Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 november 2020, 01:42   #1
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.753
Standaard Na intern onderzoek, nu ook klacht bij Comité P tegen Politie Anderlecht

Onvoorstelbaar !!!

https://sceptr.net/2020/11/na-intern...Q6FFk_D5TQOm_Q
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 07:05   #2
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Hij zou er dan ook alles aan gedaan hebben om te vermijden dat hij de klacht zou moeten noteren.
Dat is gewoonweg een gangbare praktijk bij de politiediensten heden ten dage. Als ze geen klacht moeten noteren hebben ze veel minder werk, en vooral minder papierwerk. Dus willen ze zo weinig mogelijk klachten noteren.

En wat die belevenissen van die vrouwen betreft: eerst kregen ze te maken met typisch racisme en vrouwonvriendelijkheid van de bruine medemens, iets wat velen nog altijd weigeren als racisme te zien. En vervolgens kregen ze te maken met francofoon racisme, iets wat ook typisch is voor de regio Bruxelles.

En zo worden Vlamingen derderangsburgers in hun eigen land.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 07:19   #3
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ow shit, ik had het artikel nog niet volledig gelezen bij mijn vorige post: het gaat dus om allochtone politeagenten die hun allochtone vriendjes beschermen als zij hun boekje te buiten gaan...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 08:43   #4
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.468
Standaard

'k Heb ook eens klacht neergelegd bij het het comité P omdat men mij in verband met een inbraak in de wagen niet in het Nederlands te woord wou staan. Ik kreeg aan de telefoon de niet mis te verstane boodschap "en Français ou rien du tout".
Uiteindelijk kreeg ik een brief van de hoofdcommissaris dat ik "het verkeerd begrepen had". Einde klacht. Sedertdien ben ik in Brussel niet meer geweest (2012) en ben dat ook nooit meer van plan.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 08:56   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
'k Heb ook eens klacht neergelegd bij het het comité P omdat men mij in verband met een inbraak in de wagen niet in het Nederlands te woord wou staan. Ik kreeg aan de telefoon de niet mis te verstane boodschap "en Français ou rien du tout".
Uiteindelijk kreeg ik een brief van de hoofdcommissaris dat ik "het verkeerd begrepen had". Einde klacht. Sedertdien ben ik in Brussel niet meer geweest (2012) en ben dat ook nooit meer van plan.
Ik geloof dat ik nog maar eens 1 keer in Brussel geweest ben en dat was voor een bezoek aan het Atomium.

Verder staat Brussel hier te boek als zijnde: ausland.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 08:57   #6
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
'k Heb ook eens klacht neergelegd bij het het comité P omdat men mij in verband met een inbraak in de wagen niet in het Nederlands te woord wou staan. Ik kreeg aan de telefoon de niet mis te verstane boodschap "en Français ou rien du tout".
Uiteindelijk kreeg ik een brief van de hoofdcommissaris dat ik "het verkeerd begrepen had". Einde klacht. Sedertdien ben ik in Brussel niet meer geweest (2012) en ben dat ook nooit meer van plan.
Niets nieuws.
Dat hoor je zelfs in de Vlaamse rand, al sinds mensenheugenis.
En nog zijn er mensen die beweren dat de Vlamingen de racisten en fascisten zijn.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 09:10   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hopelijk worden de slachtoffers flink gestraft.

Leve Belgie...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 10:39   #8
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Niets nieuws.
Dat hoor je zelfs in de Vlaamse rand, al sinds mensenheugenis.
En nog zijn er mensen die beweren dat de Vlamingen de racisten en fascisten zijn.
En waar is onze Vlaamse officiële media in heel dit verhaal??? Zij bestaat gewoonweg niet en heult met de vijand...
En dan zeggen ze dat je het van je vrienden moet hebben... Zwarte collaborateurs zijn het en niets anders...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 11:00   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En waar is onze Vlaamse officiële media in heel dit verhaal??? Zij bestaat gewoonweg niet en heult met de vijand...
En dan zeggen ze dat je het van je vrienden moet hebben... Zwarte collaborateurs zijn het en niets anders...
De media staat samen met de regering schouder aan schouder tegen alle zaken Vlaams.

Leve Belgie...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 11:09   #10
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De media staat samen met de regering schouder aan schouder tegen alle zaken Vlaams.

Leve Belgie...
Groter bewijs van dat het een onland is is er dan ook niet...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 11:22   #11
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Niets nieuws.
Dat hoor je zelfs in de Vlaamse rand, al sinds mensenheugenis.
En nog zijn er mensen die beweren dat de Vlamingen de racisten en fascisten zijn.
Destijds moesten alle ambtenaren in het Brusselse gewest een tweetaligheidsexamen afleggen alvorens mogen deel te nemen aan de vergelijkende proeven;

Dat gold voor alle personeel inclusief politiediensten. De toestand is met de jaren enorm achteruit gegaan op dat vlak.


Niemand vraagt voor perfecte tweetaligheid maar een minimum aan respect en kennis is een must

Dit is een regelrechte schande zoveel is zeker.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 november 2020 om 11:23.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 11:51   #12
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Destijds moesten alle ambtenaren in het Brusselse gewest een tweetaligheidsexamen afleggen alvorens mogen deel te nemen aan de vergelijkende proeven;

Dat gold voor alle personeel inclusief politiediensten. De toestand is met de jaren enorm achteruit gegaan op dat vlak.


Niemand vraagt voor perfecte tweetaligheid maar een minimum aan respect en kennis is een must

Dit is een regelrechte schande zoveel is zeker.
En waar lees je daar iets over in de Vlaamse officiële media??? Wantoestanden die al sinds jaar en dag bestaan in la Belgique, maar onze Vlaamse media kijkt de andere kant op...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 12:06   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Franstaligen gedragen zich als kolonialen. Vlamingen zijn de negers van la belziek.
En dat wordt nog erger, als er Franstalige immigranten aan te pas komen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 12:30   #14
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Franstaligen gedragen zich als kolonialen. Vlamingen zijn de negers van la belziek.
En dat wordt nog erger, als er Franstalige immigranten aan te pas komen.
Franstaligen zijn gewoon een door en door geindoctrineerd volk dat zelfs niet door heeft dat het zijn eigen belangen opoffert aan grootheidswaanzin, welke in stand gehouden wordt door een elite die zichzelf zo stinkend verrijkt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 12:52   #15
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Franstaligen gedragen zich als kolonialen. Vlamingen zijn de negers van la belziek.
En dat wordt nog erger, als er Franstalige immigranten aan te pas komen.
en dat zal er niet op verbeteren zolang uw partij blijft de kant kiezen van Belgicisten als vld en/of cd&v.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 14:16   #16
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
en dat zal er niet op verbeteren zolang uw partij blijft de kant kiezen van Belgicisten als vld en/of cd&v.
En zolang de media weigert de waarheid te zeggen aan de Vlamingen...
Waarom moeten wij die Belgische indoctrinatiemolen dan nog betalen met Vlaams belastingsgeld... Waar is de instantie die zou moeten toezien op de persvrijheid en zou moeten optreden tegen het misleiden van de bevolking???

Vreemd he, maar de kranten zijn zelf dader en rechter in die zaken... Zij beslissen zelf of ze het wel of niet goed doen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 17:03   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
en dat zal er niet op verbeteren zolang uw partij blijft de kant kiezen van Belgicisten als vld en/of cd&v.
Dan moet gij en jouw vrienden maar beter hun best doen.

Als ik nu zo zie naar aanleiding van de Amerikaanse verkiezingen dat alle blokkers die ik ken of bezig zie op facebook Trump-vrienden zijn, en alle nva-ers Biden-fans, dan zegt dat toch iets.

In ieder geval: voorlopig kan je mij (en voldoende andere nva-ers) niet overtuigen dat de nva-strategie niet de beste zou zijn.
Dus nogmaals: beter je best doen.
Staan roepen en tieren, met schuim op je mond, helpt niets.

Wel toegegeven: Van Grieken timmert flink aan de weg.
En nog meer toegegeven: de belgicistjes zoals kleine Croo en co, timmeren ook. In een richting die hen binnenkort niet zal bevallen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 november 2020 om 17:04.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 18:36   #18
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dan moet gij en jouw vrienden maar beter hun best doen.

Als ik nu zo zie naar aanleiding van de Amerikaanse verkiezingen dat alle blokkers die ik ken of bezig zie op facebook Trump-vrienden zijn, en alle nva-ers Biden-fans, dan zegt dat toch iets.

In ieder geval: voorlopig kan je mij (en voldoende andere nva-ers) niet overtuigen dat de nva-strategie niet de beste zou zijn.
Dus nogmaals: beter je best doen.
Staan roepen en tieren, met schuim op je mond, helpt niets.

Wel toegegeven: Van Grieken timmert flink aan de weg.
En nog meer toegegeven: de belgicistjes zoals kleine Croo en co, timmeren ook. In een richting die hen binnenkort niet zal bevallen.
mijn vrienden zijn niet in politiek geïnteresseerd, en al zeker geen fan van één of gene Amerikaanse president. En voor de zoveelste keer, ik heb geen partij en ben lid van geen enkele partij. Gelieve mij dus ook niet in een bepaalde richting te duwen omdat ik het aandurf kritiek te uiten op uw partij, waarvan gij vindt dat hun strategie de beste is. Dan vraag ik mij luidop af de beste strategie waarvoor ??
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 22:06   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
mijn vrienden zijn niet in politiek geïnteresseerd, en al zeker geen fan van één of gene Amerikaanse president. En voor de zoveelste keer, ik heb geen partij en ben lid van geen enkele partij. Gelieve mij dus ook niet in een bepaalde richting te duwen omdat ik het aandurf kritiek te uiten op uw partij, waarvan gij vindt dat hun strategie de beste is. Dan vraag ik mij luidop af de beste strategie waarvoor ??
Tut tut !!!!
Als jij zegt:
Citaat:
en dat zal er niet op verbeteren zolang uw partij blijft de kant kiezen van Belgicisten als vld en/of cd&v.
dan zet jij jezelf in het blok-kamp.
Anders moet je je maar duidelijker uitlaten.

En beste strategie waarvoor? Voor een onafhankelijk Vlaanderen, in goed nabuurschap met de rest van Europa, natuurlijk.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2020, 00:48   #20
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tut tut !!!!
Als jij zegt:


dan zet jij jezelf in het blok-kamp.
Anders moet je je maar duidelijker uitlaten.
Neen, gij doet dat, op een wel zeer dubieuze wijze van bij de jezuïeten. Maar VB-ers zijn voor mij ook geen insecten die moeten verdelgd of vergast worden, zoals sommige (zelfverklaarde) moreel superieuren plegen te beweren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En beste strategie waarvoor? Voor een onafhankelijk Vlaanderen, in goed nabuurschap met de rest van Europa, natuurlijk.
dat gelooft ge toch zelf niet ?
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be