Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 november 2019, 13:46   #21
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Ik doe max 8500 km op een jaar dus kocht ik me een klein jaar geleden een benzinewagen. 150 pk is meer dan genoeg.
'k Doe er +20.000 per jaar, met een 3l benzine.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2019, 13:53   #22
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een 340 pk benzine vergelijken met een 231 pk diesel. Michele doet het weer!
hij slaagt er zelfs in om het koppel van een diesel die op max 2400rpm komt als slechter voor te stellen dan het koppel bij een benzine op 5000rpm

Als dat zo slecht is, vraag ik mij nu ineens af, waarom bejubelt hij dan het koppel van de elektromotor aan 0rpm ? Waarom is dat dan ineens wel goed ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2019, 13:57   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een 340 pk benzine vergelijken met een 231 pk diesel. Michele doet het weer!
Beide ~3000 cc. Dadeemelee weet nog altijd niet waarvoor cilinderinhoud staat.

Ik heb bovendien ook liever 110 PK meer , als reserve -uit dezelfde cilinderinhoud- als jouw amechte diesel. Dan mag jij nog plankgas geven. Ik hoef die 110 PK extra enkel als reserve, dan zit ik nog aan halfgas.

benzine: 500 Nm vanaf 1370 toeren/minuut.

diesel : 500 Nm vanaf 1750 toeren/minuut

Waarom heeft die diesel 380 t/min meer nodig bij dezelfde cilinderinhoud?

Krijgt die gene lucht of te zwak op de borst? Bronchitis?

idem bij 3250 t/min, waarom valt die diesel op zijn gat en mag die benzine nog 110 PK bijschrijven via toerental?

max. Drehmoment
Benzine: 500 Nm/1370–4500
Diesel: 500 Nm/1750–3250

Studeer nog maar wat Dade, vroeg of laat ga je de nadelen van een zelfontbrandingsmotor begrijpen.

Laatst gewijzigd door Micele : 12 november 2019 om 14:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2019, 14:16   #24
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
hij slaagt er zelfs in om het koppel van een diesel die op max 2400rpm komt als slechter voor te stellen dan het koppel bij een benzine op 5000rpm
wat ben jij toch stekeblind.

max. Drehmoment
Benzine: 500 Nm/1370–4500 t/min
Diesel: 500 Nm/1750–3250 t/min

Welke motor heeft het meeste trekkracht bij lage toeren of bij 1400 toeren/minuut?
Hoe trekt men een zware caravan bergop?

Laatst gewijzigd door Micele : 12 november 2019 om 14:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2019, 15:17   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Er zijn al ontevreden dieselrijders omdat hun volle trekkracht pas boven de 2000 t/min begint. Zelfs van een turbogat onder 2000 rpm spreken ze, of # aanzienlijke of duidelijke "vertrekzwakte". **Auto motor und sport bevestigt het in een test.

En het zijn de recente Audi-dieselmotoren. Blijkbaar heeft het wat met de euro 6d-Temp te doen om de NOx-grenzen te halen? (veel belasting bij lage toeren zou teveel uitstoten...)

Citaat:
https://www.motor-talk.de/forum/waru...3.html?page=23

Guten Abend,

mir ist heute aufgefallen, dass Audi beim neuen A6 50 TDI gegenüber dem scheinbar gleichen 50 TDI aus dem aktuellen A8 das Drehmoment bei <2000 U/min massiv verringert hat.

Beim aktuellen A8 werden 600 nm ab 1250 U/min angegeben, beim A6 620 nm ab 2250 U/min. Man denk zuerst, dass es sich lediglich um die Angabe des maximalen Drehmomentes handelt und der A6 entsprechend die gleichen 600 nm ab 1250 U/min bietet wie der A8.

Die Drehmomentkurve im Test der aktuellen Auto Motor und Sport zeigt aber, dass das nicht der Fall ist, sondern im Bereich <2000 U/min massiv weniger Drehmoment zur Verfügung steht. Passend dazu wird auch von einem deutlichen Turboloch und #erheblichen Anfahrschwäche berichtet.

Kennt Jemand den Grund für diese massive Änderung? Ich kann mir nur vorstellen, dass das etwas mit den strengeren Abgasgrenzwerten zu tun hat. Ich habe schon einmal gelesen, dass vor allem bei Volllast im unteren Drehzahlbereich viele Schadstoffe entstehen...



Goedenavond

Ik heb vandaag gemerkt dat Audi het koppel bij <2000 tpm in de nieuwe A6 50 TDI enorm heeft verlaagd in vergelijking met de schijnbaar dezelfde 50 TDI van de huidige A8.

Voor de huidige A8 wordt 600 nm gespecificeerd vanaf 1250 tpm, voor de A6 620 nm vanaf 2250 tpm. Denk eerst dat het slechts een indicatie is van het maximale koppel en dat de A6 dezelfde 600 nm vanaf 1250 tpm biedt als de A8.

De koppelcurve in de test van de huidige Auto Motor en Sport toont aan dat dit niet het geval is, maar enorm minder koppel is beschikbaar in het bereik <2000 tpm. Passend is het ook gemeld door een aanzienlijke turbolag en #aanzienlijke Anfahrschwäche.

Weet iemand de reden voor deze enorme verandering? Ik kan me alleen maar voorstellen dat dit te maken heeft met de strengere emissiegrenswaarden. Ik heb eerder gelezen dat, vooral bij volle belasting in het lagere snelheidsbereik, veel verontreinigende stoffen ontstaan ...
Citaat:
** https://www.auto-motor-und-sport.de/...0-tdi-quattro/
...
Das Turboloch überbrückt das elektrische System allerdings nicht. So löst der V6 sein 620-Nm-Versprechen erst nach einer deutlichen Anfahrschwäche ein, die bis etwa 2000/min anhält.

Dat turbogat echter overbrugt het elektrische systeem niet. Aldus lost de V6 zijn 620 Nm-belofte pas in na een aanzienlijke startzwakte, die aanhoudt tot ongeveer 2000/min.

- Antrieb (- negatief)

Anfahrschwäche
Het is duidelijk in de praktijk en ook in de cijfers dat de zware diesels een emissieprobleem hebben en dit compenseren door hun koppel af te knijpen in de lage toeren. Er zijn zelfs recente tdi-versies waar het max koppel pas bij 2500 rpm begint... EA897evo2 DHXA specs...

Citaat:
https://de.wikipedia.org/wiki/VW_EA8...DI),_EA897evo2

DHXA: Leistung: 210 kW (286 PS) bei 3500–4000/min, Drehmoment: 600 Nm bei 2250–3250/min
Audi Audi A8 D5 50 TDI Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC seit 06/2019
Audi Q7 4M Euro 6d-TEMP 08/2018–06/2019
Audi Q8 4M Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC seit 07/2018
VW VW Touareg III V6 TDI Euro 6d-TEMP seit 07/2018
Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC seit 09/2019
Leistung: 210 kW (286 PS) bei 3500–4000/min, Drehmoment: 620 Nm bei 2250–3000/min
Audi Audi A6 C8 50 TDI Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC seit 06/2019
Audi A6 allroad quattro C8
Audi A7 C8
Audi Q5 FY
Leistung: 255 kW (347 PS) bei 3850/min, Drehmoment: 700 Nm bei 2500–3100/min
Audi Audi S4 TDI Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC seit 06/2019
Audi S5
Audi SQ5
Leistung: 257 kW (349 PS) bei 3850/min, Drehmoment: 700 Nm bei 2500–3100/min
Audi Audi A6 allroad quattro C8 55 TDI Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC seit 06/2019
Audi S6 TDI
Audi S7

Laatst gewijzigd door Micele : 12 november 2019 om 15:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 00:25   #26
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Occasie turbobenzines (ook hybride) die krachtiger zijn dan al die slappe diesels zal dan ook geen probleem zijn.

De zwaarste sleper is een SUV-benzine in deze lijst:


Er zijn blijkbaar mensen die nog altijd denken dat een turbobenzine minder koppel of pas bij hoger toerental heeft dan een turbodiesel. Die denkfout gaat er blijkbaar niet uit.

ff voorbeeld geven Audi Q8 SUV:
https://www.suv-cars.de/herstellermo...chnische_daten

Technischen Daten:

Benzinmodelle
55 (3.0) TFSI (ab 2019): 6 Zylinder, Hubraum: 2995 cm³, Leistung: 250 kW (340 PS) bei 5000-6400 min-¹, Drehmoment: 500 Nm bei 1370 - 4500

Dieselmodelle
45 (3.0) TDI (ab 2019): 6 Zylinder, Hubraum: 2967 cm³, Leistung: 170 kW (231 PS) bei 3400-4000 min-¹, Drehmoment: 500 Nm bei 2250-3250

De amechtige diesel heeft pas zijn max 500 Nm bijna 900 t/min later dan de turbobenzine, die daarbij zijn max koppel nog 3x zolang vasthoudt.

De amechtige diesel krijgt geen lucht meer... mmh vanaf 2250 t/min pas? daar klopt iets niet ff dubbelchecken, het is minder erg...

https://de.wikipedia.org/wiki/Audi_Q8#Technische_Daten
Ga maar eens na wat uw krachtigere benzine dan onze diesel mag trekken.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 00:26   #27
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Ik doe max 8500 km op een jaar dus kocht ik me een klein jaar geleden een benzinewagen. 150 pk is meer dan genoeg.
Als ge geluk hebt mag hij 750 kg trekken
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 00:33   #28
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
'k Hoorde gisteren op TV dat er veel naar Frankrijk gaan, hopelijk krijgen we niet al te veel wind uit het Zuiden...
De mensen zijn zot, ze denken niet meer voor zichzelf, ze slikken alles dat hun hapklaar door de overheid wordt voorgeschoteld.

Laatst gewijzigd door Garry : 13 november 2019 om 00:33.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 00:38   #29
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
hij slaagt er zelfs in om het koppel van een diesel die op max 2400rpm komt als slechter voor te stellen dan het koppel bij een benzine op 5000rpm

Als dat zo slecht is, vraag ik mij nu ineens af, waarom bejubelt hij dan het koppel van de elektromotor aan 0rpm ? Waarom is dat dan ineens wel goed ?
Goed? Zo fantastisch zal dat ook niet zijn gezien er nog niet te veel elektrische auto's zijn die meer dan 1500 kg mogen trekken. En hoe zit het met de vervuiling tijdens hun productieproces?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 00:40   #30
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
wat ben jij toch stekeblind.

max. Drehmoment
Benzine: 500 Nm/1370–4500 t/min
Diesel: 500 Nm/1750–3250 t/min

Welke motor heeft het meeste trekkracht bij lage toeren of bij 1400 toeren/minuut?
Hoe trekt men een zware caravan bergop?
Met een auto die dat hem MAG trekken!!!
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 10:13   #31
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Met een auto die dat hem MAG trekken!!!
Hij weet ze wel te pikken zijn voorbeeldjes, het is zoals een notoire fietser in gent de wet dicteert, zit een notaire Skoda 1.4 rijder uit te leggen dat je een benzine 3liter moet kopen om uw boot te trekken naar de middelandse zee. En dat een Tesla S een superauto is

En hij pikt gewoon altijd zijn één extreem voorbeeldje om dan het punt te bewijzen. In de statistiek dacht ik toch gaat het over de gemiddelden, en niet over de extremen..

De Tesla is de zuinigste, jawel 15kWh/100km,ttz die met 18inch aerocap wielkapjes en één motorke en de Tesla is de snelste op de Nurburgring ttz eentje met 20inch kleefrubbers en alle downforce tuningmateriaal extra en verbrede spatborden, en ophanging verlaagd tot streelevel, en idd mogelijks vector driving op de voorwielen wat idd een voordeel kan geven. Maar effe één detail, de Tesla Plaid is helemaal niet zuinig eng oedkoop, en dan kakken op Porsche dat die niet zo zuinig is als de Tesla... Dat de Porsche duurder kost dan de Tesla...Ik wil eens de EPA cijfers zien van dat uit pvc flessen gerecylceerd plaidje En ik wacht met geduld de prijs af van dat dekentje... ZIe het al gebeuren dat hij amper 1 seconde sneller gaat zijn en evenveel gaat kosten... Net alsof het leven één grote 'ecosippende' dragrace is. De realiteit ontgaat hem volledig in de abstractie van al zijn cijfertjes waarin hij verdrinkt... een kleine elite gaat dat dekentje bestellen, en de rest gaat rondtuffen met een VW ID3

Doet mij denken aan die teslarijder die zo eventjes 27keer optrekt naar 200km/u met vliegende start, om te bewijzen dat zijn Tesla3 jawel helemaal geen last heeft van die opwarming waar Porsche met zijn watergekoelde motor over debatteert. Kijk je zou toch veronderstellen dat die waterkoeling IETS doet. En je zou toch veronderstellen dat een vliegende start iets totaal anders is dan een launch control start... Een elektromotor warmt gewoon maximaal op bij stilstand... probeer maar een geblokkeerde boormachine drie minuten te laten draaien en geniet van de kortsluiting. En die Tesla3 is een goeie auto, dus niemand die gezegd heeft dat hij slecht is;.. Wat een opgekropte frustratie allemaal

Een gemiddelde benzinewagen heeft een koppel op hoger toeren dan een gemiddelde diesel... Eens kijke of hij nu een statistiek kan vinden van het gemiddelde koppel van een diesel versus een benzine of dat hij effe in zijn rekenmachine gaat kruipen en met een spreadsheet de volledige skoda VW porsche lijst gaat overtikken en zijn punt gaat bewijzen..

Laatst gewijzigd door brother paul : 13 november 2019 om 10:23.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 10:43   #32
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

koppel is gewoon rechtevenredig met de cilindervulling = turbodruk en de cilinderinhoud. Maar met koppel alleen kan je niet rijden, koppel x toeren = vermogen.

Men kan dus een turbobenzine gemakkelijk meer koppel geven bij lagere toeren dan een turbodiesel en omgekeerd. Maar een turbodiesel heeft problemen met zijn NOx-uitstoot, de laatste versies worden dus afgeknepen bij lage toeren.

EN een turbodiesel-zelfontbrander is beperkt in draaivermogen en het koppel zal ineenstuiken vanaf een bepaald toerental, daarom zal die altijd minder vermogen opwekken dan een vergelijkbare turbobenzine.

Het Tesla model Y wordt overigens in Europa gebouwd in Duitsland, Berlijn.

https://electrek.co/2019/11/13/tesla...tory-4-europe/

tov het ogenblikkelijk koppel van een E-wagen vanaf 1t/min kan geen enkele plofmotor aan rieken, en die moet je nog eerst gestart krijgen. Lol.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 11:16   #33
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Koppel en vermogen.
Vermogen meet je aan de motor.
Koppel aan de wielen.

Zo heb je bij een vergelijkbare wagen en dezelfde wielomtrek meer koppel op de wielen bij een diesel op een bepaalde snelheid maar heeft de benzine meer vermogen (toeren) op de motor.
Dus de diesel zal eind toeren ( vermogen) vallen en de benzine kan doorgaan.

Koppel op de motor rekenen kan ook maar heeft toch veel verliespuntjes alvorens dat wiel rond is.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 11:17   #34
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik raad iedere dieselrijder, die niet in de stad woont, aan van rustig verder te blijven dieselen, ook al is de dieselprijs iets gestegen boven de benzineprijs. Uw diesel verbruikt nog altijd minder dan eender welke gelijkaardige benzinevoertuig en bovendien kent het dieselvoertuig nog steeds een veel langere levensduur en beschik over veel betere vermogen bij voorbeeld mogelijkheid om te slepen en voor het verlies dat je doet bij vroegtijdige verkoop kun je nog jaren diesel kopen.

Eveneens voor het prijsverschil bij een aankoop van een elektrische auto kunt je voor die prijs gemiddeld al een dikke 100.000 tot 300000 km voor rond tuffen.
Zo een oude Diesel verbruikt meer dan een moderne Benzine.
Een moderne benzine draait niet meer toeren meer dan een Diesel . De mijne nog geen 2000 toeren meer aan 120.
Wie met een diesel alleen kleiner afstanden doet zal geen langere levensduur mogen verwachten dan met een benzine.

Wat uw gesleep betreft zou misschien kunnen...maar 99 % van de mensen slepen nooit iets met hun auto.

Verder heb jij er wel heel veel voor over om met zo een mazout kachel te willen blijven rijden. Al eens met een moderne VW Benzine gereden met DSG automaat ?

En wie moet nooit eens per ongeluk of dringend in de stad zijn ? En zoals het er nu naar uitziet zou binnenkort gans Vlaanderen wel eens LEZ zone kunnen worden....dat zal geen 5 jaar meer duren.Waar rook is is vuur.

https://www.hln.be/in-de-buurt/antwe...zone~a7c88c86/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 november 2019 om 11:20.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 11:33   #35
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Een gemiddelde benzinewagen heeft een koppel op hoger toeren dan een gemiddelde diesel...
Gemiddelde? Lol.
Hangt van de techniek van de motoren af, leer toch eens eerst appelen met appelen te vergelijken.

Vandaag vergelijkt men turbodiesels directe injectie met turbobenzines directe injectie. Snappie? Wat ik al gedaan heb (post 23-25) met de Audi 3.0 Tfsi te vergelijken met de 3.0 TDI, beide laatste euronorm 6d temp, de diesel is duidelijk zwakker ook in de onderste toeren door het turbogat onder de 2000 toeren, ook bevestigt door auto motor & sport in een recente test:
Citaat:
Das Turboloch überbrückt das elektrische System allerdings nicht. So löst der V6 sein 620-Nm-Versprechen erst nach einer deutlichen Anfahrschwäche ein, die bis etwa 2000/min anhält

Atmosferische diesels met indirecte injectie (voorkamer dan) worden bij mijn weten al vele jaren niet meer gemaakt. Of wil je diesels van 35 jaar oud nemen?

Fijn, beide atmosferisch dan maar:
2000 cc benzine met carburator versus 2000 cc diesel (indirecte injectie)

Citaat:
https://de.wikipedia.org/wiki/Merced..._(Ottomotoren)/ https://de.wikipedia.org/wiki/Merced...Dieselmotoren)

ottomotor M115 : 200 versus / dieselmotor OM615 : 200D

Baujahre: 11/1975–05/1980 / 07/1976–11/1985
Hubraum: 1988 cm³ / 1988 cm³
Gemischaufbereitung: Strombergvergaser / Vorkammereinspritzung mit Bosch-Diesel-Einspritzpumpe
Leistung max: 69 kW (94 PS) bei 4800/min / 44 kW (60 PS) bei 4400/min (1979–1985)
Drehmoment max: 158 Nm bei 3000/min / 113 Nm bei 2400/min
De diesel had toen 28 % minder maximum koppel, weliswaar 600 toeren eerder. De benzine zal wslk daar nog altijd 20% meer koppel hebben, de koppelkromme heb ik niet maar is wslk nog te googelen.
Qua max-vermogen haalt de diesel 36% minder dan de benzine met dezelfde cilinderinhoud. De benzine heeft dus over het ganse toerentalbereik veel meer koppel en vermogen dan de diesel.


Bovendien rijdt men nog altijd met PKs of kW bij bepaalde toerentallen, de vermogenskurve is in PK of beter kW. (zeker met de komst van E-motoren)

Sinds de turbodiesels directe injectie er gekomen zijn spreken de dieselbelievers meestal over koppel, lol met paardenkrachten rijden die wagens niet. koppel x toerental = ~ x Paardenkrachten

Laatst gewijzigd door Micele : 13 november 2019 om 11:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 11:55   #36
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zo een oude Diesel verbruikt meer dan een moderne Benzine.
Een moderne benzine draait niet meer toeren meer dan een Diesel . De mijne nog geen 2000 toeren meer aan 120.
Wie met een diesel alleen kleiner afstanden doet zal geen langere levensduur mogen verwachten dan met een benzine.

Wat uw gesleep betreft zou misschien kunnen...maar 99 % van de mensen slepen nooit iets met hun auto.

Verder heb jij er wel heel veel voor over om met zo een mazout kachel te willen blijven rijden. Al eens met een moderne VW Benzine gereden met DSG automaat ?

En wie moet nooit eens per ongeluk of dringend in de stad zijn ? En zoals het er nu naar uitziet zou binnenkort gans Vlaanderen wel eens LEZ zone kunnen worden....dat zal geen 5 jaar meer duren.Waar rook is is vuur.

https://www.hln.be/in-de-buurt/antwe...zone~a7c88c86/
ja ben gaan testrijden anderhalf jaar geleden met een Passat DSG7 1.4 naft, ik kwam van een Passat TDI 1.9 diesel. Die naft reed voor geen meter.

waar rijd jij mee mss?

Laatst gewijzigd door Anna List : 13 november 2019 om 12:24.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 12:18   #37
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Hij weet ze wel te pikken zijn voorbeeldjes, het is zoals een notoire fietser in gent de wet dicteert, zit een notaire Skoda 1.4 rijder uit te leggen dat je een benzine 3liter moet kopen om uw boot te trekken naar de middelandse zee. En dat een Tesla S een superauto is

En hij pikt gewoon altijd zijn één extreem voorbeeldje om dan het punt te bewijzen. In de statistiek dacht ik toch gaat het over de gemiddelden, en niet over de extremen..

De Tesla is de zuinigste, jawel 15kWh/100km,ttz die met 18inch aerocap wielkapjes en één motorke en de Tesla is de snelste op de Nurburgring ttz eentje met 20inch kleefrubbers en alle downforce tuningmateriaal extra en verbrede spatborden, en ophanging verlaagd tot streelevel, en idd mogelijks vector driving op de voorwielen wat idd een voordeel kan geven. Maar effe één detail, de Tesla Plaid is helemaal niet zuinig eng oedkoop, en dan kakken op Porsche dat die niet zo zuinig is als de Tesla... Dat de Porsche duurder kost dan de Tesla...Ik wil eens de EPA cijfers zien van dat uit pvc flessen gerecylceerd plaidje En ik wacht met geduld de prijs af van dat dekentje... ZIe het al gebeuren dat hij amper 1 seconde sneller gaat zijn en evenveel gaat kosten... Net alsof het leven één grote 'ecosippende' dragrace is. De realiteit ontgaat hem volledig in de abstractie van al zijn cijfertjes waarin hij verdrinkt... een kleine elite gaat dat dekentje bestellen, en de rest gaat rondtuffen met een VW ID3

Doet mij denken aan die teslarijder die zo eventjes 27keer optrekt naar 200km/u met vliegende start, om te bewijzen dat zijn Tesla3 jawel helemaal geen last heeft van die opwarming waar Porsche met zijn watergekoelde motor over debatteert. Kijk je zou toch veronderstellen dat die waterkoeling IETS doet. En je zou toch veronderstellen dat een vliegende start iets totaal anders is dan een launch control start... Een elektromotor warmt gewoon maximaal op bij stilstand... probeer maar een geblokkeerde boormachine drie minuten te laten draaien en geniet van de kortsluiting. En die Tesla3 is een goeie auto, dus niemand die gezegd heeft dat hij slecht is;.. Wat een opgekropte frustratie allemaal

Een gemiddelde benzinewagen heeft een koppel op hoger toeren dan een gemiddelde diesel... Eens kijke of hij nu een statistiek kan vinden van het gemiddelde koppel van een diesel versus een benzine of dat hij effe in zijn rekenmachine gaat kruipen en met een spreadsheet de volledige skoda VW porsche lijst gaat overtikken en zijn punt gaat bewijzen..
Met statistieken kun je alles bewijzen wat je maar wil bewijzen. Zo blijkt Kaïn een massamoordenaar te zijn geweest want hij heeft de helft van de wereldbevolking vermoord.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 12:27   #38
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zo een oude Diesel verbruikt meer dan een moderne Benzine.
Een moderne benzine draait niet meer toeren meer dan een Diesel . De mijne nog geen 2000 toeren meer aan 120.
Wie met een diesel alleen kleiner afstanden doet zal geen langere levensduur mogen verwachten dan met een benzine.

Wat uw gesleep betreft zou misschien kunnen...maar 99 % van de mensen slepen nooit iets met hun auto.

Verder heb jij er wel heel veel voor over om met zo een mazout kachel te willen blijven rijden. Al eens met een moderne VW Benzine gereden met DSG automaat ?

En wie moet nooit eens per ongeluk of dringend in de stad zijn ? En zoals het er nu naar uitziet zou binnenkort gans Vlaanderen wel eens LEZ zone kunnen worden....dat zal geen 5 jaar meer duren.Waar rook is is vuur.

https://www.hln.be/in-de-buurt/antwe...zone~a7c88c86/
99%? Goed zot gij. Waar heb je dat cijfer vandaan gehaald?

En van dat in de stad moeten. Ik moet nergens zijn waar ik niet wil zijn.

En heel Vlaanderen binnen 5 jaar. Dan zal er toch nog eerst een revolutie uit breken denk ik.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 12:30   #39
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ja ben gaan testrijden anderhalf jaar geleden met een Passat DSG7 1.4 naft, ik kwam van een Passat TDI 1.9 diesel. Die naft reed voor geen meter.

waar rijd jij mee mss?
en eenmaal dat die naft vermogen moet leveren zuipt die 1.4 meer dan een 2.5 diesel. Zuipen hé met een GROTE Z. Stiefpapa van 't vrouwke rijd met zo een monovolume van Ford met een 1000 tje benzine in. Hij durft nauwelijks zijn voet op het gaspedaal te zetten. Eenmaal dat je wat vermogen vraagt zuipt hij, dat is zijn ondervinding.

Laatst gewijzigd door Garry : 13 november 2019 om 12:35.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 12:35   #40
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
en eenmaal dat die naft vermogen moet leveren zuipt die 1.4 meer dan een 2.5 diezel
ne naft zuipt altijd meer dan nen diesel. zowel in stads als op snelweg, alleen in statistiekjes is t mss omgekeerd.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be