Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 september 2020, 18:39   #1001
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Ze bestaan dus nog, mensen die denken homoseksualiteit te kunnen (laten) genezen.
vooral populair bij religieuze waanzinnigen
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 14 september 2020 om 18:44.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 20:27   #1002
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Om dat aan te tonen moet je uiteraard wel accepteren dat er dan kinderen worden geadopteerd door homo-koppels. Ik heb er geen weet van dat er studies bestaan die wijzen op gemiddeld negatieve gevolgen op kinderen. Heb jij soms referenties?
Zoals ik eerder al zei: ik ga ervan uit dat kinderen die opgroeien met een biologische vrouw als moederfiguur beter af zijn dan kinderen die dat niet hebben. En wanneer alle andere factoren gelijk zijn natuurlijk.

Ik heb daar geen bewijsmateriaal voor. De bewijslast leg ik bij diegenen die mijn hypothese willen weerleggen.

Wanneer je studies kent die mij tegenspreken, gelieve ze hier te delen. Maar hoe recenter de publicatiedatum, hoe groter mijn argwaan zal zijn. De Great Awokening is al op een punt gekomen waar wetenschappers ontslagen worden en studies ingetrokken worden die ingaan tegen de BLM propaganda.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 20:33   #1003
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht

Ik heb daar geen bewijsmateriaal voor. De bewijslast leg ik bij diegenen die mijn hypothese willen weerleggen.
Nougabollen dus.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 20:38   #1004
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
uw eigen publicatie geeft u al een antwoord:
Hoeveel kinderen uit die studie groeien op zonder biologische vrouw als moederfiguur?

Het gaat vooral om lesbische koppels:

Citaat:
80% of children had a female index parent while 18% had a male index parent.
Van de 18% mannelijke homo-koppels: hoeveel % is in co-ouderschap met een biologisch vrouwelijke ex?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
dus blijf vooral met dat vingertje wijzen... uit voorzorgsprincipe
Je voert een intentieproces, maar levert geen enkel bewijs dat mijn stelling weerlegt:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
ik ga ervan uit dat kinderen die opgroeien met een biologische vrouw als moederfiguur beter af zijn dan kinderen die dat niet hebben. En wanneer alle andere factoren gelijk zijn natuurlijk.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 20:50   #1005
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Wat zijn homoseksuelenen in uw ogen? Untermenschen?
Niks is minder waar. Ik vind holebi's over het algemeen heel scherpzinnige mensen met een uitstekend gevoel voor humor. Een creatieve en intellectuele voorhoede.

Dat gezegd zijnde: er bestaat niet zoiets als het recht op het hebben van een kind. Laat staan dat dit zou primeren op de rechten van het kind.

En ik vind - tot bewijs van het tegendeel - dat kinderen beter af zijn wanneer ze kunnen opgroeien met een biologische vrouw als moederfiguur. Vandaar mijn bezwaren tegen adoptie door homo-koppels. Met homofobie heeft dit niets te maken.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 20:52   #1006
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Nougabollen dus.
Nougabollen is inderdaad de hoeveelheid bewijs die mijn stelling weerlegt die ik in deze draad al heb zien passeren.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 21:14   #1007
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Zoals ik eerder al zei: ik ga ervan uit dat kinderen die opgroeien met een biologische vrouw als moederfiguur beter af zijn dan kinderen die dat niet hebben. En wanneer alle andere factoren gelijk zijn natuurlijk.

Ik heb daar geen bewijsmateriaal voor. De bewijslast leg ik bij diegenen die mijn hypothese willen weerleggen.

Wanneer je studies kent die mij tegenspreken, gelieve ze hier te delen. Maar hoe recenter de publicatiedatum, hoe groter mijn argwaan zal zijn. De Great Awokening is al op een punt gekomen waar wetenschappers ontslagen worden en studies ingetrokken worden die ingaan tegen de BLM propaganda.
Ik ga er vanuit dat kinderen die worden opgevoed door twee vaders of moeders dit niet noodzakelijk als negatief zullen ervaren. Als je studies kent die mij tegenspreken gelieve ze mee te delen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 21:14   #1008
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Ik dacht dat studies op tweelingen dat juist wel bevestigden.
Ik kan fout zijn natuurlijk.
Studies bevestigen dat, maar het zijn geen tweelingenstudies. Hoe meer oudere broers je hebt als man, hoe groter de kans is dat je homo bent.

https://en.wikipedia.org/wiki/Frater...al_orientation
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 21:18   #1009
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik ga er vanuit dat kinderen die worden opgevoed door twee vaders of moeders dit niet noodzakelijk als negatief zullen ervaren.
Daar ga ik ook van uit.

Dat is niet de negatie van mijn stelling.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 21:18   #1010
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik ga er vanuit dat kinderen die worden opgevoed door twee vaders of moeders dit niet noodzakelijk als negatief zullen ervaren. Als je studies kent die mij tegenspreken gelieve ze mee te delen.
ik ga ervan uit dat kinderen die worden opgevoed binnen een stabiele relatie er beter uitkomen dan kinderen die opgroeien met enkel een biologische moeder, of biologische vrouw

Als je studies kent die mij tegenspreken gelieve ze mee te delen.
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 21:22   #1011
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ik ga ervan uit dat kinderen die worden opgevoed binnen een stabiele relatie er beter uitkomen dan kinderen die opgroeien met enkel een biologische moeder, of biologische vrouw
Ook daar ben ik het mee eens.

Ik denk dat jullie nogal haastig hier overheen gelezen hebben:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
wanneer alle andere factoren gelijk zijn
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 21:47   #1012
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, het simpele feit dat homoseksualiteit bestaat haalt het bovenstaande onderuit he. Geen enkel theoretisch argument over het niet-bestaan van iets haalt het op de waarneming van datzelfde iets, natuurlijk. Mocht homoseksualiteit erfelijk verkeerd zijn, dan zou het weggeselecteerd worden.
.
Dat is pas quatch...
Van kanker bij mensen zijn al bewijzen van duizenden jaren terug...
Gezien de verspreiding van kanker heden moet kanker dus wel heel positief zijn volgens jouw stelling...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 22:48   #1013
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Dat is pas quatch...
Van kanker bij mensen zijn al bewijzen van duizenden jaren terug...
Gezien de verspreiding van kanker heden moet kanker dus wel heel positief zijn volgens jouw stelling...
Kanker is geen evolutionair gegeven bij de mens. Het zou nuttig zijn dat u de discussie niet onzinnige kanten opstuurt.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2020, 10:09   #1014
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Dat is pas quatch...
Van kanker bij mensen zijn al bewijzen van duizenden jaren terug...
Gezien de verspreiding van kanker heden moet kanker dus wel heel positief zijn volgens jouw stelling...
Dat is dan ook zo. Kanker is inderdaad "positief". Eigenlijk zou men geen mens kunnen hebben zonder dat kanker aanwezig is. De mechanismen die in kanker aanwezig zijn, zijn allemaal heel noodzakelijke en positieve zaken. Je zou geen ontwikkeling van het embryo kunnen hebben zonder die mechanismen. Natuurlijk is kanker op zich een nefaste MANIFESTATIE van iets dat in de grond positief is. Maar haal alle mechanismen weg die ook tot kanker kunnen leiden en je kan geen multi cellulair levend wezen ontwikkelen. Ja, het zou OP HET EERSTE GEZICHT beter zijn mochten de controle mechanismen NOG BETER werken, en dus kanker NOG ZELDZAMER maken, maar hoogstwaarschijnlijk zitten we niet ver van een of ander optimum dat *realiseerbaar* is, of waarvan de truuk gevonden werd door evolutie.

Kanker is een beetje zoals de uitlaatgassen van een motor he. De motor zou niet draaien zonder dat er ook uitlaatgassen zijn.

Het probleem is dat met elke "technologische ontwikkeling" (en een levend lichaam IS een technologische ontwikkeling in zekere zin) compromissen gemaakt moeten worden, en elke techniek ook altijd zijn bijhorende kosten en nadelen heeft. Wil je de voordelen van een technologie, dan moet je daar de nadelen bij pakken. Je kan niet abstract puur de voordelen beschouwen, en van de nadelen af willen. Ja, je kan dat wel, maar door VERDERE ONTWIKKELING en het is niet gezegd dat die oplossing BESTAAT of gemakkelijk GEVONDEN kan worden.

Als dusdanig is "nadelen aanwijzen" OP ZICH idioot: het kan immers zijn dat die onlosmakelijk verbonden zijn aan een voordeel via een "stand van de technologie", en dat het bijzonder moeilijk of onmogelijk is om "beter te doen".

Iets dat NETTO nadelig is, zal door evolutie weggewerkt worden. Evolutie zal bijhouden wat NETTO voordelig of neutraal is. ALLES wat je dus waarneemt in de natuur, heeft al een heel hoge graad van "optimisering" meegemaakt, en alle vermeende nadelen zullen ergens gecompenseerd worden doordat ze "onvermijdelijke" nadelen zijn die met andere voordelen verbonden zijn. Want zoniet zouden ze geelimineerd worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 september 2020 om 10:14.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2020, 10:51   #1015
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik ga er vanuit dat kinderen die worden opgevoed door twee vaders of moeders dit niet noodzakelijk als negatief zullen ervaren. Als je studies kent die mij tegenspreken gelieve ze mee te delen.
Moeilijk om een onderzoek te voeren naar het welbevinden van een kind bij twee vaders of twee moeders. Het zou te bemoeizuchtig kunnen zijn.
Twee mannen kunnen enkel adopteren. En daar wringt het schoentje.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2020, 11:40   #1016
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Moeilijk om een onderzoek te voeren naar het welbevinden van een kind bij twee vaders of twee moeders. Het zou te bemoeizuchtig kunnen zijn.
Twee mannen kunnen enkel adopteren. En daar wringt het schoentje.
Een homo kan toch een vriendin vragen om haar te laten insemineren met zijn sperma?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2020, 12:23   #1017
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ho...IiENbc6TRCC0_O

En daar is het bewijs.
Homofilie is natuurlijk... maar niet normaal.
Het is een afwijking.
Tot spijt van wie het benijd...
Zucht.. het is niet omdat u de mening van een hoogbejaarde deelt dat het om bewezen feiten gaat, laat staan bewijzen.
Ik citeer ook dit nog even, de reactie van de universiteit
De alma mater van Evrard laat bij monde van rector, en zelf arts, Paul Van Cauwenberge weten dat ze zich distantieert van de brief. De scherpe bewoordingen en dat Evrard zich als professor emeritus van de UGent presenteert, vindt Van cauwenberge niet kunnen.


'Homoseksualiteit in één adem vernoemen met ziektes als de pest of de cholera kan absoluut niet. Wij distantiëren ons dan ook volledig van Evrards uitspraken, die volledig indruisen tegen onze visie als pluralistische universiteit.'

Uw mening is uw mening, maar dat verkopen als " bewijs" zegt iets over uw instelling tegenover het onderwerp.
Niets meer of minder.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2020, 12:27   #1018
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Moeilijk om een onderzoek te voeren naar het welbevinden van een kind bij twee vaders of twee moeders. Het zou te bemoeizuchtig kunnen zijn.
Twee mannen kunnen enkel adopteren. En daar wringt het schoentje.
Er is anders wel onderzoek gevoerd naar wat opvoeding succesvol maakt, dat is aandacht, structuur, veiligheid en gehechtheid, oog voor talenten en bijsturing tekortkomingen, en wie dit geeft is niet van belang, wel dat het aanwezig is.

Mannen kunnen meer dan adopteren, homo's kunnen kinderen verwekken met lesbische koppels waarmee ze bevriend zijn en betrokken worden op de opvoeding, gebeurt meer dan je denkt.
Of gebruik maken van draagmoeders, adopteren kan natuurlijk ook.
Er wringt niets hoor, mogelijkheden genoeg.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2020, 12:30   #1019
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Studies bevestigen dat, maar het zijn geen tweelingenstudies. Hoe meer oudere broers je hebt als man, hoe groter de kans is dat je homo bent.

https://en.wikipedia.org/wiki/Frater...al_orientation
Dat is niet zo vreemd omdat volgens de meest recente inzichten het gaat over een verstoring van hormonen in de baarmoeder wat als gevolg een homoseksuele zoon geeft. Hoe vaker zwanger, hoe meer kans dat dit dan eens gebeurt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2020, 12:30   #1020
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
vooral populair bij religieuze waanzinnigen
Zeker weten.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be