Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 december 2011, 13:05   #17621
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Nou moet je niet opeens je bewering aanpassen. Nederlanders hebben inderdaad niet zoveel spaargeld als de Belgen. Maar eerder in deze discussie beweerde je dat Nederlanders "maar weinig spaargeld" hebben. En dat is gewoon niet waar. Volgens mij staan de Nederlanders in de Europese top 5 qua hoeveelheid spaargeld. De Belgen staan stevig op de 1e plaats, maar dat wil niet zeggen dat Nederlanders "maar weinig spaargeld" hebben. En bovendien kunnen de Belgen van dat geld ook nog eens minder kopen dan de Nederlanders. Zo betalen Belgen meer BTW dan Nederlanders. Wat tot gevolg heeft dat veel Belgen in Nederland boodschappen komen doen.
Behalve dat de gemiddelde Belg veel meer spaargeld heeft, wordt het grote verschil gemaakt op de huizenmarkt. Een complete generatie Nederlanders werkt voor een huis dat 'onder water staat' in financiele zin. Die zijn straks tegen de zestig en komen tot de ontdeking dat ze een leven hebben gewerkt en nauwelijks eigen vermogen hebben opgebouwd. Als hun huis al meer waard is dan hun hypotheekschuld.
Een standaard Belg heeft op zijn 45e al zijn huis afgelost, en bezit ook vaker 2e en 3e huizen dan Nederlanders (ook afbetaald).

Voor veel Nederlanders wordt het gewoon hopen dat de pensioenbeleggingen niet blijven wegsmelten.

Met de wetenschap van nu, lijkt het dat 0031 beter had kunnen investeren in een eigen top-infrastructuur, dan te hopen dat andere landen de Nederlandse pensioeninleg wel zouden laten renderen.
Iets soortgelijks vond al eerder plaats in het Nederland van na de Gouden Eeuw, toen men , met desastreuze gevolgen, een rentenierseconomie probeerde te entameren.

Het ware te hopen geweest dat onze Hollandse vrienden nu minder naief zouden zijn .

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 17 december 2011 om 13:08.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 13:12   #17622
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ze sparen vooral omdat ze zo zuinig zijn.

Ze sparen op alle vlakken.
Rijden met rammelbakken rond zoals in het voormalige oostblok.
Ze wonen in kleine aftandse rijtjeshuisjes.
Daarvoor is de beste inspiratiebron Wallonië.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 13:13   #17623
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik vertrouw mijn geld toe aan mensen die volgens mij te vertrouwen zijn.
Dat doet u wellicht ook neem ik aan ?
Zoals die van Fortis ...
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 13:13   #17624
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Nou moet je niet opeens je bewering aanpassen. Nederlanders hebben inderdaad niet zoveel spaargeld als de Belgen. Maar eerder in deze discussie beweerde je dat Nederlanders "maar weinig spaargeld" hebben. En dat is gewoon niet waar. Volgens mij staan de Nederlanders in de Europese top 5 qua hoeveelheid spaargeld. De Belgen staan stevig op de 1e plaats, maar dat wil niet zeggen dat Nederlanders "maar weinig spaargeld" hebben. En bovendien kunnen de Belgen van dat geld ook nog eens minder kopen dan de Nederlanders. Zo betalen Belgen meer BTW dan Nederlanders. Wat tot gevolg heeft dat veel Belgen in Nederland boodschappen komen doen.
Ik pas niets aan en ik heb niets gewijzigd in wat ik voorop stelde. U moet beter leren lezen. Dat Nederlanders weinig sparen is al een oud zeer.

Citaat:
Volkskrant Nederland.
'Nederlanders sparen te weinig'Van onze redactie − 12/11/09, 11:31

Nederlanders sparen te weinig. Ongeveer de helft van de huishoudens heeft onvoldoende geld achter de hand om tegenvallers op te kunnen vangen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeik, zeik, zeik.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 december 2011 om 13:20.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 13:26   #17625
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Behalve dat de gemiddelde Belg veel meer spaargeld heeft, wordt het grote verschil gemaakt op de huizenmarkt. Een complete generatie Nederlanders werkt voor een huis dat 'onder water staat' in financiele zin. Die zijn straks tegen de zestig en komen tot de ontdeking dat ze een leven hebben gewerkt en nauwelijks eigen vermogen hebben opgebouwd. Als hun huis al meer waard is dan hun hypotheekschuld.
Een standaard Belg heeft op zijn 45e al zijn huis afgelost, en bezit ook vaker 2e en 3e huizen dan Nederlanders (ook afbetaald).

Voor veel Nederlanders wordt het gewoon hopen dat de pensioenbeleggingen niet blijven wegsmelten.

Met de wetenschap van nu, lijkt het dat 0031 beter had kunnen investeren in een eigen top-infrastructuur, dan te hopen dat andere landen de Nederlandse pensioeninleg wel zouden laten renderen.
Iets soortgelijks vond al eerder plaats in het Nederland van na de Gouden Eeuw, toen men , met desastreuze gevolgen, een rentenierseconomie probeerden te entameren.

Het ware te hopen geweest dat onze Hollandse vrienden nu minder naief zouden zijn .
In welk opzicht is de Nederlandse infrastructuur niet top dan?

Nederland heeft sowieso de betrouwbaarste elektriciteitsvoorziening in Europa. Nergens in Europa vind je 3 providers(KPN, Vodafone en T-Mobile) met een vrijwel volledig landelijk dekkend netwerk. Over de kwaliteit van het wegdek zijn al genoeg grappen gemaakt in vergelijking met Belgie, dus dat lijkt me ook duidelijk. De kwaliteit van het water dat hier uit de kraan komt wordt ook wereldwijd geroemd. Nederland heeft met Schiphol een luchthaven met ontzettend veel directe verbindingen voor zo'n klein land. Als treinreiziger wil ik de NS nog wel eens vervloeken. Maar vergeleken met de meest buitenlanden mogen wij blij zijn met ons openbaar vervoer. Qua internetverbindingen scoort Nederland altijd goed, zowel wat betreft aantal, stabiliteit en snelheid. De Nederlandse waterkeringen zijn een toeristische attractie, en worden bijna constant verbeterd.

Er is veel voor verbetering vatbaar. Maar de Nederlandse infrastructuur is weldegelijk top. Noem anders maar eens landen die het op veel punten beter doen. Dat zullen er niet veel zijn.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 13:46   #17626
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik pas niets aan en ik heb niets gewijzigd in wat ik voorop stelde. U moet beter leren lezen. Dat Nederlanders weinig sparen is al een oud zeer.
Nederland staat in Europa op de 5e plaats qua hoeveelheid spaargeld. Of dat te weinig is laat ik in het midden. Maar "weinig spaargeld" hebben ze zeker niet, zoals u beweerde. Er is een verschil tussen weinig en te weinig.

De Belgen staan op de 1e plek. Maar zelfs dan zou men nog kunnen volhouden dat het te weinig is. Want zoal ik hier eerder al aanhaalde: "De Corelio-kranten pakten maandag uit met het nieuws. Het percentage 65-plussers onder de armoedegrens loopt op tot 23 pct. In Nederland gaat het maar om 6 pct van de senioren."

Want als het inderdaad zo is dat de hoeveelheid spaargeld van de Nederlanders in verhouding nog niet in de verste verte kan tippen aan die van de Belgen, waarom leven er dan veel meer Belgische dan Nederlandse senioren in armoede? Kennelijk is veel spaargeld nog steeds te weinig.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 13:55   #17627
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
... Over de kwaliteit van het wegdek zijn al genoeg grappen gemaakt in vergelijking met Belgie, dus dat lijkt me ook duidelijk. De kwaliteit van het water dat hier uit de kraan komt wordt ook wereldwijd geroemd. Nederland heeft met Schiphol een luchthaven met ontzettend veel directe verbindingen voor zo'n klein land. Als treinreiziger wil ik de NS nog wel eens vervloeken. Maar vergeleken met de meest buitenlanden mogen wij blij zijn met ons openbaar vervoer. Qua internetverbindingen scoort Nederland altijd goed, zowel wat betreft aantal, stabiliteit en snelheid. De Nederlandse waterkeringen zijn een toeristische attractie, en worden bijna constant verbeterd.
Middelmatig dus. Hetgeen ik al eerder beweerde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
In welk opzicht is de Nederlandse infrastructuur niet top dan?
> Nauwelijks kernenergie. Oude technologie. Al helemaal geen 3e generatie kerncentrales.
> Slechts één internationale luchthaven. Geen mogelijkheid voor een A380.
> Een doodlopende HSL lijn. Géén HSL- noord of HSL-oost. Geen magneet treintechnologie.
> Relatief weinig metrostations. Slechts 2 steden met metro.
> Geen nieuwe grote polders na 1968. Geen Markerwaard, géén eilanden in de Noordzee.
> Relatief weinig dedicated vrachtrail.
> Op belangrijke routes slechts 2 x 2 snelweg ipv 2 x3, 2 x 4 of 2 x5.
> Onderontwikkelde toeristen-kustlokaties.
> Geen top hoger onderwijs. De middenklasse krijgt les in 't Engels van Nederlandse docenten. De Nederlandse elite studeert dus in de VS of het VK.
> Geen echt aantrekelijke grootstedelijke biotoop.
> etc
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 14:28   #17628
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
> Nauwelijks kernenergie. Oude technologie. Al helemaal geen 3e generatie kerncentrales.
Kernenergie als voorbeeld van top-infrastructuur? Mwa, dat valt dus te betwisten. Dan beter inzetten op waterkracht of andere vernieuwbare bronnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
> Slechts één internationale luchthaven. Geen mogelijkheid voor een A380.
Kul, die kan hier gewoon landen.
http://www.youtube.com/watch?v=H6CiV...eature=related

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
> Een doodlopende HSL lijn. Géén HSL- noord of HSL-oost. Geen magneet treintechnologie.
Deels waar, daar zouden ze op kunnen inzetten. maar goed, weinig landen hebben magneetzweefbanen. Aan de andere kant zijn we wel een vrij klein land voor een uitgebreid HSL netwerk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
> Relatief weinig metrostations. Slechts 2 steden met metro.
Je weet kennelijk niet hoe complex metro in ons land is. We zitten hier met drassige grond, daarin kan je niet bouwen of het is zeer duur. Eigenlijk is het een klein wonder dat we uberhaupt metro hebben. Makkelijk praten als je dat met steden als Parijs of Berlijn vergelijkt, daar kan je tenminste graven. Zelfs in Brussel kan je graven. Hier is het prut, dus daar wordt niet zwaar op ingezet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
> Geen nieuwe grote polders na 1968. Geen Markerwaard, géén eilanden in de Noordzee.
Wordt aan gewerkt:
http://www.maasvlakte2.com/nl/index/
http://www.diebergkomter.nl

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
> Relatief weinig dedicated vrachtrail.
Van waar naar waar? Oh, van Rotterdam naar Hinterland. Ja die ligt er.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
> Op belangrijke routes slechts 2 x 2 snelweg ipv 2 x3, 2 x 4 of 2 x5.
A4 waar ik 's ochtends rijd is 2x5 baans en als ik naar Utrecht ga via de A2 is dat ook 2x5 baans. De wegen zijn er echt wel top in vergelijking met België. Maar inderdaad, daar moet nog verder aan ontwikkeld worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
> Onderontwikkelde toeristen-kustlokaties.
klimaat?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
> Geen top hoger onderwijs. De middenklasse krijgt les in 't Engels van Nederlandse docenten. De Nederlandse elite studeert dus in de VS of het VK.
Kul.
Citaat:
Twaalf Nederlandse universiteiten staan in de top-200 van de internationale ranglijst van het Britse magazine Times Higher Education. Dat brengt Nederland op de derde plaats wereldwijd, na de VS en Groot-Brittannië: hoger dan ooit.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/5288/...siteiten.dhtml

België ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
> Geen echt aantrekelijke grootstedelijke biotoop.
...? Hoeveel inwoners had je in gedachten in een land met de bevolking van een stad?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
> etc
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 15:42   #17629
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Nederland staat in Europa op de 5e plaats qua hoeveelheid spaargeld. Of dat te weinig is laat ik in het midden. Maar "weinig spaargeld" hebben ze zeker niet, zoals u beweerde. Er is een verschil tussen weinig en te weinig.

De Belgen staan op de 1e plek. Maar zelfs dan zou men nog kunnen volhouden dat het te weinig is. Want zoal ik hier eerder al aanhaalde: "De Corelio-kranten pakten maandag uit met het nieuws. Het percentage 65-plussers onder de armoedegrens loopt op tot 23 pct. In Nederland gaat het maar om 6 pct van de senioren."

Want als het inderdaad zo is dat de hoeveelheid spaargeld van de Nederlanders in verhouding nog niet in de verste verte kan tippen aan die van de Belgen, waarom leven er dan veel meer Belgische dan Nederlandse senioren in armoede? Kennelijk is veel spaargeld nog steeds te weinig.
(03.26.2010)

Groeiende armoede in Nederland.
"Misschien weet u het nog niet maar ook in Nederland wordt honger geleden. Dat geldt voor een kleine 15 % van de bevolking! Deze mensen zijn om allerlei redenen onder het “sociaal minimum” terecht gekomen waardoor ze financiële problemen hebben, onvoldoende geld voor kleding, en zelfs onvoldoende geld hebben om voldoende en gezond te kunnen eten.

Van de ouderen in deze groep is bekend dat zij minstens 70 euro in de maand tekort komen om, al is het zeer minimaal, een beetje fatsoenlijk te kunnen leven. Zij behoren tot de groep die onze maatschappij hebben opgebouwd en tot de groep die hier weinig of niets over zegt, uit schaamte.

En dan zijn er de gezinnen, meestal betreft het hier (relatief) grote gezinnen waar vader een minimum inkomen heeft of is vertrokken. Hier zitten kinderen die het zonder ontbijt moeten stellen en vaak ook geen lunch, dus geen boterhammetje, een glaasje melk of een stukje fruit tussen de middag hebben.

Meestal staan we er niet bij stil dat ook in Nederland armoede wordt geleden. Maar wanneer je een artikel onder ogen krijgt waar speciaal over Nederlandse armoede geschreven wordt, sta je toch even te kijken."


Ik neem aan dat het in 2011 met deze crisis nog erger gesteld is in Nederland.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeik, zeik, zeik.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 december 2011 om 15:51.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 16:16   #17630
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
(03.26.2010)

Groeiende armoede in Nederland.
"Misschien weet u het nog niet maar ook in Nederland wordt honger geleden. Dat geldt voor een kleine 15 % van de bevolking! Deze mensen zijn om allerlei redenen onder het “sociaal minimum” terecht gekomen waardoor ze financiële problemen hebben, onvoldoende geld voor kleding, en zelfs onvoldoende geld hebben om voldoende en gezond te kunnen eten.

Van de ouderen in deze groep is bekend dat zij minstens 70 euro in de maand tekort komen om, al is het zeer minimaal, een beetje fatsoenlijk te kunnen leven. Zij behoren tot de groep die onze maatschappij hebben opgebouwd en tot de groep die hier weinig of niets over zegt, uit schaamte.

En dan zijn er de gezinnen, meestal betreft het hier (relatief) grote gezinnen waar vader een minimum inkomen heeft of is vertrokken. Hier zitten kinderen die het zonder ontbijt moeten stellen en vaak ook geen lunch, dus geen boterhammetje, een glaasje melk of een stukje fruit tussen de middag hebben.

Meestal staan we er niet bij stil dat ook in Nederland armoede wordt geleden. Maar wanneer je een artikel onder ogen krijgt waar speciaal over Nederlandse armoede geschreven wordt, sta je toch even te kijken."


Ik neem aan dat het in 2011 met deze crisis nog erger gesteld is in Nederland.
Je weet je bronnen wel te kiezen. Deze tekst komt van de website van de Parij Vrij Almelo. In die partij zitten nogal wat mensen met een dubieus verleden. Google is fantastisch, maar je moet het wel goed gebruiken.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 16:25   #17631
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Deels waar, daar zouden ze op kunnen inzetten. maar goed, weinig landen hebben magneetzweefbanen. Aan de andere kant zijn we wel een vrij klein land voor een uitgebreid HSL netwerk.
Zelfs op de Fyra wordt al zwaar verlies geleden, terwijl die toch louter grote steden aandoet.

Mischien heeft Eberhard gelijk, en moeten we ook een HSL-Noord aanleggen. Dan wordt Stadskanaal ook ontsloten. Met dat soort top-infrastructuur kan Nederland vooruit in de vaart der volkeren.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 17:35   #17632
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht

Mischien heeft Eberhard gelijk, en moeten we ook een HSL-Noord aanleggen. Dan wordt Stadskanaal ook ontsloten.
Er waren plannen voor Amsterdam > Groningen > Bremen > Hamburg > Kopenhagen > Stockholm.

Daar was zelfs al meer dan 4,3 miljard euro voor. Friesland eiste een station in Drachten, en het hele zaakje ging niet door. Het geld werd verdeeld onder de noordelijke provincies.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Kernenergie als voorbeeld van top-infrastructuur? Mwa, dat valt dus te betwisten. Dan beter inzetten op waterkracht of andere vernieuwbare bronnen.
Kernenergie hoort in elke goede energiemix. Borssele heeft oude technologie.
Nederland heeft geen waterkracht centrales. Wel hadden ze het plan Lievense. Maar ook daar was geen geld voor. Dat moest wsl 'veilig' bij het ABP worden geparkeerd. Allez , de Grieken hebben daar toch een leuke tijd van gehad.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Landen wél.
Maar de pieren van Schiphol zijn nog niet geschikt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht

Deels waar, daar zouden ze op kunnen inzetten. maar goed, weinig landen hebben magneetzweefbanen. Aan de andere kant zijn we wel een vrij klein land voor een uitgebreid HSL netwerk.
Nederland is nu door falende en angstige politiek vooral een land dat eindpunt is van een HSL lijn ipv een spin in het web. Zie Parijs, Brussel, Frankfurt, Madrid, Turijn, Lyon, enz

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Je weet kennelijk niet hoe complex metro in ons land is. We zitten hier met drassige grond, daarin kan je niet bouwen of het is zeer duur. Eigenlijk is het een klein wonder dat we uberhaupt metro hebben. Makkelijk praten als je dat met steden als Parijs of Berlijn vergelijkt, daar kan je tenminste graven. Zelfs in Brussel kan je graven. Hier is het prut, dus daar wordt niet zwaar op ingezet.
Een bekend kletsverhaal. Je kunt overal in Nederland een metro aanlegen.

Een metro bouwen is per km in de Randstad zelfs goedkoper als op de meeste plaatsen in de wereld. Toch koos Nederland voor busbanen. Goedkoper, makkelijker politiek te verkopen én dan hadden ze meer in hun pensioenbakje zitten....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht

Wordt aan gewerkt:

Een beetje teleurstellend hoor. Voor de grootste polderaars van de wereld. En dat met een paar km2 Maasvlakte af durven komen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht

Van waar naar waar? Oh, van Rotterdam naar Hinterland. Ja die ligt er.

Hoelang hebben ze daar in Holland niet over moeten kletsen?

Als ze er wéér 50 jaar over doen om iets fatsoenlijks naar zuid en noord te bouwen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht

A4 waar ik 's ochtends rijd is 2x5 baans en als ik naar Utrecht ga via de A2 is dat ook 2x5 baans. De wegen zijn er echt wel top in vergelijking met België. Maar inderdaad, daar moet nog verder aan ontwikkeld worden.
Ik zou Belgie bepaald niet als referentie nemen voor wat betreft top-infrastructuur.

(Hooguit op HSL gebied waar wél flink is doorgepakt)

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 17 december 2011 om 17:40.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 17:41   #17633
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Je weet je bronnen wel te kiezen. Deze tekst komt van de website van de Parij Vrij Almelo. In die partij zitten nogal wat mensen met een dubieus verleden. Google is fantastisch, maar je moet het wel goed gebruiken.
Pff... zwakke uitleg.

Maar goed, dan zal ik u een andere bron voorschotelen. Een meer recente.
Eentje van de NOS. Van dinsdag 9 december 2011.


NOS

Armoede in Nederland neemt toe
.
"Het aantal mensen dat in Nederland onder de armoedegrens leeft, zal de komende jaren toenemen. Dat zeggen het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) en het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) in een gezamenlijk rapport Armoedesignalement 2011 . Koopkrachtverlies en het toenemend aantal werklozen zijn de hoofdoorzaak van de stijging.

In 2010 moesten er een miljoen mensen rondkomen van 998 euro of minder per maand. Daar zijn dit jaar zo'n 70.000 mensen bij gekomen, voor 2012 raamt het SCP een stijging van 55.000 mensen. Het aantal mensen dat onder de armoedegrens leeft, zal volgens het SCP eind 2012 1.134.000 miljoen bedragen."


En welke uitleg gaat u nu alweer vinden om uw kop toch maar weer in het zand te kunnen steken en om de mensen een rad voor de ogen te kunnen draaien ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeik, zeik, zeik.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 december 2011 om 17:44.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 19:40   #17634
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Pff... zwakke uitleg.

Maar goed, dan zal ik u een andere bron voorschotelen. Een meer recente.
Eentje van de NOS. Van dinsdag 9 december 2011.


NOS

Armoede in Nederland neemt toe
.
"Het aantal mensen dat in Nederland onder de armoedegrens leeft, zal de komende jaren toenemen. Dat zeggen het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) en het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) in een gezamenlijk rapport Armoedesignalement 2011 . Koopkrachtverlies en het toenemend aantal werklozen zijn de hoofdoorzaak van de stijging.

In 2010 moesten er een miljoen mensen rondkomen van 998 euro of minder per maand. Daar zijn dit jaar zo'n 70.000 mensen bij gekomen, voor 2012 raamt het SCP een stijging van 55.000 mensen. Het aantal mensen dat onder de armoedegrens leeft, zal volgens het SCP eind 2012 1.134.000 miljoen bedragen."


En welke uitleg gaat u nu alweer vinden om uw kop toch maar weer in het zand te kunnen steken en om de mensen een rad voor de ogen te kunnen draaien ?
Nu kom je weer met andere feiten. Ik ontken nergens dat de armoede in Nederland toeneemt, zoals jij nu lijkt te impliceren. Dat zal overal in Europa gebeuren als gevolg van de economische crisis. Maar dat vorige stukje tekst van jou beweerde dat 15% van de bevolking in Nederland honger moet lijden. En dat is gewoon quatsch. Dat zou jij toch ook moeten doorhebben. Maar kennelijk is een of ander opiniestuk op een vage partijwebsite meteen gezaghebbend voor jou. Dat de armoede in Nederland toeneemt, daar ging het helemaal niet over. Het ging over de kwaliteit van de oudedagsvoorziening. En dan blijkt Belgie het helemaal niet zo goed te doen, aangezien er bij jullie veel meer armoede is onder senioren. Waarom is dat zo moeilijk voor je om toe te geven?
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 23:10   #17635
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik zou Belgie bepaald niet als referentie nemen voor wat betreft top-infrastructuur.

(Hooguit op HSL gebied waar wél flink is doorgepakt)
Dat is een leugentje om bestwil vermoed ik, want de HSL op ons tracé voor het grootste deel geschikt voor de hoogste snelheden, terwijl hele stukken bij jullie met lage of gemiddelde snelheid wordt gekacheld.

Los daarvan vind ik wel degelijk dat er een goede verbinding met het noorden moet komen. En dan maakt het me even niet uit of dat een magneetzweefbaan is, een gewone hsl of een superbus.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 08:54   #17636
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Nu kom je weer met andere feiten. Ik ontken nergens dat de armoede in Nederland toeneemt, zoals jij nu lijkt te impliceren. Dat zal overal in Europa gebeuren als gevolg van de economische crisis. Maar dat vorige stukje tekst van jou beweerde dat 15% van de bevolking in Nederland honger moet lijden. En dat is gewoon quatsch. Dat zou jij toch ook moeten doorhebben. Maar kennelijk is een of ander opiniestuk op een vage partijwebsite meteen gezaghebbend voor jou. Dat de armoede in Nederland toeneemt, daar ging het helemaal niet over. Het ging over de kwaliteit van de oudedagsvoorziening. En dan blijkt Belgie het helemaal niet zo goed te doen, aangezien er bij jullie veel meer armoede is onder senioren. Waarom is dat zo moeilijk voor je om toe te geven?
Die 15% wil ik nog in het midden laten, maar er is veel meer armoede en er lijden veel meer mensen honger in Nederland dan dat u bereid bent toe te geven. Ook bij de oude van dagen in Nederland is het vaak droevig gesteld wegens hun karige AOW.

T. Berbers | 7 dec 2011 | 08:59
"Het kabinet moet volgens de SP met een nationaal actieplan Voedsel komen om honger in Nederland tegen te gaan. Tweede Kamerlid Sadet Karabulut zal premier Mark Rutte hiertoe oproepen in een debat over de sociale staat van Nederland.

Uit eigen onderzoek van de SP bij de voedselbanken komt volgens Karabulut een alarmerend beeld naar voren. Een groeiende groep mensen doet een beroep op de voedselhulp, maar steeds meer personen komen op een wachtlijst terecht. De voedselbanken krijgen steeds minder eten en drinken van bedrijven, waardoor het nauwelijks meer lukt gezonde pakketten met bijvoorbeeld fruit en melk samen te stellen.

Het is een schande dat we in een rijk land als Nederland tolereren dat er mensen zijn die honger lijden", stelt het SP-Kamerlid. Daarbij wijst zij ook op onderzoeken van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) over de groeiende armoede in Nederland; vooral ook bij kinderen."
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeik, zeik, zeik.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 december 2011 om 09:06.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 11:50   #17637
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Die 15% wil ik nog in het midden laten, maar er is veel meer armoede en er lijden veel meer mensen honger in Nederland dan dat u bereid bent toe te geven. Ook bij de oude van dagen in Nederland is het vaak droevig gesteld wegens hun karige AOW.
Zolang beweringen worden gestaafd door degelijk onderzoek, ben ik bereid om alles toe te geven. Maar ik weet zeker dat een groot deel van de mensen die aankloppen bij een voedselbank, niet echt arm zijn. Die zijn min of meer in die situatie terecht gekomen door hun eigen schuld. Ze kunnen kennelijk geen eten betalen, maar hebben wel een grote tv in de huiskamer staan. Hun probleem is niet zozeer armoede, maar dat ze niet met geld kunnen omgaan. Onder degelijk onderzoek versta ik dus zeker niet de cijfers van de voedelbanken.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 12:07   #17638
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Zolang beweringen worden gestaafd door degelijk onderzoek, ben ik bereid om alles toe te geven. Maar ik weet zeker dat een groot deel van de mensen die aankloppen bij een voedselbank, niet echt arm zijn. Die zijn min of meer in die situatie terecht gekomen door hun eigen schuld. Ze kunnen kennelijk geen eten betalen, maar hebben wel een grote tv in de huiskamer staan. Hun probleem is niet zozeer armoede, maar dat ze niet met geld kunnen omgaan. Onder degelijk onderzoek versta ik dus zeker niet de cijfers van de voedelbanken.
Om maar meteen even een voorbeeld te geven van degelijk onderzoek:

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&...s1euzmlhz7wdHg

Merk op dat Nederland relatief weinig armoede kent vergeleken met de rest van Europa. Maar natuurlijk is elk kind dat in armoede leeft er een te veel.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 15:22   #17639
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Het komt weinig voor dat ik mijn geld toevertrouw aan mensen. En als ik een bank zoek kijk ik naar indicatoren zoals kredietwaardigheid.

Maar u hebt ongetwijfeld een meer gesofisticeerde methode, bijvoorbeeld door te kijken naar of de bankier of persoon in kwestie Frans spreekt.
Wat natuurlijk mijn goed recht is.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 15:23   #17640
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
In welk opzicht is de Nederlandse infrastructuur niet top dan?

Nederland heeft sowieso de betrouwbaarste elektriciteitsvoorziening in Europa. Nergens in Europa vind je 3 providers(KPN, Vodafone en T-Mobile) met een vrijwel volledig landelijk dekkend netwerk. Over de kwaliteit van het wegdek zijn al genoeg grappen gemaakt in vergelijking met Belgie, dus dat lijkt me ook duidelijk. De kwaliteit van het water dat hier uit de kraan komt wordt ook wereldwijd geroemd. Nederland heeft met Schiphol een luchthaven met ontzettend veel directe verbindingen voor zo'n klein land. Als treinreiziger wil ik de NS nog wel eens vervloeken. Maar vergeleken met de meest buitenlanden mogen wij blij zijn met ons openbaar vervoer. Qua internetverbindingen scoort Nederland altijd goed, zowel wat betreft aantal, stabiliteit en snelheid. De Nederlandse waterkeringen zijn een toeristische attractie, en worden bijna constant verbeterd.

Er is veel voor verbetering vatbaar. Maar de Nederlandse infrastructuur is weldegelijk top. Noem anders maar eens landen die het op veel punten beter doen. Dat zullen er niet veel zijn.
Vertelt u ons waar Nederland niet de beste in Europa is. Dan zijn we sneller klaar.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be