Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Ivo Belet (CD&V) - 10 tot 16 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Ivo Belet (CD&V) - 10 tot 16 mei "Na een jarenlange functie als 'ankerpunt' bij de VRT kiest deze (ex-)journalist resoluut voor een politieke loopbaan. Met een derde plaats op de Europese lijst en een grote bekendheid levert hem dit ongetwijfeld een zetel op. Enige tijd geleden nog

 
 
Discussietools
Oud 11 mei 2004, 17:39   #1
kwelduvel
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 331
Standaard

Iedereen weet dat de CD&V serieus gesjoemeld heeft in de zogenaamde "Milieuboxen Affaire". Grote bedragen van de belasingbetaler zijn zo naar de partijkas van de CD&V omgeleid. Heeft de CD&V dit geld dat ze gestolen had al terugbetaald?


Ik citeer een uittreksel uit het dossier van de GVA:
http://www.gva.be/dossiers/-m/milieubox/dossier.asp

23 oktober 2003:
Delcroix wordt schuldig bevonden aan valsheid in geschrifte (door een schenking van Plascobel aan de CD&V te verhelen) en veroordeeld tot 10 maanden cel met uitstel en een boete van 7.436 euro. Bovendien verliest hij voor vijf jaar het recht een openbaar ambt te bekleden. (Wat hij nu ook al niet meer deed.) Hij gaat in beroep tegen de voor hem zware uitspraak.
Jean-Pierre Bleyen wordt veroordeeld tot een werkstraf van 40 uren en een zelfde boete, en kondigt aan aan zijn straf te willen voldoen. Maurits Roggeman krijgt 7 maanden cel met uitstel en ook die boete. De drie andere beklaagden krijgen slechts een eenvoudige schuldigverklaring. Marc Bleyen is zeer tevreden met die uitspraak.
kwelduvel is offline  
Oud 12 mei 2004, 16:15   #2
Ivo Belet
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 mei 2004
Berichten: 17
Standaard

Beste :
Mag ik u er attent op maken dat de cvp niet meer bestaat en dat de CD&V met Yves Leterme een heel frisse, nieuwe koers vaart. Als u oude koeien uit de gracht blijft halen en de politiek van vandaag blijft bekijken door de bril van de vroegere politieke cultuur, dan zal het resultaat er onvermijdelijk zuur en bitter uitzien.
Ivo Belet is offline  
Oud 12 mei 2004, 16:48   #3
tool2kil
Lokaal Raadslid
 
tool2kil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Mortsel
Berichten: 320
Standaard

Mmm ik zie niet direct een trendbreuk met de vroegere CVP. Alleen in de peilingen dan
__________________
De jongen uit het groene Mortsel
The one and only motherfucker from hell.
tool2kil is offline  
Oud 13 mei 2004, 04:41   #4
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Makkelijk natuurlijk, effe van naam veranderen !
O.K. maar dan heb ik er toch problemen mee dat bepaalde mensen toch nog bij die CD&V te vinden zijn.
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline  
Oud 13 mei 2004, 10:25   #5
jules
Staatssecretaris
 
jules's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ivo Belet
Beste :
Mag ik u er attent op maken dat de cvp niet meer bestaat en dat de CD&V met Yves Leterme een heel frisse, nieuwe koers vaart. Als u oude koeien uit de gracht blijft halen en de politiek van vandaag blijft bekijken door de bril van de vroegere politieke cultuur, dan zal het resultaat er onvermijdelijk zuur en bitter uitzien.
Mag ik je dan aanraden eens de topic "ruimtelijke ordening" in de sessie van je partijgenoot Carl Decaluwé te lezen. Dat lijkt me een duidelijk voorbeeld van oude wijn in nieuwe zakken !
jules is offline  
Oud 14 mei 2004, 14:52   #6
Sam
Provinciaal Gedeputeerde
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ivo Belet
Beste :
Mag ik u er attent op maken dat de cvp niet meer bestaat en dat de CD&V met Yves Leterme een heel frisse, nieuwe koers vaart. Als u oude koeien uit de gracht blijft halen en de politiek van vandaag blijft bekijken door de bril van de vroegere politieke cultuur, dan zal het resultaat er onvermijdelijk zuur en bitter uitzien.
Maar het intussen allang door het blok verbannen 70-tig puntenplan, word wel altijd door jullie medemakkers aangehaald...


Spreek je jezelf tegen Ivo....
Sam is offline  
Oud 14 mei 2004, 15:59   #7
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ivo Belet
Beste :
Mag ik u er attent op maken dat de cvp niet meer bestaat en dat de CD&V met Yves Leterme een heel frisse, nieuwe koers vaart. Als u oude koeien uit de gracht blijft halen en de politiek van vandaag blijft bekijken door de bril van de vroegere politieke cultuur, dan zal het resultaat er onvermijdelijk zuur en bitter uitzien.
Als Het Vlaams Blok van naam verandert... bijvoorbeeld in "Vlaams Blok[size=6]![/size]", dan kunnen ze dus ook zeggen en schrijven:

Mag ik u er attent op maken dat het Vlaams Blok niet meer bestaat en dat het Vlaams Blok! met Frank Vanhecke een heel frisse, nieuwe koers vaart. Als u oude koeien uit de gracht blijft halen en de politiek van vandaag blijft bekijken door de bril van de vroegere politieke cultuur, dan zal het resultaat er onvermijdelijk zuur en bitter uitzien.
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline  
Oud 14 mei 2004, 16:01   #8
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Dubbel gepost. Dubbel gepost. Dubbel gepost. Dubbel gepost. ...is 50 karakters!!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be