Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Ivo Belet (CD&V) - 10 tot 16 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Ivo Belet (CD&V) - 10 tot 16 mei "Na een jarenlange functie als 'ankerpunt' bij de VRT kiest deze (ex-)journalist resoluut voor een politieke loopbaan. Met een derde plaats op de Europese lijst en een grote bekendheid levert hem dit ongetwijfeld een zetel op. Enige tijd geleden nog

 
 
Discussietools
Oud 11 mei 2004, 22:48   #1
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Cas Goossens verklaarde onlangs dat hij geen voorstander is/was of ooit zal zijn van de aparte behandeling van het VB op 'onze' nationale zender, de VRT.

Wat is uw mening als ex-vrt-medewerker daarover?

Daarnaast, vind u dat het eigenlijk kan dat de band tussen de media en de politiek zo groot is als die is de dag van vandaag? Mij lijkt dat een groot gevaar voor de democratie. (En dit gaat spijtig genoeg verder dan de VRT, al is die wel de minst kritische propagandazender van allemaal (Samen met De Morgen natuurlijk ))
Rr00ttt is offline  
Oud 12 mei 2004, 16:01   #2
Ivo Belet
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 mei 2004
Berichten: 17
Standaard

Het Vlaams Blok moet op radio en tv en in de kranten m.i. even kritisch benaderd worden als alle andere partijen. Met dat verschil dat je de kijker-lezer er wel moet attent op maken als de partij in kwestie standpunten inneemt die indruisen tegen of haaks staan op de beginselen uit het Europees Verdrag voor de rechten van de mens.
Ivo Belet is offline  
Oud 14 mei 2004, 14:57   #3
Sam
Provinciaal Gedeputeerde
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ivo Belet
Het Vlaams Blok moet op radio en tv en in de kranten m.i. even kritisch benaderd worden als alle andere partijen. Met dat verschil dat je de kijker-lezer er wel moet attent op maken als de partij in kwestie standpunten inneemt die indruisen tegen of haaks staan op de beginselen uit het Europees Verdrag voor de rechten van de mens.
Graag voorbeelden Ivo..


Wat je nu zegt heeft totaal geen effect en zal nooit effect hebben als je niet met FEITEN afkomt... bewijzen.

Iets waar het Blok wel goed in is.. en daarom scoort...

Dus Ivo astublieft kom met gefundeerde bewijzen en zeker met de al-zo-ouderwetse-anti-blok-talk.
Sam is offline  
Oud 14 mei 2004, 19:21   #4
jorisjeroen
Burgemeester
 
jorisjeroen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 538
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam


als je niet met FEITEN afkomt... bewijzen.

Iets waar het Blok wel goed in is.. en daarom scoort...
sorry maar ik moest echt lachen, ik kon er echt niets aan doen.

Het VB is inderdaad erg goed in feiten naar zijn hand te zetten.
jorisjeroen is offline  
Oud 14 mei 2004, 22:05   #5
Sam
Provinciaal Gedeputeerde
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisjeroen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam


als je niet met FEITEN afkomt... bewijzen.

Iets waar het Blok wel goed in is.. en daarom scoort...
sorry maar ik moest echt lachen, ik kon er echt niets aan doen.

Het VB is inderdaad erg goed in feiten naar zijn hand te zetten.
Wederom, geef mij klinkende bewijzen van het naar de hand zetten van feiten?

Worden deze feiten dan verkeerdelijk, of gemanipuleerd aan de bevolking meegedeeld ?

Jouw beurt.... het grappigste van al vind ik als jullie afkomen met lege info... alles om het blok zwart te maken... maar doe het dan goed en fundeer je kritiek !
Sam is offline  
Oud 14 mei 2004, 22:10   #6
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ivo Belet
Het Vlaams Blok moet op radio en tv en in de kranten m.i. even kritisch benaderd worden als alle andere partijen. Met dat verschil dat je de kijker-lezer er wel moet attent op maken als de partij in kwestie standpunten inneemt die indruisen tegen of haaks staan op de beginselen uit het Europees Verdrag voor de rechten van de mens.
Waarom zou een televisiezender MIJ attent moéten maken over standpunten die indruisen tegen of haaks staan op de beginselen van het EVRM?
Ik ben ook naar school geweest hoor!

De PRAVDA maakte de mensen ook attent op partijen die niet de juiste standpunten innamen. Of nee... sorry! de Pravda VERZWEEG dat er partijen met andere standpunten dan de juiste waren.... ssshhh erg toch die domme mensen hé.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 15 mei 2004, 08:44   #7
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ivo Belet
Het Vlaams Blok moet op radio en tv en in de kranten m.i. even kritisch benaderd worden als alle andere partijen. Met dat verschil dat je de kijker-lezer er wel moet attent op maken als de partij in kwestie standpunten inneemt die indruisen tegen of haaks staan op de beginselen uit het Europees Verdrag voor de rechten van de mens.
even kritisch benaderd worden als alle andere partijen

LOL , wat een grappig begin van de dag
Wat verstaat u onder kritisch bekijken? Kan u mij eens cijfers geven van het aantal kritische vragen gesteld aan politici van alle partijen, relatief met het aantal minuten dat aan hen besteed werd.

Een tweede punt : ik vind niet dat een journalist gelijkgesteld kan worden aan een rechter en dus niet kan en mag oordelen of een bepaalde partij standpunten inneemt die indruisen tegen een of andere wet of verklaring.
__________________
Hmmmmm...
Xnorf is offline  
Oud 15 mei 2004, 11:57   #8
jorisjeroen
Burgemeester
 
jorisjeroen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 538
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisjeroen
sorry maar ik moest echt lachen, ik kon er echt niets aan doen.

Het VB is inderdaad erg goed in feiten naar zijn hand te zetten.
Wederom, geef mij klinkende bewijzen van het naar de hand zetten van feiten?

Worden deze feiten dan verkeerdelijk, of gemanipuleerd aan de bevolking meegedeeld ?

Jouw beurt.... het grappigste van al vind ik als jullie afkomen met lege info... alles om het blok zwart te maken... maar doe het dan goed en fundeer je kritiek !
voorbeeld: Het VB verkondigt dat volgens een enquête van GVA en BVL 80% van de Vlamingen tegen vreemdelingenstemrecht is. Hoewel daags nadien al toegegeven werd dat de enquête op een slechte manier was opgesteld, en bovendien verre van representatief was voor de Vlaamse bevolking. Iets van een 100 telefonische enqêtes. Als je ooit iets van onderzoekstechnieken hebt geleerd zal je het met me eens zijn dat dit niet representatief is.

bron: http://users.skynet.be/stemrecht-voor-migranten/ (website van Dirk Jacobs van de KULeuven)

Citaat:
Voor alle duidelijkheid: de commerciële peiling (oktober 2003) in opdracht van de RUG-kranten (Gazet van Antwerpen, Het Belang van Limburg) volgens dewelke 80% van de Vlamingen tegen het gemeentelijk stemrecht zou zijn, voldoet niet aan de vereisten van wetenschappelijk verantwoord opinie-onderzoek. De kwaliteit van de vraagstelling in het op 4 november 2003 bekendgemaakte onderzoek in opdracht van Le Soir - volgens dewelke 54% van de Vlamingen en 58% van de Franstaligen het verlenen van het gemeentelijk stemrecht aan niet-EU burgers steunt - is hoger, maar het gaat nog steeds om een telefonische enquête, met alle tekortkomingen vandien.
Maar het VB blijft de eerste enquête gebruiken om naar te verwijzen.
jorisjeroen is offline  
Oud 15 mei 2004, 17:57   #9
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisjeroen

Maar het VB blijft de eerste enquête gebruiken om naar te verwijzen.
Sorry maar als u denkt dat een meerderheid van de vlamingen voor het migrantenstemrecht was dan raad ik u aan eens een stapje in de niet-extreem linkse wereld te zetten
Rr00ttt is offline  
Oud 16 mei 2004, 02:03   #10
jorisjeroen
Burgemeester
 
jorisjeroen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 538
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisjeroen

Maar het VB blijft de eerste enquête gebruiken om naar te verwijzen.
Sorry maar als u denkt dat een meerderheid van de vlamingen voor het migrantenstemrecht was dan raad ik u aan eens een stapje in de niet-extreem linkse wereld te zetten
Sorry maar ik ben niet extreem links.
Ik hoor hier inderdaad verdeeldheid over, maar 80% klopt dus niet, het zal eerder 50-50 zijn... Mijn punt was dus dat het VB cijfers goed naar zijn hand kan zetten... of enkel cijfers gebruikt waaraan de partij zelf iets aan heeft, en maar een vertekend beeld geven van wat de werkelijkheid is.
jorisjeroen is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be