Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 april 2014, 22:04   #2201
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.278
Standaard

De putschisten zijn de grondwet van Oekraïne aan het herschrijven.

De joodse bankier die geplaatst werd door "Fuck the EU" Nudelman dringt erop aan dat op twee weken tijd de onwettige tekst er moet liggen.

De junta zou ook het goud van Oekraïne naar het joodse paradijs van "Fuck the EU" Nudelman hebben laten overbrengen: Wall Street.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 22:04   #2202
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Tja, gezien de collaboratie met de vijand grootschalig was en de meeste slachtoffers omgekomen waren of in de kampen of ter plekke omgebracht , heeft men zich de moeite bespaard en gelijk heel de bende gedeporteerd.
De indruk bekruipt me dat u eigenlijk niets afweet van aard en mate van de Tataarse collaboratie met de Duitsers en dat u bijgevolg hier maar niets neerschrijft.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 22:08   #2203
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De junta zou ook het goud van Oekraïne naar het joodse paradijs van "Fuck the EU" Nudelman hebben laten overbrengen: Wall Street.
'Oekraïne betaalde zijn vrijheid aan de VS met goud'
11 mrt 2014
De joodse bankier werkt voor Wall Street.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 22:15   #2204
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik denk eerder dat dat een natuurlijke reactie is, geen gevolg van een politieke beslissing. Die Duitsers woonden al generaties in Rusland, afgesneden van Duitsland (geen internet toen) terwijl de hele bredere omgeving Russisch is. Daarnaast was er ook wel onvermijdelijk vermenging. Bvb. onder de Russische bevolking in Kyrgyzstan zie je veel Duitse familienamen, en ook wel meer West-Europese types dan in Rusland zelf.
Eerlijk gezegd krijg ik toch een ander beeld van de geschiedenis. Heel lang hebben de Duitsers in zee van anderstaligen geleefd en toch bleven ze hun voorouderlijke taal spreken, hun gewoontes bewaren en hun tradities in ere houden. Vergeten we niet dat de eerste Duitse kolonisten er zijn gekomen op vraag van Katarina de Grote, die nu eenmaal ook een Duitse was (en voor wie Poetin alsook Merkel een gedeelde bewondering koesteren...). Hetzelfde zien we bij de Saksen in Roemenië: tot in de tijd van Ceaucescu hadden ze hun eigenheid in alles bewaard.

Er moeten dus andere redenen en oorzaken gezocht worden waarom de gedeporteerde Duitsers na Stalins tijd hun taal en gedeeltelijk ook hun cultuur hebben verloren.

Ooit merkte iemand op dat in Rusland een familienaam niets zegt. Als Rus kan je evengoed met een Duitse, Poolse... familienaam door het leven gaan. Ik stel iets gelijkaardigs vast in Slovakije en Tsjechië. Ondanks het feit dat de Tsjechen tot op heden vrij ongemakkelijke relaties hebben met Duitsers en Oostenrijkers, zie je toch dat een niet onaardig aantal Tsjechen door het leven gaan met een Duitsklinkende familienaam. Op dat vlak verbaast het me steeds weer welke grote verbreiding het Duitse volk heeft gekend en welke belangrijke invloed ze hebben gehad op cultureel vlak.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 22:20   #2205
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Crimean region parliament at Simferopol
around 120 pro-Russian Gunmen occupied the parliament building
raised the Russian flag

BRON
via zerohedge
27 feb 2014
De aanleiding voor deze gebeurtenissen was dat de Russische Federatie een plot had ontdekt om de coup in Kiev in Simferopol op de Krim nog eens over te doen. Daarop volgde de actie om de Krim te beschermen tegen de regime changers en de onbetrouwbare amerikanen [genre "Fuck te EU" Nudelman (echtgenote van PNAC ZioNazi Kagan)].
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 22:21   #2206
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Maar de Russische cultuur heeft een grote assimilatiepotentieel? Ik heb zelfs een reportage gezien over Chinese migranten net over de grens in Siberië. De kinderen noemen Lyudmila of Vladimir en worden in het Russisch opgevoed.
Ook Arabische en Afrikaanse studenten die zich in Rusland of Oekraïne vestigen beginnen zeer vlug te leven als echte Russen en spreken Russisch met de kinderen.
Een beetje zoals in de VS dus, waar je Amerikanen hebt met Japanse familienamen maar Engelse voornamen en die geen woord Japans meer kunnen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 22:22   #2207
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb er begrip voor als je de context ziet, net als ik ook begrip heb voor het streven van Joden naar een staat waar ze in de meerderheid zijn.

Anderzijds blijft etnische zuivering natuurlijk niet goed te keuren. Daarom ook dat zowel Tsjetsjenen en andere mochten terugkeren na de dood van Stalin.
Maar zowel in Israel als in bvb. Kaliningrad is er een demografische realiteit gecreëerd, de Joden en de Russen gaan daar respectievelijk niet meer weg.

Overigens het mooiste voorbeeld van etnische zuivering was de enorme bevolkingsruil tussen Griekenland en Turkije. Dat kan ook niet meer teruggedraaid worden.
Mij hoort u niet pleiten om onrecht met nieuw onrecht te vergelden. Wel behoud ik mij het recht voor niet zomaar licht over deportaties te gaan. "Ze hebben het verdiend", zult u niet uit mijn mond horen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 22:26   #2208
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julian Bekijk bericht
Flauwe uitvlucht. Dat het westen zogenaamd de USSR wilde aanvallen is typische communistische propaganda. Het westen was materieel nauweliks in staat zich te verdedigen en de wil om iemand aan te vallen bestond ook niet echt. Voor het overige probeert gij deportaties onschuldiger voor te stellen dan ze zijn.
Gij vergeet ook te vermelden dat de arabische landen de vluchtelingen uit het vroegere Palestina hadden kunnen integreren. Deden zij niet.
Soms ging het ook niet. Als je kijkt naar het aantal vluchtelingen die bijvoorbeeld Libanon of Jordanië, dan kan je niet anders dan tot de conclusie komen dat integratie bijna niet mogelijk was. Kijk maar naar wat er bij ons gebeurt: zodra een migrantengroep een bepaalde percentage overstijgt, integreert ze nog nauwelijks. De culturele gewoontes van de groep halen de bovenhand.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 23:51   #2209
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.153
Standaard

Citaat:
anderstaligen geleefd en toch bleven ze hun voorouderlijke taal spreken, hun gewoontes bewaren en hun tradities in ere houden. Vergeten we niet dat de eerste Duitse kolonisten er zijn gekomen op vraag van Katarina de Grote, die nu eenmaal ook een Duitse was (en voor wie Poetin alsook Merkel een gedeelde bewondering koesteren...). Hetzelfde zien we bij de Saksen in Roemenië: tot in de tijd van Ceaucescu hadden ze hun eigenheid in alles bewaard.
Maar de Saksen in RoemeniË hadden wel nog contact met Oostenrijk, en werden lang bestuurd door Oostenrijk-Hongarije. De Volksduitsers waren echt afgesloten van Centraal-Europa, nog meer toen ze van het Volga gebied naar SiberiË en Centraal-AziË moesten verhuizen. Onder het tsarisme was Rusland echter een agrarisch land en iedereen leefde in z'n dorp, wat het mogelijk maakte de tradities in ere te houden. Sinds de jaren 20 werd de Sovjet-Unie echter in snel tempo verstedelijkt, geïndustrialiseerd en moest iedereen naar school. Op die manier raakten de Joden maar ook de Volksduiters en nog andere zoals de Koreanen volledig gerussificeerd. Ze leefden immers verspreid, niet in een gebied zoals bvb. de Kyrgiezen of Tataren. En de meeste kozen ervoor om in de steden te gaan wonen en een carrière uit te bouwen. Met de traditionele dorpen verdween ook de traditionele cultuur.





Citaat:
Ooit merkte iemand op dat in Rusland een familienaam niets zegt. Als Rus kan je evengoed met een Duitse, Poolse... familienaam door het leven gaan.
Klopt, maar ook de afkomst is van geen belang als iemand volledig geïnteigreerd is in de Russische cultuur. Zo is buitenlandse minister Lavrov een halfe Armeniër, halve GeorgiËr, minister van defentie Shoigu is een Siberiër van Mongoolse afkomst, er zitten ook veel Joden in de directe kring rond Putin, Putin zelf zou volgens sommigen Georgische voorouders hebben. Stalin was een echte Georgiër, veel bekende muzikanten en popdiva's zijn etnische mixen van vanalles en nog wat. (bvb. bekande zanger Kirkorov half-Armeens-half Bulgaars). Bij de oligarchen zijn de Russen in de minderheid, veel Tataren(bvb. de rijkste Oekraïener Ahmetov), en Joden.
En hoeveel miljoenen Russen hebben er geen Oekraïens klinkende naam? Veel Russische familienamen zijn ook gerussificeerde versies van Tataarse namen.









Citaat:
Ik stel iets gelijkaardigs vast in Slovakije en Tsjechië. Ondanks het feit dat de Tsjechen tot op heden vrij ongemakkelijke relaties hebben met Duitsers en Oostenrijkers, zie je toch dat een niet onaardig aantal Tsjechen door het leven gaan met een Duitsklinkende familienaam. Op dat vlak verbaast het me steeds weer welke grote verbreiding het Duitse volk heeft gekend en welke belangrijke invloed ze hebben gehad op cultureel vlak.
[/quote]

Klopt, maar Slovaken en zeker Tsjechen hebben een grote Duitse invloed gekend op hun cultuur. In Rusland kwam de invloed van overal, de meeste van de talloze volkeren die deel uitmaakten van de Sovjet-Unie hebben een invloed gehad op de Russische cultuur. En die invloed blijft, want de culturele en economische contacten blijven heel intens.

Laatst gewijzigd door tomm : 1 april 2014 om 23:57.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 00:01   #2210
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een beetje zoals in de VS dus, waar je Amerikanen hebt met Japanse familienamen maar Engelse voornamen en die geen woord Japans meer kunnen.
Ja, kun je daarmee vergelijken. Anderzijds is de zwarte minderheid nog altijd niet geassimileerd na vele generaties.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 00:03   #2211
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mij hoort u niet pleiten om onrecht met nieuw onrecht te vergelden. Wel behoud ik mij het recht voor niet zomaar licht over deportaties te gaan. "Ze hebben het verdiend", zult u niet uit mijn mond horen.
Dat is te sterk uitgedrukt, laten we zeggen dat historische omstandigheden geleid hebben tot deze ontwikkelingen...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 12:52   #2212
julian
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 november 2011
Berichten: 4.737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De aanleiding voor deze gebeurtenissen was dat de Russische Federatie een plot had ontdekt om de coup in Kiev in Simferopol op de Krim nog eens over te doen. Daarop volgde de actie om de Krim te beschermen tegen de regime changers en de onbetrouwbare amerikanen [genre "Fuck te EU" Nudelman (echtgenote van PNAC ZioNazi Kagan)].
Geeuw. Doorzichtige propaganda.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 12:53   #2213
julian
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 november 2011
Berichten: 4.737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Soms ging het ook niet. Als je kijkt naar het aantal vluchtelingen die bijvoorbeeld Libanon of Jordanië, dan kan je niet anders dan tot de conclusie komen dat integratie bijna niet mogelijk was. Kijk maar naar wat er bij ons gebeurt: zodra een migrantengroep een bepaalde percentage overstijgt, integreert ze nog nauwelijks. De culturele gewoontes van de groep halen de bovenhand.
Er werd zelfs geen poging tot integratie gedaan. Men liet de vluchtelingen gewoon netjes in vluchtelingenkampen.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 12:55   #2214
julian
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 november 2011
Berichten: 4.737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De putschisten zijn de grondwet van Oekraïne aan het herschrijven.

De joodse bankier die geplaatst werd door "Fuck the EU" Nudelman dringt erop aan dat op twee weken tijd de onwettige tekst er moet liggen.

De junta zou ook het goud van Oekraïne naar het joodse paradijs van "Fuck the EU" Nudelman hebben laten overbrengen: Wall Street.
Het zijn weer de joden. Het was te denken. Gij zijt heel doorzichtig en nul geloofwaardig.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 12:56   #2215
julian
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 november 2011
Berichten: 4.737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Komend van een nazi sympathisant met tientallen miljoenen doden op hun geweten is dit wel lachwekkend ? Ben jij 14 jaar of zo ? Je mentale niveau komt niet boven dat van iemand met een lagere school opleiding.
Uw scheldpartijen en botte praat doen alleen maar grijnslachen.Uw posting werd natuurlijk gemeld wegens persoonlijke aanval.

Laatst gewijzigd door julian : 2 april 2014 om 12:58.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 13:15   #2216
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb er begrip voor als je de context ziet, net als ik ook begrip heb voor het streven van Joden naar een staat waar ze in de meerderheid zijn.

Anderzijds blijft etnische zuivering natuurlijk niet goed te keuren. Daarom ook dat zowel Tsjetsjenen en andere mochten terugkeren na de dood van Stalin.
Maar zowel in Israel als in bvb. Kaliningrad is er een demografische realiteit gecreëerd, de Joden en de Russen gaan daar respectievelijk niet meer weg.


Overigens het mooiste voorbeeld van etnische zuivering was de enorme bevolkingsruil tussen Griekenland en Turkije. Dat kan ook niet meer teruggedraaid worden.
Is het niet zo ,dat veel Duitsers in Rusland ,zoals Wolga Duitsers naar Kaliningrad zijn verhuisd ,zodat dit weer een Duitse kolonie binnen Rusland is geworden?
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 13:23   #2217
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik stel iets gelijkaardigs vast in Slovakije en Tsjechië. Ondanks het feit dat de Tsjechen tot op heden vrij ongemakkelijke relaties hebben met Duitsers en Oostenrijkers, zie je toch dat een niet onaardig aantal Tsjechen door het leven gaan met een Duitsklinkende familienaam. Op dat vlak verbaast het me steeds weer welke grote verbreiding het Duitse volk heeft gekend en welke belangrijke invloed ze hebben gehad op cultureel vlak.
In Tsjechie leven veel Sudeten Duitsers.
Na WO II ,hebben die het wel erg zwaar gehad in het communistische Tsjecho- Slovakije.

Ik heb het idee dat de meeste volksduitsers de afgelopen decennia weer naar Duitsland zijn getrokken.
Cijfers hierover ken ik niet.

Laatst gewijzigd door cato : 2 april 2014 om 13:23.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 14:14   #2218
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Is het niet zo ,dat veel Duitsers in Rusland ,zoals Wolga Duitsers naar Kaliningrad zijn verhuisd ,zodat dit weer een Duitse kolonie binnen Rusland is geworden?
Niet echt. Vele jaren geleden is er wel een project opgestart om Volksduitsers naar het gebied te lokken, maar dat heeft niet het verhoopte resultaat gehad.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 14:15   #2219
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
In Tsjechie leven veel Sudeten Duitsers.
Na WO II ,hebben die het wel erg zwaar gehad in het communistische Tsjecho- Slovakije.
Euh, het grootste deel van deze Duitsers werd het land uitgezet. Vervolgens heeft de Tsjechoslovaakse staat hoofdzakelijk verarmde Slovaken uit het oosten van het land een nieuwe thuis gegeven in die voormalige Duitse gebieden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 14:19   #2220
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Ik heb het idee dat de meeste volksduitsers de afgelopen decennia weer naar Duitsland zijn getrokken.
Cijfers hierover ken ik niet.
Voor de uitdrijving was Sudetenland al eeuwen bewoond door Duitsers of Duits-Oostenrijkers. Met de val van de muur hebben bepaalde Duitse families getracht weer hun oude familiebezittingen in Tsjechië op te kopen, maar dat is iets wat de Tsjechische staat toch op heden met alle mogelijke wettelijke middelen wil verhinderen. Ondanks herhaalde verzoeken van de verschillende bonden van Duitse verdrevenen werden de beruchte Benešdecreten door Tsjechische noch Slovaakse staat herroepen. Integendeel zelfs: de Slovaakse staat heeft ze een vijftal jaar geleden zelfs nog opnieuw bekrachtigd...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be