Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 januari 2007, 13:28   #161
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

http://www.peta.nl/campaigns.asp

Dit vind ik persoonlijk een meer informatieve site dan Gaia voor mensen die geinteresseerd zijn in dierenrechten, alleen al omdat ze in Nederland veel verder zijn met dierenrechten dan in Belgie.
Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 13:28   #162
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw Bekijk bericht
Volgens zijn secretaresse Traudl Junge wel.

Verder is het gekend dat Hitler veel hield van Blondi, zijn hond.

Je ziet maar, iedereen heeft zijn goede kanten, maar buiten zijn dierenliefde is er niet zoveel dat met mijn gedachten overeen zou kunnen komen.
Je zou je nog verbazen.

Hitler was bijvoorbeeld een grote voorstander van meer groen in de stad. De nieuwe "Hauptstadt Germania" die Hitler gepland had, was niet alleen een prachtig voorbeeld van neo-klassieke architectuur, maar zou ook vol groen hebben gestaan. Groene longen in een stad achtte Hitler onontbeerlijk.

Verder was hij een tegenstander van de geïndustrialiseerde agricultuur en wou hij de traditionele boerenstiel terug meer elan geven en hen de mogelijkheid geven die stiel verder te ontwikkelen. Stadsmensen werden ook aangespoord om zich terug op het platteland te vestigen.

De levensstandaard van de arbeider werd enorm verbeterd doordat de staatsvakbond tal van initiatieven financieerde zoals goedkope opera-tickets, goedkope vakanties, goedkoop lidmaatschap van sport- en andere clubs, goedkoop theater en een goedkope auto. Nergens ter wereld was de levensstandaard van de arbeiders in de jaren '30 zo hoog als in het Derde Rijk.

In de SS stonden er straffen op een denigrerende houding tov niet-Duitse soldaten, ondanks het feit dat in die SS soldaten vochten van Spanje tot Rusland, van Arabië tot Turkmenistan. Dat was ongezien in andere legers, zoals bijvoorbeeld de Amerikaanse en Franse legers, waar er bijna per definitie denigrerend werd omgegaan met zwarte soldaten. Eveneens kon men zware straffen krijgen voor het mishandelen van gevangenen in concentratiekampen of het misdragen op andere wijze. Dit staat in schril contrast met hoe vooral Russen maar ook Amerikanen op rooftocht zijn gegaan en elke vrouw hebben verkracht die ze tegenkwamen, zonder enige bestraffing.

Ironisch is dat Hitler vandaag becritiseerd wordt voor het opsluiten van homosexuelen. Nochtans was homosexualiteit al illegaal in Duitsland VOOR Hitler en was Hitler over het algemeen toleranter. Hitler liet zelfs toe dat een homosexueel het hoofd werd van de SA. Critici uit die periode blokletterden : "Enkel in een dictatuur kan een dergelijke pervert zo'n hoge functie krijgen". Einde citaat.

Hitler schreef in Mein Kampf dat hij als jonge knaap tegen het anti-semitisme was. Hij vond het maar een marginale strekking waarvan hij niet begreep hoe iemand zo kon zijn. Het was pas tijdens zijn tijd in Wenen, dat hij antisemitisch werd. De reden hiervoor was dat hij zag welke invloed joden hadden op de Weense samenleving en hoe die invloed veelal schadelijk was. Het is opmerkelijk hoe links er niet in slaagt dit door te trekken naar het gedrag Israel en de zionistische lobbies vandaag. Zelf ben ik trouwens geen antisemiet, maar ik snap wel waar het vandaan komt.

Hitler was tegen winst zonder arbeid en dus geld binnenrijgen door met geldvoorraden te manipuleren. Het was daarom ook de bedoeling om op lange termijn speculatie met immobiliën en aandelen strafbaar te maken.

etc. etc. etc.

Ik ben er vrij zeker van dat de meeste mensen heel wat overeenkomsten zouden zien met de ideeën van Hitler als ze eens de moeite deden om zijn beruchte boek te lezen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de autoriteiten herdrukken van dat boek hebben verboden en dat in sommige landen de verkoop van het boek zelfs verboden is
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 14:11   #163
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
In de SS stonden er straffen op een denigrerende houding tov niet-Duitse soldaten, ondanks het feit dat in die SS soldaten vochten van Spanje tot Rusland, van Arabië tot Turkmenistan. Dat was ongezien in andere legers, zoals bijvoorbeeld de Amerikaanse en Franse legers, waar er bijna per definitie denigrerend werd omgegaan met zwarte soldaten.
- dit terwijl de duizenden zwarte en joodse soldaten bij de Waffen-SS op voet van gelijkheid behandeld werden, uiteraard
Citaat:
Eveneens kon men zware straffen krijgen voor het mishandelen van gevangenen in concentratiekampen of het misdragen op andere wijze.
Waarbij dient opgemerkt dat martelen, medisch experimenteren en vergassen geen 'mishandeling' waren, natuurlijk
Citaat:
Dit staat in schril contrast met hoe vooral Russen maar ook Amerikanen op rooftocht zijn gegaan en elke vrouw hebben verkracht die ze tegenkwamen, zonder enige bestraffing.
Inderdaad, de mensen in de voormalige bezette gebieden spreken er nog altijd schande van. Ga maar aan de ouderen vragen: ze zullen u allemaal zeggen dat het beter was onder den Duits en dat Amerikanen smeerlappen waren.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 14:49   #164
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
- dit terwijl de duizenden zwarte en joodse soldaten bij de Waffen-SS op voet van gelijkheid behandeld werden
Vol-joden werden niet toegelaten in het Duitse leger, maar half-joden werden gewoon als Duitsers behandeld. Ik betwijfel het wel of ze ooit tot de SS werden toegelaten. Hoewel de SS zeer strenge toegangsregels had in het begin, werden die naarmate de oorlog vorderde geleidelijkaan afgezwakt. Hier is meer informatie over half-joden in het Duitse leger.

Verder heb ik op het net ook al foto's gezien van zwarten in de wehrmacht, al weet ik ze niet meer terug te vinden. Over zwarte SS-brigades weet ik niets, al zie ik niet in waarom dat niet zou kunnen, vermits er wel degelijk andere niet-blanke brigades in de SS vochten, zoals al eerder gezegd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Waarbij dient opgemerkt dat martelen, medisch experimenteren en vergassen geen 'mishandeling' waren
... waarbij men dient op te merken dat jouw uitspraak door de wet is beschermd en het niet toegelaten is om het al dan niet met gefundeerde argumenten tegen te spreken dat martelen, gruwelijke medische experimenten en vergassen allemaal gebeurde in bijvoorbeeld Auschwitz of Majdanek.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
de mensen in de voormalige bezette gebieden spreken er nog altijd schande van. Ga maar aan de ouderen vragen: ze zullen u allemaal zeggen dat het beter was onder den Duits en dat Amerikanen smeerlappen waren.
Een Pool vertelde mij alleszins in persoon hoe de Duitse soldaten zijn moeder een kruisje hebben gegeven om voor hen te bidden en haar goed hebben behandeld, terwijl de Russen zich hoofdzakelijk bezighielden met vrouwen verkrachten en de Poolse elite te vermoorden. Zijn vader was bijvoorbeeld één van de vele officieren die na brutale mishandeling door de Russen vermoord is in Katyn.

Mijn grootmoeder (die 18 was in 1939) vertelde mij verder hoe haar ouders verplicht werden op eerst Belgische, dan Duitse en dan Engelse soldaten in huis te halen.

De Belgische soldaten gedroegen zich als gewone jongemannen. Mijn grootmoeder moet veel met hen geflirt hebben. Ze vertelde mij bijvoorbeeld hoe één van die soldaten een West-Vlaamse hereboer was die haar een huwelijkvoorstel deed.

De Duitse soldaten gedroegen zich eerder als broers. Ze gaven mijn grootmoeder zo nu en dan een stuk chocolade en hielden in de gaten wanneer ze het huis uitglipte wanneer dat niet mocht (en gaven dat dan door aan haar ouders). Hoewel mijn grootmoeder zeker niet Duitsgezind was, had ze geen negatief woord over deze jongemannen.

De Engelse soldaten joegen haar vooral schrik aan. Daar wou ze verder niet veel over krijgt.

Verder geef ik je nog een extract uit een artikel over de repressie, vlak na de oorlog. Het artikel komt van de webpagina verzet.org, die niet bepaald pro-Duits is :

Citaat:
Vrouwelijke gevangenen, dikwijls meisjes van 17 of 18 jaar oud, kregen het hard te verduren. Tepels werden met sigaretten verbrand en allerlei voorwerpen, zoals geweerlopen, werden in het geslachtsdeel gestoken. Een ander meisje kreeg een prop in de mond, werd met geweld op een bed neergeduwd en verkracht, terwijl drie andere 'verzetsleden' haar benen en armen vasthielden.

De verkrachting werd daarna nog eens door drie anderen overgedaan. In Hasselt werden twee meisjes onder bedreiging van machinegeweren aan Amerikaanse soldaten 'aangeboden'. Eén meisje werd door negen en het andere door elf Amerikaanse soldaten verkracht.
Of wat vindt je van deze tekst (bron)?

Citaat:
After the war, in 1945, Japan signed the Japanese-U.S. Security Treaty, which allowed the United States to maintain air, land and sea forces in Japan. The United States was given control of Okinawa and, because of its strategic location to Eastern countries, opted to build the majority of the military bases on the island.

Control of Okinawa was given back to Japan in 1972, but the U.S. military remains obtrusively on the island. Since the United States has given up official control of Okinawa, U.S. military personnel have committed 22 murders, 354 robberies and 110 rapes on the island, accorded to Agence France Presse. Fire drills are conducted on the dams which are the source of Okinawan citizen's drinking water, reports The Okinawa Voice. Mt. Onna, the mountain sacred to Okinawans, is used for live-ammunition firing exercises which frequently cause forest fires. Soil, loosened by the artillery shelling, slides down the mountain, coloring the ocean around Okinawa red, says Nakasone.
Of deze?

Citaat:
Northern Kentucky University Regents Professor of Sociology and Criminology, J. Robert Lilly, has researched rapes committed by American soldiers in Europe during World War II. This is a topic that has been very meticulously covered-up and censored in US history. Lilly could find no English-language publishers for his book. He planned to publish the book in 2001. English-language publishers rejected the manuscript following 9/11. The book was published in a French translation in 2003. The topic of US rapes during wartime was censored. Rape is something only Serb and Russian soldiers do.

[...]

Lilly examined records of cases tried by the US military courts. He found that there were 121 rape victims in England, 181 in France and 552 in Germany. In the UK and France, these were rapes committed by US soldiers in allied countries. He estimated that “American soldiers could have raped as many as 17,080 women in the European theater” because only about one in 20 rape victims reports the crime.

Lilly found that the US Army executed 70 soldiers in Europe convicted of rape “but none of them was convicted of raping German women”. Did the US military condone the rape of German women?

[...]

In Okinawa, US troops are estimated to have raped 10,000 Japanese women during World War II. After World War II, 300 “sex crimes” were committed by US troops. From 1945 to 1950, 278 rapes were reported to have been committed by US troops on Okinawa based on police reports, including the rape of a nine-month-old Japanese girl in 1949. In 1955, a US soldier kidnapped, raped, and murdered a six-year-old Okinawa girl. Since 1972, 130 rapes by US occupation troops have been reported in Okinawa.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 14 januari 2007 om 14:56.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 14:59   #165
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

De laatste bron geeft trouwens een zeer goede reden waarom je zo weinig hoort van de verkrachtingen door Amerikaanse soldaten en zo veel over wat de Duitsers hebben uitgespookt. Deze uitspraak zou ik gewoon moeten inkaderen :

Citaat:
In totalitarian states, censorship works by government bans on offensive topics, ideas, and publications. In so-called democracies, censorship is more subtle and sophisticated. The information is just not made available. The data is ignored or de-emphasized. This is a subtle propaganda technique known as Emphasis. The information is not banned, merely ignored. The result, however, is the same in both cases: The information is suppressed.
De waarheid over tal van onderwerpen wordt op Orwelliaanse manier verdraaid zoals de bovenstaande tekst beschrijft... en de meerderheid van de mensen op dit forum trapt daar als kleine kinderen in

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 14 januari 2007 om 15:00.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 15:21   #166
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
http://www.peta.nl/campaigns.asp

Dit vind ik persoonlijk een meer informatieve site dan Gaia voor mensen die geinteresseerd zijn in dierenrechten, alleen al omdat ze in Nederland veel verder zijn met dierenrechten dan in Belgie.
PETA is gewoonweg een inconsequente organisatie vol criminelen en louche praktijken.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 15:21   #167
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Ik was eens aan het rondzwerven op het forum tot ik deze topic tegen kwam,enig idee wat ring sport is,en zeker hoe het beoefend wordt?
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 10:17   #168
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Dr. Strangelove is wel opvallend stil geworden na mijn laatste post aan hem
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 14:34   #169
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Dr. Strangelove is wel opvallend stil geworden na mijn laatste post aan hem
Dat komt door mijn liefdesverklaring-per-PB, niet door jouw post.


ik mis 'm
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 23:40   #170
Dr. Strangelove
Minister
 
Dr. Strangelove's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Dr. Strangelove is wel opvallend stil geworden na mijn laatste post aan hem
Ja zeg, ik ben een tijdje niet meer op dit forum geweest. Dat mag toch?
Ik ben op een korte city-trip geweest met mijn vriendin, die ook wel wat aandacht verdient, en deze week moest ik mijn Arabisch blokken, want ik had examen.

Ik hoop dat jullie mij niet te veel gemist hebben?
__________________
Be an independent thinker. There is no other kind.
Dr. Strangelove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 00:00   #171
TommyMax2
Provinciaal Statenlid
 
TommyMax2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2006
Berichten: 608
Standaard

"Ik ben er vrij zeker van dat de meeste mensen heel wat overeenkomsten zouden zien met de ideeën van Hitler als ze eens de moeite deden om zijn beruchte boek te lezen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de autoriteiten herdrukken van dat boek hebben verboden en dat in sommige landen de verkoop van het boek zelfs verboden is "

Ik heb dat boek hier staan (uitgeverij Ridderhof - Ridderkerk, 1982). Ik moet bijvoorbeeld maar het stuk over 'het vraagstuk van de vakbeweging' laten lezen aan 'de meeste mensen' en ze zien meteen welke kant de auteur kiest. Waar hij in sommige passage's kritisch is tegenover de burgerij kan hij zijn haat voor de strijbare arbeiders niet verstoppen, want die vernietigen de nationale huishouding.
TommyMax2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 06:18   #172
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
PETA is gewoonweg een inconsequente organisatie vol criminelen en louche praktijken.
Als je de Amerikaanse PETA bedoelt geef ik je gelijk, dat zijn inderdaad die-hards, maar ik heb het hier over de Nederlandse PETA, die hebben nog geen aanslagen gepleegd zoals de Amerikanen of Animal Liberation Front.
Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 23:57   #173
vavli
Parlementslid
 
vavli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 1.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht

Ik ben er vrij zeker van dat de meeste mensen heel wat overeenkomsten zouden zien met de ideeën van Hitler als ze eens de moeite deden om zijn beruchte boek te lezen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de autoriteiten herdrukken van dat boek hebben verboden en dat in sommige landen de verkoop van het boek zelfs verboden is
Ik heb , jaren geleden, de moeite genomen om het te lezen. Mijn conclusie: hadden ze de schrijver ervan maar direct opgehangen aan de hoogste boom. Dat zou het leven van circa 40 miljoen mensen gered hebben. Wie nu, zoveel decennia later, met al wat we weten dat er gebeurd is, dit nog durft te beweren, moet volgens mij echt gebannen worden van dit forum.
Dit vind ik echt compleet onaanvaardbaar.
__________________

vavli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 15:57   #174
PvdV
Partijlid
 
Geregistreerd: 10 maart 2009
Berichten: 238
Standaard

Eerst en vooral zou ik toch wel willen duidelijk maken dat dierenwelzijn en dierenrechten totaal verschillende begrippen zijn en bitter weinig met elkaar gemeen hebben.
Gaia is een dierenwelzijn organisatie (Peta trouwens ook), PvdD is een politieke partij met een dierenwelzijn programma.
Dierenwelzijn gaat over het vergroten van kooien, het meer humaan slachten van dieren,...
Terwijl dierenrechten het gebruik van dieren compleet wil stoppen. Zolang we dieren zien als bezit kunnen ze nooit ook maar enige rechten hebben. Dus indien iemand serieus wil praten over dierenrechten moet hij het ook hebben over veganisme.


Over hitler. 't is grappig dat elke keer er iemand begint over dierenrechten of veganisme dat de naam hitler ter sprake komt. Voor alle duidelijkheid hitler was NIET vegetarisch. Alhoewel zijn dokter hem een (lacto-ovo) vegetarisch dieet had aangeraden volgde hij dat totaal niet. Let op hij speelde wat met het (lacto-ovo) vegetarisch dieet uit gezondheidsoverwegingen en NIET uit ethische overweging.
Dat hitler voor dierenrechten was is nog veel grotere onzin. Mensen (dus ook Joden) zijn ook dieren (I rest my case).
Nog een ding waarom is de helft van deze draad over hitler???? Die man heeft echt niks met het thema dierenrechten te maken!


Anyway waarom ik mij op dit forum registreerde is om het volgende te delen.
Als je een goed boek wil lezen over links en dierenrechten dat stel ik voor dat je een exemplaar van "Making a killing: The political economy of animal rights" zoekt. Zie http://www.makingakillingbook.com/ voor meer info.
Geschreven door Bob Torres.
Diegene die een tekst over dierenrechten willen schrijven moeten dit boek lezen! Trouwens iedereen die zich ook maar een beetje links noemt ook.
Even een domme vraag, wat is klein-links?

Making a killing is zeker een aanrader voor diegene die zei dat mensen-rechten belangrijker zijn.
Doordat het lot van niet-menselijke dieren en mensen zo verweven is, heeft een positieve verandering voor niet-menselijke dieren bijna altijd een positief effect op beide partijen.
Ik begrijp ook niet goed waarom dit soort retoriek steeds terug komt als men over dierenrechten spreekt. Waar haalt men het dat door zich in te zetten voor een zaak dat je niks doet voor de andere of zelfs de andere zaak schaad.
Moest dat het geval zijn dan zijn homorechten, kinderrechten, vrouwrechten,... ook een gevaar voor het algemeen goed want er zijn belangrijkere dingen...
Zeer vreemde manier van denken of telt het alleen maar voor dierenrechten?


Over dat rechts standpunt rond dierenrechten. Gesproken over contradicties.
Mensen zijn nog niet gelijk in een rechtse samenleving dus waarom dan fantasietjes over dieren?

Dat dierenrechten onzin zijn omdat het niet van de niet-menselijke dieren zelf komt is ook vrij grote onzin. Of zijn kinderrechten misschien gemaakt door kinderen?

Die post over dat er mensen zouden doodvallen van de honger omdat ze geen dieren meer zouden mogen eten. Ben je nu echt serieus of gewoon niet erg slim? Vreemd dat sommige mensen zich het leven niet kunnen voorstellen zonder vlees, terwijl dat totaal geen probleem is (zeker in onze westerse wereld).
Wat wel waar is dat we opeens gezonder zouden zijn, er minder vervuiling zou zijn en de armoede in de derde wereld zou verkleinen.
Mensen vermoorden elkaar ook constant maar ik zie dat nog niet als reden om mensen op te eten...

Laatst gewijzigd door PvdV : 13 maart 2009 om 16:01.
PvdV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 17:10   #175
bloedverwant
Schepen
 
Geregistreerd: 13 augustus 2007
Berichten: 499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Je zou je nog verbazen.

Hitler was bijvoorbeeld een grote voorstander van meer groen in de stad. De nieuwe "Hauptstadt Germania" die Hitler gepland had, was niet alleen een prachtig voorbeeld van neo-klassieke architectuur, maar zou ook vol groen hebben gestaan. Groene longen in een stad achtte Hitler onontbeerlijk.

Verder was hij een tegenstander van de geïndustrialiseerde agricultuur en wou hij de traditionele boerenstiel terug meer elan geven en hen de mogelijkheid geven die stiel verder te ontwikkelen. Stadsmensen werden ook aangespoord om zich terug op het platteland te vestigen.

De levensstandaard van de arbeider werd enorm verbeterd doordat de staatsvakbond tal van initiatieven financieerde zoals goedkope opera-tickets, goedkope vakanties, goedkoop lidmaatschap van sport- en andere clubs, goedkoop theater en een goedkope auto. Nergens ter wereld was de levensstandaard van de arbeiders in de jaren '30 zo hoog als in het Derde Rijk.

In de SS stonden er straffen op een denigrerende houding tov niet-Duitse soldaten, ondanks het feit dat in die SS soldaten vochten van Spanje tot Rusland, van Arabië tot Turkmenistan. Dat was ongezien in andere legers, zoals bijvoorbeeld de Amerikaanse en Franse legers, waar er bijna per definitie denigrerend werd omgegaan met zwarte soldaten. Eveneens kon men zware straffen krijgen voor het mishandelen van gevangenen in concentratiekampen of het misdragen op andere wijze. Dit staat in schril contrast met hoe vooral Russen maar ook Amerikanen op rooftocht zijn gegaan en elke vrouw hebben verkracht die ze tegenkwamen, zonder enige bestraffing.

Ironisch is dat Hitler vandaag becritiseerd wordt voor het opsluiten van homosexuelen. Nochtans was homosexualiteit al illegaal in Duitsland VOOR Hitler en was Hitler over het algemeen toleranter. Hitler liet zelfs toe dat een homosexueel het hoofd werd van de SA. Critici uit die periode blokletterden : "Enkel in een dictatuur kan een dergelijke pervert zo'n hoge functie krijgen". Einde citaat.

Hitler schreef in Mein Kampf dat hij als jonge knaap tegen het anti-semitisme was. Hij vond het maar een marginale strekking waarvan hij niet begreep hoe iemand zo kon zijn. Het was pas tijdens zijn tijd in Wenen, dat hij antisemitisch werd. De reden hiervoor was dat hij zag welke invloed joden hadden op de Weense samenleving en hoe die invloed veelal schadelijk was. Het is opmerkelijk hoe links er niet in slaagt dit door te trekken naar het gedrag Israel en de zionistische lobbies vandaag. Zelf ben ik trouwens geen antisemiet, maar ik snap wel waar het vandaan komt.

Hitler was tegen winst zonder arbeid en dus geld binnenrijgen door met geldvoorraden te manipuleren. Het was daarom ook de bedoeling om op lange termijn speculatie met immobiliën en aandelen strafbaar te maken.

etc. etc. etc.

Ik ben er vrij zeker van dat de meeste mensen heel wat overeenkomsten zouden zien met de ideeën van Hitler als ze eens de moeite deden om zijn beruchte boek te lezen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de autoriteiten herdrukken van dat boek hebben verboden en dat in sommige landen de verkoop van het boek zelfs verboden is
Je stelt dat antisemitisme van Hitler hier nu wel wat simpel voor. Eenieder die Mein Kampf heeft gelezen kan vaststellen dat Joden voor Hilter hypocriete, per definitie marxistische, complotterende, stinkende, miserabele half-mensen waren. Ik ben verre van een dikke vriend van Israël, maar die redenering van Hitler doortrekken tot de huidige situatie, dat gaat zelfs mij ietsje te ver.
__________________
http://www.frontalnoize.be
bloedverwant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 18:27   #176
Kritische Theorie
Gouverneur
 
Kritische Theorie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Berichten: 1.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Hoe komt het dat ik bij alle Vlaamse klein-linkse partijen geen of bijna geen standpunten tegen kom over dierenrechten. In Nederland haalde de Partij Voor De Dieren 2 zetels. En die partij heeft toch een sociaal links programma. Volgens mij is het ook de oplossing om meer vrouwen naar klein-linkse partijen als CAP, LSP, PVDA, SAP enzoverder te krijgen.
Nu stemmen mensen die voor dierenrechten zijn voor Groen of SP.A terwijl dieren 1 van de grootste slachtoffers van het kapitalisme zijn. Denk maar aan de jacht, dierentransporten, kistkalveren, paardenmarkten, bonthandel, zeehondenjacht, onnodige dierenproeven enzoverder. Allemaal zaken die eigen zijn aan het kapitalisme. zijn er hier op dit linkse forum mensen die zich voor dierenrechten interesseren of ben ik een uniek geval?
Dierenrechten? Dieren kennen toch geen rechten? Of zie je een hond al zeggen: Hey, ik heb recht op een bot, laat die koe maar mijn advocaat zijn.
__________________

Kritische Theorie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 18:33   #177
PvdV
Partijlid
 
Geregistreerd: 10 maart 2009
Berichten: 238
Standaard

Ja dat is net zo dom als iets dat kinderrechten heet.
Vooral als ze baby zijn, zijn het beduchte debateurs!
PvdV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 16:28   #178
Kritische Theorie
Gouverneur
 
Kritische Theorie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Berichten: 1.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PvdV Bekijk bericht
Ja dat is net zo dom als iets dat kinderrechten heet.
Vooral als ze baby zijn, zijn het beduchte debateurs!
U hebt gelijk. Ik dien op mijn mening terug te komen.
__________________

Kritische Theorie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2009, 16:26   #179
PvdV
Partijlid
 
Geregistreerd: 10 maart 2009
Berichten: 238
Standaard

Ik zie dat er totaal geen reactie kwam op mijn bericht. Waaruit ik besluit dat niemand de moeite heeft gedaan om "Making a killing" te lezen. Spijtig. Indien er hier echt mensen zijn die dierenrechten als een topic voor links zien kan het boek zeker enkele inzichten geven.
PvdV is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be