Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 augustus 2009, 17:45   #1
F.Lurk
Gouverneur
 
F.Lurk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 mei 2009
Berichten: 1.263
Standaard Laat de Hollanders maar apart in hun eigen landje, zonder Vlaanderen

De Nederlander Gerben Hoeksma (64), die 17 jaar lang enkel duivenvoer at, is dood aangetroffen in zijn huis. Hahahahahahahaaaaaaaaaaa......
Agenten waren in het huis in Veendam gaan kijken nadat een ongeruste kennis zich bij het politiebureau had gemeld. Zijn dood zou niet gelinkt worden aan zijn voedingsgewoonten. Bizar genoeg is 17 jaar wel de gemiddelde levensverwachting van een sportduif. lol lol lol

Hoeksma was net als duizenden andere Hollanders lid van de ‘Vrekkenclub’, een vereniging voor gierigaards wat uiteraard populair is in calvinistisch Holland. Hij redeneerde: “Als een duif er meer dan duizend kilometer mee kan vliegen, dan moet het toch wel voedzaam zijn.” Niet meer lachen aub!
Ander voordeel van zijn duivenvoerdieet was dat hij keurig op zijn gewicht van vijftig kilo bleef. Nogmaals, gelieve serieus te blijven lezer!




Dit is nu misschien maar één extreem geval, maar het is toch maar weer eens een Hollander. Met dat volk zouden wij volgens sommigen dan 1 land moeten gaan vormen? Neen dank u! Wij zijn bourgondiërs, we houden van lekker veel eten en drank, zijn niet zo gierig en arrogant.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 17:47   #2
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Groningers zijn geen Hollanders. Wel een paar vijzen los, da figuur.

Nog een voorbeeld, uit datzelfde Veendam.


http://www.youtube.com/watch?v=MGpN5geUF6E
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 23 augustus 2009 om 17:51.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 18:22   #3
Fetai
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2008
Locatie: Lotryk
Berichten: 766
Standaard

Vind je het niet een beetje smakeloos om zo te lachen om iemands dood? Dat hij er rare gewoontes op nahield ben ik met je eens, maar over de doden niets dan goeds.
Fetai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 18:40   #4
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Het zou niet mogen eigenlijk, toegegeven. Ik heb inmiddels gelezen dat hij begonnen is met het eten van duivenvoer na zijn echtscheiding begin jaren '90. Hij had geen zin in koken en heeft daarom een snellere en voroal goedkope oplossing bedacht.
Waarschijnlijk zou er al een vijs los geweest zijn voor de voltrekking van de scheiding, al naar men kan aannemen.

Het punt is: je hebt gelijk dat zelfs de dorpsgekken een beetje eerbied verdienen.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 20:25   #5
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

smakeloos leedvermaak. U moest zich schamen
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 20:54   #6
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Iedereen eet tenslotte wat hij verkiest. Nu een echte verfijnde culinaire smaak had de man niet. Maar goed, waarschijnlijk voegde hij zich naar een bestaand Hollands culinair patroon. Maar dan eentje van een nog lager allooi dan de al zeer summiere traditionele Hollandse manier van eten.

Laatst gewijzigd door system : 23 augustus 2009 om 20:57.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 21:03   #7
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk
De Nederlander Gerben Hoeksma (64), die 17 jaar lang enkel duivenvoer at, is dood aangetroffen in zijn huis. Hahahahahahahaaaaaaaaaaa......
Agenten waren in het huis in Veendam gaan kijken nadat een ongeruste kennis zich bij het politiebureau had gemeld. Zijn dood zou niet gelinkt worden aan zijn voedingsgewoonten. Bizar genoeg is 17 jaar wel de gemiddelde levensverwachting van een sportduif. lol lol lol

Hoeksma was net als duizenden andere Hollanders lid van de ‘Vrekkenclub’, een vereniging voor gierigaards wat uiteraard populair is in calvinistisch Holland. Hij redeneerde: “Als een duif er meer dan duizend kilometer mee kan vliegen, dan moet het toch wel voedzaam zijn.” Niet meer lachen aub!
Ander voordeel van zijn duivenvoerdieet was dat hij keurig op zijn gewicht van vijftig kilo bleef. Nogmaals, gelieve serieus te blijven lezer!
Dit is nu misschien maar één extreem geval, maar het is toch maar weer eens een Hollander. Met dat volk zouden wij volgens sommigen dan 1 land moeten gaan vormen? Neen dank u! Wij zijn bourgondiërs, we houden van lekker veel eten en drank, zijn niet zo gierig en arrogant.
In godsnaam, wat heeft dát ermee te maken? Die afgezaagde dooddoener dat wij zogezegd "bourgondiërs" zijn, mag je rustig met een flinke schep zout nemen. Wat houdt dat overigens in. De definitie die jij daaromtrent ophoest is allesbehalve. "Veel eten en drank" is een uitstekend recept om snel te creperen aan overgewicht en diabetes. Dat mag je zonder schroom voor jezelf houden, ik doe niet mee. De overleden Nederlander Gerben Hoeksma, die jij toch zo graag nog natrapt, had duidelijk geen optimaal dieet. Wij Vlamingen zijn hoegenaamd geen maatstaf voor "hoe het moet" op gastronomisch vlak. De gezondste manier van eten is de Italiaanse. Niet de Franse, want die zijn geneigd om erg veel boter te gebruiken.
Hoe dan ook, ik zie niet wat dit te maken heeft met het voorstander of tegenstander zijn van een alliantie vormen (in welke vorm dan ook) met Nederland.

Laatst gewijzigd door quercus : 23 augustus 2009 om 21:04.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 21:06   #8
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
In godsnaam, wat heeft dát ermee te maken? Die afgezaagde dooddoener dat wij zogezegd "bourgondiërs" zijn, mag je rustig met een flinke schep zout nemen. Wat houdt dat overigens in. De definitie die jij daaromtrent ophoest is allesbehalve. "Veel eten en drank" is een uitstekend recept om snel te creperen aan overgewicht en diabetes. Dat mag je zonder schroom voor jezelf houden, ik doe niet mee. De overleden Nederlander Gerben Hoeksma, die jij toch zo graag nog natrapt, had duidelijk geen optimaal dieet. Maar misschien is hij binnen dat dieet net wat teveel geweest wat jij zo sterk aanbeveelt: veel eten. Wij Vlamingen zijn hoegenaamd geen maatstaf voor "hoe het moet" op gastronomisch vlak. De gezondste manier van eten is de Italiaanse. Niet de Franse, want die zijn geneigd om erg veel boter te gebruiken.
Hoe dan ook, ik zie niet wat dit te maken heeft met het voorstander of tegenstander zijn van een alliantie vormen(in welke vorm dan ook) met Nederland.
De meeste mensen in Vlaanderen willen niet dat soort alliantie met de Nederlanders die u ons door strot wilt jagen.

Evenmin willen wij de Noord-Nederlandse taal die u ons door de strot wilt jagen.

Al bij al, willen de meeste Vlamingen niet veel van wat u wilt.

Laatst gewijzigd door system : 23 augustus 2009 om 21:09.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 21:50   #9
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
De meeste mensen in Vlaanderen willen niet dat soort alliantie met de Nederlanders die u ons door strot wilt jagen.

Evenmin willen wij de Noord-Nederlandse taal die u ons door de strot wilt jagen.

Al bij al, willen de meeste Vlamingen niet veel van wat u wilt.
Wat doe jij hier anders nog op dit forum? Je schrijft je postings in het Noord-Nederlands. Ja, zo is dat! Of dacht je soms dat je, door "je" te vervangen door "gij" of "ge", Vlaams gebruikt? No way! Overigens, wat zie ik? Je bent in je laatste boodschap totaal vergeten
"gij" in te lassen. Dus nóg meer Noord-Nederlands! Ik wil je nu bepaald niet tot wanhoop drijven system, maar je geraakt dit Noord-Nederlands nooit meer kwijt. N'en déplaise �* monsieur Système.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 21:55   #10
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Maar Nederland heeft Vlaanderen helemaal niet nodig! Nederland draait heel goed, wat men over België niet echt kan zeggen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 22:14   #11
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat doe jij hier anders nog op dit forum? Je schrijft je postings in het Noord-Nederlands. Ja, zo is dat! Of dacht je soms dat je, door "je" te vervangen door "gij" of "ge", Vlaams gebruikt? No way! Overigens, wat zie ik? Je bent in je laatste boodschap totaal vergeten
"gij" in te lassen. Dus nóg meer Noord-Nederlands! Ik wil je nu bepaald niet tot wanhoop drijven system, maar je geraakt dit Noord-Nederlands nooit meer kwijt. N'en déplaise �* monsieur Système.
Ik schijf mijn postings in mijn moedertaal. Ik gebruik praktisch nooit 'je' of 'jullie'. Wel 'U' of 'gij'. Gij is helemaal niet 'Noord-Nederlands'. Tot voor kort gebruikte ze dat zelfs in Nederlands Brabant. Maar ook hier heeft het 'imperialistische Hollands' toegeslaan.

Ik wil het Noord-Nederlands helemaal niet opheffen. Wat ik wel wil, is dat het Zuid-Nederlands evenwaardig wordt aan het Noord-Nederlands en als dusdanig wordt behandeld. Maar door mensen zoals u wordt onze taal verkwanseld aan de Hollanders.

Laatst gewijzigd door system : 23 augustus 2009 om 22:16.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 09:50   #12
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik schijf mijn postings in mijn moedertaal. Ik gebruik praktisch nooit 'je' of 'jullie'. Wel 'U' of 'gij'. Gij is helemaal niet 'Noord-Nederlands'. Tot voor kort gebruikte ze dat zelfs in Nederlands Brabant. Maar ook hier heeft het 'imperialistische Hollands' toegeslaan.
Nee, beste system, dat is een ontwikkeling in onze taal. U noemt dat met het voor u zo bekende, emotionele pathos 'imperialistisch Hollands', maar de Randstad is voor het gehele Nederlandse taalgebied nu eenmaal het spraakmakende centrum. Dat is een feit waarover linguïsten en neerlandici het eens zijn.

I
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
k wil het Noord-Nederlands helemaal niet opheffen. Wat ik wel wil, is dat het Zuid-Nederlands evenwaardig wordt aan het Noord-Nederlands en als dusdanig wordt behandeld. Maar door mensen zoals u wordt onze taal verkwanseld aan de Hollanders.
U weet inmiddels van mij dat ik zowel het Noord-Nederlands als het Zuid-Nederlands beschouw als onscheidbare delen van het Algemeen Nederlands of, populair gezegd: het VRT- en het NOS-Nederlands is samen Nederlands.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 11:08   #13
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Te belachelijk om op te reageren.

http://www.7sur7.be/7s7/fr/1518/Sant...-tension.dhtml

Gaan we Gent nu ook afstoten?
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 13:32   #14
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Maar Nederland heeft Vlaanderen helemaal niet nodig! Nederland draait heel goed, wat men over België niet echt kan zeggen.
Vlaanderen heeft Nederland ook niet nodig. Vlaanderen draait best goed (in de gebieden waarvoor het zelf verantwoordelijk is). Het komt er gewoon op aan om uit Belgie te stappen, voor de Belgische kanker ook vitale delen van Vlaanderen aantast.

Het eventuele samengaan van NL en VL heeft niks te maken met één of andere economische noodzaak.

In ieder geval niets waar jij, als Francophone, je moet mee bezig houden. Jij woont binnenkort immers toch in een andere staat dan wij.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 14:11   #15
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fetai Bekijk bericht
Vind je het niet een beetje smakeloos om zo te lachen om iemands dood? Dat hij er rare gewoontes op nahield ben ik met je eens, maar over de doden niets dan goeds.
Hitler is ook dood
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 14:12   #16
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Iedereen eet tenslotte wat hij verkiest. Nu een echte verfijnde culinaire smaak had de man niet. Maar goed, waarschijnlijk voegde hij zich naar een bestaand Hollands culinair patroon. Maar dan eentje van een nog lager allooi dan de al zeer summiere traditionele Hollandse manier van eten.
Als ik daarmee mijn ideaal gewicht zou kunnen houden, waarom niet?
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 14:15   #17
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Nee, beste system, dat is een ontwikkeling in onze taal. U noemt dat met het voor u zo bekende, emotionele pathos 'imperialistisch Hollands', maar de Randstad is voor het gehele Nederlandse taalgebied nu eenmaal het spraakmakende centrum. Dat is een feit waarover linguïsten en neerlandici het eens zijn.

I

U weet inmiddels van mij dat ik zowel het Noord-Nederlands als het Zuid-Nederlands beschouw als onscheidbare delen van het Algemeen Nederlands of, populair gezegd: het VRT- en het NOS-Nederlands is samen Nederlands.
Vandaar dat de Nederlanders zo veel vaker het Groot Dictee winnen?
Ik ben in mijn hoedanigheid van eindredacteur verantwoordelijk voor zowel Vlaamse als Nederlandse inzendingen. Wat ik van over de Moerdijk binnenkrijg, tjonge jonge. Huilen met de pet op.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 15:29   #18
Fetai
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2008
Locatie: Lotryk
Berichten: 766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Hitler is ook dood
Gerben Hoeksma uit Veendam met Hitler vergelijken, lekker bezig... drol.

Laatst gewijzigd door Fetai : 24 augustus 2009 om 15:55.
Fetai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 16:24   #19
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fetai Bekijk bericht
Gerben Hoeksma uit Veendam met Hitler vergelijken, lekker bezig... drol.
Majesté la Reine, il n'y a pas de Néerlandais. Il n' y a que des Hollandais, des Frisons, des Limbourgeois, des Zélandais, et bien d'autres peuplades dans votre petit royaume.

Laatst gewijzigd door system : 24 augustus 2009 om 16:32.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 16:53   #20
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Nee, beste system, dat is een ontwikkeling in onze taal. U noemt dat met het voor u zo bekende, emotionele pathos 'imperialistisch Hollands', maar de Randstad is voor het gehele Nederlandse taalgebied nu eenmaal het spraakmakende centrum. Dat is een feit waarover linguïsten en neerlandici het eens zijn.

I

U weet inmiddels van mij dat ik zowel het Noord-Nederlands als het Zuid-Nederlands beschouw als onscheidbare delen van het Algemeen Nederlands of, populair gezegd: het VRT- en het NOS-Nederlands is samen Nederlands.
Vraag is natuurlijk of van Dale dit ook weet. Naar mijn aanvoelen weet hij dat helemaal niet. En u bent nogal een adept van van Dale heb ik zo de indruk.

Laatst gewijzigd door system : 24 augustus 2009 om 16:54.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be