Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juli 2023, 08:26   #21
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Volledig akkoord met de inhoud, maar waarom de uitzondering voor Brugge? Als je wetten maakt dan moet je die consistent toepassen ook al is het lokaal impopulair.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/07...dierenwelzijn/
Ik zie Weyts liever in de functie Minister van Dierenwelzijn dan als Minister van Mobiliteit of Minister van Onderwijs.

Geef toe, veel kan hij daar niet naar de kloten helpen hé.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 18 juli 2023 om 08:26.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 08:26   #22
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In de gevangenissen is het voor de mensen nog slechter gesteld dan met de dieren in de dierentuinen.

De rechtbanken veroordelen Belgie aan de lopende band wegens schenden van de mensenrechten, maar niemand ligt er wakker van.
Iemand die terecht in de gevangenis zit moet dat maar ondergaan.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 09:19   #23
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bigf
Ligt het aan mij of is het daadwerkelijk zo dat vooral de particulier nieuwe regels opgelegd krijgt?

Bedrijven, labo's, slachthuizen... worden precies een beetje buiten schot gehouden al kan ik me vergissen want ik heb de hele tekst nog niet gelezen...
Als je het niet gelezen hebt, dan zwijg je beter, of minstens wat rustiger kritiek geven.
Ik las in een gazet dat slachthuizen verplicht gaan zijn om camera's te hangen. Hopelijk a) van de leverende camions tot aan de achterdeur, b) van goede kwaliteit en c) webcams.
Betere preventie kan je niet maken.
Wat is't probleem Schoof? Waarom kan ik beter zwijgen?

Geloof jij echt dat ik de enige ben die in deze draad reageert die nog niet de hele codex heeft gelezen heeft? Heb jij dat wel gedaan? Alles wijst er immers op dat dat niet zo is, zie verder.

Trouwens: waarom moet jij info halen uit de gazet als je hem zelf wel volledig gelezen hebt? Pot, ketel, zwart,...?

En waarom zou je in een draad pas vragen mogen stellen als je van a tot z op de hoogte bent en dus in principe geen vragen meer hebt?

Maar vooral: vertel me eens wat er niet "rustig" is aan mijn reaktie en waar ik "kritiek" geef op de codex? Voor zover ik zie was mijn reactie een heel gewone en stelde ik er vooral vragen. Van kritiek was (zolang die vragen niet beantwoord zijn) geen sprake.

En on topic: slachthuizen moeten dus camera's hangen maar waar die dan moeten hangen en wat voor camera's dat moeten zijn weet je blijkbaar niet (zwijg je dan volgens je eigen raadgevingen niet gewoon beter en ga je niet beter eerst eens heel de tekst lezen?).

Dus mag je eens vertellen waarom die camera's sowieso de beste preventie gaan 'maken'?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 10:08   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja en neen.
Ik vind sommige dingen ook schandalig.
Maar tegelijk zijn er aspecten waarvan je denkt dat er betere hotelservice is dan in onze bejaardenhuizen.

Nu, dat is buiten het onderwerp van deze draad.
Dat lijkt enkel zo om dat je nog niet opgesloten hebt gezeten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 10:09   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Iemand die terecht in de gevangenis zit moet dat maar ondergaan.
Eindelijk zeg je het open en bloot. De Belgische staat mag de mensenrechten schenden.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 10:11   #26
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Eindelijk zeg je het open en bloot. De Belgische staat mag de mensenrechten schenden.
Gevangenen hebben zichzelf buiten de maatschappij gesteld. Daar zijn mensenrechten minder van toepassing.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 10:16   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Gevangenen hebben zichzelf buiten de maatschappij gesteld. Daar zijn mensenrechten minder van toepassing.
Dat is niet wat de rechtbanken zeggen wanneer ze Belgie weer veroordelen wegens schenden van de mensenrechten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 10:21   #28
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is niet wat de rechtbanken zeggen wanneer ze Belgie weer veroordelen wegens schenden van de mensenrechten.
Dan is de wet onnozel he.

Mensenrechten zijn ook zo een onnozel ding. Veel te uitgebreid.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 12:34   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Wat is't probleem Schoof? Waarom kan ik beter zwijgen?

Geloof jij echt dat ik de enige ben die in deze draad reageert die nog niet de hele codex heeft gelezen heeft? Heb jij dat wel gedaan? Alles wijst er immers op dat dat niet zo is, zie verder.

Trouwens: waarom moet jij info halen uit de gazet als je hem zelf wel volledig gelezen hebt? Pot, ketel, zwart,...?

En waarom zou je in een draad pas vragen mogen stellen als je van a tot z op de hoogte bent en dus in principe geen vragen meer hebt?

Maar vooral: vertel me eens wat er niet "rustig" is aan mijn reaktie en waar ik "kritiek" geef op de codex? Voor zover ik zie was mijn reactie een heel gewone en stelde ik er vooral vragen. Van kritiek was (zolang die vragen niet beantwoord zijn) geen sprake.

En on topic: slachthuizen moeten dus camera's hangen maar waar die dan moeten hangen en wat voor camera's dat moeten zijn weet je blijkbaar niet (zwijg je dan volgens je eigen raadgevingen niet gewoon beter en ga je niet beter eerst eens heel de tekst lezen?).

Dus mag je eens vertellen waarom die camera's sowieso de beste preventie gaan 'maken'?
Ik vond en vind je kritiek overdreven, gelet dat de juiste tekst nog niet in de gazetten heeft gestaan.
Als ik dan zeg dat je beter zou zwijgen .... dan moet ge u niet ongerust maken: ik heb geen kloten te zeggen aan jou. Je hebt de boodschap wel begrepen, zie ik.

En als je bestendig in 't oog gehouden wordt door een camera waarvan de beelden kunnen opgenomen worden door heel Vlaanderen en nog verder, dan hou je je wel wat beter in toom.
Het principe is: "vertrouwen is goed maar controle is beter".
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 12:45   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vond en vind je kritiek overdreven, gelet dat de juiste tekst nog niet in de gazetten heeft gestaan.
Als ik dan zeg dat je beter zou zwijgen .... dan moet ge u niet ongerust maken: ik heb geen kloten te zeggen aan jou. Je hebt de boodschap wel begrepen, zie ik.

En als je bestendig in 't oog gehouden wordt door een camera waarvan de beelden kunnen opgenomen worden door heel Vlaanderen en nog verder, dan hou je je wel wat beter in toom.
Het principe is: "vertrouwen is goed maar controle is beter".
Ik zie het al gebeuren dat er veel volk gaat zitten kijken naar het slachthuis kanaal... genoeg zieke geesten op deze wereld.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 12:50   #31
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Elke dierentuin is een aanfluiting op dierenwelzijn. Ik kan u verhalen vertellen van Pairi Daiza....van een verzorger die daar gewerkt heeft. Dieren die in hun eigen urine staan en slapen...
Of die baardmans van Planckendael die mannelijke hertjes moest euthanaseren vanwege teveel, met het geweer, en de ooien per ongeluk dood schoot....
Je wil het niet weten....
Hertenbokken die niet voldoende ruimte hebben of te weinig miekes voor hun eigen kudde strijden tot er slechts 1 overblijft.

De natuur zijn gang laten gaan is wat het dierentuinpubliek liever niet ziet. Ik denk trouwens dat Planckendael geen bokken kan afschieten zonder jachtvergunning.

On topic, ik snap niet dat er 1 dolfinarium het monopoly kan hebben.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 18 juli 2023 om 12:51.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 12:55   #32
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ken mensen die schapen houden (met oormerk en alles) gewoon om hun perceel proper te houden en die zeggen dat er gewoon niks mee te verdienen is. En ze verkopen ook aan moslims.
Ik heb dat ook gehoord. Schapen houden zou minder kosten dan een gazon onderhouden.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 14:25   #33
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat lijkt enkel zo om dat je nog niet opgesloten hebt gezeten.
Hier ben ik het niet mee akkoord Xeno!

Heb jij al eens een bejaardentehuis van binnenuit gezien?

Mijn bejaarde moeder heeft dan nog 'geluk' dat ze in een seniorenflatje naast het rusthuis mag wonen.

Wat zij moet betalen;
- 29 euro/ dag voor de huur
- 13 euro voor haar middagmaal dat op niks trekt.
- Als ze een taske soep wilt moet ze dat apart betalen ; 5 euro.

Dan tel ik nog de kosten niet mee voor de kapster, de pedicure enz.

Verder moet zij nog haar boodschappen betalen; ze moet toch ontbijten en avondmaal eten. En liefst nog een tussendoortje zoals een koekske, een stukske chocolade enz. Ook alle medische kosten moet ze betalen ( huisarts, oogarts, endocrinoloog, nefroloog, cardioloog enz. + al haar medicatie.

Behalve de tussendoortjes zou zij in de gevangenis niks moeten betalen.

Vind jij dat eerlijk?

Laatst gewijzigd door NieuwNoors : 18 juli 2023 om 14:27.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 14:28   #34
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Thuisslachtingen zijn verboden.... En dat al een hele tijd ten andere.

Mare, het "offerfeest" was nog niet zo lang geleden.... Denkt u nu echt dat een allahvruchtig gelovige veel moeite gaat doen om de wetgeving van dhimmies en heidenen te volgen?
De belangrijkste inspanning gaat zijn: voorkomen dat er ongewenst bezoek komt.

Gaianen en soortgelijke Groen!en ga je dan niet horen blaten....
Ik vind dat allemaal een gedoe om niks.

Kijk, ik ben allerminst fan van de bruine import, maar waarom die niet onverdoofd mogen slachten dat snap ik niet. Wij deden dat vroeger met de scouts op survival weekend ook. De leiding kocht levende kippen en zei dan: dit is uw avondeten, succes! Dat waren de tofste weekends en ook leerrijk voor velen. Maar der waren keren dat het een paar pogingen kostte om de kip te doden, hoort erbij.

Dat die fundamentalisten de mensen schuldgevoel hebben aangepraat over het slachten heb ik nooit bergrepen.

En dat verdoven (wat meestal met electrische schok gebeurt) is ook niet pijnloos. Als ge echt met dieren inzit dan eet ge geen vlees, punt. Dat verdoofd slachten dient enkel om het schuldgevoel van vlees te eten de kop in te drukken.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 15:22   #35
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Hier ben ik het niet mee akkoord Xeno!

Heb jij al eens een bejaardentehuis van binnenuit gezien?

Mijn bejaarde moeder heeft dan nog 'geluk' dat ze in een seniorenflatje naast het rusthuis mag wonen.

Wat zij moet betalen;
- 29 euro/ dag voor de huur
- 13 euro voor haar middagmaal dat op niks trekt.
- Als ze een taske soep wilt moet ze dat apart betalen ; 5 euro.

Dan tel ik nog de kosten niet mee voor de kapster, de pedicure enz.

Verder moet zij nog haar boodschappen betalen; ze moet toch ontbijten en avondmaal eten. En liefst nog een tussendoortje zoals een koekske, een stukske chocolade enz. Ook alle medische kosten moet ze betalen ( huisarts, oogarts, endocrinoloog, nefroloog, cardioloog enz. + al haar medicatie.

Behalve de tussendoortjes zou zij in de gevangenis niks moeten betalen.

Vind jij dat eerlijk?
Ik zou toch enig voorbehoud betrachten als we het over de gevangenis hebben.

Je zegt dat uw moeder niets moet betalen in de gevangenis, dat is niet helemaal juist, maar alleszins, heb je overwogen om uw moeder een misdaad te laten plegen en zich direct aan te geven?

Op die manier is alles gratis voor uw moeder. Tenminste, ze zal +- de helft maar krijgen van de medicatie die ze nodig heeft, hetzelfde geld voor bezoeken aan de dokter en ziekenhuizen voor eventuele behandelingen.
Uw moeder moet langs de cardioloog gaan? Helaas, het is staking, ze gaat niet naar de cardioloog en vermits de politie de bewaking overneemt tijdens stakingen krijgt ze ook haar medicijnen niet, en komt ze in het geheel niet uit haar cel tijdens de staking. Geen wandeling, geen boeken uit de bib, niets.
S' morgens krijgt ze een lunchpakket- twee boterhammen met purper gekleurd 'vlees' en zo'n doosje met fruitsap, voor de hele dag.

Ik zeg altijd hetzelfde, uit ervaring weet ik dat de grootste roepers, eens opgesloten in een Belgisch huis van bewaring, binnen de week wenen zoals kleine kinderen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 15:41   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ik vind dat allemaal een gedoe om niks.

Kijk, ik ben allerminst fan van de bruine import, maar waarom die niet onverdoofd mogen slachten dat snap ik niet. Wij deden dat vroeger met de scouts op survival weekend ook. De leiding kocht levende kippen en zei dan: dit is uw avondeten, succes! Dat waren de tofste weekends en ook leerrijk voor velen. Maar der waren keren dat het een paar pogingen kostte om de kip te doden, hoort erbij.

Dat die fundamentalisten de mensen schuldgevoel hebben aangepraat over het slachten heb ik nooit bergrepen.

En dat verdoven (wat meestal met electrische schok gebeurt) is ook niet pijnloos. Als ge echt met dieren inzit dan eet ge geen vlees, punt. Dat verdoofd slachten dient enkel om het schuldgevoel van vlees te eten de kop in te drukken.
Ik volg u volledig.

Het voorbeeld van het offerfeest was een voorbeeld om aan te geven dat wetten in België gewoon genegeerd kunnen worden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 17:15   #37
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik zou toch enig voorbehoud betrachten als we het over de gevangenis hebben.

Je zegt dat uw moeder niets moet betalen in de gevangenis, dat is niet helemaal juist, maar alleszins, heb je overwogen om uw moeder een misdaad te laten plegen en zich direct aan te geven?

Op die manier is alles gratis voor uw moeder. Tenminste, ze zal +- de helft maar krijgen van de medicatie die ze nodig heeft, hetzelfde geld voor bezoeken aan de dokter en ziekenhuizen voor eventuele behandelingen.
Uw moeder moet langs de cardioloog gaan? Helaas, het is staking, ze gaat niet naar de cardioloog en vermits de politie de bewaking overneemt tijdens stakingen krijgt ze ook haar medicijnen niet, en komt ze in het geheel niet uit haar cel tijdens de staking. Geen wandeling, geen boeken uit de bib, niets.
S' morgens krijgt ze een lunchpakket- twee boterhammen met purper gekleurd 'vlees' en zo'n doosje met fruitsap, voor de hele dag.

Ik zeg altijd hetzelfde, uit ervaring weet ik dat de grootste roepers, eens opgesloten in een Belgisch huis van bewaring, binnen de week wenen zoals kleine kinderen.
Ondanks uw uitleg is en blijft het feit; oude menskes die niemand iets misdaan hebben (!) moeten voor alles betalen.


Gedetineerden betalen niks van huur, elektriciteit, water, voedsel he. Niks, nada.
En die zitten echt niet voor niks in de gevangenis.

En oh ja, mijn moedertje bezit ook geen playstation, geen laptop want dat zou ze zelf moeten betalen van haar pensioentje. Zelfs haar TV heeft ze zelf betaald.

Ik heb onlangs dat programma gezien over die nieuwe gevangenis in Haren; die cellen zijn groter en veel luxueuzer dan het piepklein woonkamertje in zo'n flatje.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 17:55   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ondanks uw uitleg is en blijft het feit; oude menskes die niemand iets misdaan hebben (!) moeten voor alles betalen.


Gedetineerden betalen niks van huur, elektriciteit, water, voedsel he. Niks, nada.
En die zitten echt niet voor niks in de gevangenis.

En oh ja, mijn moedertje bezit ook geen playstation, geen laptop want dat zou ze zelf moeten betalen van haar pensioentje. Zelfs haar TV heeft ze zelf betaald.

Ik heb onlangs dat programma gezien over die nieuwe gevangenis in Haren; die cellen zijn groter en veel luxueuzer dan het piepklein woonkamertje in zo'n flatje.
Iedereen moet betalen, je bent nu eenmaal in Belgie.

Playstations en TV, in de gevangenis is dat net hetzelfde als in uw moeder haar rusthuis/flat/etc:
geen geld = geen TV.
Geen geld = geen playstation.
Geen geld = geen laptop.
Geen geld = geen tandpasta/shampoo/etc

Zo dus, ja, wat doen we nu?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 19:03   #39
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Iedereen moet betalen, je bent nu eenmaal in Belgie.

Playstations en TV, in de gevangenis is dat net hetzelfde als in uw moeder haar rusthuis/flat/etc:
geen geld = geen TV.
Geen geld = geen playstation.
Geen geld = geen laptop.
Geen geld = geen tandpasta/shampoo/etc

Zo dus, ja, wat doen we nu?
Ok, stel dat dit waar is: een gevangene betaalt nog steeds geen huur, geen gas/ elektriciteit, geen water en betaalt ook niks voor ontbijt, lunch en avondeten.
Een gevangene betaalt ook geen dokterskosten indien hij/ zij ziek wordt.

Tel uit wat de uitgaven zijn in een gevangenis tegenover in een rusthuis!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 21:01   #40
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ok, stel dat dit waar is: een gevangene betaalt nog steeds geen huur, geen gas/ elektriciteit, geen water en betaalt ook niks voor ontbijt, lunch en avondeten.
Een gevangene betaalt ook geen dokterskosten indien hij/ zij ziek wordt.

Tel uit wat de uitgaven zijn in een gevangenis tegenover in een rusthuis!
Cellen hebben geen gas, een aantal cellen heeft zelfs geen stromend water of toilet, kan je moeilijk verwachten dat de gevangenen er nog voor moeten betalen ook.

Dokterskosten, ja, ik ken iemand die stekende tandpijn kreeg einde mei, in een gevangenis zonder tandarts. Men vertelde hem dat men hem in september ging overplaatsen naar een gevangenis die wel een tandarts had, dan kon hij, eens hij daar was, vragen om een afspraak te maken.
Hem daar dan nog voor laten betalen zou bijzonder cynisch zijn.

Ook het eten, tenzij je joods bent, halal of honger lijden, kies maar. Hoeveel zou je de gevangenen willen aanrekenen voor gekookte geitenkop?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be