Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 februari 2010, 12:19   #3801
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Fijn dat je dat zelf in ziet, en dan ook nog eens toegeeft dat je eigenlijk een extreem rechtse cryptofascist bent, net als elke andere Belgicist.
Uw antwoord is beneden alle peil en dus geen reactie van mijn kant waard.

Enkel een vraagje: is schelden en persoonlijke aanvallen hier opnieuw toegestaan?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 16 februari 2010 om 12:42.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 12:23   #3802
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Uw antwoord is beneden alle peil en dus geen reactie van mijn kant waard.

Enkel een vraagje: is schelden en persoonlijke aanvallen hier opnieuw toegestaan?
Dat was geen gescheld, maar een vaststelling. Een Belgicist is per definitie rechts, en jij bent duidelijk tegen democratie zoals ik heb beargumenteerd, dus ben je extreem rechts. Ik val jou daar niet mee aan, ik stel het alleen vast.

Hier antwoord je natuurlijk niet op:

De kiezer draaien ze inderdaad met Vlaamse woorden, want de kiezer is eigenlijk in toenemende mate Vlaamsgezind.

Eens de macht in zicht komt keren ze inderdaad hun kar en doen ze Belgische daden, want België is nu eenmaal een dictatuur waar je anders niet aan de bak komt.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 12:25   #3803
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zoals je oude vriendin Knuppel hier altijd schreef: 'als Vlaanderen onafhankelijk wordt, zal het niet dankzij, maar ondanks de Vlaams-nationalistische partijen zijn.'
Wat hou ik van de voorwaardelijke wijs: "Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, ......"

Een mooie uitspraak, maar na zovele jaren nog steeds meer droom dan daad, net wat ik in deze draad al zo lang kom te stellen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 12:30   #3804
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

De nazis dachten ook dat hun rijk duizend jaar ging duren.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 12:31   #3805
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dat was geen gescheld, maar een vaststelling. Een Belgicist is per definitie rechts, en jij bent duidelijk tegen democratie zoals ik heb beargumenteerd, dus ben je extreem rechts. Ik val jou daar niet mee aan, ik stel het alleen vast.
Een voorafgaande (drog)redenering rechtvaardigt jouw smerige persoonlijke aanval niet.
Maar wees niet bang, ik zal niet klagen bij de moderatie.
Ik wil dat iedereen duidelijk kan zien hoe flaminganten 'argumenteren'.


Citaat:
Hier antwoord je natuurlijk niet op:

De kiezer draaien ze inderdaad met Vlaamse woorden, want de kiezer is eigenlijk in toenemende mate Vlaamsgezind.

Eens de macht in zicht komt keren ze inderdaad hun kar en doen ze Belgische daden, want België is nu eenmaal een dictatuur waar je anders niet aan de bak komt.
Ik hoef daar niet op te antwoorden, je omschrijft in die tekst wat ik vooraf zelf schreef.


Off Topic:
Bestaat hier een negeerknop voor mensen die hoofdzakelijk hersenloos gescheld zonder inhoud produceren?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 12:34   #3806
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
De nazis dachten ook dat hun rijk duizend jaar ging duren.
Andermaal....
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 16 februari 2010 om 12:54.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 12:54   #3807
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Een voorafgaande (drog)redenering rechtvaardigt jouw smerige persoonlijke aanval niet.
Maar wees niet bang, ik zal niet klagen bij de moderatie.
Ik wil dat iedereen duidelijk kan zien hoe flaminganten 'argumenteren'.
Er was geen voorafgaande drogredenering en het was geen persoonlijke aanval. Nogmaals, belgicisme is rechts en jij bent tegen democratie, dus extreem rechts.

Zoals ik immers zei:

De kiezer draaien ze inderdaad met Vlaamse woorden, want de kiezer is eigenlijk in toenemende mate Vlaamsgezind. Eens de macht in zicht komt keren ze inderdaad hun kar en doen ze Belgische daden, want België is nu eenmaal een dictatuur waar je anders niet aan de bak komt.


Jij onderschrijft dat, geef je zelf toe, en je juicht het toe, dus jij juicht toe dat een dictatuur de wil van het volk negeert. Ergo: je bent een antidemocraat. En aangezien je als Belgicist ook rechts bent, ben je een rechtse antidemocraat, een extreem rechtse cryptofascist dus.

Citaat:
Bestaat hier een negeerknop voor mensen die hoofdzakelijk hersenloos gescheld zonder inhoud produceren?
Je kan me hier negeren, maar je zal de reële politieke verschuivingen niet kunnen negeren want de strijd tegen uw extreem rechts gedachtegoed wordt ook buiten dit forum gevoerd. Verkiezing na verkiezing brokkelt het extreem-rechts belgicisme verder af.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 12:55   #3808
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wat hou ik van de voorwaardelijke wijs: "Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, ......"

Een mooie uitspraak, maar na zovele jaren nog steeds meer droom dan daad, net wat ik in deze draad al zo lang kom te stellen.
Het is ook niet gezegd dat het Vlaanderen zal zijn dat zich zal afscheiden. Verschillende Franstalige politici hebben immers al herhaalde keren ondubbelzinnig verklaard dat België wat hen betreft niet meer hoeft indien bijvoorbeeld de sociale zekerheid gesplitst zou worden of de transfers uit het noorden zouden opdrogen. Overschat de aanhankelijkheid van de Franstaligen t.o.v. België niet. Het is niet omdat ze nu allen lippendienst bewijzen aan het ene, ondeelbare België dat dit daarom iets is dat ze tot in de eeuwigheid zullen belijden. Er zijn dus echt nog andere scenario's voor een einde van België dan dat waarbij Vlaams-nationalistische partijen een meerderheid van de stemmen behalen in Vlaanderen en vervolgens de Vlaamse onafhankelijkheid uitroepen. Zoals gezegd: Wallonië kan zich afscheiden, er kan een kortsluiting op federaal niveau komen, de Franstaligen zetten Vlaanderen op een bepaald moment zodanig voor het blok dat de Vlamingen geen andere keuze hebben dan er de stekker uit te trekken (wat voor hen handig meegenomen zou zijn, aangezien ze zo de zwarte piet voor het einde van België alsnog in de schoenen van de Vlamingen kunnen schuiven)... keuze te over. Waarbij ik er natuurlijk wel bij moet vermelden dat deze scenario's niet echt als een compliment aan het adres van Vlaanderen bedoeld zijn, ook al omdat de huidige politieke klasse in Vlaanderen nog niet rijp lijkt voor onafhankelijkheid.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 12:55   #3809
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Andermaal....
Godwin heeft er niets mee te maken, want hier is de vergelijking terecht. Uw extreem rechtse cryptofascistische ideologie kan op één lijn geplaatst worden met de ideologieën die wo2 in gang gezet hebben.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 12:57   #3810
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
blablablablabla........ ben je een rechtse antidemocraat, een extreem rechtse cryptofascist dus.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 13:00   #3811
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Het is ook niet gezegd dat het Vlaanderen zal zijn dat zich zal afscheiden. Verschillende Franstalige politici hebben immers al herhaalde keren ondubbelzinnig verklaard dat België wat hen betreft niet meer hoeft indien bijvoorbeeld de sociale zekerheid gesplitst zou worden of de transfers uit het noorden zouden opdrogen.
Best een plausibel scenario, maar... daarvoor ben je afhankelijk van dezelfde Vlaamse politici die baat hebben bij België.
Waarom zouden die een splitsing riskeren en de kip met gouden eieren de nek omdraaien? Om nadien grand chef in petit flandre te spelen?
Dat willen zelfs Dewever en co niet!


Citaat:
Waarbij ik er natuurlijk wel bij moet vermelden dat deze scenario's niet echt als een compliment aan het adres van Vlaanderen bedoeld zijn, ook al omdat de huidige politieke klasse in Vlaanderen nog niet rijp lijkt voor onafhankelijkheid.
Je snapt het.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 13:04   #3812
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Aangezien je er niet in slaagt mijn argumenten te weerleggen, mag ik aannemen dat je toegeeft dat ik gelijk heb.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 13:04   #3813
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Godwin heeft er niets mee te maken, want hier is de vergelijking terecht. Uw extreem rechtse cryptofascistische ideologie kan op één lijn geplaatst worden met de ideologieën die wo2 in gang gezet hebben.
kwestie van het toch maar eens duidelijk te herhalen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 13:12   #3814
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Superstaaf, het is niet omdat Vlaanderen door allerlei Belgische belangen niet onafhankelijk werd dat deze onafhankelijkheid niet wenselijk zou zijn en niet door een groot deel van de Vlamingen ondersteund wordt. Sinds de institutionele crisis is het bestaan van België in de ogen van velen geen zekerheid meer. Dat zie je bijvoorbeeld aan al die pro Belgische projectes, zoals het Belgavoxconcert. Alleen dit nieuwe inzicht bij het volk al is een grote verwezenlijking voor het Vlaams-nationalisme. Herinner u Yves Leterme die zei dat "het federaal overlegmodel aan haar limieten zit." Herriner u de honderden dagen die nodig waren om een regering te vormen. Herinner u dat de Vlamingen in de regering niets meer lijken te kunnen en mogen doordrukken. Dit zijn geen fait-divers meer.

In de ogen van héél veel Vlamingen waarmee ik spreek ik België een aflopende zaak, met haar vervallende instituten en ministeries. Misschien zal Vlaanderen niet direct onafhankelijk worden, maar het idee dat België meer dan 100 jaar voortleeft is in mijn ervaring echt ver weg. De toekomst ligt in Vlaanderen en Europa.

Laatst gewijzigd door respublica : 16 februari 2010 om 13:15.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 13:14   #3815
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Aangezien je er niet in slaagt mijn argumenten te weerleggen, mag ik aannemen dat je toegeeft dat ik gelijk heb.
Sinds wanneer is het erbij sleuren van extreem-rechts, nazi's en fascisten een argument?
Ik beschouw dat als argumentatieve armoede en de facto het einde van de discussie met jou althans.
Er zijn flaminganten genoeg die wel op normale wijze kunnen dialogeren zonder nazificeren.

Doehoei!
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 13:18   #3816
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Superstaaf, het is niet omdat Vlaanderen door allerlei Belgische belangen niet onafhankelijk werd dat deze onafhankelijkheid niet wenselijk zou zijn en niet door een groot deel van de Vlamingen ondersteund wordt.
De wenselijkheid van onafhankelijkheid is een individuele zaak.

Of het draagvlak ervoor groot genoeg is, betwijfel ik.
Dat hangt af van het aantal individuen dat baat heeft bij de respectieve Vlaamse of Belgische formule.
Denk best 2 x na vooraleer je kiest...



Citaat:
Herinner u Yves Leterme die zei dat "het federaal overlegmodel aan haar limieten zit."
Ik herinner me die woorden.
Herinner jij je ook de daden achteraf?
Ik mag hopen van wel, want die zijn van recentere datum...


Citaat:
Herriner u de honderden dagen die nodig waren om een regering te vormen. Herinner u dat de Vlamingen in de regering niets meer lijken te kunnen en mogen doordrukken. Dit zijn geen fait-divers meer.
Honderd dagen armworstelen.
Wie stapte van tafel weg?
Wie plooide?
Wie ligt nu uitgeteld?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 13:35   #3817
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Sinds wanneer is het erbij sleuren van extreem-rechts, nazi's en fascisten een argument?
Ik beschouw dat als argumentatieve armoede en de facto het einde van de discussie met jou althans.
Er zijn flaminganten genoeg die wel op normale wijze kunnen dialogeren zonder nazificeren.

Doehoei!
Nee superstaafke, ge kunt mijn argumenten gewoon niet weerleggen, dat is het probleem.

Je juicht zelfs zelf toe dat de politieke leiders de volkswil negeren, je geeft dus zelf toe dat je een antidemocraat bent.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 21:57   #3818
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Er zijn flaminganten genoeg die wel op normale wijze kunnen dialogeren zonder nazificeren.
Yes! Nu nog belgicisten die niet nazificeren en we kunnen beginnen....



































































































































































































...wachten op Godot...
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 22:01   #3819
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard



touché
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 22:09   #3820
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Best een plausibel scenario, maar... daarvoor ben je afhankelijk van dezelfde Vlaamse politici die baat hebben bij België.
Waarom zouden die een splitsing riskeren en de kip met gouden eieren de nek omdraaien? Om nadien grand chef in petit flandre te spelen?
Dat willen zelfs Dewever en co niet!
La Belgique "de kip met gouden eieren"? Echt!? Voor "la francophonie belge", ja. Transferts, remember...
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be