter hier zodanig onder te lijden heeft dat ze depri is geworden?

Ook zie ik vaak dat ze het gebruikt om bijvoorbeeld schooltaken tot een goed einde te brengen. Het antwoord dat ze meestal krijgt van iedereen is "f*ck u".

Vaak ook zijn er die haar contacteren (nee niet omgekeerd) om haar gewoon te beledigen of te pesten.
Ik zie in de tijd van de brief of de telefoon dit gedrag niet zo frequent als op facebook.

Ikzelf heb een facebookpagina en die heb ik in principe enkel in het leven geroepen om de foto's van de kinderen die ik maak met mijn ex te delen. Het is eenvoudig en hij kan ze naar gelang afdrukken of gewoon opslaan.
Mijn ex heeft ook een pagina, maar de eerste foto moet ik van hem nog steeds krijgen.
Toch word ik hier niet door ontmoedigd en blijf op deze manier hem voorzien van foto's van zijn kinderen.
geentje.gleiewiend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2022, 19:20   #47
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Ik vraag mij af wat mensen op facebook bezielt om te posten met louter links. Hoewel de posters mijn vrienden zijn verwijder ik "alle berichten van de link".
Zijn die mensen niet creatief genoeg om zelf iets te formuleren. Die ingekaderde berichten van tegelplaatjes hangen echt mijn voeten uit.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2022, 19:49   #48
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik heb Facebook volledig verwijderd.

Iedereen zou dat moeten doen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2022, 20:08   #49
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Mja, ik het een Quest 2 VR bril, daarvoor heb ik nog een Meta account nodig.
Maar verder gebruik ik dat feitelijk nooit.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 09:12   #50
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb Facebook volledig verwijderd.

Iedereen zou dat moeten doen.
Facebook gebruik ik vooral om praktische redenen.
Groepen bijvoorbeeld. Met één bericht bereik je alle leden van de groep.
Op de hoogte zijn van georganiseerde activiteiten, events, is ook best praktisch.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2022, 16:50   #51
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Naar alle waarschijnlijkheid val ik in herhaling als ik schrijf dat ik dat soort van 'diensten' niet gebruik, zelfs weiger te gebruiken.

Geen META (FB) geen Rwitter, geen instadibnges en nog enkele andere...

Mijn wagen heeft de mogelijkheid om hands free te telefoneren, routeplanner en dergelijke, niet aangesloten, geen kaart in.

Zou dat komen door mijn paranoia, achtervolgingswaan ook wel het syndroom van Kraepelin ? *grijnszzz*
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 november 2022 om 16:54.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2022, 13:39   #52
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Naar alle waarschijnlijkheid val ik in herhaling als ik schrijf dat ik dat soort van 'diensten' niet gebruik, zelfs weiger te gebruiken.

Geen META (FB) geen Rwitter, geen instadibnges en nog enkele andere...

Mijn wagen heeft de mogelijkheid om hands free te telefoneren, routeplanner en dergelijke, niet aangesloten, geen kaart in.

Zou dat komen door mijn paranoia, achtervolgingswaan ook wel het syndroom van Kraepelin ? *grijnszzz*
T'is idd wel zo.

Gisteren probeerde ik mijn gsm te koppelen met een nieuwe tv op mijn slaapkamer.

Komt er op mijn scherm (koppelen TV slaapkamer)

Hoe weet die TV nu dat hij op mijn slaapkamer staat?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be