Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juli 2023, 08:29   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard Dertigers

Ik kijk soms met verstomming hoe deze generatie van mensen ageren. Ze willen blijkbaar alles, liefst in één keer en zonder iets ervoor te doen, vinden het nooit goed genoeg en hebben de pretentie uit te spreken dat ze steevast tekort gedaan worden. Gezinsegoïsme is de regel en respect voor andere mensen is onbestaande, smaak hebben ze evenmin als je kijkt naar de huizen die ze bouwen.

Concreet willen ze dus 3 keer per jaar op reis, willen ze de nieuwste Iphone, niet veel werken, een BMW en een Mercedes op de oprit, enfin het kan niet op.

Met programma's als Huizenjagers of Blind gekocht, voelen ze zich ook steevast tekort gedaan en te goed voor bepaalde woningen waarin vorige generaties perfect tevreden mee zouden zijn geweest.

Is dit het resultaat van de generatie die de vrije opvoeding heeft genoten en oeverloos bepamperd is geweest, met name ook op school?
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2023, 08:44   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik kijk soms met verstomming hoe deze generatie van mensen ageren. Ze willen blijkbaar alles, liefst in één keer en zonder iets ervoor te doen, vinden het nooit goed genoeg en hebben de pretentie uit te spreken dat ze steevast tekort gedaan worden. Gezinsegoïsme is de regel en respect voor andere mensen is onbestaande, smaak hebben ze evenmin als je kijkt naar de huizen die ze bouwen.

Concreet willen ze dus 3 keer per jaar op reis, willen ze de nieuwste Iphone, niet veel werken, een BMW en een Mercedes op de oprit, enfin het kan niet op.

Met programma's als Huizenjagers of Blind gekocht, voelen ze zich ook steevast tekort gedaan en te goed voor bepaalde woningen waarin vorige generaties perfect tevreden mee zouden zijn geweest.

Is dit het resultaat van de generatie die de vrije opvoeding heeft genoten en oeverloos bepamperd is geweest, met name ook op school?
Ja.

Kijk naar de jongere generatie in de politiek, mislukte mensen zoals de fils a papa's JJ en bourgeois Rousseau. Zot van glorie met een kop vol stront in plaats van verstand.

Waar gaan die ons brengen? Ze walgen van de meeste inwoners van dit land.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2023, 08:51   #3
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.346
Standaard

In een andere draad werden mensen aangehaald die €400 per maand konden sparen en misnoegd waren dat ze geen huis van €400.000 konden kopen.

Toch moet je blijkbaar voorzichtig zijn als je daar iets van zegt want om één of andere reden (de huizenprijzen zijn sterk gestegen!!) hebben die blijkbaar nog gelijk ook.

Ik heb geen idee waar dit door komt maar volgens mij speelt de opgang van de sociale media een grote rol.
Het is de ideale plek om zich te wentelen in zelfmedelijden en als je je als underdog weet te positioneren krijg je heel de rest van Facebook ofzo achter je.

Of je nu fout bent of niet speelt al lang geen rol meer. Kijk naar die misnoegde mensen die tientallen verkeersboetes in de bus kregen omdat ze ook tientallen keren te snel reden. Die krijgen gelijk op sociale media want ze hebben een probleem met de grote vijand, nl. de overheid. David vs Goliath. Niks werkt beter op sociale media.

Langs de andere kant gaan de mensen die zulke overtreders steunen wel op hun achterpoten staan als er iemand tegen 50km/u voorbij de school van hun 'kids' komt gereden. Maar dat geheel terzijde.

Ik weet het niet maar het continu bejubelen van het dagdagelijkse leven op sociale media zorgt er volgens mij voor dat mensen verkeerde verwachtingen krijgen.

Als je ziet hoe leeftijdgenoten de vakantie van hun leven hebben op de Fiji-eilanden en daar met geld strooien alsof het niets is gaat men natuurlijk op den duur aannemen dat dat het nieuwe normaal is. En als je zelf niet verder geraakt dan een week met de tent naar Frankrijk heb je dus een reden om dat aan te klagen. Want dan is het de overheid zijn schuld dat je niet in Fiji zit... Waarna de rest dat volmondig gaat beamen. Want wat betalen we toch veel te veel belastingen. En wat zitten die politiekers wel op Fiji. En waarom zou ik harder of meer moeten werken om dat ook klaar te krijgen?

Ik werkte tot voor enkele jaren in een drukkerij waar wij al eens intrims binnenkregen. Die mensen kregen werk en hadden een uitzicht op een vaste job.
Een loon van €14/u + 72% nachtpremie was voor die gasten niet genoeg. Want ze moesten pakjes op een pallet stapelen en ze wilden liever mijn job. Want fysiek was die minder zwaar. Dat ze zelf na enige jaren wel degelijk in aanmerking kwamen voor een job vergelijkbaar met de mijne was van geen tel. Nee, enkele jaren wachten en werken gingen ze niet doen. Zelfs niet voor €24/u.
En dan heb ik het niet over af en toe een uitzondering. Nee, dat was schering en inslag. Het niet meer dan normaal vinden dat je, recht van school, zonder diploma, €25 gaat verdienen terwijl je er niet eens voor moet werken.

En die gasten geloven dat oprecht eh? Want ze hebben vrienden die op Facebook komen opscheppen hoe zij (in 2 ploegen) een loon hebben van meer dan €3000/maand. Netto. Met tot €9000 verlofgeld. Recht van school. Zonder 1 druppel zweet.

En zeg niet dat je dat niet kan geloven want "mijn vrienden zeggen het toch zelf!!"

Ik kan er naast zitten maar het valt me toch op dat die trend voornamelijk opgang heeft gevonden sinds het ontstaan van sociale media...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2023, 08:58   #4
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.346
Standaard

En natuurlijk ga ik hier weer op afgeschoten worden want de jonge generatie heeft het moeilijk.
De verwachtingspatronen liggen te hoog. De huizenprijzen zijn gestegen. Ze betalen een hoop belastingen. Ze moeten 2 jobs doen om rond te komen.

Ik had het vroeger ook moeilijk. Maar wij konden daar niet over zeuren op sociale media en zagen maar 1 oplossing: er iets aan doen. Er ZELF iets aan doen.

Geen geld genoeg? 's Zaterdags bijwerken en een dagje minder uitgaan.
Festival gaan? Half jaar sparen en regelmatig thuisblijven.
Geen geld voor een huis? In afwachting van de bouw in een stacaravan wonen.

Om maar een voorbeeld te geven: toen men in onze verkaveling begon te bouwen (pakweg 25 woningen) stonden hier 6 stacaravans en 2 'veredelde tuinhuizen' waar mensen in woonden terwijl ze aan't bouwen waren. Dat was normaal. Je betaalde geen huur en was altijd op de bouwwerf zodat je altijd snel bezig kon zijn als je eens een uurtje over had.

Nu wordt hier even verderop een nieuwe verkaveling gebouwd. Een goeie 50 huizen. Waarvan er momenteel een 30-tal in aanbouw zijn. Daar staat geen enkele caravan. Geen enkel tuinhuis. Er zijn 2 mensen die hun garage als eerste gebouwd hebben en daar voorlopig in wonen.

Het is maar een voorbeeld maar volgens mij zegt dat veel.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2023, 09:16   #5
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Dat zijn inderdaad veelzeggende verhalen en wat ook ik ervaar of zie.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2023, 09:45   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En natuurlijk ga ik hier weer op afgeschoten worden want de jonge generatie heeft het moeilijk.
De verwachtingspatronen liggen te hoog. De huizenprijzen zijn gestegen. Ze betalen een hoop belastingen. Ze moeten 2 jobs doen om rond te komen.

Ik had het vroeger ook moeilijk. Maar wij konden daar niet over zeuren op sociale media en zagen maar 1 oplossing: er iets aan doen. Er ZELF iets aan doen.

Geen geld genoeg? 's Zaterdags bijwerken en een dagje minder uitgaan.
Festival gaan? Half jaar sparen en regelmatig thuisblijven.
Geen geld voor een huis? In afwachting van de bouw in een stacaravan wonen.

Om maar een voorbeeld te geven: toen men in onze verkaveling begon te bouwen (pakweg 25 woningen) stonden hier 6 stacaravans en 2 'veredelde tuinhuizen' waar mensen in woonden terwijl ze aan't bouwen waren. Dat was normaal. Je betaalde geen huur en was altijd op de bouwwerf zodat je altijd snel bezig kon zijn als je eens een uurtje over had.

Nu wordt hier even verderop een nieuwe verkaveling gebouwd. Een goeie 50 huizen. Waarvan er momenteel een 30-tal in aanbouw zijn. Daar staat geen enkele caravan. Geen enkel tuinhuis. Er zijn 2 mensen die hun garage als eerste gebouwd hebben en daar voorlopig in wonen.

Het is maar een voorbeeld maar volgens mij zegt dat veel.
We hebben het over de jeugd, die kunnen zich enkel de wereld nu voorstellen, die hebben geen andere tijden meegemaakt.
Als mijn zoon een jaar of 11 was, zei hij tegen mij, geef me eens uw gameboy van vroeger. Want, zo ging hij verder, dat zullen oude spelletjes zijn, maar als ik die goed vind dan kan ik die spelen.
Toen ik hem zei dat ik, toen ik zijn leeftijd had, twee kapotte marebollen en een stukje kletskoord van +- zo'n 10 cm om mee te spelen, geloofde hij me niet eens.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2023, 10:35   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En natuurlijk ga ik hier weer op afgeschoten worden want de jonge generatie heeft het moeilijk.
De verwachtingspatronen liggen te hoog. De huizenprijzen zijn gestegen. Ze betalen een hoop belastingen. Ze moeten 2 jobs doen om rond te komen.

Ik had het vroeger ook moeilijk. Maar wij konden daar niet over zeuren op sociale media en zagen maar 1 oplossing: er iets aan doen. Er ZELF iets aan doen.

Geen geld genoeg? 's Zaterdags bijwerken en een dagje minder uitgaan.
Festival gaan? Half jaar sparen en regelmatig thuisblijven.
Geen geld voor een huis? In afwachting van de bouw in een stacaravan wonen.

Om maar een voorbeeld te geven: toen men in onze verkaveling begon te bouwen (pakweg 25 woningen) stonden hier 6 stacaravans en 2 'veredelde tuinhuizen' waar mensen in woonden terwijl ze aan't bouwen waren. Dat was normaal. Je betaalde geen huur en was altijd op de bouwwerf zodat je altijd snel bezig kon zijn als je eens een uurtje over had.

Nu wordt hier even verderop een nieuwe verkaveling gebouwd. Een goeie 50 huizen. Waarvan er momenteel een 30-tal in aanbouw zijn. Daar staat geen enkele caravan. Geen enkel tuinhuis. Er zijn 2 mensen die hun garage als eerste gebouwd hebben en daar voorlopig in wonen.

Het is maar een voorbeeld maar volgens mij zegt dat veel.
Daar zegt ge het he, er zelf iets aan doen...

maar het begint al op t school met dat invul boekske ...

Die van Frans van ons, die zat achter zijnen bureau, achterin de klas, ... (jaja echt waar) Schrijft om te beginnen maar al over wat er op bord staat, ...

kon die vent les geven, ja eigenlijk wel, maar die liet u gewoon graag eerst wat pennen, dan waart ge al wat kalmer.

Zelf in het hoger onderwijs, gij daar komt nekeer aan t bord, (gaf zijn krijtje aan u) ja we gaan eens berekenen, ... en dan kon je eraan beginnen, op den duur wist hij wie er het meest fouten maakte en pikte hij die eruit, dat was gemakkelijk hij kon dan de fouten uitleggen en die die ze gemaakt had stond alle keren al op voorhand te zweten, die kon dan met de stress leren omgaan, ...

ah ja en geen invul boekskes natuurlijk alle dagen huiswerk . De keren dat we eraan ontsnapten op een woensdag namiddag of dag in de week kan ik op mijn een hand tellen.

en dan attitude, ...

ge had op een katholieke jongensschool die van Wiskunde of Frans maar eens moeten tegenspreken, dan werd ge direct geexcomuniceerd.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2023, 10:45   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Feit is, dat er een mietjes maatschappij gecreerd is, waarin de dames en heren niets meer afkunnen en verbaasd staan te kijken als die ouwe rot, iets op een onconventionele (voor hen dan) manier oplost.

Ge haalt gewoon uw zakmes uit uw broekzak en ze staan al te kijken precies of ze Rambo voor hen hebben staan. Dan heb ik zo een zwitsers zakmes vast he, of een pennemes en dan foefelt ge daar wat mee (Mcgyver gewijs) en hop dan past dat terug en werkt dat terug.

Af en toe treft ge eens ene waarvan ge zegt, ja dat is nog ne goeie, die is nog oldschool maar gewoon wat jong, dat komt nog wel goed. Maar echt maar af en toe he.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2023, 12:29   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Feit is, dat er een mietjes maatschappij gecreerd is, waarin de dames en heren niets meer afkunnen en verbaasd staan te kijken als die ouwe rot, iets op een onconventionele (voor hen dan) manier oplost.

Ge haalt gewoon uw zakmes uit uw broekzak en ze staan al te kijken precies of ze Rambo voor hen hebben staan. Dan heb ik zo een zwitsers zakmes vast he, of een pennemes en dan foefelt ge daar wat mee (Mcgyver gewijs) en hop dan past dat terug en werkt dat terug.

Af en toe treft ge eens ene waarvan ge zegt, ja dat is nog ne goeie, die is nog oldschool maar gewoon wat jong, dat komt nog wel goed. Maar echt maar af en toe he.
Hoe heet dat programma op TV, alleszins, er werd naar de politie gebeld vanuit het een of andere tehuis voor ouderlingen denk ik. Er was iemand in Rambo tenue en die had een dolkmes aan zijn riem hangen.
De politie in staat van alarm met man en macht naar daar.
Bleek iemand te zijn die daar bij iemand op bezoek kwam en een camobroek aan had en aan zijn riem hing zo'n Zwitsers zakmesje, het klein model van 5 cm groot, zo'n sleutelhanger eigenlijk.

Zelfs de politie schaamde zich dat ze daar gereed stonden om een gans leger van skinheads met zwaarden aan te pakken...

Ik vind het erg om het te moeten zeggen, veel mensen blijken inderdaad volslagen idioten te zijn, bang van de eigen schaduw.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2023, 12:50   #10
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.687
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
We hebben het over de jeugd, die kunnen zich enkel de wereld nu voorstellen, die hebben geen andere tijden meegemaakt.
Als mijn zoon een jaar of 11 was, zei hij tegen mij, geef me eens uw gameboy van vroeger. Want, zo ging hij verder, dat zullen oude spelletjes zijn, maar als ik die goed vind dan kan ik die spelen.
Toen ik hem zei dat ik, toen ik zijn leeftijd had, twee kapotte marebollen en een stukje kletskoord van +- zo'n 10 cm om mee te spelen, geloofde hij me niet eens.
De tijd van bikkelen en touwtje springen is reeds lang voorbij.
Speelkaarten op het voorwiel van uw fiets en ge had ineens ne moto.
Zelf ne vlieger maken en een telegram via het touw naar boven sturen.
Een balletje slaan op een jokari.
Huidige jeugd is niet creatief meer.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2023, 13:04   #11
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.280
Standaard

Laatst zag ik een artikeltje over een nieuwe tiktok hype. de "NPC" rage, waar "influencers" zich laten betalen om altijd hetzelfde zinnetje te zeggen. (Zoals een NPC in een computer game)
Dus je stort 1$ en dan zegt de influencer "njam njam I like icecream". En dat zo de hele dag lang.
Dat zijn nu de droomjobs waarmee ze rijk worden .
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2023, 13:44   #12
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.687
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Laatst zag ik een artikeltje over een nieuwe tiktok hype. de "NPC" rage, waar "influencers" zich laten betalen om altijd hetzelfde zinnetje te zeggen. (Zoals een NPC in een computer game)
Dus je stort 1$ en dan zegt de influencer "njam njam I like icecream". En dat zo de hele dag lang.
Dat zijn nu de droomjobs waarmee ze rijk worden .
In de goeie oude tijd riepen we " het volk met de uitslag van de ronde van Frankrijk" op de fiets met 100 gazetjes

Een gazet kostte 3,5 bf. De roeper kreeg 0,75 cent per verkocht gazetje.

Het leuke was dat de mensen stonden te wachten aan de voordeur tot je voorbij kwam. Waren magische tijden.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2023, 14:29   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Laatst zag ik een artikeltje over een nieuwe tiktok hype. de "NPC" rage, waar "influencers" zich laten betalen om altijd hetzelfde zinnetje te zeggen. (Zoals een NPC in een computer game)
Dus je stort 1$ en dan zegt de influencer "njam njam I like icecream". En dat zo de hele dag lang.
Dat zijn nu de droomjobs waarmee ze rijk worden .
djeezes, ....

gelukkig kom ik met dat soort volk niet in contact, ... t zou niet goed komen vrees ik.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2023, 14:30   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
In de goeie oude tijd riepen we " het volk met de uitslag van de ronde van Frankrijk" op de fiets met 100 gazetjes

Een gazet kostte 3,5 bf. De roeper kreeg 0,75 cent per verkocht gazetje.

Het leuke was dat de mensen stonden te wachten aan de voordeur tot je voorbij kwam. Waren magische tijden.
ik heb dat als kind nog gezien en die gast met zijn veloke maar rondtoeren en roepen, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2023, 14:33   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
De tijd van bikkelen en touwtje springen is reeds lang voorbij.
Speelkaarten op het voorwiel van uw fiets en ge had ineens ne moto.
Zelf ne vlieger maken en een telegram via het touw naar boven sturen.
Een balletje slaan op een jokari.
Huidige jeugd is niet creatief meer.
wij maakten zelf wapens, en daar waren serieuze tuigen bij, metalen pijlen losdoor kartonnen dozen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2023, 14:57   #16
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
djeezes, ....

gelukkig kom ik met dat soort volk niet in contact, ... t zou niet goed komen vrees ik.
Hier een voorbeeld...

https://www.cbc.ca/news/entertainmen...doll-1.6916479
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2023, 15:11   #17
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard




Laat u vooral niet afleiden door data waaruit wel degelijk blijkt dat de huizenprijzen véél sneller zijn gestegen dan de lonen.

Neenee, de echte reden dat jongeren het moeilijker hebben ligt aan het feit dat:
- ze te veel toast met advocado eten
- ze de nieuwste iPhone willen hebben
- ze drie keer per jaar op reis willen gaan




Als ouderen klagen dat een brood vroeger toch veel goedkoper was en ze met hun pensioen niet toekomen om de huur van hun WZC te betalen, moeten we daar begrip voor hebben.

Maar dat jongeren voor de rest van hun leven met die hoge prijzen opgezadeld zitten, daar mag niets over worden gezegd. Neen, die jongeren hebben dat aan zichzelf te wijten. Veel te verwend.


Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 26 juli 2023 om 15:13.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2023, 15:14   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.461
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

het klopt, de schoolstakers voor het klimaat zijn geen 30ers.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2023, 15:19   #19
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht



Laat u vooral niet afleiden door data waaruit wel degelijk blijkt dat de huizenprijzen véél sneller zijn gestegen dan de lonen.

Neenee, de echte reden dat jongeren het moeilijker hebben ligt aan het feit dat:
- ze te veel toast met advocado eten
- ze de nieuwste iPhone willen hebben
- ze drie keer per jaar op reis willen gaan




Als ouderen klagen dat een brood vroeger toch veel goedkoper was en ze met hun pensioen niet toekomen om de huur van hun WZC te betalen, moeten we daar begrip voor hebben.

Maar dat jongeren voor de rest van hun leven met die hoge prijzen opgezadeld zitten, daar mag niets over worden gezegd. Neen, die jongeren hebben dat aan zichzelf te wijten. Veel te verwend.

Je vergelijkt nu wat met wat ?
Geen enkele jongere zou nu nog een arbeiderswoning uit de jaren 1960-1970 willen kopen. Dat zou nu als schrijnende armoede gezien worden.

De gemiddelde rente voor hypothecaire leningen in de jaren 1980 lag zo rond de 13%. Reken je dat er ook bij ?

Dus over welke periode zit je te klagen ?
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2023, 16:00   #20
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Je vergelijkt nu wat met wat ?
Geen enkele jongere zou nu nog een arbeiderswoning uit de jaren 1960-1970 willen kopen. Dat zou nu als schrijnende armoede gezien worden.

De gemiddelde rente voor hypothecaire leningen in de jaren 1980 lag zo rond de 13%. Reken je dat er ook bij ?

Dus over welke periode zit je te klagen ?
https://multimedia.tijd.be/2018/wonen-is-duur/

De rente moet inderdaad mee in aanmerking worden genomen, dat ga ik niet ontkennen. Maar desondanks moet een steeds hoger % van het mediaaninkomen worden aangewend om de lening te kunnen afbetalen (en dat houdt uiteraard wél rekening met de interesten):



Uw arbeiderswoning uit de jaren 1960-1970: dat is niet enkel een kwestie van niet willen. Allerlei regelgeving maakt het gewoon onmogelijk om zo'n huis te kopen, zonder meteen grondig te renoveren (renovatieplicht, elektriciteit die conform moet zijn,...).
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be