Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 december 2011, 19:34   #17401
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik wens u veel succes.

Dat bier (La Trappe) waar ze mee pochen is er gekomen door de kunst van een Belg.
En de abdij zelf is van Frans-Vlaamse origine.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
Bieren zijn geen argument om een land bij elkaar te houden, België is gewoon een misbaksel, de Waalse bieren maken dat helemaal niet goed. Dat ik vele Nederlandse bieren niet te drinken vind vormt geen enkel probleem. :d
En een niet onderbouwd oordeel over een systeem is wel een argument om te splitsen?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 19:52   #17402
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
Bieren zijn geen argument om een land bij elkaar te houden, België is gewoon een misbaksel, de Waalse bieren maken dat helemaal niet goed. Dat ik vele Nederlandse bieren niet te drinken vind vormt geen enkel probleem. :d
Ik vind ook veel bier niet lekker. Maar dat heb ik ook als ik in het buitenland kom, dan denk ik vaak 'hey, dit biertje haalt het toch niet bij ons eigen goede pilseners'.

smaken verschillen denk ik. Ik heb in elk geval nog geen buitenlands pilsener gevonden dat ik de plaats zou gunnen van een krat Hertog Jan, Alfa of Grolsch in mijn schuur.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 19:56   #17403
Lavox
Gouverneur
 
Lavox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Locatie: Molenbeersel
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
.
En een niet onderbouwd oordeel over een systeem is wel een argument om te splitsen?
De Belgische staat heeft niets met het bier te maken, op basis van zulke argumenten pleiten voor het behoud van België is lachwekkend.
En een idiote staat waar je beloont wordt om je niet aan te passen, waar dat minderheid meerderheid mag domineren, waar winnaars eruit gekegeld worden en waar verliezers winnaars worden is een misbaksel. Een staat waar nooit een echte oplossing uit de bus komt maar altijd een mislukt compromis dat de toestanden alleen verergerd ipv bevolking dichter bij elkaar te brengen. Taalwetten, staatshervormingen niets brengt ze dichter bij elkaar, kennen ze elkaar eigenlijk wel?
België is voor mij een misbaksel, een zieke man, bieren helpen daar niets aan, al drink ik wel eens een Waals biertje, ik voel niks voor die mensen (uiteraard persoonlijk) en het is totaal geen legitimatie om bij elkaar te blijven...
__________________


Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 19:58   #17404
Lavox
Gouverneur
 
Lavox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Locatie: Molenbeersel
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Ik vind ook veel bier niet lekker. Maar dat heb ik ook als ik in het buitenland kom, dan denk ik vaak 'hey, dit biertje haalt het toch niet bij ons eigen goede pilseners'.

smaken verschillen denk ik. Ik heb in elk geval nog geen buitenlands pilsener gevonden dat ik de plaats zou gunnen van een krat Hertog Jan, Alfa of Grolsch in mijn schuur.
Dat klopt, maar het feit dat ik Nederlandse bieren vaak niet lekker vind doet wel niets aan het feit af dat ik me verbonden voel. Grolsch vind ik zelf niet te drinken, Alfa vind ik zelfs een goede pils, maar qua pilsener verschillen de zaken niet zoveel, het is vooral het 'Belgisch' speciaalbier dat het goed doet. Maar ja, dat heeft voor mij niets met een staat te maken, ik denk niet dat het einde van België plots de kwaliteit van het bier doet verslechteren
__________________


Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.

Laatst gewijzigd door Lavox : 2 december 2011 om 19:58.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 20:11   #17405
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
Dat klopt, maar het feit dat ik Nederlandse bieren vaak niet lekker vind doet wel niets aan het feit af dat ik me verbonden voel. Grolsch vind ik zelf niet te drinken, Alfa vind ik zelfs een goede pils, maar qua pilsener verschillen de zaken niet zoveel, het is vooral het 'Belgisch' speciaalbier dat het goed doet. Maar ja, dat heeft voor mij niets met een staat te maken, ik denk niet dat het einde van België plots de kwaliteit van het bier doet verslechteren
Dat de Belgen geweldig bier kunnen brouwen betwist niemand. Maar mijn god, wat kunnen jullie erover opscheppen. Soms heb ik het gevoel dat wij Nederlanders ons al bij voorbaat moeten verontschuldigen voor ons slechte bier.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 20:13   #17406
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
De Belgische staat heeft niets met het bier te maken, op basis van zulke argumenten pleiten voor het behoud van België is lachwekkend.
Cultuur...
Citaat:
En een idiote staat waar je beloont wordt om je niet aan te passen, waar dat minderheid meerderheid mag domineren, waar winnaars eruit gekegeld worden en waar verliezers winnaars worden is een misbaksel.
Huidig systeem werkt niet, dus we splitsen het in twee kleinere systemen die niet werken. Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 20:15   #17407
Lavox
Gouverneur
 
Lavox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Locatie: Molenbeersel
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Huidig systeem werkt niet, dus we splitsen het in twee kleinere systemen die niet werken. Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan.

waarom zouden deze niet werken?
__________________


Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 20:17   #17408
Lavox
Gouverneur
 
Lavox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Locatie: Molenbeersel
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Dat de Belgen geweldig bier kunnen brouwen betwist niemand. Maar mijn god, wat kunnen jullie erover opscheppen. Soms heb ik het gevoel dat wij Nederlanders ons al bij voorbaat moeten verontschuldigen voor ons slechte bier.
Ik schep er helemaal niet over op; de afkomst van het bier vind ik nu weer ook niet doorslaggevend. Ik zeg dan ook dat pilsener in versch landen goed kan zijn, maar België heeft nu eenmaal lekkere speciaalbieren, vind ik toch, ook Wallonië, alhoewel ik daar niets mee heb...
__________________


Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.

Laatst gewijzigd door Lavox : 2 december 2011 om 20:20.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 20:22   #17409
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
waarom zouden deze niet werken?
Zelfde partijen, zelfde beleid.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 20:56   #17410
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.778
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik wens u veel succes.

Dat bier (La Trappe) waar ze mee pochen is er gekomen door de kunst van een Belg.
Je wil het bier niet lusten omdat het NLs is.
Zelfs al zou het gebrouwen zijn door een Belg, zoals je beweert.
Die bewering kan je echter niet staven.
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 21:00   #17411
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.778
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
En de abdij zelf is van Frans-Vlaamse origine.
In 1880 maakte abt Dominicus Lacaes van het Noord-Franse trappistenklooster Sainte-Marie-du-Mont op de Katsberg zich zorgen over het lot van zijn kloosterlingen. Het zag er in die tijd voor het religieuze leven in Frankrijk niet bepaald rooskleurig uit. Door antikerkelijke wetgeving werden kloosters in hun voortbestaan bedreigd. De monniken van de Katsberg waren er op voorbereid dat ze op korte termijn het land moesten verlaten. Uiteindelijk is het zover niet gekomen, maar de situatie was dusdanig alarmerend dat de abt besloot één van zijn monniken, Sebastianus Wyart, uit te zenden om een toevluchtsoord te zoeken in het buitenland. De keuze van Wyart viel op Nederland, dat verdreven religieuzen gastvrij ontving.
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 21:03   #17412
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.778
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Dat de Belgen geweldig bier kunnen brouwen betwist niemand. Maar mijn god, wat kunnen jullie erover opscheppen.
Dat is omdat België voor velen blijkbaar enkel met bier schijnt samen te hangen.

Maar overigens, er mag best opgeschept worden over de meeste bieren van België.

Citaat:
Soms heb ik het gevoel dat wij Nederlanders ons al bij voorbaat moeten verontschuldigen voor ons slechte bier.
Je hoeft je niet te verontschuldigen.
Doe zoals de Belgen, en focus je op alléén op die goede bieren die ook NL heeft.
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 21:13   #17413
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Je wil het bier niet lusten omdat het NLs is.
Zelfs al zou het gebrouwen zijn door een Belg, zoals je beweert.
Die bewering kan je echter niet staven.
Henri1 heeft voor wat betreft bier een houding van: "Bei uns ist alles besser!".
Zou hij de Belgische vlag vaak vanuit een ander perspectief bekijken soms?
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 2 december 2011 om 21:16.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 21:23   #17414
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Voor mij lijkt de eet- en drinkcultuur in België inderdaad beter. Maar dat is echt iets cultureel, want als Nederlandse koks iets in onze "Bourgondische stijl" doen, blinken ze er echt in uit.

De Belgische keuken heeft veel weg van de Franse keuken, en de Franse keuken heeft als zwaartepunt Noord-Frankrijk...

Toch zijn er een aantal raakpunten tussen de Belgische en de Nederlands keuken, hetzij historisch, hetzij recent...
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 21:30   #17415
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Voor mij lijkt de eet- en drinkcultuur in België inderdaad beter. Maar dat is echt iets cultureel, want als Nederlandse koks iets in onze "Bourgondische stijl" doen, blinken ze er echt in uit.

De Belgische keuken heeft veel weg van de Franse keuken, en de Franse keuken heeft als zwaartepunt Noord-Frankrijk...

Toch zijn er een aantal raakpunten tussen de Belgische en de Nederlands keuken, hetzij historisch, hetzij recent...
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=E73ITJU9

Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 21:34   #17416
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Dat de Belgen geweldig bier kunnen brouwen betwist niemand. Maar mijn god, wat kunnen jullie erover opscheppen. Soms heb ik het gevoel dat wij Nederlanders ons al bij voorbaat moeten verontschuldigen voor ons slechte bier.
Maar in de Noordelijke Nederlanden is de karnemelk het beste.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 21:56   #17417
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Een ongeveer de helft ervan, indien ik me niet vergis, volgen de Frans/Belgische keuken.

In dat programma Mijn Restaurant doet er, zo hoorde ik, ook een verdraaid goede Nederlandse chef mee.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 2 december 2011 om 21:56.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 21:56   #17418
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.778
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Voor mij lijkt de eet- en drinkcultuur in België inderdaad beter. Maar dat is echt iets cultureel, want als Nederlandse koks iets in onze "Bourgondische stijl" doen, blinken ze er echt in uit.

De Belgische keuken heeft veel weg van de Franse keuken, en de Franse keuken heeft als zwaartepunt Noord-Frankrijk...

Toch zijn er een aantal raakpunten tussen de Belgische en de Nederlands keuken, hetzij historisch, hetzij recent...
De finale in het veelbekeken Vlaamse programma 'Mijn restaurant' draait om een Vlaamse kokkin en een Nederlandse kok !
De NLse kok heeft al drie van de vier Vlaamse koks achter zich gelaten...
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 21:57   #17419
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Ach, we kunnen samen nog altijd een friet met frikandel/curryworst, een pannenkoek, een lekker stuk vlaai, of een goede rijstpap delen.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 21:58   #17420
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.778
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Een ongeveer de helft ervan, indien ik me niet vergis, volgen de Frans/Belgische keuken.

In dat programma Mijn Restaurant doet er, zo hoorde ik, ook een verdraaid goede Nederlandse chef mee.
Een zéér goede kok, overigens. Met steeds lovende woorden van bekende jurerende Vlaamse koks !!!
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)
job is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be